Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen som vet når det er normalt å slutte å se feks spøkelser
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Des 2010 18:51
- 13
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 3 ganger
Noen som vet når det er normalt å slutte å se feks spøkelser
Jeg har kunnet se spøkelser/ånder osv i flere år,men det siste året har det bare blitt mindre og mindre. Jeg lurer da på hvordan jeg kan vedvare disse evnene eller eventuelt utvikle dem og lære å kontrollere dem selv. Jeg har aldri kunnet slå av/på disse evnene.
Antall ord: 51
Never stop believing.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Noen som vet når det er normalt å slutte å se feks spøkelser
Jeg har dessverre ikke svar på ditt spm, men det hadde vært interessant og spennende om du ville dele med oss, hvordan du opplevde spøkelsene du så, hvordan de viste seg, etc etc
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Det varierer hvordan jeg ser dem. Av og til ser jeg hele personen. Da mener jeg ansikt,farge på klær,om personen har briller, farge på hår osv, og av og til ser jeg barre skisser. Altså jeg ser det er ett menneske på grunn av formen, men ansiktet og alt annet er svart.Alva26 skrev:Jeg har dessverre ikke svar på ditt spm, men det hadde vært interessant og spennende om du ville dele med oss, hvordan du opplevde spøkelsene du så, hvordan de viste seg, etc etc
Første gangen jeg gikk til soverommet mitt her jeg bor nå så snudde jeg hodet mitt (av en eller annen grunn) til høyre og kikket inn på stesøsteren min sitt rom. Der så jeg en gutt som stod ved hyllen på rommet og kikket akkurat på meg når jeg kikket på ham. Han hadde blondt hår og briller og var ikke så høy.
Jeg har sett en person som lente seg over meg (en kvinne), enten for å kvele meg eller klemme meg. Denne personen så jeg bare som noe som flashet forbi.
Jeg har sett skisse av en person i en kjøkkendør når jeg satt barnevakt for noen år siden. Og jeg kan love deg at det va ingen andre personer i huset som kunne ha laget den skissen.
Ja,dette var noen av opplevelsene mine, og som jeg sa, det varierer hvordan jeg ser dem.
Jeg kan også hørre og føle dem.
Den ene skogen der en kompis av meg bor nekter jeg å gå igjennom. Dette pga når jeg og kompisen min gikk gjennom der fikk jeg følelsen av å bli forfulgt og hørte mange stemmer og det dannet seg bilder i hodet mitt.
Men,jeg har ikke opplevd noe på en god stund nå,så derfor spørr jeg hvordan jeg kan utvikle evenene videre.
Mange vil nok kalle meg gal, innbilsk, sinnsyk eller noe slikt, men jeg skal love deg at det er jeg ikke! Og jeg har heller ikke gjort noe for å oppleve ting som dette.
Antall ord: 356
Never stop believing.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Jeg glemte å si at når jeg ser en ånd/spøkelse eller hva jeg skal kalle det så får jeg som regel en god eller dårlig følelse. Altså jeg føler om ånden er god eller ond.
Antall ord: 41
Never stop believing.
Hide post links |
Høres veldig spennende ut Takk for at du deler historiene dine med oss, er alltid spennende å høre om, synes jeg
Hvordan man videreutvikler evner vet jeg som sagt dessverre ikke. Kanskje det finnes noen kurs el.l du kan melde deg på? Kanskje hjelper meditasjon? Nok søvn? Ro?
Det blir litt tipping her
Hvordan man videreutvikler evner vet jeg som sagt dessverre ikke. Kanskje det finnes noen kurs el.l du kan melde deg på? Kanskje hjelper meditasjon? Nok søvn? Ro?
Det blir litt tipping her
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Vell,jeg må si at jeg ikke er noe flink når det kommer til meditasjon. Jeg får det rett og slett ikke til. Har hørrt at det tar tid og øvelse, men tror heller ikke at jeg har nok tålmodighet:P
Takk for tips foresten, alltid gøy!:)
Takk for tips foresten, alltid gøy!:)
Antall ord: 52
Never stop believing.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2009 01:36
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Tromsø
- Blitt takket: 39 ganger
En velkjent hersketeknikk akkurat det å begynne med personkarakteristikker for å prøve å strippe folk for troverdighet. Men det du kan gjøre er å "se innover", hvis du forstå hva jeg mener, og at du selv aktivt går inn for å kommunisere med de avdøde. Da vil jeg tro at evnene dine kan bli forsterket.Chrizttina skrev:
Mange vil nok kalle meg gal, innbilsk, sinnsyk eller noe slikt, men jeg skal love deg at det er jeg ikke! Og jeg har heller ikke gjort noe for å oppleve ting som dette.
