Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen problemstillinger jeg lurer på rundt ånder og energier

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ankh

Noen problemstillinger jeg lurer på rundt ånder og energier

Innlegg av Ankh »

Har den siste tiden vært borti noen diskusjoner og refleksjoner rundt følgende problemstillinger som jeg kunne tenkt meg å høre deres synspunkter på.

1 -I møte med noen skeptikere og vitenskapsfolk har jeg argumentert for spøkelsers eksistens ved å henvise til termodynamikkens første lov, bl.a forklart her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Termodynam ... vedsetning
Den sier klart at energi kan aldri bli borte, kun gå over i andre former.
Ved å se på liv som en energi, så kan man da påpeke at liv ikke kan bli borte.
Problemstillingen er da at når man foretar en husrens sier man at man har fjernet en energi, noe som skal være umulig med samme lov som indikerer at spøkelser eksisterer.
Skal man følge samme retorikk, må man si at ved en husrens forandrer man energien isteden for å fjerne den.
Diskuterte dette med et medium og husrenser, og fikk da til svar at mediumet bl.a derfor var gått over til å bruke uttrykk som energibalansering isteden for husrens.
Dette reiser mange spørsmål, som hva man forandrer energien til og om denne teorien i det hele tatt er riktig.

2 -En del ånder/energier/spøkelser kan ikke fjernes.
Til nå har jeg tenkt på dem som en type 1 spøkelser, kort fortalt hendelser som har preget omgivelsene og som spiller av "et videoklipp" av hendelsen uten at det teknisk sett er ånder til stede.
Diskuterte dette med et erfarent medium og husrenser som mente at man ikke kunne fjerne ånder som allerede var gått over til den andre siden, uansett om det var av seg selv eller via en husrens.
Kort sagt mente mediumet at enkelte ånder kom tilbake igjen, og at disse ikke kunne fjernes fordi de allerede var gått over.
Mange medium jeg har snakket med har nevnt ånder som kommer tilbake, men de har ulik forståelse av dem.
Jeg tenkte litt på om det kunne være disse åndene som også er blandt dem som man sliter med å fjerne i en husrens og at man i slike tilfeller jobber forgjeves med noe som er umulig å få til.
Det reiser også endel tanker rundt det at ånder kan vandre frem og tilbake mellom sidene, og hvorvidt man da kan si at man sender noen over på den andre siden hvis de kan komme tilbake igjen hvis de vil.

3 -Så en dokumentar nylig om ghost hunting.
Et team av vitenskapsmenn, forskere, ghosthuntere, vitner osv skulle vurdere hverandres arbeid for sammen å forsøke å forstå hva spøkelser var.
Et av spørsmålene som dukket opp var hva et spøkelse kunne bestå av.
Først hørtes det irrelevant ut, men når jeg tenkte over det danner det grunnlaget for hvordan man kan forsøke å registrere dem (med f.eks EMF-detektorer, temp-målere osv) og ved å se på hvordan de er opplevd kan man vurdere hva det er.
For eksempel ble det påpekt at en ir temp måler registrerte overflatetemperatur og for å se spøkelser via en temperaturanalysator (skjermtypen hvor varme indikeres av rødlige farger og kulde indikeres av blålige farger) måtte spøkelset ha en fast overflate å måle mot, dvs ikke bare "luft".
Skulle det gå gjennom vegger stilte det også endel begrensninger til hva de kunne være laget av, men da forutsetter man at de beveger seg i vår verden slik vi ser den og ikke slik verden var da de levde hvor kanskje veggen ikke fantes.
På bakgrunn av dette ble det åpnet for muligheten for at de bestod av et "eksotisk stoff" som i prinsippet kan være energiformer som man går over til som beskrevet i punkt 1.
Skal man som jeg som er intr. i ghosthunting med teknisk utstyr kunne registrere noe, er det jo greit å vite mer om hva man søker slik at man blir mer bevisst på hva man leter etter og lettere kan sile ut eventuelle funn av hva man leter etter.
Tanken om et "eksotisk stoff" å søke etter, åpner opp for nytenkning bl.a i bruken av energimålere som EMF detektorer i ghosthuntingen.

