Det skjedde noe kjempesnodig med kjæresten min i høst, som jeg gjerne skulle hatt noen synspunkter på.
Jeg var ikke der da det skjedde, men forteller det slik han fortalte det til meg.
Han kjørte på en øde vei i Catalonia i Spania, hvor faren hans bor. Det er mye fjell og svingete veier og tunneller der, og veien dit fra Madrid, er lang. I en av de lengste tunnellene var det midt inni den plutselig en lastebil som hadde stoppet, og han ble stående bak den å vente, uten å helt skjønne hvorfor den stod der midt i veien. Så, ut av intet begynte hele bakken å riste, det dundret i fjellet som et torden i kanskje ti sekunder, før det stoppet, og han kunne virkelig kjenne hele bilen riste. Så stoppet det og lastebilen kjørte, og min kjære kjørte fort ut av tunnellen, som han helt ærlig hadde vært redd for at skulle rase sammen.
Men vi skjønner liksom ikke hva dette kan ha vært. Først tenkte vi jordskjelv, men det får man jo alltid vite om i ettertid, og det skal jo en del til for å få et helt fjell til å riste. Tunnellen var bare under fjell og det fantes ikke noe bebyggelse over den. Vet ikke om dette med lastebilen var tilfeldig eller ikke, men det var jo et pussig sammentreff.
Forslag?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Mystisk dundring
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Re: Mystisk dundring
Sprengearbeid. Lastebilen sperrer veien for å sikre mens det skytes - kjører videre etterpå når det er trygt og ikke lenger fare for steinsprut.
Antall ord: 24
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Men det kjørte jo biler i motsatt kjøreretning? Vi tenkte på dette også, men fjellet over er høyt og gjengrodd og tror vi hadde sett det om det var noen som arbeidet der; kjørte tilbake dagen etter og da var jeg med og vi så etter nettopp dette.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Nei, hvis det kjørte biler i motsatt retning så kan det jo ikke være så enkelt. Nei, da vet jeg ikke. Har på en måte litt vanskelig for å tro det var noe paranormalt og, for da tenker jeg at .. ja - lastebilsjåføren eller de andre eller han selv, ville reagert annerledes der og da. Vet jo ikke, men ofte pleier vi jo få en litt sånn "rar" følelse når det er noe paranormalt, grøsninger, hår som reiser seg eller lignende. Og - jeg tenker at dersom det var noe paranormalt så ville vel ikke lastebilsjåføren bare kjørt videre, med mindre det var den som var paranormal da - men det blir litt søkt eller?karina skrev:Men det kjørte jo biler i motsatt kjøreretning? Vi tenkte på dette også, men fjellet over er høyt og gjengrodd og tror vi hadde sett det om det var noen som arbeidet der; kjørte tilbake dagen etter og da var jeg med og vi så etter nettopp dette.
men hvem vet - kan det ha vært noe inni lastebilen da. At de rett og slett fikset et hjul eller noe, og at rumlingen kommer derav?
Jeg har en sånn ide om at dersom det er paranormalt så skjer det noe inni oss - at vi bearbeider det på en litt annen måte. NÅ kan jo det være grunnen til at ha stiller spørsmål med det da, at han reagerte slik. Men jeg tror at vi kjenner det best selv, som om det er litt sprøtt - som om noe skjer.
Jeg hadde en gang et møte med en dame - som jeg i ettertid forstår at jo ikke var noen egentlig dame Hun bare forsvant - jeg kikket bort et sek, så var hun borte. Og den følelsen etterpå. Liksom .. en slags merkelig tomhet, ikke negativ tomhet, men annerledeshet. Jeg tror vi merker noe sånn når vi har vært i kontakt med andre sfærer. Ikke sikkert vi merker det der og da, fordi vi er ikke tunet inn - det med underbevisstheten går ganske automatisk tror jeg,. Men når vi etterpå skal prøve å fungere på kun det fysiske - da tror jeg vi på en måte vet, kjenner - merker at vi har "vært et annet sted" en liten stund.
Vet du om han hadde noe sånn opplevelse? For jeg tror, personlig, at det er den beste pekepinn på om det var noe vanlig eller ikke. Ikke sikkert det kan gi svar på hva det var, men tror det kan gi svar på om det var normalt eller paranormalt - og i all hovedsak er det vel det som er spørsmålet ditt, for ellers hadde du neppe spurt her inne
Antall ord: 474
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Vet du, jeg skjønner veldig godt hva du mener, har opplevd det sånn flere ganger selv også. Nå er det jo litt vanskelig for meg å si hva han følte selv, og er ikke helt sikker på hvor åpen han er for at det kan ha vært noe paranormalt, så vet ikke helt hva det nytter å spørre.
Bare én ting som får meg til å stusse, og det er tanken på hvor mye kraft som skal til for å få såpass mye til å riste. Det er jo en del, paranormalt eller ikke.
Bare én ting som får meg til å stusse, og det er tanken på hvor mye kraft som skal til for å få såpass mye til å riste. Det er jo en del, paranormalt eller ikke.
Antall ord: 96
Hide post links |