Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhjemsøkte malerier?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Hramdawg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2011 15:17
13

hjemsøkte malerier?

Innlegg av Hramdawg »

Hei. Jeg meldte meg inn på paranormal.no for 5 minutter siden, i håp om å få svar på noen spørsmål jeg har gått med en liten stund.

Fra jeg var barn har jeg hatt sære opplevelser. Blant annet at jeg har sett skikkelser, merket på meg at noe har vært galt osv. Dog har jeg aldri brydd meg noe særlig. Ting som at jeg har opplevd ting jeg drømte som barn har jeg bare tenkt for meg selv at er rene tilfeldigheter. Men for ca et par uker siden skjedde det sære ting jeg overhode ikke kan forklare, og håper jeg vil få svar på ihvertfall noe av det her.

Farfaren min var kunstner. Han malte dystre landskapsmalerier. Han var også alkoholiker, og en forferdelig person. Og på 2. juledag var jeg på besøk hos min onkel, farfars sønn. Jeg har lett lenge etter et maleri av han, og når jeg spurte om han visste om noen som hadde et til salgs, fant han fram 2 malerier fra kjelleren, og virket merkelig glad og klar for å bli kvitt de, dog maleriene var fantastisk fine.

Jeg har voldsom respekt for avdøde mennesker, spesielt familie. Jeg tenkte at å sette de vekk med malerisiden til veggen ville være lite respektfult, så jeg satt de lent mot veggen med malerisiden vendt mot rommet, midlertidig til de skulle henges opp. Jeg gikk og lukket persienne og lå meg, uten å tenke videre over det.
Jeg var dødsliten etter en lang dag, og var klar for søvn, men jeg fikk ikke sove. Jeg lå en halvtimes tid i mine egne tanker, og så kom pappa opp. Han ba meg slutte å dunke i gulvet. Trøtt som jeg var ble jeg sur, og sa at jeg ikke hadde lagd en lyd. Han sa så at jeg skulle slutte å tulle og få meg litt søvn.

Jeg tenkte ikke videre på det, og prøvde å få sove. Etter en liten stund begynte ovnen å lage sære lyder. Altså, ikke vanlige lyder, men forskjellige toner, med en rar lyd som fra en gitar med slække strenger. Og det ga seg ikke. Jeg prøvde å ignorere det, og brått begynte ting å falle ned fra veggen. Gamle LP'er, plakater, bilder etc. Alt falt ned! Jeg skvatt og lukket opp øynene, og titta rundt meg i mørket. Jeg gadd ikke tenke mer over det og lukket øynene. Men i det jeg lukket øynene kom et voldsomt lysglimt fra vinduet, som en liten ball som føk gjennom rommet. Jeg skvatt igjen og hoppet opp av senga. Hele rommet lyste av måneskinn. Jeg gikk bort til vinduet for å se, og persiennene var åpne. Jeg husker helt klart at jeg lukket de, noe jeg forsikrer meg om at jeg gjør hver eneste kveld.

Jeg titta bort på de dystre maleriene, og lukket persiennene igjen. Men når jeg gikk å la meg fikk jeg en helt sær følelse av at noe var galt, hvilket jeg får innimellom. Jeg følte at det var noe galt med maleriene. Jeg gikk bort og snudde de, og akkurat i det de ble snudd med maleriet vendt mot veggen, sluttet de rare lydene fra ovnen. Jeg titta kjapt på klokka, og den var kvart over 2. Det hadde gått 2 timer siden jeg la meg.

Dagen etter våknet jeg og undret litt over de rare hendelsene. Jeg slo på mobilen, som lå avskrudd under sengen, for å få en melding om et ubesvart anrop fra skjult ID kl 02:00 samme natt. Tenkte som så at det var sikkert en drittunge som hadde tulleringt. Men så fikk jeg en melding fra ukjent ID, noe jeg er ganske så sikker på at ikke går an? Meldingen var full av rare tegn jeg ikke fant på tastaturet. Dette forundra meg veldig, iogmed at rare tegn som ikke finnes vanligvis ville kommet som små firkanter.

