Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKom jeg i "kontakt" med en eller flere ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Kom jeg i "kontakt" med en eller flere ånder?

Innlegg av FFlower »

Hei allesammen.

I og med at jeg er alene hjemme nå tenkte jeg at jeg kunne prøve å få litt kontakt. Jeg søkte etter hjelperene mine først, men begynte etterhvert å søke etter farfaren min istedet i og med at han er den eneste avdøde slektningen jeg hadde et nært bånd til da han var i live. Jeg hadde et kubelys tent foran meg og lukket øynene. Etterhvert kunne jeg på en måte se tredimensjonalt (klarer ikke helt å forklare hva jeg så, men jeg kunne se dybde, og noe svakt av oransje) og plutselig så jeg stua (det bildet av stua jeg ser om jeg sitter i sofaen) når jeg hadde øynene igjen. Eneste forskjellen var at det ikke var farger. Helt svart/grått. Jeg ser også plutselig to gule/oransje mennesker sitte over hverandre (en kvinne på venstre side og en mann på høyre side) Jeg ser dem i profil (de er oransje), meget uklart vel og merke og det eneste jeg ser er konturene, akkurat som de er tegnet fra siden av. De dukker opp litt av og på. Etterhvert blir lyset plutselig blå/grønt (lyset jeg ser når jeg har øynene igjen). Jeg sitter med hodet framover, men plutselig "tvinges" det til å peke oppover, akkurat som om annsiktet mitt er en magnet som draes opp mot en annen. Etterhvert "tvinges" hodet mitt nedover og det prikker i nakken samtidig som hodet mitt "føres" ned. Jeg blir sittende i en posisjon hvor jeg har hodet nesten helt inn mot brystet. Til slutt åpner jeg øynene og stirrer på lyset foran meg, og ber min farfar om å gi et tegn på flammen om han er hos meg ("ber min farfar" fordi det var han jeg søkte kontakt med). Etter kanskje 10/15 sekunder vre flammen seg liksom som en spiral og blafret svakt før den ble normal igjen. Jeg bestemte meg for å lage en film med webcameraet mitt og filme ut i stua for eventuelt og se noen tegn der. Jeg lukker øynene og fortsetter og konsentrerer meg. Jeg ser fortsatt lys og føler at jeg beveger meg inn i en slags transe/søvne-følelse. Etterhvert åpner jeg øynene som alt er ferdig.

Jeg tittet altså på filmen etterpå, og hørte på lyden gjennom øretelefoner. Jeg undres straks over en merkelig lyd som holder på helt til filmen tar slutt. Man hører den normale durelyden fra pc'en, men samtidig høres det ut som 2-3 stemmer som hvisker i kjempehøy hastighet. Man hører ikke dette super godt, men man hører klart at det er noe. Det var helt stille i rommet ta jeg tok opp. Mens jeg filmet hadde jeg som sagt øynene igjen og konsentrerte meg. Jeg sa at om det var noen her "kan dere gi meg et tegn for kameraet" noen sekunder etterpå høres det ut som en ball detter ned på gulvet i overetasjen og like etter følger et dunk. Hviskingen/bablingen fortsetter på filmen etter dette (presiserer at jeg ikke hørte noe som helst når jeg filmet)

Kan dette ha vært noen jeg "fikk kontakt med". Jeg føler ikke at jeg direkte oppno noen kontakt, men noe mener jeg det var, for følelsen jeg fikk samtidig som jeg så de to menneske-konturene var merkelig.
Antall ord: 572
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Kom jeg i "kontakt" med en eller flere ånder?

Innlegg av Thulr »

Du skal absuolutt ikke se bort fra at du har fått kontakt. Det er jo veldig vanskelig for åndelige eksistenser å ta kontakt med oss, så det er ikke overraskende om signalene man får er diffuse og forvirrende. Jeg har prøvd lignende, ved å be om at lys skal variere i lysstyrke eller blinke, noe som har gitt resultater ved flere anledninger.
Antall ord: 63
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Interessant. Skal jeg bare fortsette på den måten da?

Er det foresten noen tips som kan gjøre dette "enklere" for meg? Jeg vet med meg selv at jeg har mine sperrer i og med at noe av det paranormale skremmer meg. Jeg er for eksempel redd for å få besøk av noe paranormalt sånn "helt ut av det blå", men jeg er også veldig nysgjerrig. Jeg har også veldig lyst til å komme i kontakt, men samtidig er jeg redd for at jeg skal oppleve det som skremmende.
Antall ord: 90
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

hvis det skremmer deg, så skal du tenke som dette at ingen kan gjøre meg noe.
det er ikke farligt i det hele tatt :)

hvis du føler du ikke er klar for det så ta deg tid til å kjenne etter hva det er som skremmer deg og finne ut om du kan møte din egen frykt ;)
Antall ord: 59
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

PearlDrop89 skrev:hvis det skremmer deg, så skal du tenke som dette at ingen kan gjøre meg noe.
det er ikke farligt i det hele tatt :)
Delvis riktig ja. Men hvis man føler man kan bli skremt av et åndelig besøk så bør man gå forsiktig til verks. Selv om det ikke er noe farlig så kan oppplevelsen være ganske så intens og sterkt. Og spesielt om man er alene. Så man bør vite hva man gjør og være forberedt.
Antall ord: 88
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links