Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ merkelige ting skjer på jobb. åssen skal jeg takle signaler
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2010 14:46
- 14
merkelige ting skjer på jobb. åssen skal jeg takle signaler
Hei. Jeg jobber som vekter og kjører mobile runder på natta. Er innom faste kunder hver natt og tar en sikkerhetsrunde. Har aldri hatt noe problemer med å gå hos denne kunden før,men etter dem begynte med utbygging der har det skjedd merkelige ting. Det er kun ene kollegaen min og jeg som har merket noe der og ingen av dem andre. Folk tror jo vi er gale. Nå skal det også sies at jeg og kollegaen min har ett godt øye til hverandre også så vet ikke åssen vi skal takle noe av tegnene vi får. Men uansett:
Det er steiner som faller ned fra intet.
Kronestykker som kommer trillene foran beina våres
Skruer som faller ned
Penn som ble "dratt bortover gulvet"
Kjetting som faller ned bak oss,men når vi snur oss så ser vi ingenting
Fruktstein fra fersken har blitt kastet ned ved siden av oss.
Fot trinn hører vi pluss stemmer.
Vi vet ikke hva som driver og skjer der. Er det ett tegn til oss pga at vi har følelser for hverandre eller er det ett tegn på at noe kan skje noe med utbygningen der?? hvorfor er det bare jeg og han som får de tegnene? Det skjer også merkelige ting mellom oss når vi ikke er på jobb også. Dere har sikkert hørt om stenberg gård? det ligger ikke langt fra der vi bor og der sies det at det spøker. Vi var på gården for 2 uker siden,men så ingenting. Men når vi skulle dra fikk vi plutselig hjertebanklyder i bilen. Og det pågikk helt til vi dro fra hvernadre og skulle hjem. Forøvrig kom de hjertebank lydene tilbake i natt da jeg var med han og det var samme bilen som vi brukte til stenberg. Er det noen der ute som kan gi meg ett svar på hva som skjer? er det noe med oss og gjøre? er det noen som evnt misliker at vi blir sammen? vi er ett svar skyldig. Har aldri opplevd noe slik med de 2 andre jeg har vært sammen med i livet....Trenger sårt ett svar;(
Antall ord: 372
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Apr 2009 13:00
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 16 ganger
Re: merkelige ting skjer på jobb. åssen skal jeg takle signaler
Min personlig mening er at jeg ikke tror du skal tolke det som at det har noe med deg eller dere å gjøre. Som du beskriver så har du ett godt øye til arbeidskollegaen, og det kan gjøre at du overanalyserer den minste ting som du oppfatter som unormalt, og (ubevist) prøver å tolke og få det til å bety noe.
Du nevner at det stedet her driver de med utbygging. Vi er ofte borti lignende historier, hvor teorien er den at det går igjen ånder som har en sterk tilknytting til stedet, og i noen tilfeller ikke liker endringer. Derfor kan det bli ekstra aktivitet i perioder det foregår endringer, og også i ettertid. En teori til er at det er mest aktivitet på kvelden/natten, derfor er det ikke sikkert de vanlige arbeiderne der har merket noe til det (enda).
Vanskelig å gjette seg til hva lydene i bilen er for noe, men ett tips er jo å prøve å dokumentere det på en eller annen måte. Om dere f.eks. tar med ett videokamera og filmer hele runden dere tar på det stedet som har aktivitet, så kan dere jo gå igjennom videoen i ettertid og analysere den, kanskje ser man noen logiske forklaringer på noe av det som skjer også.
Du nevner at det stedet her driver de med utbygging. Vi er ofte borti lignende historier, hvor teorien er den at det går igjen ånder som har en sterk tilknytting til stedet, og i noen tilfeller ikke liker endringer. Derfor kan det bli ekstra aktivitet i perioder det foregår endringer, og også i ettertid. En teori til er at det er mest aktivitet på kvelden/natten, derfor er det ikke sikkert de vanlige arbeiderne der har merket noe til det (enda).
Vanskelig å gjette seg til hva lydene i bilen er for noe, men ett tips er jo å prøve å dokumentere det på en eller annen måte. Om dere f.eks. tar med ett videokamera og filmer hele runden dere tar på det stedet som har aktivitet, så kan dere jo gå igjennom videoen i ettertid og analysere den, kanskje ser man noen logiske forklaringer på noe av det som skjer også.