Jeg fortalte dette til noen venner, og de tenkte at jeg bare innbilte meg ting. Jeg hadde tatt bilder av maleriene, og viste de det. "Hey, se der, det ser jo ut som en mann inne i skogen der!", sa en av kompisene mine. Vi ble enige om at det var en mann der. Senere på dagen tok jeg en titt på maleriene, for å finne mannen, og han var der. Jeg lo litt for meg selv, snudde maleriene med tegningen mot veggen og tenkte ikke mer over det. Dagen etter kom den samme vennen som hadde lagt merke til mannen i bildet hjem til meg. Han ba om å få se på maleriene, og jeg snudde de mot han. "Hvor er mannen?", sa han. Jeg fant han ikke. Vi lette i noen minutter, og mannen var ikke å se. Sært!

Så kom jeg på noe onkel hadde fortalt meg tidligere om et av maleriene. Han hadde prøvd å sette opp et maleri av han på en hylle med stor list, men det bare falt ned om og om igjen. Til slutt prøvde de å fjerne et av bildene som sto på samme hylle, et bilde av farfars stesønn, som han kom veldig dårlig overens med. Da sluttet bildet å falle ned. Til slutt tok de bildet ned, fordi de ikke likte det, og jeg har en følelse av at jeg har en av maleriene hjemme.

Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det noen som kan motbevise at dette handler om energier og ånder? Noen som kan gi en forklaring?

Link til et av farfars bilder:
http://photos.geni.com/p5/4823/1827/534 ... _large.jpg
Antall ord: 949

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: hjemsøkte malerier?

Innlegg av GJEST »

Spennende historie...
Kan du forsøke å ta bilde av maleriet med den mannen i skogen?
Nummeret du fikk sms fra, hvilket nr var det?
Er det registrert noe sted?
Har du forsøkt å ringe tilbake?

Takk for at du delte historien med oss :)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Oi! Dette var en utrolig spennende historie! :shock:

Jeg har forstått det slik at ånder/energier (går vel for det samme i denne settingen) gjerne knytter seg til ulike ting som de gjerne hadde noe med å gjøre da de levde. Virker som du har opplevd dette ganske tydelig med maleriene dine, og jeg vil tro at det er farfaren din som er "ansvarlig" for de ulike hendelsene som kan knyttes til bildene, om du forstår. Så min mening er at dette klart handler om energier.

Det jeg syntes er rart og ikke helt forstår hvordan er mulig, er det du sier med det tapte anropet fra skjult ID og meldingen med alle tegnene. Jeg ville ikke tro at en energi kunne "klare" å sende en melding til ditt nummer fra skjult ID. Det som VIRKELIG ville være interessant var hvis du hadde tatt telefonen som ringte deg på natten og se hva du hørte. Kanskje du hadde fått en beskjed eller noe? Jeg ville i det tilfelle blitt vett skremt, men det er nå meg :lol: Nå vet ikke jeg om du har slettet meldingen, men jeg ville tatt vare på den, for kanskje en dag klarer du å tolke den og det kunne jo vært gøy!

Oppdater oss gjerne om du skulle oppleve noe mer spennende. Er så interessant å høre slike historier! :)
Antall ord: 230
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Ja dette var spennede saker!

Jeg maler selv og vet hvor mye energi og sjel man legger i et bilde, spesielt om man er preget av sterke emosjoner når man malte de. Så at det henger energier igjen i et bilde forundrer meg ikke, men at ting faller ned fra veggene, persienner som åpnes ol var jo ekstremt! Da høres det mer ut som en bevisst entitet, at kanskje din farfar var på besøk og gjerne blander seg i forbindelse med maleriene sine. Kanskje han er sterkt følelsesmessig tilknyttet til de og har preferanser ift hvor og hos hvem de skal henge. Hva med å prøve å kontakte din farfar, si høyt ut i rommet at du ønsker å hedre hans minne og at du gjerne vil ha de hengende, men at du ikke vil ha en masse romstrering og bråk på kjøpet. Bruk f.eks en pendel (et tungt anheng funker, en gullring på et bart smykke etc), be pendelen om å gi deg ditt ja, nei og vet ikke. Så kan du spørre om ting rundt bildene. Jeg ville kanskje dristet meg til å spørre om bildene bidrar til generelt dårlig energi, i tilfelle din farfar ønsker å skåne deg fra det dystre han selv har slitt med.

