Universet & dets hemmeligheterHvordan kan man si unnskyld til universet?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

kriizzy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jan 2011 14:16
13

Hvordan kan man si unnskyld til universet?

Innlegg av kriizzy »

Jeg har drevet med spells før og det var til egen virkning. Jeg fulgte ikke hvordan reglene og slik var til wicca og det backfiret (pluss at jeg har veldig dårlig samvittighet for å vært så egoistisk av meg og slik) . så var jeg hos en klarsynt og healer og hun sa egentlig at jeg burde si unnskyld til universet, men jeg skjønte ikke helt hva hun mente med det.

Derfor lurer jeg på om noen andre skjønner det og hvordan balansen kan da oppstå igjen?
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan kan man si unnskyld til universet?

Innlegg av Asbjørn »

kriizzy skrev:Jeg har drevet med spells før og det var til egen virkning. Jeg fulgte ikke hvordan reglene og slik var til wicca og det backfiret (pluss at jeg har veldig dårlig samvittighet for å vært så egoistisk av meg og slik) . så var jeg hos en klarsynt og healer og hun sa egentlig at jeg burde si unnskyld til universet, men jeg skjønte ikke helt hva hun mente med det.

Derfor lurer jeg på om noen andre skjønner det og hvordan balansen kan da oppstå igjen?
Bakom alt mener jeg vi har GUD eller LYSET eller hva man vilkalle kraften bakom alt.
Dettener den "Høyeste" energi i universet og det er hit jeg vil foreslå at du retter din unnskyldning.

Hvilken måte du bruker er ikke så viktig, meningen din er viktigere.
Bruk f.ex en bønn som du retter mot universet, Gud, eller hva du vil kalle denne energien.

I bønnen sier du at du angrer, og be gjerne om et tegn på en eller annen måte at du har blitt hørt...

A
Du vil sannsynligvis skjønne det tegnet når det kommer...
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriizzy
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av kriizzy »

Tusen takk for svaret :-) jeg skjønte ikke helt hva hun mente eller hva jeg skulle gjøre. Hun virket så ille surrete og stressa når hun sa det, så ville heller ikke spørre mer.

Men holder det da med å si den bønnen en gang eller flere?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

ut fra mitt eget syn så vil jeg nok si at det som omgir oss vet når vi angrer og vil be om tilgivelse.
Ting som vi har rundt oss på det plane man kan kalle universte klarer jo fint og fange opp det meste av oss mennsker så de klarer nok og fange oppden følesen man har når man er lei seg for noe man har gjort.
det er derfor man også får like mye som man sender ut tilbake både av godt og vondt.
men det er mine meninger rundt ting.
Antall ord: 98
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Ved å føle anger og dårlig samvittighet er nok unskyldning nok.
Det Ene Universet/Det Ene Sinn er jo tross alt ALT som finnes, og Den Høyeste Bevissthet trenger ingen unskyldning, siden "riktig" og "galt" ikke har en ekte eksistens der annet som begreper/ideer.
Jeg hadde heller sagt unskyld til den personen du var kjip mot..
Antall ord: 59
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Signerer Moonstone her, og ønsker at alle blir mer konkretiserte, mer målbevisste, tenker mer i "det små", faktisk gjør noe, tenker mindre flyktig, slutter å distansere seg fra andre mennesker, ser seg selv som mer opphøyde utover det å tenke egosentrisk men paradoksalt nok rammet av en slags "skjebne", og heller blir mer selvbevisste og bevisste over at de andre menneskene rundt dem er andre versjoner av dem selv, og derfor faktisk ber om tilgivelse fra ekte, levende mennesker enn å rette unnskyldninger til "universet" - og viser mer hengivenhet og oppriktig gir mer av seg selv til hverandre.

Sånn bare for å oppsummere det jeg mener i en veldig lang setning, liksom.
Antall ord: 112
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriizzy
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av kriizzy »

Jojo, det har jeg egentlig gjort flere ganger :) at jeg har sagt unnskyld til personer som jeg har vært kjipe mot.

Men nå mente denne healeren at jeg skulle si unnskyld til universet for å ha tatt spells for å gjenvinne min eks (jeg var langt nede og prøvde alt for å få tilbake han...noe jeg dypt angrer den dagen i dag :P ). At det var for min skyld og at jeg ikke fulgte da universets regler og wicca sine regler.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Vel du kan jo bli religiøs da....
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Ikke for å kritisere, men jeg synes ikke dette er noe du skal dvele for mye over utsagnet til denne klarsynte.

