Hei alle sammen!
Jeg er ganske fersk når det kommer til ånder etc.
Jeg kjøpte en gammel enebolig for to år siden, som jeg har renovert. Men for et par uker siden har merklige ting skjedd i huset som jeg ikke klarer å finne en logisk forklaring på. ( noe som jeg ellers er god til )
Jeg voknet en natt (halv 4) av mye bråk å dunking inne på et av soverommet på loftet, da jeg tok til mot for å sjekke hva det var, så var kleskurven som jeg har alle sokkene i strødd utover heeele gulvet. Mens kleskurven som man må klipse opp (ikke balje) sto fint klapset igjen inntil veggen. Noe som skremte meg ganske mye siden jeg var alene i huset.
Etter det har det bare fortsatt. Tvn som slår seg av og på av seg selv mens jeg sover eller leser en bok i stuen. Det kom til det stadiet at jeg følte meg overvåket mens jeg sto i dusjen for noen dager siden. Da ropte jeg ut i rommet at vist det er noen her gi et tegn. 2 sekunder etterpå ble vannet iskaldt! Noe som ikke kan gis forklaring på siden jeg har lagt opp alt nytt av vann og har en 300 liters varmtvannstank ( som aldri kan gå tom )! dette som har skjedd i det siste har fått opp øynene mine for at det kan være noen som går igjen. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Jeg nekter å flytte siden jeg endelig har drømmehuset. Jeg vil ta opp kampen men har ingen erfaring innen åndlig aktivitet.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøkt bolig?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Des 2010 08:57
- 13
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Re: Hjemsøkt bolig?
Hey og vælkømmin hit.
Det du skriver om kan være åndlig aktivitet, og som prøver å markere revir.
Det finnes en del personer som hjelper deg gjerne med å "rense" ditt hus, men nå er jo vårt land ganske så langstrakt at det hadde vært fint om du skrev hvor i Kongeriket du holder hus, så rett person kan kontakte deg med å "se" litt på huset ditt..
Mvh: Happe....
Det du skriver om kan være åndlig aktivitet, og som prøver å markere revir.
Det finnes en del personer som hjelper deg gjerne med å "rense" ditt hus, men nå er jo vårt land ganske så langstrakt at det hadde vært fint om du skrev hvor i Kongeriket du holder hus, så rett person kan kontakte deg med å "se" litt på huset ditt..
Mvh: Happe....
Antall ord: 73
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Des 2010 08:57
- 13
Beklager, jeg bor nær Haugesund i rogaland.
Jeg håpet på en annen løsning enn en "åndeutdriver"
Har sett noen episoder av åndenes makt, og hadde kjæresten min fått hørt om aktiviteten hadde hun freaket ut. Jeg har ikke turt å fortelle dette til venner å familie.
Takk for velkomsten:)
Jeg leste om en mann i danmark som hadde lokket "spøkelset" ut i bilen å kjørt det bort. Høres kanskje bizarr ut, men det finnes vel andre løsninger? Er det på noe vis jeg kan bekrefte at det er noe i huset? Kontakte evt. Den personen og be han om å dra sin vei? Ouija har jeg hørt litt for mye skummelt om, så tørr ikke sPille det.
Ole
Har sett noen episoder av åndenes makt, og hadde kjæresten min fått hørt om aktiviteten hadde hun freaket ut. Jeg har ikke turt å fortelle dette til venner å familie.
Takk for velkomsten:)
Jeg leste om en mann i danmark som hadde lokket "spøkelset" ut i bilen å kjørt det bort. Høres kanskje bizarr ut, men det finnes vel andre løsninger? Er det på noe vis jeg kan bekrefte at det er noe i huset? Kontakte evt. Den personen og be han om å dra sin vei? Ouija har jeg hørt litt for mye skummelt om, så tørr ikke sPille det.
Ole
Antall ord: 126
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Akkurat det med sokkene hørtes jo litt spesielt ut.. men de andre tingene finnes det vel fler alternative forklaringer på (uten at jeg skal komme med noen ).
Uansett; når det først skjer sånne "rare" ting (som denne sokkekurven) som man ikke finner forklaring på er det fort gjort å begynne å skremme opp seg selv. Man ser og hører og legger merke til ting som man ikke har registrert før, men som kan ha vært der bestandig..
.. og i noen tilfeller misforstå det som noe "ondt" og/ eller overnaturlig. Ofte hjelper det faktisk å si til seg selv, og gjerne høyt ut i rommet, at man vil være i fred! Man kan godt adressere det til "noen", sånn som f.eks "jeg har registrert at du er her, men setter pris på om du vil la meg være i fred".
Har hørt mange tilfeller hvor dette har hjulpet. Om årsaken er rent psykologisk eller om urostifteren faktisk tar hensyn til folks ønske vet jeg ikke.. men det er ihvertfall helt gratis og vel verdt et forsøk.
Uansett; når det først skjer sånne "rare" ting (som denne sokkekurven) som man ikke finner forklaring på er det fort gjort å begynne å skremme opp seg selv. Man ser og hører og legger merke til ting som man ikke har registrert før, men som kan ha vært der bestandig..
