Ja, den er nøyaktig lik den jeg har sett i drømmene min noen ganger.NightHawk skrev:
Også den karakteristiske ringen rundt selve planeten.
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
Ja, den er nøyaktig lik den jeg har sett i drømmene min noen ganger.NightHawk skrev:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
En rød dverg en lett stjerne (ganske vanlig), men er ikke lik vår sol. En rød dverg forbrenner også brennselet svært langsomt og blir derfor veldig gamle. Altså aktiv stjerne.Diffusa skrev:Men den er jo langt i fra brun Så hvorfor kalles den ikke heller en rød dverg?
Hide post links |
Kanskje denne brune dvergen er planet X alle snakker om!ludoburgero skrev:Ja, den er nøyaktig lik den jeg har sett i drømmene min noen ganger.NightHawk skrev:
Også den karakteristiske ringen rundt selve planeten.
Hide post links |
Ah, takk for forklaringenNightHawk skrev:En rød dverg en lett stjerne (ganske vanlig), men er ikke lik vår sol. En rød dverg forbrenner også brennselet svært langsomt og blir derfor veldig gamle. Altså aktiv stjerne.Diffusa skrev:Men den er jo langt i fra brun Så hvorfor kalles den ikke heller en rød dverg?
En brun dverg er en stjerne som aldri fikk livets rett. Den tente ikke skikkelig og er derfor knapt synlig. Den er også vanskelig å se selv i store teleskop og er derfor en trussel for oss. Den reflekterer heller ikke lys som en planet gjør. Den kan derfor komme svært nær oss før vi kan se den.
Hide post links |
Bare hyggelig .Diffusa skrev:Ah, takk for forklaringenNightHawk skrev:En rød dverg en lett stjerne (ganske vanlig), men er ikke lik vår sol. En rød dverg forbrenner også brennselet svært langsomt og blir derfor veldig gamle. Altså aktiv stjerne.Diffusa skrev:Men den er jo langt i fra brun Så hvorfor kalles den ikke heller en rød dverg?
En brun dverg er en stjerne som aldri fikk livets rett. Den tente ikke skikkelig og er derfor knapt synlig. Den er også vanskelig å se selv i store teleskop og er derfor en trussel for oss. Den reflekterer heller ikke lys som en planet gjør. Den kan derfor komme svært nær oss før vi kan se den.
Hide post links |
Hide post links |
Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men at det er noen fysisk Planet X, Nibiru eller hva du vil kalle den, tror jeg ikke. Det er vi enig om. Er det noe som påvirker oss, som går i en elliptisk bane kan dette være den brune dvergen som Nasa refererer til. Planet X / Nibiru er nok en fiksjon. Mulig disse navnene er satt på denne brune dvergen. Ikke for at de trodde det var en planet, men det at de egentlig ikke visste hva det var i det hele tatt. Et holdepunkt måtte de jo ha og siden størrelsen er et faktum måtte de kalle den noe.ludoburgero skrev:Kanche, kanche iche, eg vett iche...
Gudene vet. Jeg tror definisjonen "planet X" er noe helt annet enn en annen planet.
Når noen nevner det begrepet, så forbinder jeg det med maktelitens plan om å redusere verdens befolkning ned til et "akseptabelt nivå" via å krysse ut (X) storbyene og der det er mest folk.
Noe forstyrrer også jorden vår, og det kan godt hende det faktisk er en planet som går i en elliptisk bane, ettersom det er beskrevet i flere tidsskrifter og bøker gjennom historien.
Likevel er det der med "Nibiru" noenlunde blitt en slags avkreftet myte i mine øyne.
Det var spennende mens det pågikk for fullt for et par-tre år siden, disse historiene, men jeg ble vel så skuffet da jeg aldri fikk se den på himmelen sommeren 2008 eller hva vi nå ble lovet...
Hide post links |
Hide post links |
Hmmm... kanskje det var det at de oppdaget et himmellegeme i 1983, denne omdiskuterte artikkelen som folk snakker om, som har gitt opphavet til "Planet X" og "Nibiru"-teoriene?NightHawk skrev:Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men at det er noen fysisk Planet X, Nibiru eller hva du vil kalle den, tror jeg ikke. Det er vi enig om. Er det noe som påvirker oss, som går i en elliptisk bane kan dette være den brune dvergen som Nasa refererer til. Planet X / Nibiru er nok en fiksjon. Mulig disse navnene er satt på denne brune dvergen. Ikke for at de trodde det var en planet, men det at de egentlig ikke visste hva det var i det hele tatt. Et holdepunkt måtte de jo ha og siden størrelsen er et faktum måtte de kalle den noe.
Vanligvis vil vi se med det blotte øyet om noe nærmet seg nå, men ikke en brun dverg siden den nesten ikke reflekterer sollys som en planet gjør. Noe å tenke på .
