Drømmer, NDO & ut av kroppenSanndrømmer?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

tullami
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jan 2011 09:57
13

Sanndrømmer?

Innlegg av tullami »

Hei, jeg lurer på en ting eller egentlig flere, det jeg drømmer pleier skje, har skjedd, eller kommer til å skje... er det noe gale med meg?
Det værste av alt var at en natt drømte jeg om farfar, (han har jeg aldri møt eller sett bildet av så viste ikke hvordan han såg ut) Så kom han i mot meg klemte meg å ble litt trist siden jeg ikke kjente han igjen i drømmen, og sa at han var glad i meg, skjønner ikke hvorfor jeg drømte det. Men en uke etter på var jeg hos tante og fikk se bildet av farfar og det var han som besøkte meg i drømme. Så drømte jeg at kjøkken dama på skolen min lekte med en brun puddel hund på et stort grønt jorde, og jeg gikk til henne å spørte om hun hadde hund, og hun sa nei, men når jeg sa litt mer hvordan hunden såg ut kom hun på at datteren hadde fått den hunden.

Men enda verre syns jeg at var når jeg drømte om faren til en god venn av meg. Faren hans har vært død i 20 år nå, så vet vennen min at jeg ser ting og hører ting. Men jeg drømte at jeg skulle få treffe familien hans, og når vi kom fram til et noe likt hage selskap, vennen min gikk fra meg, og jeg stod der alene og da kom en mann til meg, begynte snakke til meg og slikt. men merket at de rundt meg som moren hans, og resten av familien hans ikke snakket til den mannen som kom til meg. Og følte ikke helt at den mannen passet inn i familien helt, han hadde tilhørt den men ikke når jeg møte han. Så jeg ble usikker på hvem det kunne være så jeg satt meg ned med vennen min forklarte drømmen litt mer detaljert og at jeg ikke skjønte hvem han mannen var, så da spørte han meg om jeg kunne forklare litt hvordan han mannen såg ut å hvordan han var som person, jeg begynte forklare å såg på ansiktet til vennen min at han ble mer å mer rar, så når jeg var ferdig så spørte jeg hva som plaget han, og han sa: Det hørtes ut som pappa...

Hvorfor drømmer jeg om personen jeg ikke har noe med å gjøre og aldri truffet????
Håper noen kan hjelpe!!! :fis :shock: :?
Antall ord: 435

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Sanndrømmer?

Innlegg av GJEST »

Tror du har flotte egenskaper. Ikke bare er du sanndrømt, men det ser ut til at du har en god porsjon synskhet og, som kan fange opp fra avdøde etc.
Veldig koselig å lese om :)

Selv kan jeg være "sanndrømt" til en rar, viss grad, men ikke i nærheten av noe så spennende som deg, dessverre.

Jeg drømte sønnen min var hos tannlegen og hadde ett hull her ei natt, morgenen etter lå der en innallelse til ham, til tannlegen, i posten.

Jeg drømte i forrige uke at min eks forsøkte stjele ungene, og neste dag viste det seg at han hadde begynt å gnåle på at han ønsket å ha dem oftere enn opprinnelig avtale ...

Slike små delvis teite ting, som henger litt igjen, men likevel ikke er helt konkrete, hvis du skjønner, og derfor ikke akkurat er noe å skryte av.
Men litt spesielt for meg, likevel..
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
tullami
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av tullami »

Alva26 skrev:Tror du har flotte egenskaper. Ikke bare er du sanndrømt, men det ser ut til at du har en god porsjon synskhet og, som kan fange opp fra avdøde etc.
Veldig koselig å lese om :)

Selv kan jeg være "sanndrømt" til en rar, viss grad, men ikke i nærheten av noe så spennende som deg, dessverre.

Jeg drømte sønnen min var hos tannlegen og hadde ett hull her ei natt, morgenen etter lå der en innallelse til ham, til tannlegen, i posten.

Jeg drømte i forrige uke at min eks forsøkte stjele ungene, og neste dag viste det seg at han hadde begynt å gnåle på at han ønsket å ha dem oftere enn opprinnelig avtale ...

Slike små delvis teite ting, som henger litt igjen, men likevel ikke er helt konkrete, hvis du skjønner, og derfor ikke akkurat er noe å skryte av.
Men litt spesielt for meg, likevel..

Det du skriver om er som meg, det er kjempe flott høra at jeg ikke er alene om å oppleve det, uansett så er det stort å oppleve slikt uansett grad...

Men kan du si meg hva sanndrøm å synskhet er forskjell på?
For jeg drømmer jo som sakt om folk som er døde som jeg aldri har møt, men snakker med de og slikt i drømme, og når mormoren min døde 1 uke ca før min 8 års dag, så såg jeg et bildet i hodet mitt at hun lå død på sengen så når vi kom til henne samme dag var hun levende, men noen dager etter fikk vi vite at hun var død, og at hun skulle begraves på 8 års dagen min :-( litt trist med bursdagen min, men fikk sakt til henne at jeg var glad i henne, og hun er den første jeg har sakt det til...

Men jeg ser liksom ting i hodet som har skjedd eller kommer til å skje, også føler jeg personer rundt meg, å ser mørke skygger som går forbi, og skrift å slike ting... Hva er liksom dette?

