Kan det være at media blåser dette opp som noe uforklarlig, mens det kanskje har sin naturlige forklaring?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8371841.ab
I følge denne linken så kunne et par på

, i sverige, der fuglene ble oppdaget, fortelle at et hundretalls levende fugler stod på dette punkt og hakket i bakken.
Fuglene ville omtrent ikke flytte på seg når de skulle kjøre.
Bildet viser at det er svart av levende fugler. Sikkert hundre, slik ekteparet påpekte.
Vi ser jo dette fra tid til annen. Gris i veikanten, enten melkesøl, blodsøl, matavfall, (kanskje noen med vilje hadde lagt ut mat der også, for å håpe dette ville skje???), tiltrekker seg masse fugler.Der det er form for mat, kommer fuglene. spesielt om vinteren da de har vanskeligheter for å finne nok mat selv, og trenger ekstra, i kulden.
kort tid etter ringer en lastebilsjofør inn og forteller at han ikke hadde klart å bremse for et lass fugler, og det ble da funnet rundt 40 døde fugler.
Media vil likevel ha dette til å være noe "ala x files" likevel.
De sjekket fuglene og kunne konstantere at "kun et fåtall" hadde synlige, ytre skader. (Men et fåtall er da noen.)
De ble videre obdusert, og viser ikke tegn til sykdom, og dødsårsaken viser seg å være indre blødninger. Om ikke alle fuglene fikk synlige skader av lastebilsammenstøtet (ikke alle ble truffet like hardt, kanskje?), så døde de av indre blødninger, noe de lett kan få hvis de blir truffet av bilen.
Så jeg vil jo selv anta dette faktisk er den naturlige årsak, og at alt annet bare blir gjetninger. her har man både obduksjon som viser indre blødning som dødsårsak, bilder tatt av fuglene like før, mens de levde, og stod på veien uten å ville flytte seg, fordi de hakket etter mat, og en mann som ringer og tilstår, og sier han ikke klarte bremse godt nok, og kjørte ihjel noen av fuglene.
Likevel sier media at det "regner" døde fugler, noe som altså ikke viser seg å være sant.
Hva massefiskedøden skyldes, omtrent samtidig, vet jeg ikke.
Men verden er stor, og disse to tragediene trenger ikke ha noen sammenheng med hverandre. Massefiskedøden var i usa.
Den artikkelen har jeg ikke lest, men vi vet jo at skip slipper ut både det ene og det andre, så det kan vel være også dette har sin naturlige årsak?