Hva synes dere om disse tankene og har dere noen kommentarer til dem?
Antall ord: 716

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
GJEST

Re: Noen problemstillinger jeg lurer på rundt ånder og energier

Innlegg av GJEST »

Jeg tror selv ikke, at hvis spøkelser finnes, at man som medium og i denne verden eller plan som vi er i, bare kan føre spøkelset vekk. Fins de, tror jeg nok de vil ha mulighet til å være her, hvis de selv ønsker, samme hvor mye mediumet vil ha dem vekk.
Men kanskje, hvis de først klarer å bli hjulpet over, at de da vil velge å forbli der, og ikke komme tilbake?

De aller fleste som intervjues i etterkant av slike husrens, pleier jo si "Det er MYE mye bedre ja!" Men mao ikke helt borte.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

1) Dette tror jeg kan forklares med alt annet enn at energien som er igjen blir "spøkelse" også.
For det første er også varmen og dampen et lik avgir energi. Det siste åndedrettet går opp i luften og blir en del av "oss" og omgivelsene. Det er en del avfallsstoffer her, forråtnelsen av liket begynner, og alt dette danner også sine deler energi.

(nei, jeg sier det ikke for å være sarkastisk hvis noen trodde det, men det er jo faktisk tilfelle)

Energi kan være så mangt, selv om jeg ikke sier dette for å avvise "spøkelser".
Det kan godt hende at enkelte hendelser som skjer er så intense og setter så stort emosjonelt/traumatisk preg på de involverte at det gir en slags "etterklang", om jeg skal kalle det det.

2) Her virker det som om husrenseren forsøker å unnskylde sine manglende ferdigheter ved å kalle noe for umulig. Det er typisk at folk som vet hva de driver med driver og forkaster andres verk og/eller setter opp i sitt eget hode disse veldig klare og grove grensene på hvordan ting henger sammen, hva som går an og hva som ikke går an.

Likevel betyr ikke dette at noe er mer umulig for det. Det konstruktive med en slik, dessverre sneversynt, tankegang - at noe er mulig kontra umulig, er at man skaper sine egne rammer å jobbe etter - hvilket i sin tur kan bidra til økt fokus på det relevante og ignoranse av det mindre relevante. Hvis vi snur på flisa, er det dermed også slik at de som sier alt er mulig (les: meg, f.eks.) har veldig lett for å si sånt og sitte med et åpent syn siden de ikke har noen konkret og spesifikk geskjeft de driver med selv. Jeg hadde nok også vært mye mer kritisk om jeg virkelig hadde evner, for å si det på den måten da.

3) Jeg synes det er rart at et termometer skal forklare spøkelsers eksistens.
Det er jo ikke slik at temperatur er hundre prosent statisk og ikke varierer noe fra sted til sted. Det fins flere energikilder og muligheter som kan forårsake noe slikt. Og legg merke til igjen at jeg ikke avviser at det også kan være avdøde menneskers energi som går igjen - for all del - men dersom vi skal definere spøkelser, så blir dette en veldig diffus og bred definisjon.

Hva som helst er vel ikke spøkelser, selv om vi strengt tatt ikke vet hva det er?

Når du sier at det går gjennom vegger begynner det å bli mer spennende ;)
Du kaller det eksotisk stoff, og det er jo egentlig bare å bytte ut noe vi ikke vet hva er med en annen definisjson vi ikke vet hva er, men det er likevel ett skritt nærmere... kanskje... :)

Selv synes jeg det er veldig spennende, men mye av det lite troverdige ødelegger for det troverdige, da det meste av "spøkelser" er en del av underholdningskulturen og hører liksom til disse fortellingene vi har hørt som barn. Det er også mye som kanskje er troverdig, f.eks. i dokumentarer, som direkte ødelegges (iallefall for min del) med alle de sanseinntrykkene det skal skapes med tanke på stemningsskapende musikk, oppjagende kommentarer, tåpelige emosjonelle vinklinger og alt annet enn et kritisk blikk. Og når det liksom er "kritisk" så er det mange ganger gjort på samme populistiske måte der alt bare skal være underholdende og latterliggjørende.