Ang telefon så kan det ha blitt sendt fra en iphone, der er det drøssevis med ekstra tegn og symboler. Akkurat det kan jo ha vært tilfeldig, noen som har "lomme-smset"?

Det med bildet ved siden av hans sønnesønn var kanskje det mest interessante, for det kan tyde på at farfaren din faktisk har en finger med i spillet ;)

Enig med alva, det hadde vært spennende å få se bildet med mannen på. Ikke bare det, men også meldingen du fikk på telefonen hadde vært gøy å få se
Antall ord: 311
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Interresant historie du kommer med her, jeg hadde nok blitt vettskremt!
Gamle LP'er, plakater, bilder etc. Alt falt ned! Jeg skvatt og lukket opp øynene, og titta rundt meg i mørket. Jeg gadd ikke tenke mer over det og lukket øynene.
Det må jeg si, nerver av stål :lol:

Men uansett ja, virker nok som farfaren din gjerne vil ha en finger med i spillet her, kanskje han rett og slett ikke ønsker at bildene hans skal henges opp?
Antall ord: 81
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hramdawg
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av Hramdawg »

Takk for mange gode og interessante svar!

Forskjellige svar til spørsmål ang meldingen:
Meldingen er desverre slettet.
Anropet var fra skjult nummer.
Rare tegn kommer vanligvis opp som små firkanter hvis de ikke finnes på mobilen.

Og i tillegg; det kan godt hende det var tilfeldig akkurat det med mobilen. Jeg er en tviler, og legger ofte skylden på tilfeldigheten. Men i dette tilfellet var det så fantastisk mye på en gang at jeg ønsker videre svar. :p

Jeg kan ta bilde av begge maleriene, men venter for tiden på en overføringskabel. Ta å vent noen dager så skal dere få se. :) Dog er det bare ett av bildene jeg har hatt "følelsen" på at det er noe spesielt med. Jeg vil skrive hvilket bilde som er hvem når de kommer!

@Zind, kunne du utdypt mer hva du mener med pendel etc? Falt litt ut der.
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Gler meg til å se bilde av bildene.

Dumt du slettet den spesielle meldingen. Sjekket du ikke hvilket nr den var sendt fra da???
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hramdawg
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av Hramdawg »

link til bilder: yfrog.com/h0zlmkj

meldingen var fra ukjent id. Og det skal ikke være mulig.. :p
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2009 00:45
15
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av DamageDone »

Hramdawg skrev:link til bilder: yfrog.com/h0zlmkj

meldingen var fra ukjent id. Og det skal ikke være mulig.. :p
Det er fullt mulig.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hramdawg
Nybegynner
Nybegynner
13

Innlegg av Hramdawg »

det skal visst ikke være det. etter at det ble påbudt å legge ved en hilsen om at det er tull når man selv velger avsender på bl.a. smsbull er det alternativet utelukket ihvertfall. men som sagt; meldingen
og anropet kan lett være tilfeldig. :p
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Har du slettet meldingen?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Babysu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Feb 2011 18:23
13

Innlegg av Babysu »

Hei,

jeg vet ikke om du lenger er aktiv her, men må bare fortelle at dette hørtes interessant ut.

Har og sett på bildet som du la ut og syntes jeg ser en skygge av en person i skogen på høyre siden av bildet!!!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lellan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2006 15:02
18
Kjønn (valgfri): kjærring
Lokalisering: akershus

Innlegg av lellan »

jeg ser det oxo på samme sted!
Antall ord: 7
lellan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Spennende og interessant historie!

Har sett på bildene, og jeg synes bildene gir en litt ubehagelig følelse. Men det kan jo også skyldes at jeg har lest historien først. Ellers så mener jeg klart og tydelig å se et ansikt på det mørkeste av de to bildene du la ut sammen. Men får som sagt en ekkel følelse. Jeg tror han fikk ut mye sorg/aggresjon/fortvilelse som han ellers holdt innestengt, i de bildene. Det mørke har makten, mens det lyse prøver å komme inn.

Kanskje bildene rett og slett ikke er ment som veggpryd? At de bare er et resultat av utagering, og en form for terapi, som han egentlig ikke vil at skal eksistere lenger, da han er ferdig med det?
Antall ord: 129
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links