Antall ord: 215
NGH - Geir
www.ghosthunters.no
www.ghosthunters.no
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Har prøvd kamera men ikke på de hjertebankene. merkelige greier;)
har iallefall følelsen på at det er noen som prøver og si oss noe og som ikke vil skremme oss bort selv om vi blir veldig skremt. Har vært i kontakt med ei medium dame men føler jeg ikke fikk godt nok svar egentlig. er det noen som vet om noen som er flinke på det området og som det går ann å kontakte for en prat?
har iallefall følelsen på at det er noen som prøver og si oss noe og som ikke vil skremme oss bort selv om vi blir veldig skremt. Har vært i kontakt med ei medium dame men føler jeg ikke fikk godt nok svar egentlig. er det noen som vet om noen som er flinke på det området og som det går ann å kontakte for en prat?
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Jeg er enig med Deve over her.
Så jeg kan ikke noe annet enn og si ta hinten og følg magefølsen og gjør det du mener er riktig.
Du har ingen ting og tape på og ta et skritt vider vet du.
Så jeg kan ikke noe annet enn og si ta hinten og følg magefølsen og gjør det du mener er riktig.
Du har ingen ting og tape på og ta et skritt vider vet du.
Antall ord: 45
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
I natt skjedde det igjen på bygget. Det falt plutselig ned 1 kr i nærheten av oss. Tenkte ikke mer over det og trodde den lå på en eske slik at den falt ned. Vi gikk litt til og hørte noe igjen som falt ned fra ei hylla. Idet vi snur oss ser vi at det datt ned 1 kr stykke til. Dette er den 4 gangen vi opplever penger som detter ned fra intet. Men når sant skal sies så oppdaget vi en stor vannlekasje for 14 dager siden. Og da hadde vi også mottatt masse merkelige lyder,stemmer,fottrinn etc en stund i forveien. det ble stille en ukes tid etter vi oppdaget vannlekasjen,men nå har det altså begynt på igjen. hva slags forvarsel er dette.? kommer det til å skje mer med det bygget etter dem begynte med utbygging? hmmmm.... spennende men samtidig litt ekkelt=)
Antall ord: 151
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Apr 2008 19:07
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Rælingen
Jeg tror at hvis det er noe som går igjen, så er det simpeltenn noen som ikke liker forandringene som gjøres på stedet denne personen bor/bodde. Han prøver bare å si at noen ødelegger huset hans men han vet ikke hva han skal gjøre. Og siden det er teorierer om mer aktivitet på natten så er det ikke umulig at det er dere som merker det.
Kan jo hende at tinga til arbeiderne blir flytta rundt på, men de sier ingenting for de tror nok sw bare er glemske
Kan jo hende at tinga til arbeiderne blir flytta rundt på, men de sier ingenting for de tror nok sw bare er glemske
Antall ord: 93
NGH - Kristoffer
www.ghosthunters.no
www.ghosthunters.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Det høres ut som det spøker eller at noen spøker med dere
Uansett tror jeg ikke det har noe med forholdet dere i mellom å gjøre, jeg kan ikke forstå det. Tenker at hvis det er spøkelser der så tror jeg at de spøker for å spøke, ikke for å lede dere to sammen, eller fra hverandre eller... slike ting. Rullende kronestykker er ikke så romantisk akkurat.
Så mitt råd er at du nok har mest igjen for å prøve å ikke legge dette til forelskelsen din - det tror jeg er en overføring som du gjør fordi du ønsker det er slik.
Men det spøkegreiene ellers er jo interessant for sin egen del da, er det ikke det? :=
Atmi
Uansett tror jeg ikke det har noe med forholdet dere i mellom å gjøre, jeg kan ikke forstå det. Tenker at hvis det er spøkelser der så tror jeg at de spøker for å spøke, ikke for å lede dere to sammen, eller fra hverandre eller... slike ting. Rullende kronestykker er ikke så romantisk akkurat.
Så mitt råd er at du nok har mest igjen for å prøve å ikke legge dette til forelskelsen din - det tror jeg er en overføring som du gjør fordi du ønsker det er slik.