.. og i noen tilfeller misforstå det som noe "ondt" og/ eller overnaturlig. Ofte hjelper det faktisk å si til seg selv, og gjerne høyt ut i rommet, at man vil være i fred! Man kan godt adressere det til "noen", sånn som f.eks "jeg har registrert at du er her, men setter pris på om du vil la meg være i fred".
Har hørt mange tilfeller hvor dette har hjulpet. Om årsaken er rent psykologisk eller om urostifteren faktisk tar hensyn til folks ønske vet jeg ikke.. men det er ihvertfall helt gratis og vel verdt et forsøk.
Antall ord: 186
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Apr 2009 13:00
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 16 ganger
Hvis du vil ha en teknisk undersøkelse av huset så har jeg en gruppe som heter NGH (Norwegian Ghost Hunters) som gjør slike oppdrag. Vi rigger opp en del teknisk utstyr og holder på i huset en kveld/natt, også går vi igjennom alt av opptak i ettertid, også får du våre funn og vurdering av om det er noe paranormalt der. Vi gjør alt gratis, men nå har vi tatt juleferie og har allerede 4 nye planlagte oppdrag på vent, så er en stund til vi eventuelt hadde fått gjennomført det... Men om det høres noe interessant ut så gi meg beskjed, så kan vi eventuelt se om vi kan prioritere også om det er noe som haster.Ole_89 skrev:Er det på noe vis jeg kan bekrefte at det er noe i huset?
Antall ord: 145
NGH - Geir
www.ghosthunters.no
www.ghosthunters.no
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mar 2009 22:25
- 15
develon skrev:Hvis du vil ha en teknisk undersøkelse av huset så har jeg en gruppe som heter NGH (Norwegian Ghost Hunters) som gjør slike oppdrag. Vi rigger opp en del teknisk utstyr og holder på i huset en kveld/natt, også går vi igjennom alt av opptak i ettertid, også får du våre funn og vurdering av om det er noe paranormalt der. Vi gjør alt gratis, men nå har vi tatt juleferie og har allerede 4 nye planlagte oppdrag på vent, så er en stund til vi eventuelt hadde fått gjennomført det... Men om det høres noe interessant ut så gi meg beskjed, så kan vi eventuelt se om vi kan prioritere også om det er noe som haster.Ole_89 skrev:Er det på noe vis jeg kan bekrefte at det er noe i huset?
Hvor mye omtret koster slik undersøkelse egentlig? Vurderer å bestille noe slikt oppdrag selv.
Antall ord: 161
The Blame Truth Project – Cooler Than a Shaft and Fonz Love Child
http://www.youtube.com/user/blametruth
http://blametruthproject.com/
http://www.youtube.com/user/blametruth
http://blametruthproject.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Apr 2009 13:00
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 16 ganger
100% gratis.
Vår gruppe består av personer som har stor interesse for paranormale ting, og driver på med dette som en hobby. Vår fortjeneste er opplevelser. :mozilla_smile:
På grunn dette så tar vi alltid en nøye vurdering av hvert oppdrag vi får forespørsel om før vi sier ja til å ta det. Så det er viktig at vi får så mange opplysninger som mulig om stedet og hva som foregår. Har begynt å hope seg opp med oppdrag som er på vent nå.
Vår gruppe består av personer som har stor interesse for paranormale ting, og driver på med dette som en hobby. Vår fortjeneste er opplevelser. :mozilla_smile:
På grunn dette så tar vi alltid en nøye vurdering av hvert oppdrag vi får forespørsel om før vi sier ja til å ta det. Så det er viktig at vi får så mange opplysninger som mulig om stedet og hva som foregår. Har begynt å hope seg opp med oppdrag som er på vent nå.
Antall ord: 91
NGH - Geir
www.ghosthunters.no
www.ghosthunters.no
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2010 09:19
- 14
- Kjønn (valgfri): Gubbe.
- Lokalisering: Østlandet
- Har takket: 126 ganger
- Blitt takket: 68 ganger
Den ideen med å si ifra til de uvedkommende med en svært myndig stemme at nå har du og dine kjøpt huset og forlanger å bo her i fred og rod og at de må forlate huset eller i det minste ikke skape problemer eller skremme dere har funkert før, vært å prøve. Viktig at du er meget myndig og bestemt og snakker til "dem" som de sto forran deg. Har prøvd selv, og i visse tilfeller funket.Ole_89 skrev:Beklager, jeg bor nær Haugesund i rogaland.
Ole
Om dette ikke går Så bør du vurdere "husrens" utført som fjernrensing, da må du finne deg en som renser hus på en slik måte, vedkommende vil spørre deg om endel info, og kansje ett bilde av huset osv, ingen må nødvendigvis komme til deg. Dette KAN virke ok for dere, og da slipper du å unødig engste familiemedlemmer. Jeg har selv fått dette utført, hos meg var de stridige og det måtte gjentas flere ganger over tid før det blei rolig... Men rolig blei det tilslutt.
Antall ord: 232
Hide post links |