Hide post links |
Kult bilde!ludoburgero skrev:Hmmm... kanskje det var det at de oppdaget et himmellegeme i 1983, denne omdiskuterte artikkelen som folk snakker om, som har gitt opphavet til "Planet X" og "Nibiru"-teoriene?NightHawk skrev:Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men at det er noen fysisk Planet X, Nibiru eller hva du vil kalle den, tror jeg ikke. Det er vi enig om. Er det noe som påvirker oss, som går i en elliptisk bane kan dette være den brune dvergen som Nasa refererer til. Planet X / Nibiru er nok en fiksjon. Mulig disse navnene er satt på denne brune dvergen. Ikke for at de trodde det var en planet, men det at de egentlig ikke visste hva det var i det hele tatt. Et holdepunkt måtte de jo ha og siden størrelsen er et faktum måtte de kalle den noe.
Vanligvis vil vi se med det blotte øyet om noe nærmet seg nå, men ikke en brun dverg siden den nesten ikke reflekterer sollys som en planet gjør. Noe å tenke på .
Samt selvfølgelig ZetaTalk og alle disse nyreligiøse retningene, New Age-greier, og ikke minst alle koblingene til Maya og deres observasjoner, Annunaki, Erich van Dänichen har vel også gjort sitt, osv. Det er liksom så mye som bare fyrer opp bålet enda mer, og det merkelige er at det er så mange fellestrekk i tilsynelatende uavhengige teorier...
Tja, se og se... jeg har observert en ekstra liten skinnende planet ved siden av sola noen ganger nå iløpet av de siste to årene, men det skal visstnok ha vært Venus og Jupiter og Mars.
Selv om det ikke har stemt med koordinasjoner, passasjer og andre ting iht. tid/dato.
Senest på St. Hans i sommer så jeg helt klart og tydelig en "mini-sol" etter bålopptenningen på Henne Strand i Danmark. Jeg tok bilde med mobilen, det var det jeg hadde for hånd da.
Ikke bare derfor, men også fordi det var vakkert rett før solen gikk ned, og det var jo en strand
Tror jeg postet bildet her tidligere også.
Det kan kanskje virke som en refleksjon, men det er ikke det.
For jeg så den ekstra lille "solen" til venstre for solen "utenfor kamera" også :mozilla_wink:
Har gjerne en helt logisk og naturlig forklaring, men jaja - her er bildet iallefall:
Hide post links |
Hide post links |
ludoburgero skrev:Hmmm... kanskje det var det at de oppdaget et himmellegeme i 1983, denne omdiskuterte artikkelen som folk snakker om, som har gitt opphavet til "Planet X" og "Nibiru"-teoriene?NightHawk skrev:Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men at det er noen fysisk Planet X, Nibiru eller hva du vil kalle den, tror jeg ikke. Det er vi enig om. Er det noe som påvirker oss, som går i en elliptisk bane kan dette være den brune dvergen som Nasa refererer til. Planet X / Nibiru er nok en fiksjon. Mulig disse navnene er satt på denne brune dvergen. Ikke for at de trodde det var en planet, men det at de egentlig ikke visste hva det var i det hele tatt. Et holdepunkt måtte de jo ha og siden størrelsen er et faktum måtte de kalle den noe.
Samt selvfølgelig ZetaTalk og alle disse nyreligiøse retningene, New Age-greier, og ikke minst alle koblingene til Maya og deres observasjoner, Annunaki, Erich van Dänichen har vel også gjort sitt, osv. Det er liksom så mye som bare fyrer opp bålet enda mer, og det merkelige er at det er så mange fellestrekk i tilsynelatende uavhengige teorier...
Tja, se og se... jeg har observert en ekstra liten skinnende planet ved siden av sola noen ganger nå iløpet av de siste to årene, men det skal visstnok ha vært Venus og Jupiter og Mars.
Selv om det ikke har stemt med koordinasjoner, passasjer og andre ting iht. tid/dato.
Senest på St. Hans i sommer så jeg helt klart og tydelig en "mini-sol" etter bålopptenningen på Henne Strand i Danmark. Jeg tok bilde med mobilen, det var det jeg hadde for hånd da.
Ikke bare derfor, men også fordi det var vakkert rett før solen gikk ned, og det var jo en strand
Tror jeg postet bildet her tidligere også.
Det kan kanskje virke som en refleksjon, men det er ikke det.
For jeg så den ekstra lille "solen" til venstre for solen "utenfor kamera" også :mozilla_wink:
Har gjerne en helt logisk og naturlig forklaring, men jaja - her er bildet iallefall:
Hide post links |
Ja, det kan godt stemme at det var den dagen.Bearchild skrev:Kult bilde!
St.Hansaften.. er 23. juni? ( ) Ved solnedgang den 23. juni 2010, i tidsrommet 21.15 til 21.27 var det (iflg mitt Stellariumprogram) ingen stjerner/planeter synlig slik bildet ditt viser.
Ikke ødelegg moroa nå da, Asbjørn!Asbjørn skrev:Dette er nok refleks -enten i linsa, eventuelt optisk fenomen i atmosfæren( om du så det med egne øyne også )
- legg merke til vinkel og avstand kontra senter i bildet....
Hide post links |
Hide post links |