Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen som vet når det er normalt å slutte å se feks spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Chrizttina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2010 18:51
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Noen som vet når det er normalt å slutte å se feks spøkelser

Innlegg av Chrizttina »

Skogalven: Akkurat da var jeg redd,men mest fordi jeg ikke klarte å tyde om det var ond eller godt.
Tror det er eneste gangen jeg ikke har merket noe.
Merkelig følelse det der, når en føler om det er ondt eller godt, også veldig vanskelig å forklare. Har du også det slik?
Antall ord: 54
Never stop believing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Chrizttina skrev:Skogalven: Akkurat da var jeg redd,men mest fordi jeg ikke klarte å tyde om det var ond eller godt.
Tror det er eneste gangen jeg ikke har merket noe.
Merkelig følelse det der, når en føler om det er ondt eller godt, også veldig vanskelig å forklare. Har du også det slik?
Ja jeg ville følt det som en underlig siruasjon, rett og slett for at jeg aldri har vært i den. Når jeg har sett et spøkelse (ca 20-30 forskjellige individer), har jeg, som du beskrev tidligere, i 90% av tilfellene sett "mennesker" med litt/veldig utydelige ansikter. Disse "menneskene" ser alltid "solide" ut, dvs. som vanlige mennesker, ikke gjennomsiktelige. Men det er ikke vanskelig å skjønne at det er et spøkelse. Men, jeg får alltid nærmest kastet over meg følelsen av om dette er et godt eller vondt vesen. Av og til kommer følelsen før spøkelset dukker opp. Til og med de gangene jeg ikke har sett et menneskelignende vesen, men bare en skygge, eller bare ghenkjent det ved lukt, lysendring e.l. Har jeg alltid fått en helt klar følelse av om det er ondt eller godt, heldigvis.
Så det høres nærmest skremmende ut å ikke klare å tolke et spøkelse. Siden jeg ikke har opplevd det noen gang, har jeg ikke satt meg inn i det, men det er det sikkert andre her inne som vet: Kan spøkelser skjule sitt egentlige jeg (hvis noe slikt finnes?), altså blokkere fo at vi skal kunne lese det?
Noe jeg har opplevd, er at et spøkelse oppfører seg / gir ut positive strømmer mot ett menneske, og negative mot et annet......
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Chrizttina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2010 18:51
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Chrizttina »

Altså det er kun i det ene tilfellet jeg ikke har fått følelsen om det var godt eller ondt. Alle andre ganger har jeg det omtrent likt som du beskriver.

Men ja,det hadde vore interessant å vite om ett spøkelse kan skjule sitt egentlige jeg.
håper noen har svar på det :)
Antall ord: 55
Never stop believing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Chrizttina skrev:Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal kommunisere med avdøde. Jeg har problemer med meditasjon. Er det andre måter å få kontakt på? Og vil du forklare hva du mener med å "se innover"? Jeg tror jeg forstår hva du mener,men vil gjerne ha en forklaring.
Å du har helt rett, jeg bør stole på evnene mine. Tusen takk!:)
Jeg lærte meditasjon og selv-hypnose av en alternativterapeut for nesten 20 år siden, og det forandret livet mitt. Jeg brukte det hovedsakelig for å bearbeide, og huske en traumatisk barndom (og kom tilbake til jeg nar 2 år, og husket mye som hadde skjedd oppigjennom, men jeg hadde fortrengt. Det endret livet mitt). Nå bruker jeg det når jeg ikke får sove, når jeg er sliten og må ha ny energi, når jeg skal ha kontakt med "hovedhjelperen" min, når jeg ønsker se inn i framtiden og til å gå tilbake til ett av mine 2 tidligere liv som jeg har kommet i kontakt med.
Det viktigste jeg lærte var: Du må tro at du klarer det, du må tørre gi slipp på deg selv, og "reise" avgårde. Dama var klar på at det meste man ser på tv, om publikum som tas opp på scenen og hypnotiseres til å gjøre idiotiske ting, er humbug, eller folks vilje til å dumme seg ut. Ingen vil under meditasjon/hypnose gjøre noe de ikke bille gjort i våken tilstand! Du klarer det kanskje ikke de første gangene, men fortsett å prøve, uten å stresse. Stresser du, eller er panisk i forsøkene, klarer du det aldri. (Jeg klarte det med én gang, heldigvis).
Dessuten må du på forhånd være klar på hva målet med seansen er.

- Vil du bruke det for å sovne, så vil du sovne.
- Bruker du det for å bli kvitt / døyve smerte, så vil det skje. Tro meg, jeg har leddgikt, og vet hva smerter er, og bruker meditasjon for å "få litt fri".
- Er du nedfor, kan du bruke det til å komme litt opp av gropa.
- Er du sliten, kan du samle energi gjennom meditasjon.
Men, du kan ikke gjøre alt samtidig! Og, hvis du er trett, er det meget mulig at du sovner før du havner der du vil!
De vanskeligste målene for meditasjon, er for meg (og da må jeg gjene helt ned på hypnosenivå:
- Dra tilbake til tidligere liv.
- Kommunisere med hjelpere
- Sense om noen jeg er bekymret for har det bra / "se" hvordan mine kjære har det
- Kommunisere med spøkelser jeg har vanskelig for å få informasjon fra ellers. Dette er nok mye for at jeg ikke liker å trekke spøkelser inn i min trygge meditasjonsverden.

Så, det aller vanskeligste: Lære seg meditasjon! Jeg traff et vidunder av en terapeut som lærte meg det, og hva det kan brukes til. Har prøvd cd'er o.l. for å lære mer, men kommer ikke dypt nok til at det hjelper. Så mitt råd er: Finn noen som kan det, og kan lære deg det! Lykke til!
Antall ord: 527

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links