Når det blir sånn så ødelegger det bare alt som heller kunne vært mer saklig behandlet.
Men det er dømt til å bli utfordrende når det er snakk om noe paranormalt.
Antall ord: 627
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Alva26 skrev:De aller fleste som intervjues i etterkant av slike husrens, pleier jo si "Det er MYE mye bedre ja!" Men mao ikke helt borte.
Det spørs nok hvor autoritær følelse husrenseren gir, og hvor selvsikkert vedkommende prater til den hjemsøkte ;) Neida, ikke for å være helt ensidig her - det kan jo hende at noen opplever forbedringer fordi det faktisk er foretatt en såkalt husrens/energibalansering også.
Kjenner selv folk som har vært plaget med slikt og har fått hjelp... med varierende resultater.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Jepp. Har hørt om varierende resultater jeg også. Noen er helt fornøyde, andre merker ingen forskjell, mens mange jeg har hørt om, sier det faktisk er bedre, men ikke helt vekk.

Det finnes vel mange variasjoner. Noen husrensere kanskje er dyktigere enn andre.
Eller kanskje troen hos de enkelte har en del å si for hvordan de føler det etterpå? En slags placebo-effekt? Det er ikke godt å vite, men sitter selv igjen med tankene om at, finnes det spøkelser, og de kan komme hit på vår "frekvens", så kan de ikke renses vekk, tror jeg, da tror jeg isåfall de kommer tilbake igjen, hvis det er det de ønsker. Tror ingen levelige mennesker kan bestemme dem og tvinge dem, om de ikke vil, hvis du forstår :mozilla_tongue:
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Ja, placebo er også en mulig årsak til forbedring her. Viktig å ikke utelukke noe når man snakker om vage og uforklarlige ting. Ingen vits å forhaste seg med konklusjoner ;)

Forøvrig tror jeg på spøkelser selv, om jeg nå er nødt å kalle det det.
Har opplevd gjenstander flytte på seg av seg selv og diverse ting som definitivt har trosset logikk og fysikkens lover. Tilsynelatende iallefall, siden jeg ikke finner logiske forklaringer.
Igjen bør jeg jo ikke ta for gitt at det er "døde mennesker som går igjen og spiller meg et puss", men det er klart at tankene om det er lekent - og om det enn er aldri så usannsynlig, så er det så mye annet som er det også. For eksempel vår opprinnelse, skapelsen, bevisstheten og alt det der... :)
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

For å utdype enda mer:

1 -Kanskje det bare er meg som er pirkete men ulike folk omtaler husrenser på ulik måte som igjen gir veldig stor forskjell i betydning og innhold.
Om man balanserer noe, fjerner man vel ingenting men gjør det beboelig (som mediumet sa).
Det er vel litt som å gjerde inne sauene for å beskytte dem mot rovdyr uten at man fjerner rovdyret.
En husrens er vel å fjerne spøkelset. Da fjerner man vel en energi?? Noe som ikke skal være mulig.
Da står man igjen med at et spøkelse IKKE er en energi, eller at det ER en energi men at den energien ble omgjort til "noe annet" av en husrenser.
Synes bare det er interressant å vite hva man snakker om siden dette er motstridende teorier.

