Jeg bor på Nes på Hedmark, og bor i et gammelt hus nede ved Mjøsa. Et stort hus, med mange rom. På gamle-rommet mitt i andre etasje har jeg opplevd litt av hvert, det har søstera mi også, som hadde rommet før meg. Hun opplevde at stereoanlegget hennes skrudde seg av og på, og volumet gikk opp og ned. Hun følte også at noen så på henne ofte.
Når jeg tok over rommet, visste jeg om det søstern hadde opplevd der, men jeg syns det bare virka spennende. Jeg hadde mye vanskeligere for å sove der fra dag 1, og ting begynte å skje. Jeg følte også at noen så på meg ofte, og en kveld når jeg lå i senga mi og leste donald (som jeg pleide å gjøre når jeg var mindre, så jeg ble fortere trøtt) hørte jeg noen skritt ute i gangen, også raslet det i noen poser (rommet siden av er adskilt bare med et teppe, er massevis av søppel og rot der). Da ble jeg litt redd og la meg under dyna som jeg pleide å gjøre, for da følte jeg meg trygg. Men, når jeg så fram igjen fra dyna kunne jeg se såvidt en skygge som sto et par meter foran senga, og da var jeg ikke sein om å snike meg under dyna igjen. Tok vel en halv time før jeg turte å se fram igjen.
Men, det var èn episode.
Jeg holdt ut med rommet i et par år, men så flytte jeg ned til et annet et, fordi jeg hadde veldig problemer med å sove der den siste tiden. Da gjorde jeg om rommet til festbule, og der har jeg en diger samling med forskjellige flasker. Jeg har også en Heineken øl-tønne der. En gang jeg satt oppå der hørte jeg noen smell, som når du klemmer en plastikk-flaske så det blir bulker, også smeller det når bulkene retter seg ut igjen. (dere skjønner hva jeg mener? hvis ikke, prøv.=) Men jeg syns det var litt rart at det smalt på den måten, da det ikke var noen plastflasker der, fordi jeg hadde rydda til en fest, og det eneste som sto igjen av flasker var samlinga mi, og det var bare glass. (og bokser) Jeg lette etter noe som kunne lagd lyden, men fant det ikke. Etter et par uker, så jeg opp på øltønna, og den hadde bulker på hver side. (hver side høres rart ut ettersom en tønne er rund, men den hadde rett og slett blitt firkantet) det var en identisk bulk på hver side, og det syntes jeg var ganske rart. Hva kunne lagd de bulkene? Er det noen naturlig forklaring? Men ihvertfall, jeg fant ut at det måtte være årsaken til smellene, og jeg har holdt meg til den teorien siden.
Litt historie rundt huset er at en av forfedrene mine, en kvinne, døde i huset, da det enda var ei lita stue. Hun var musikalsk av seg, og levde alle sine år her. Hun likte å sitte å synge for familien mens de sang med, og gitarspill likte hun veldig godt. Men, da kommer jeg til en episode om gitarspilling;
Foreldrene mine er skilt, så jeg var hos moren min denne helga. Jeg spiller gitar, og den akkustiske gitaren min var oppå "bula" som det nå blir kalt. Jeg var ikke der, men broren min hadde rom rett under bula, og han hørte gitarspill sent på kvelden når han skulle sove. Ordentlig gitarspilling, den som spilte kunne det han/hun drev med. Alle sov i huset, bortsett fra broren min, og ingen andre enn meg kan faktisk å spille gitar i huset heller. Når jeg fikk høre den historien fikk jeg frysninger.
Er også en episode fra en kveld for ikke så lenge siden. Var i høst engang. Da satt jeg i stua å så på tv. Kjøkkendøra er mot tv'n, og det samme var stolen jeg satt i. Katten vår lå siden av meg på gulvet, men plutselig letta den raskt på hoden og la ørene bakover, og stirret ut på kjøkkenet. Jeg var sikker på at jeg hørte noen gikk utpå der, og følte at det var noen der. Jeg antok at det var stemoren min, for hun er lett på tå, og ikke så lett å høre når hun kommer. Men jeg snudde meg, og der var det ingen. Men jeg følte at det var noen der, og jeg hørte noen lyder, og da skaut katten min fart utpå kjøkkenet ved matskåla si, og der hørte jeg noen lyder. Så, jeg vet ikke hva det var, men kanskje var det en snill gammel dame (hun som døde her) som "ga katten litt mat"?
En episode til fra stua, var når kompisen min skulle ligge over. Vi satt i stua, jeg satt i stolen og han satt i sofaen. Vi så på tv, men kompisen min så en mann i tv'n, en gjenspeiling av en mann, gå forbi. JEg så ikke noe, og visste ikke om det før en god stund etterpå heller, fordi kompisen min fortalte det ikke med en gang. Men jeg tror deffinnitivt det spøker hjemme, men jeg syns det er helt greit. Gjør hverdagen litt mer spennende : )
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøker i huset her
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jan 2011 02:54
- 13
Re: Spøker i huset her
Høres veldig ekkelt ut da : o Men jeg synes det er fint at du er positiv, og jeg håper det ikke skjer noen negative ting
Antall ord: 27
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |