Alt du opplever påvirker livet ditt i forskjellige retninger.
Noen kan sies å være mer påvirkelige enn andre, men det er alltid snakk om hvilke knapper det trykkes på. Noen er mer frisinnede og frigjorte fra mentalt slaveri enn andre, men innerst inne er vi alle like når det kommer til stykket. Spesielt påvirkes vi av emosjonelle triggere, slik som musikk og underholdning er. Musikk sidestiller jeg med underholdning nå, fordi tidene hvor musikk var noe mer spennende og/eller komplekse verk (slik som klassisk musikk f.eks. er), de er nok delvis over.
Du legger også mer merke til ting som er relevant for din livssituasjon, så dette går begge veier og blir en slags "ond sirkel" om man vil kalle det det. Eller en "god sirkel", for den saks skyld.
Selvoppfyllende profeti kan man vel også strekke det til å kalles.
Personlig ledes jeg selv mest av melankolsk musikk, og har en hang til mystisk musikk, aggressiv musikk, trist musikk, nydelige vokaler, sanger hvor man klart og tydelig hører en desperasjon etter noe som strekker seg etter en høyere bevissthet eller vil tvinge frem noe ubevisst jeg ønsker utløp for.
Det skal faen ikke være enkelt i min musikkverden, men jeg er likevel allsidig i smaken.
Og musikk kan både skape følelser eller få en til å gjenkjenne følelser en har som en har vanskelig for å sette ord på. Eventuelt begge deler. Musikk kan holde deg tilbake eller bringe deg videre.
Det som er fascinerende er at musikk funker slik, og at den funker på alle.
Bare det er den rette sjangeren eller akkurat den rette låta som samsvarer med smaken din