Men det spøkegreiene ellers er jo interessant for sin egen del da, er det ikke det? :=
Atmi
Antall ord: 126
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
vet ikke helt åssen jeg skal takle det lenger. Vi fikk plutselig en kost som falt over på skrå idet vi gikk ut av det ene rommet her forrige natta. Akkurat som om noen prøvde og fortelle oss at vi skulle holde oss unna det rommet. Når sant skal sies så er dette rommet med mest aktivitet. Vi vet at det ikke er noen der når vi ankommer stedet da vi må slå av alarmen i rommet før vi går inn.
Vi begge fikk en natt en følelse at vi ikke skulle være der den natta. Da skjedde det mest. Masse rare lyder,bruskasser som veltet,skruer som falt ned,steiner som falt ned m.m. Ingen av oss sa noe til den andre før vi kom i bilen. Var nesten så vi sa det samtidig til hverandre ang følelsen om å ikke være der. Har snakket med 2 stykker om det men tror vi skal holde det for oss selv før vi blir lagt inn på lukket avdeling=) vi har ikke akkurat blitt trodd i det vi opplever=)
Vi begge fikk en natt en følelse at vi ikke skulle være der den natta. Da skjedde det mest. Masse rare lyder,bruskasser som veltet,skruer som falt ned,steiner som falt ned m.m. Ingen av oss sa noe til den andre før vi kom i bilen. Var nesten så vi sa det samtidig til hverandre ang følelsen om å ikke være der. Har snakket med 2 stykker om det men tror vi skal holde det for oss selv før vi blir lagt inn på lukket avdeling=) vi har ikke akkurat blitt trodd i det vi opplever=)
Antall ord: 189
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 14
Ja, men det er også naturlig at folk stiller seg skeptiske hvis dere forteller det. Jeg er også skeptisk når folk forteller slike historier. Likevel prøver jeg å gi tvilen til gode liksom, fordi at selv om jeg ikke ville reagert på samme måte, så betyr jo ikke det at du (eller andre) lyver.
Men grunnen til det er:
Hvis jeg gikk inn i en bygning om kvelden for å sjekke - og det kom et kronestykke trillende. Ja, så ville jeg vel reagert, ropt hallo osv. Regnet med det var noen der. Men kanskje jeg kunne svelget den ene hendelsen som at den trillet ned fra et sted eller slik. Videre ville jeg kanskje fortsatt, hvis det da kom kjettinger dettende ned, ja da hadde jeg ganske enkelt konkludert med at det var folk der og gått ut - eller lett etter dem hvis det var min jobb. Men jeg hadde konkludert med det, jeg hadde ikke tenkt at det var spøkelser. Så derfor ville jeg da meldt dette til min oppdragsgiver eller politi - sagt at det er folk der - vet ikke hvor de kommer inn eller ut, men slik og slik skjer - dette må gripes fatt i.
Så derfor er det svært vanskelig å forholde seg til når dere forteller at dere går inn i en bygning hvor ting blir kastet på dere, kroner triller, steiner blir kastet, kjettinger, blyanter, stemmer... ja, husker ikke alt. Det er vanskelig å se for seg deres reaksjon på dette, at dere bare fortsetter å gå dit, spesielt som vektere - og konkluderer med at det er noe overnaturlig, i stede for å konkludere med at det er mennesker.
Og - hvis det var slik at jeg trodde det var noe overnaturlig, så hadde jeg nok bedt noen overordnede være med å se selv.
Men igjen- ikke alle reagerer likt. Lurer likevel på hvorfor dere velger å gå frem på den måten dere gjør? Som vektere så er vel jobben sikkerhet, og da finner jeg det litt finurlig at dere ikke melder fra om inntrengere å stedet?
Men grunnen til det er:
Hvis jeg gikk inn i en bygning om kvelden for å sjekke - og det kom et kronestykke trillende. Ja, så ville jeg vel reagert, ropt hallo osv. Regnet med det var noen der. Men kanskje jeg kunne svelget den ene hendelsen som at den trillet ned fra et sted eller slik. Videre ville jeg kanskje fortsatt, hvis det da kom kjettinger dettende ned, ja da hadde jeg ganske enkelt konkludert med at det var folk der og gått ut - eller lett etter dem hvis det var min jobb. Men jeg hadde konkludert med det, jeg hadde ikke tenkt at det var spøkelser. Så derfor ville jeg da meldt dette til min oppdragsgiver eller politi - sagt at det er folk der - vet ikke hvor de kommer inn eller ut, men slik og slik skjer - dette må gripes fatt i.
Så derfor er det svært vanskelig å forholde seg til når dere forteller at dere går inn i en bygning hvor ting blir kastet på dere, kroner triller, steiner blir kastet, kjettinger, blyanter, stemmer... ja, husker ikke alt. Det er vanskelig å se for seg deres reaksjon på dette, at dere bare fortsetter å gå dit, spesielt som vektere - og konkluderer med at det er noe overnaturlig, i stede for å konkludere med at det er mennesker.
Og - hvis det var slik at jeg trodde det var noe overnaturlig, så hadde jeg nok bedt noen overordnede være med å se selv.
Men igjen- ikke alle reagerer likt. Lurer likevel på hvorfor dere velger å gå frem på den måten dere gjør? Som vektere så er vel jobben sikkerhet, og da finner jeg det litt finurlig at dere ikke melder fra om inntrengere å stedet?
Antall ord: 343
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Bare en liten tanke her.
Hva med og si høyt neste gang dere skal der at dere ikke vil noe vondt, bare at dere skal passe på plassen og at det er jobben deres.
Det er jo det råde vi sier til de som er redde sine spøkelser så hvorfor kan det ikke virke på dette også tenker jeg.
Hva med og si høyt neste gang dere skal der at dere ikke vil noe vondt, bare at dere skal passe på plassen og at det er jobben deres.
Det er jo det råde vi sier til de som er redde sine spøkelser så hvorfor kan det ikke virke på dette også tenker jeg.
Antall ord: 62
http://yddir.no/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Atmi skrev:Ja, men det er også naturlig at folk stiller seg skeptiske hvis dere forteller det. Jeg er også skeptisk når folk forteller slike historier. Likevel prøver jeg å gi tvilen til gode liksom, fordi at selv om jeg ikke ville reagert på samme måte, så betyr jo ikke det at du (eller andre) lyver.
Men grunnen til det er:
svar:
vekter eller ikke vekter...ja vi sjekker stedet på natta for å utføre sikkerhetsjobb. men som nevnt tidligere så står alarmen alltid på når vi kommer dit og vi selv må slå av alarmen får å gå inn i bygget...ergo hvis det hadde vært folk der så hadde alarmen gått til stedet og vi ville fått beskjed....derfor undrer vi så mye at jeg valgte og melde meg inn på denne siden for å kanskje finne ut åssen jeg skal tolke ting...men mulig jeg tar feil da....har ingenting om at vi er vektere osv å gjøre...vi vil bare ha svar på ting da vi vet at bygget er tomt på natta....skjønner??????? om du velger og tro meg eller ikke er opp til deg
Antall ord: 479
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 14
Skjønner deg godt jeg.svar:
vekter eller ikke vekter...ja vi sjekker stedet på natta for å utføre sikkerhetsjobb. men som nevnt tidligere så står alarmen alltid på når vi kommer dit og vi selv må slå av alarmen får å gå inn i bygget...ergo hvis det hadde vært folk der så hadde alarmen gått til stedet og vi ville fått beskjed....derfor undrer vi så mye at jeg valgte og melde meg inn på denne siden for å kanskje finne ut åssen jeg skal tolke ting...men mulig jeg tar feil da....har ingenting om at vi er vektere osv å gjøre...vi vil bare ha svar på ting da vi vet at bygget er tomt på natta....skjønner??????? om du velger og tro meg eller ikke er opp til deg
Personlig hadde nok jeg - jeg er svært sikker på mine opplevelser, det skal sies - valgt å tro min egen opplevelse fremfor alarmen. Min umiddelbare reaksjon ville nok ikke vært at det er noe overnaturlig fordi alarmen er på -. jeg ville nok tenkt at alarmen er i stykker for det er folk her. Håper det er greit for deg at jeg reagerer på en slik måte???
MEN som sagt, vi er nå forskjellige. Du trenger ikke reagere som jeg gjør. Jeg var bare ganske enkelt interessert i dine tanker. Kan ikke huske jeg sa at jeg ikke tror deg, det er dine ord. Skjønner at det ikke var noe du ønsket å diskutere. Men ettersom alle "ordinære" årsaksforhold er utelukket så kan vi nok konkludere med at det er et spøkelse eller helst flere.
Atmi
Antall ord: 279
Hide post links |