Nei, det er ingen hyggelig tanke. Det som også er trist er at mange blir skremte av informasjonen.Gerd skrev:Jeg har lest mye om dette i det siste og sett på fler youtube videoer om emnet enn jeg makter å fortære, og skal ærlig innrømme at de skremmer meg veldig. Problemet er at det begynner å bli temmelig mange som synger den låta der, og mange av dem er såkalte 'whistleblowers'. Det blir mer og mer vanskelig å skille klinten fra hveten. Hva skal vi tro på? Hva er sprøyt?
Jeg har begynt å lure på om mye av det er skremsels propaganda, disinformasjon skapt for å spre frykt. Redde mennesker er lettere å holde nede. Og alt dette pratet om massemord av mennesker for å få ned folketallet, skumle vaksiner, kommende storkatastrofer hvor vi vil bli overlatt til oss selv mens makteliten går under jorda i de mange enorme underjordiske bunkers er ingen hyggelig tanke.
Det som også blir vanskelig er om hvem som har den største skylden i at folk blir skremt:
1) Konspirasjonsteoretikerne (de som finner opp disse teoriene).
2) De som sprer de videre.
3) Politikerne og maktinnehaverne som faktisk har en reell agenda om dette.
Selvsagt blir det ekstra vanskelig når både 1 og 2 - og kanskje også 3 - fyrer opp hverandre.
Det som er sikkert er at folk fra punkt nr. 1 finnes. Det er mange som dikter opp eller fyrer opp hverandre, og klarer å trekke slutninger fra både det ene og det andre. Vi er kollektivt skyldige.
Folk fra punkt 2 finnes også - det er omtrent alle som åpner kjeften sin. Igjen må det gå an å snakke om ting. Er ordet spredd, så er det ikke mulig å få stoppet det. Pennen er mektigere enn sverdet, heter det i et gammelt ordtak. Sånn har det alltid vært.
Så kommer det til punkt 3. Jeg har selv lest masse uttalelser, sett mange videoklipp, sett mange dokumentarer (både på "uavhengige kanaler" og på store kanaler som BBC og History Channel) om mektige bankmenn, Rotschild-familien, krakket i 1929, Illuminati, Bohemian Grove, Council on Foreign Relations, Bilderberg. Disse eksisterer, og det er dumt å bare avblåse det som om det ikke betyr noe - det er tross alt verdens mektigste menn som deltar her. Både pengesterke, for oss ukjente menn, og samtidig mennesker i sentrale roller i verdenspolitisk sammenheng.
Vi kan iallefall starte med grunnleggende spørsmål, hvis vi tror at NWO bare er fantasi:
a) Hvorfor er engelsk det internasjonale språket?
b) Hvorfor er imperialisme og kolonisering noe vi ser på som fortid, hvis vi befinner oss midt oppi en aggresiv og pågående "amerikanisering", der Hollywood er en av de største pådriverne som påvirker vår kultur - og eksakt hvorfor brukes det ufattelig mange millioner på å lage filmer der, når det i og for seg er et risikoprosjekt om noe blir en gigantisk flopp eller ikke.
Merk at selv om man har råd til å tape, så er det sjeldent noe man tar sjansen på med mindre man har et mer skjult/subtilt budskap å formidle i tillegg: kontroll er viktigere enn rikdom.
c) Hvorfor har amerikanerne "alt", fra romfart til forsvar til underholdning?
Og hvorfor er de så opptatt av å spre holdningene sine, fryktbasert respekt ovenfor militæret, og hvorfor er dette blitt "typisk amerikansk"?
d) Hvorfor ble FN opprettet, egentlig? Hva med NATO? Og hvorfor stoler vi enda på dem, blindt, når vi vet at de har drevet med såkalte falskt-flagg-operasjoner flere steder i verden?
e) Hva skjer med overvåkning utover det som kan kalles sunn fornuft?
Hvorfor er det så viktig å utstyre folk med: GPS, elektronisk betalingsmidler, overvåkningskameraer rundt på alle gater, mobiltelefoner, innlogging via bekreftelseskoder også nå på internett for å debattere, få folk til å bruke Facebook med fullt navn, "Google Places", kartlegge alle gater og steder med "Google Maps" og deres "Street View", hvorfor Google skal vite alt om deg, hvorfor vi skal implementere DLD (Datalagringsdirektivet) her i Norge som lagrer datatrafikk slik som bevegelsene dine via mobiltelefonen, samtalene dine, meldingene du sender, hvor du er på nettet - og dette imot det norske folks vilje, ettersom det er et EU-direktiv... vi er ikke engang et EU-land, men gjennom EØS tvinges vi til dette. Og Norge har allerede implementert 99,6% av ALLE EU-DIREKTIVER!
f) Hvorfor opprettet de Euroen? Og hvorfor skal alle samles til mer og mer ett rike?
Fascistisk, spør du meg. Opprettelsen av EU... den Afrikanske Unionen... smelte alt sammen.
Globaliseringen er sannsynligvis en del av det store spillet.
g) Hva med global oppvarming da? Klimakrisene? Hvorfor skal alle samles om dette?
Enda et verktøy, med både positive og negative sider. Alt etter hvordan en ser på det.
PS, sjekk ut www.enverden.no
Vår egen Thorbjørn Jagland, samt vår tidligere justisminister Dørum, og mange flere ønsker at vi skal bli "En verden - med ett styre". Hitler ville vel også, på sett og vis det?
Dette er syke individer som sitter med rorene, og vi gir dem all vår tillit der de sitter og misjonerer om noe slikt. Hva godt skulle det komme utav å kvitte oss med suverentitet og kulturelt mangfold, egentlig? Hele tanken er vemmelig og forstyrrende...
De gjemmer seg bak ordene "frihet", mens de mener alltid det motsatte.
God lektyre for dette meget intrikate som pågår nå om dagen er å lese litt om:
Faglitteratur:
PNAC
CFR
Lisboatraktaten
Forretningsforbindelsene mellom Bush-familien og Bin Laden-familien
Pearl Harbour, og hva som egentlig skjedde i forkant der
Thorvald Stoltenberg og hans sentrale roller i Bilderberg (som han selv snakker åpent om), osv.
Skjønnlitteratur (som er skremmende nær ved å ha forutsagt dystopisk fremtidsscenarioer):
George Orwells "1984"
Aldous Huxleys "A Brave New World"
"Citizen Kane"
Jeg mener også det er mye å fortære, men alt dette er veldig interessant i mine øyne.
Det er så mye fascisme som skjer ubemerket om dagene, og det som vekker oppsikt det blir bare med det liksom. Så lar vi det skure og gå.