Og som jeg sa til deg: Ha troen på deg selv, og ikke la deg stoppe av andres fordommer.
Antall ord: 108
How about that left hand, Ace?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal kommunisere med avdøde. Jeg har problemer med meditasjon. Er det andre måter å få kontakt på? Og vil du forklare hva du mener med å "se innover"? Jeg tror jeg forstår hva du mener,men vil gjerne ha en forklaring.
Å du har helt rett, jeg bør stole på evnene mine. Tusen takk!:)
Antall ord: 64
Never stop believing.
Hide post links |
Jeg forstår frustrasjonen din vdr å meditere, for jeg får det selv ikke til heller. Vet vel kanskje ikke helt hvordan det fungerer, og har ikke skjønt det selv etter å ha prøvd å lese om det etc.
At andre kan tenke at vedkommende er gal el.l, har vel ingenting med herseteknikk å gjøre, mener jeg selv, men heller det at det faktisk kan være en mer forståelig løsning for enkelte, enn å tro på noe de ikke har opplevd.
Men så lenge du vet med deg selv at ting er som de er, så er det det viktigste, så er enig i at du ikke skal la deg stoppe av andre, men det tror jeg ikke du gjør heller
Er det lenge siden du har hatt kontakt?
At andre kan tenke at vedkommende er gal el.l, har vel ingenting med herseteknikk å gjøre, mener jeg selv, men heller det at det faktisk kan være en mer forståelig løsning for enkelte, enn å tro på noe de ikke har opplevd.
Men så lenge du vet med deg selv at ting er som de er, så er det det viktigste, så er enig i at du ikke skal la deg stoppe av andre, men det tror jeg ikke du gjør heller
Er det lenge siden du har hatt kontakt?
Antall ord: 133
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
Det å se innover er å se innover i seg selv. Jobbe med sine egne psykiske evner. Prøve å få kontakt med det åndelige. Da er det viktig at man ikke er så mye forsyrret av det som skjer utenfor. En hver må vel prøve dette selv på sin egen måte. Det funker for meg.Chrizttina skrev:Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal kommunisere med avdøde. Jeg har problemer med meditasjon. Er det andre måter å få kontakt på? Og vil du forklare hva du mener med å "se innover"? Jeg tror jeg forstår hva du mener,men vil gjerne ha en forklaring.
Jeg har også litt problemer med å sette meg inn i en meditasjon, da det alltid er mange tanker som kverner rundt, men for meg er ikke dette nødvendig for å få kontakt med det åndelige.
Det hjelper imidlertid om man setter av tid til å være alene og at man konsenterer seg om det å få kontakt med det åndelige, og ikke lar seg forstyrre av noe annet. Jeg vil ikke si jeg har fått kontakt ved direkte meditasjon, men at man er avslappet og vier hele sin oppmerksomhet mot det åndelige er noe som så visst hjelper.
Du kan jo også prøve ouja-brett f.eks. Det er noe som funker for meg, og er et bevis på kontakt med åndeverdenen. Men da må man i så fall heller ikke sluke alt rått av beskjeder som kommer igjennom, siden det alltids er forskjellige typer ånder som prøver å få kontakt.
Og ja, hvis man ikke er trygg på seg selv i det man gjør, så kan man lett komme ut av det. Det er altfor mange som skal fortelle andre at de er sånn og sånn bare fordi de har en interesse som de trangsynte ikke liker. Psykiske evner er imidlertid ikke noe som bør fordømmes og stigmatiseres. Det er noe som bør verdsettes.
Antall ord: 344
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Thulr skrev:Og ja, hvis man ikke er trygg på seg selv i det man gjør, så kan man lett komme ut av det. Det er altfor mange som skal fortelle andre at de er sånn og sånn bare fordi de har en interesse som de trangsynte ikke liker. Psykiske evner er imidlertid ikke noe som bør fordømmes og stigmatiseres. Det er noe som bør verdsettes.
Tror Thulr er inne på noe her. Kanskje det har hendt noe som ubevisst har påvirket psyken din og gjort den mindre mottakelig?
Antall ord: 96
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Diablesse, nå er jeg ikke sikker, men jeg mener at jeg har hørrt (har ingen aning hvor) at dersom du har mye som skjer i livet ditt så kan en merke mindre til de psykiske evnene sine eller de kan bli forsterket. Tror dere at det er noe i dette?