2 -Alle medium jeg har møtt og husrensere jeg har snakket med har snakket om at ikke alle spøkelser kan fjernes.
Mange av dem har vært og er svært erfarne og har drevet med dette i mange tiår.
Jeg kjenner selv til hus hvor ulike medium har forsøkt å rense uten å ha fått det til, og flere står i kø for å forsøke seg.
Har sett på endel spøkelser som ikke spøkelser men mer en form for preging av omgivelsene, som gjør at under de rette forholdene kan en scene spilles av.
Dette etter samme prinsipp som man ser en film. Det er jo ikke fysiske folk som bor inni TV`en som gjør at vi ser noe på den.
Over tid så har jeg fått flere meninger fra medium som mener at er en ånd gått over så kan den ikke drives ut enda en gang hvis den kommer tilbake igjen.
Vi har venner som opplever dette, dvs at ånder kommer tilbake igjen.
Det er jo minst to sider rundt dette.
Først og fremst så er det å kjenne igjen de åndene som ikke kan fjernes, dernest er det jo forståelsen av at det kanskje ikke er to absolutt definitive sider som vi fra vår side sender ånder over til den andre siden til.
Kort sagt at man kan se på det som en slags sirkel hvor energier/ånder/vi/dem går frem og tilbake.
Jeg synes ihvertfall det er en spennende tanke.

3 -Med temp-måler så er det mer et termokamera jeg tenker på, som dette:
http://www.sintef.no/SINTEF-Energi-AS/L ... rmokamera/
Mange ghosthuntere bruker temperaturforandringer (normalt en plutselig reduksjon av temperaturen) til å indikere åndelig nærvær.
Poenget med disse er at de visstnok krever en overflate for å måle, og vil ikke registrere f.eks en energi.
Men en "massiv" overflate burde ikke kunne gå gjennom vegger og lignende.
Man får med andre ord et paradoks når man sammenligner måter man registrerer dem med og måten de oppfører seg på.
Dette betyr igjen at de enten kan skifte form mellom fast og energiaktig (fikk en pm fra noen engang som hadde krasjet fysisk inn i en ånd som deretter hadde gått gjennom veggen).
Eller at de består av et stoff med de egenskaper som gjør at de detekteres samtidig som de kan passere f.eks vegger.
Her ligger det i luften mange tanker, bl.a om at energi kan gå over i andre former (som i punkt 1) og at når man skulle gått over så er det en energiforandring som "henger seg opp" og gjør noen til spøkelser.
Uansett, å vite mer om hva de består av kan gi oss en pekepinn på hva de er og hvordan de best kan registreres samt at man bedre kan kvalitetssikre de registreringer man gjør ikke minst luke vekk falske registreringer.
Denne saken er inne på noe av det samme:
http://www.theghosthunterstore.com/emfm ... _Meter_Pro
Uten å reklamere for firmaet så ser jeg flere lignende eksempler på produkter som dukker opp som ikke bare registrerer EMF blindt, men kombiner som her f.eks "uses filtering to detect patterns that signal harmonics representing coupling, echoing and resonance".
Kanskje det bare er tilfeldig, men jeg synes det dukker opp stadig mer utstyr som bruker andre innfallsvinkler og målemetoder for å detektere og filtrere.
Jeg har ihvertfall interressert meg endel for de måletekniske prinippene man gjør, hva man registrerer og hva det indikerer og hva det igjen betyr.
Antall ord: 747

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Ankh, med tanke på at de fjerner energi, i spm en, som du nevner, og du og never at energi ikke kam fjernes.... Kan det tenkes at de mener at de da forsøker fjerne energien vekk fra selve huset, og også vekk oss levelige? At vi kanskje har foreskjellige frekvenser vi hører til, og at denne energien ikke skal være akkurat her?

Som kanskje da kan henge igjen med ditt nr 2, der det blir påpekt at ikke alle energier kan fjernes. De har kanskje fremdeles vilje? Og vil de ikke fjernes derifra, eller flyttes på, så kan man ikke få gjort noe med det?

