Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNår ting bare forsvinner...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Når ting bare forsvinner...

Innlegg av kristiane »

Først vil jeg få si hei,hei til alle dere her inne,og ønske dere alle ei riktig god jul! Lenge siden jeg har vært aktiv her,selv om jeg er innom og leser emner og innlegg innimellom:)

Det har skjedd noe her hjemme som jeg synes er såpass merkelig,at jeg tenkte jeg skulle dele min historie med dere. Innledningsvis vil jeg fortelle dere at både mannen min og jeg synes dette er meget snålt,tildels noe ekkelt. Her følger altså historien:

Vi bor i et stort hus,fordelt på hele tre etasjer.Ganske gammelt hus,der vi har opplevd snåle greier,både mannen min og meg. Har skrevet om dette i andre tråder for den som er "ny og nysgjerrig",her inne:)

Forrige torsdag dro mannen min,sønnen min og jeg sørover for å besøke familie og levere julegaver. Vi har en liten kattefrøken på 5 mnd.,som svogeren min skulle mate mens vi var vekke denne helga. I og med at hun er noe gesjeftig av seg,valgte vi å holde henne,mat og kurven på kjøkkenet og holde døren derfra inn til stuen lukket. Svogeren min fikk beskjed om dette,og det var ok.

På stua har vi en koselig peis. Foran denne har vi ei lita pynterye. Og her begynner altså mysteriet: Da vi kom hjem,oppdaget vi at denne matten var borte. Jeg spurte først mannen min om han hadde fjernet den,men han var like sikker som meg på at matten lå foran peisen som den alltid har gjort,da vi dro. Jeg stusset svært på dette,og ble egentlig noe forvirret over det hele. Kunne jeg ha flyttet den uten at jeg kom på det?? Nei,jeg VISSTE jo at matten lå på plass da vi forlot huset. Vi begynte å lete absolutt over alt,i absolutt hele huset. På alle tenkelige steder,snudde og vente på møbler av alskens slag,lette på de utroligste steder flere ganger,til og med på vaskerommet,og sakene vi har der. Ingen matte var å finne!

Mannen min ringte svogeren min for å spørre ham om han kanskje hadde en forklaring? Kanskje hadde han alikevel sluppet katten på stuen,kanskje hadde den vært uheldig og griset den til,slik at svogeren min hadde måttet kaste den? Men nei. Han hadde IKKE vært inne på stua,hverken han eller katten,og skjønte dermed like lite som oss :oops: Så da lurer jeg virkelig på hvordan denne bare forsvant?? Jeg har lett gjentatte ganger på samme steder nå,bare for å oppdage at jeg enda ikke finner den. Sønnen min har heller ikke fjernet den,og trakk bare likegyldig på skuldrene når jeg sa at dette var noe merkelig... Har noen flere vært vitne til at ting bare forsvinner? Og enda snålere blir mysteriet dersom den skulle dukke opp igjen. Det blir akkurat like mystisk som at den forsvant :oops: Jeg skal oppdatere dere dersom den dukker opp,osv. Hvordan forsvinner bare noe,dersom ingen har vært inne og fjernet det......?
Antall ord: 524

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Når ting bare forsvinner...

Innlegg av Lilja »

Hei Kristiane.
Hyggelig å "se" deg igjen :mozilla_smile:

Ting som forsvinner har en tendens til å dukke opp igjen, noen ganger på de merkeligste steder.
Dersom vi nå skal gå ut ifra at denne matten bare forsvant "helt av seg selv" vil jeg rett og slett anbefale deg å be om å få den igjen. Bare si ut i rommet at du gjerne vil ha den tilbake, så skal du nok se at den dukker opp igjen. Kanskje noen lånte den for å pynte litt til jul? ;)

Der vi bodde før var det en liten låner -eller fler- som stadig fjernet ting. De dukket alltid opp igjen, men ikke alltid der de ble tatt fra :roll: Mange vil nok anklage meg for å være litt over middels distrè, men det er nå litt rart at dette plutselig ga seg da vi flyttet...
En ting er nøkler, mobiltelefoner og andre småting som man kan finne på å slenge fra seg i ren vanvare (jeg fant lommeboka mi i kjøleskapet en gang, og det var nok ene og alene mitt eget stress som var skyld i det...) Men når det er større ting, som i ditt tilfelle, begynner man jo å lure!
Og noen ganger vet man bare at noe(n) må ha hatt en finger med i spillet.

Mamma har også en i hus som stadig låner litt.
Hun er syerske, og holdt på å sy kostymer til en barneteaterforestilling. Kostymene var ferdige, og hang i en pose på en stor knagg inne på syrommet i kjelleren. Dagen før de skal leveres oppdager hun at posen er borte! Hennes første innskytelse er selvsagt at hun må ha lagt posen et annet sted enn hun trodde, så hun begynner å lete. I tre dager holder hun på å endevende hele huset, men posen er og blir borte, og både hun og teatergruppen begynner å bli bittelitt stresset.
I ren frustrasjon roper hun ut i huset at "Nå MÅ jeg få tilbake den posen!!"
En liten stund etterpå skal hun gå ned i kjelleren, og der står posen med kostymene midt i trappa!

Hun var alene i huset, så hvordan det gikk til vet ingen. Men at matten din godt kan dukke opp igjen er ikke umulig, Kristiane ;)
Lykke til med videre leting! Håper du vil holde oss oppdaterte.

Lilja
Antall ord: 390

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Når ting bare forsvinner...

Innlegg av GJEST »

Jeg har en gang vært borti en ting som var forsvunnet, men som så dukket opp igjen, og ingen andre var i huset, så jeg skjønner det fremdeles ikke, den dag i dag.

Har også andre familiemedlemmer som i sine hjem har opplevd slike ting.
Merkelig er det, og jeg har ingen formening om hva dette skyldes...
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links