Vel, det har alltid vært slik at jeg har sett ting "utav det blå". Det jeg mener med det er at det skjer av seg selv helt plustelig.
Thulr, ouija brett er jeg redd. Hehe,har hatt opplevelser med det når jeg var yngre, og jeg fikk ikke ett godt inntrykk med det akkurat. Altså ingenting negativt hendte, men jeg satt igjen med en negativ følelse. Jeg føler også at jeg utsetter meg for påvirkning av "onde" ånder om jeg bruker den metoden. Feks at en ond ånd binder seg til meg.
Det kan godt være at jeg har feil angående dette, at slike ting ikke skjer, men det er alikevell noe jeg på nåværende tidspunkt er redd for.
Jeg er ikke sikker på sist eg oppleve noe, så det kan jeg desverre ikke gi ett svar på, men det jeg er sikker på er at jeg definitivt ikke vil "miste" disse evnene.
Takk for all hjelp :mozilla_smile:
Vel, det har alltid vært slik at jeg har sett ting "utav det blå". Det jeg mener med det er at det skjer av seg selv helt plustelig.
Thulr, ouija brett er jeg redd. Hehe,har hatt opplevelser med det når jeg var yngre, og jeg fikk ikke ett godt inntrykk med det akkurat. Altså ingenting negativt hendte, men jeg satt igjen med en negativ følelse. Jeg føler også at jeg utsetter meg for påvirkning av "onde" ånder om jeg bruker den metoden. Feks at en ond ånd binder seg til meg.
Det kan godt være at jeg har feil angående dette, at slike ting ikke skjer, men det er alikevell noe jeg på nåværende tidspunkt er redd for.
Jeg er ikke sikker på sist eg oppleve noe, så det kan jeg desverre ikke gi ett svar på, men det jeg er sikker på er at jeg definitivt ikke vil "miste" disse evnene.
Antall ord: 219
Never stop believing.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 15
Derfor sa jeg også at du ikke skal sluke alt rått som kommer igjennom. Det er kommet en del rart igjennom ouja-brett. Grunnen er at det er lett for såkalte "jordbundne" ånder å kommunisere på denne måten, altså ånder som enda ikke er gått over i lyset, og ikke er fullt kommet igjennom på den andre siden. Og det er derfor flere som advarer mot ouja-brett. Men så lenge man vet at det kan komme negative energier igjennom, så har man jo også kontroll så lenge man er klar over risikoen, og derfor er det tvilsomt at man kan bli "besatt". Det er likevel ikke sånn at en besettelse skjer, ifølge folk som har studert dette, men man kan bli påvirket på en veldig sterk måte som kanskje kan oppfattes som besettelse, og som igjen kan føre til andre ting.Chrizttina skrev: Thulr, ouija brett er jeg redd. Hehe,har hatt opplevelser med det når jeg var yngre, og jeg fikk ikke ett godt inntrykk med det akkurat. Altså ingenting negativt hendte, men jeg satt igjen med en negativ følelse. Jeg føler også at jeg utsetter meg for påvirkning av "onde" ånder om jeg bruker den metoden. Feks at en ond ånd binder seg til meg.
Så derfor er jeg helt enig i at det ikke er noe lurt for usikre personer å drive med dette. Om man er skeptisk til det er det bare å la være. Det er bedre for en selv personlig om man forsøker å utvikle evnene sine på andre måter.
Og jeg må jo bare si at det er vanskelig å forklare for andre hvordan man kan utvikle det å kommunisere med avdøde, eller f.eks. telepati. Noen har bare anlegg for dette, og greier å utvikle det. Andre har mindre anlegg for det.
Lykke til.
Antall ord: 384
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
Thulr, du har helt rett at usikkre mennesker bør holde seg unna, men det er også en del av meg som har lyst til å prøve. Hehe, litt av ett dilemma (not)
Forstår at det er vanskelig å forklare, men takk for hjelpen uansett!:)
Forstår at det er vanskelig å forklare, men takk for hjelpen uansett!:)
Antall ord: 45
Never stop believing.
Hide post links |
Takk for tillegget Skulle til å kommentere det med at du vel følte om denne kvinnen ville kvele eller klemme deg. Jeg har ihvertfall alltid følt en forferdelig frykt hvis det har vært noe vondt i tankene til spøkelset......Chrizttina skrev:Jeg glemte å si at når jeg ser en ånd/spøkelse eller hva jeg skal kalle det så får jeg som regel en god eller dårlig følelse. Altså jeg føler om ånden er god eller ond.
Antall ord: 85
Hide post links |