Ludo, veldig spennende at du har sett ting flytte seg, etc. vet jo du har fortalt meg om dette før når vi har snakket sammen. Dere var jo også to som opplevde det. (den gangen du snakket om med meg), så det er virkelig spennende. Og ubegripelig.
Men man blir veldig uforstående, på sidelinjen, når man selv Ikke har opplevd, sant. Blir noe med "du tror det ikke før du får se det."
Tror absolutt ikke du tuller, men man blir så "hjelpesløs" når man selv ikke har erfart, at man ikke får til å forestille seg det, hvis du skjønner.
du har rett i at vi har veldig mye ubegripelig her i livet da.
Opprinnelsen ja f.eks. Synes den er vrien og..
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Fjerning betyr normalt at man sender ånden over til den andre siden noe som ikke er det samme når man balanserer energiene for å gjøre huset beboelig.
For meg så virker det som om når folk starter med husrensing så oppfatter husrenserne det som at de fjerner/leder over en konkret energi/ånd fra stedet/huset og til den andre siden, mens mange etterhvert erfarer at det ikke er så svart hvitt som det så ut i starten.
Det blir også vanskelig å forstå, synes jeg, hvis man skal fjerne en energi totalt fra vår side til den andre siden og man må jo også da forstå energien som en bevisst energi.
På den annen side så er det også en viss logikk i det.
Hvis man tror på reinkarnasjon, så går livet/"sjelen"/livets energi i en "evig" sirkel mellom livet og den andre siden før vi kommer tilbake igjen og igjen, og da er det ikke umulig å tenke seg at ånder også tar noen runder frem og tilbake innimellom og da ender man jo opp med spørsmålet om hva man renser og til hvor.

Det handler vel til slutt om hva man tror på, men jeg synes ihvertfall det er interressant å se på de ulike paradoksene som oppstår med de ulike teoriene og forklaringene og kanskje også vurdere om hele bildet man har laget på hva dette er kanskje er helt feil?
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Viktigst av alt, tror jeg selv da, er jo at uansett hva de menneskelige husrensere kaller slike oppgaver når de utføres, eller hva hvert enkelt menneske tror på, så tror jeg det uansett bare er tro. Ikke viten. Som du er inne på, noen endrer navn på det, fordi de innser det kanskje ikke er sort/hvitt uansett.
Det er jo bare mennesker, disse husrenserne og. Mennesker i live, på denne side. De vet ingenting med sikkerhet om hva som skjer etter døden, og hvordan en evt energi eller ånd oppfører seg. Hvor enkelt det er å "hjelpe dem over", og om de i det hele tatt kan hjelpes? Kanskje tror de bare de hjelper dem, mens ånden selv har så sterk fri vilje at den er akkurat der det passer den, uansett?
Jeg tror vi alle her bare kan gjette oss til hva som evt skjer etter døden, så kanskje er alle disse husrenserne inne på noe, men at det blir vanskelig å sette konkrete navn på det, eller vite eksakt hvordan det fungerer, det de gjør. Hvis man driver med husrensing selv, tror jeg altså det viktigste er å danne seg sin egne mening, hva man selv tror på, og så forklare huseierne dette. Teorier vil alltid havne i krasj når man gjetter på ting man egentlig ikke har god nok peiling på, tror jeg.
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Personlig tror jeg det er fordi vi har "flere typer energier" . . .

- Ånden ( dvs personligheten til en avdød ) hjelpes til å forstå at h*n skal inn i lyset, for å fortsette sin utvikling...
Dette er det jeg kaller å hjelpe en ånd over til andre siden. ( har skrevet mye mer utfyllende om det et annet sted her, - de som har god tid kan lete... ;)

- Avtrykk : Dvs "restenergi" etter noe som har vært.
Eksempel:
Dersom sola har skint på en sten i hagen hele dagen, - vil denne steinen ha en varmeenergi som er merkbar i opptil flere timer etter at sola har gått ned.
Denne energien viser at det har vært sol tilstede denne dagen, slik at det har blitt et varmeavtrykk.

Samme med en brennende sigarett på et stuebord, - svimerket vil bli sittende der inntil man gjør noe for å fjerne det ( rense det vekk). Her kreves noe annet enn vann og såpe...