Takker om folk svarer :-)
Antall ord: 362

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
massiss
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 19 Feb 2011 22:15
13
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 2 ganger

Innlegg av massiss »

Jeg har også drømt ting som skjer senere i livet:)

For litt over et år siden, reiste jeg til Trondheim for første gang. Jeg skulle besøke broren min som flyttet dit middeltidig. På den tiden jeg var der, tok vi oss en tur. Når vi hadde gått i litt over en time, gikk vi tilbake en annen vei. Plutselig kom jeg på å ha sett denne strekningen i en drøm. I drømmen hadde jeg noe jeg drakk av i hånden, og det hadde jeg også. En dag senere var vi på kino, og jeg mener å ha sett en av senene i filmen i en drøm. (dette vare ikke noen actionfilm eller noe sånt, men en trist/meningsfull film).
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MrGhost159
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Apr 2011 19:01
13

Innlegg av MrGhost159 »

Hei !
Jeg er en gutt på 15 år. Hele livet har jeg visst at jeg har en evne til å se spøkelser, avdøde mennesker o.s.v. Kall dem hva du vil. Men for ca. et halvt år siden begynte jeg å få merkelige drømmer. De ble mer virkelige. Så begynte jeg å skjønne at jeg drømte. Og jeg klarte å kontrollere litt hva jeg skulle drømme. I natt drømte jeg om en jente jeg aldri har møtt før. Neste dag, på vei hjem fra fotballkamp (FFK) møtte jeg henne. Og på toppen av det hele: Hun hadde på seg akkurat samme klær som hun hadde i drømmen min. Er veldig nysgjerrig på hvem hun. Må finne ut mer om henne.

Fint å høre at jeg ikke er den eneste som har disse "evnene". :P
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tullami
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av tullami »

MrGhost159 skrev:Hei !
Jeg er en gutt på 15 år. Hele livet har jeg visst at jeg har en evne til å se spøkelser, avdøde mennesker o.s.v. Kall dem hva du vil. Men for ca. et halvt år siden begynte jeg å få merkelige drømmer. De ble mer virkelige. Så begynte jeg å skjønne at jeg drømte. Og jeg klarte å kontrollere litt hva jeg skulle drømme. I natt drømte jeg om en jente jeg aldri har møtt før. Neste dag, på vei hjem fra fotballkamp (FFK) møtte jeg henne. Og på toppen av det hele: Hun hadde på seg akkurat samme klær som hun hadde i drømmen min. Er veldig nysgjerrig på hvem hun. Må finne ut mer om henne.

Fint å høre at jeg ikke er den eneste som har disse "evnene". :P

Oi!! d høres ut som meg, å godt jeg ikke er alene!!
Men kan du si meg hvordan du klarer og kontrollere det? Jeg klarer det ikke, men drømmer bare om personer jeg aldri kommer til å møte eller som jeg er med, aldri noen jeg treffer og ikke vet hvem er... så hadde vært fint om du kunne si meg det :-)

lykke til med å finne ut om hun jenta!! ;-)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Noenz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Aug 2010 02:31
14

Innlegg av Noenz »

Det er aldeles ikke noe galt med deg, du har fått evner som mange andre ikke har. Jeg selv har ofte drømt om mennesker som jeg senere har sett, enten på bilder eller i virkeligheten. Det finnes vel ingen konkret måte å forklare det på, du bør anse det som en gave.

Jeg husker sommeren før jeg skulle starte på en ny skole, da drømte jeg at jeg var på denne skolen, som jeg aldri hadde vært på før, og husker spesielt ei jente fra drømmen. En dag jeg gikk med en ny klassekamerat, stoppet han ved ei jente han kjente, og jeg så vel ganske rar ut der jeg sto og innså at jeg hadde sett henne i en drøm, men aldri tidligere. Det er en ganske merkelig følelse.

Jeg har også fått advarsel før noen dør, og hver gang, og det slår ikke feil: hver gang noen jeg kjenner har gått bort, har jeg alltid drømt natten etter at vedkommende kommer til meg og forsikrer meg om at de har det bra. Ofte forklarer de også mye, gir gode råd, og trøster. De har et helt nytt blikk fyllt med ro i seg.

Vet ikke om noen husker den episoden der en bil kantret utfor en kai for litt tilbake siden. Både jeg og min far drømte natten før at dette hendte, men fra forskjellige synspunkter. Jeg drømte at jeg og min bror satt i en blå-aktig bil som kantret utenfor, og det rare var at i drømmen var jeg og broren min mye yngre. Jeg fikk sjokk da jeg leste nyheten, og så bildet av bilen som jeg hadde sett i drømmen, og fikk vite at to unger satt inni, på anslåelig samme alder jeg og min bror var i drømmen. Pappa drømte at han prøvde å redde ungene, men plutselig så han ikke noe og fikk panikk. Senere fikk vi vite at en ansatt borti gaten hadde forsøkt å få ungene opp, men fikk panikk da han mistet brillene og ikke så noe.

En kamerat av meg sanndrømmer på den måten at han får en drøm 1-2 måneder i forveien, hvor han drømmer det samme hver natt i disse månedene. Når han har disse sanndrømmene, kan han fortelle om noe som vil skje, som også pleier å hende. Desverre er det som regel tragiske hendelser.

Jeg vet ikke om det er underbevisstheten som opererer, men det er jo ganske uforklarlig når man forutser ting eller personer man aldri har sett.
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Apr 2007 14:53
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

- Sanndrømmer?

Innlegg av Liana »

Da jeg var 8 år så jeg meg selv som 16-åring i en drøm. Da jeg fylte 16, så jeg meg selv i speilet og husket den drømmen - jeg så akkurat slik ut!

Også har jeg opplevd å se steder i drømmer, steder jeg aldri har vært før, men så har jeg tilfeldigvis kjørt forbi stedet senere :shock:

Men en ting jeg lurer på: Jeg har drømt om en ganske konkret ting jeg håper skjer, kan det hende det skjer?

På forhånd takk for svar!
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links