Slik jeg ser det så burde det vel være mer enn nok det å innse hva du gjorde. Du har jo bedt vedkommende om unnskylding i tillegg. Og slik jeg ser det så kan du ikke be universet om unnskylding på et annet viss en å det føle og forstå angeren din. Så lenge du beklager din handling oppriktig så kan ikke mer enn det kreves, for jeg tror at dette er noe du må ta inni deg selv og ikke ut i universet. Høres kanskje dumt ut, men jeg tror at det som bor inne i deg, altså i din sjel og kropp, at det stråler ut i universet. Er du i harmoni så stråler du ut harmoni, og det er vel det beste en kan gi universet?.
Antall ord: 152
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

...og forsåvidt er du allerede en del av universet.
Det eneste du kan gjøre er å starte lokalt og skape ringvirkninger.

Derfor jeg sa det med å handle mer konkret. Noe annet ville være som å be til Gud.
Og hei, jeg sier ikke at det ikke nytter, men jeg mener at det blir for abstrakt.
Er omtrent som å tenke på The Secret for å kjøpe en yoghurt på butikken, når du heller kan gå ned og betale den i kassen og ta den med deg, istedenfor å bruke tid og energi på å ønske deg at den skal stå der klar i hylla til deg og være utgått på dato slik at du slipper å betale.

Sier det ikke for å latterliggjøre, men noen ganger gjør vi ting mer komplisert for oss selv enn det vi trenger. Og hvis det virker å ikke nytte, så har man bare ikke prøvd godt nok, eller så er det meningen. Man kan jo ikke gjøre for mye mot andres vilje heller. Så hvis ditt unnskyld til vedkommende ikke så ut til å fungere, kan du enten velge å ha stoltheten i behold fordi du har gjort din del av innsatsen og tenke at vedkommende gjør seg unødvendig kostbar, eller kanskje faktisk har sine grunner. Det er uansett måte på hva slags mirakler vi kan få til, da vi dessverre en gang må innse at vi bare må slippe taket og gå videre. Det er helt jævlig for meg også, slike ting, men det er ikke til å unnslippe enkelte ganger i livet. Uansett hvor kjipt det kan være.

Hvis eksen din vil ha deg tilbake går det an å prøve med en slags ydmykhet.
Hvis det ikke funker og du må gå falskt frem og bruke uærlige metoder, kaste spells eller hva enn, så er det dessverre noe mot hans vilje. Og det er ikke særlig bra gjort.

Du får eventuelt lene deg tilbake og vente, sette ut noe agn eller gjøre deg kostbar.
Selv om jeg ikke anbefaler deg det. Synes sånt er feil måte å gå frem på.

Ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg! Enten med en ny, og at du kommer over ham.
Eller at dere finner tilbake til hverandre. Sammen. Any way that goes ;)
Antall ord: 390
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriizzy
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av kriizzy »

Nei nei nei .... Vil ikke ha tilbake min eks nå :) men jeg gjorde det når det var akkurat slutt. Nå har jeg absolutt ingen lyst eller tanker på å få han tilbake!

Men det hun klarsynte mente er at grunn til at det går så dritt for meg hver gang i livet, er pga de spellsene jeg gjorde på den tiden. At universet lot meg være lykkelig litt også tok det fra meg fordi jeg ikke fortjente mer
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Helt ærlig jeg syns dette luktet litt penger jeg. beklager og måtte si det.
Jeg tror ikke du skal beskymre deg så mye over dette. prøv og lev slik du mener er riktig og prøv så langt det går å være snill og grei så skal du se at ting ordner seg.
Antall ord: 56
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Man burde absolutt ikke stole blindt på medier.
De har alle forskjellige syn på livet og sine evner, selvom de kan være synske osv.
Etter mediets perspektiv og tro om livet, burde du si unnskyld til Universet.
Men visste mediet alt?
Neppe..
Antall ord: 43
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kriizzy
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av kriizzy »

Tror på en måte at hun skjønte at jeg var lei meg over en gutt og at jeg var bekymret for at det jeg gjorde i fortiden hadde noe med at ting gikk alltid skeis med de jeg likte.

Men tror det gikk litt innpå meg for i dag har alt gått gærent og har automatisk trodd at det var for universet var "sinna" på meg.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

kriizzy skrev: Men tror det gikk litt innpå meg for i dag har alt gått gærent og har automatisk trodd at det var for universet var "sinna" på meg.
Høres nesten ut som mediet hadde en Kristen vinkling på det, det med Guds straff for syndere osv.
Man har jo selvfølgelig Karmaloven, men det er ikke det samme som at Universet er "sint og straffer"
Det er mer årsak & virkning, og et resultat av handling.
Universet er alt, har alt, det er ingenting vi kan ta bort eller tilføre ALTET, derfor kan ikke Universet være annet enn NØYTRALT uansett hva vi foretar oss..
Antall ord: 110
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links