Så vi snakker egentlig om minst 2 forskjellige typer av "energi" , og hvordan man kan "fikse" det.
Altså ;
- å hjelpe en ånd over, - fjerner denne ene ånden.
Er det andre ånder tilstede, vil de gjerne fremdeles være tilstede.

- Balansere energier - da "nullstiller" man restenergier / spor slik at de ikke lenger har påvirkning.
( stenen i hagen blir "kjølt ned til omgivelsestemperatur".

Slik balansering skjer også naturlig, men tar mye lengre tid....

Tygg litt på den ;)

A

Ps ; forskjell på en ånd og en restenergi, - er at ånden vil kunne variere på "hendelser" - fordi den har personlighet.
En restenergi vil gjenta seg selv, - som en "gammel film som spilles av gang på gang" . .

A
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Energibegrepet er interressant på mange måter.
Ser man på en sjel/ånd og et spøkelse som en energi, så tenker man også på dem som bevisste energier.
Energi kan være så mangt, lys, varme, elektrisk, elektromagnetisk osv osv og energier kan omgjøres.
Sånn sett kan man vel tenke rekka med bevissthet-->bevisst sjel-->bevisst energi-->energiomgjøring-->f.eks bevisst orbe, bevisst UAK opplevelse, bevisst spøkelse osv.
Da er jo også spørsmålet om man fjerner en energi, eller om man flytter en energi, eller om man balanserer en energi osv og ikke minst til hva og fra hva?.

Energimessig kan man også si at en ånd kan ta varmeenergi slik at det føles kaldere.
Når man renser et hus kan man flytte en energi, og den energien som ble flyttet blir erstatten med varmeenergi som ånden fortrengte.
Det kan forklare hvorfor hus oppleves som varmere etter en rensing.
Så kan man også si at hvis man har flere dimensjoner kan ulike rensere i ulike dimensjoner sende åndene som tennisballer mellom dimensjonen, og en ånd mindre i vår dimensjon gir en ånd mer i en annen, mens de sender sine til oss.

Energibegrepet passer også overens med høyfrekvente ("gode") og lavfrekvente ("onde") energier som mange bruker, og energiinterferens kan vel også forklare deler av problemene enkelte har med ånder.

Hmmm, fra energi er du kommet til energi skal du dra :-)
Kanskje på tide å skrive om noen linjer enkelte steder...
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Jeg er ikke så veldig inne i dette med "energi".. sånn rent vitenskapelig.
Men ifht til spørsmålene du har; Hvis man kommer inn i et hjem hvor det pågår/ nylig har pågått en heftig krangel er det vanskelig å ikke kjenne denne "negative energien". Lufta kjennes "ladet" selv om de kranglende holder seg i skinnet mens man er der.. eller kanhende tilogmed er ferdige med krangelen.

Eller for den del, om man entrer et rom hvor noen nylig har hatt sex,- det blir en helt egen atmosfære som er til å ta og føle på.. ;)

Altså mener jeg det er fullt mulig å fysisk "kjenne" energier fra mennesker.

Sett at det finnes spøkelser da. Og disse er megafrustrerte fordi de ikke blir observert, hørt og forstått. Og at de, ved å bli "sett, hørt og forstått" av et medium, rett og slett roer seg såpass at energien man føler endres..?

Jeg har ved flere anledninger opplevd at å snakke til hva-det-nå-måtte-være gjør at atmosfæren endres. Om det er en psykologisk greie,- at det å tiltale hva-det-nå-måtte-være gjør at man overtaler seg selv om at det ikke er noe "farlig", eller om man faktisk blir hørt.. ikke godt å si, men også fler andre jeg kjenner har opplevd en mindre trykkende stemning på plasser de mener er hjemsøkt etter at de tør å "tiltale" vedkommende.

Spøkelser, gjenferd, mennesker i andre dimensjoner, hva det nå enn er. Om de er der og bevisst kan påvirke oss mener jeg de må ha en egen vilje og derfor kan "påvirkes" av oss. (?)
Antall ord: 287
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links