Fakta, teori & skepsisDenver airport!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Denver airport!

Innlegg av camillah »

Fant bare et klipp på youtube.. håper noen kan forklare dette litt nærmere og få tilbakemeld?

http://www.youtube.com/watch?v=JjjIy1DO0gs

Syns dette var spennende og at det fortjente en egen tråd..
Antall ord: 37
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Denver airport!

Innlegg av Moonstone »

Intressante og ganske makabere veggmalerier værtfall.
Jeg ser ikke helt linken mellom den såkalte NWO organisasjonen og Hakekorset eller Nazismen.
Nazi-ideologi samsvarer ikke helt med resten av den antatte ideologien til NWO spør du meg.
Med mindre man ser bort fra Nazismens bruk av Hakekorset da, for det er jo egentlig et religiøst Hinduistisk tegn:
Bilde
Uansett ser jeg ikke helt linken til noen av delene, men man ser det man selv ønsker å se.
Og hvorfor skulle NWO ønske å vise planen sin og avsløre seg selv med veggmaleriene?
Snakk om å stikke seg selv i ræva.
At det dukker opp litt Frimurer symboler her og der, må man også regne med, da Mysterieskoler har gjennomsyret Amerika helt siden FØR dannelsen av Amerika i 1776 eller når det var.
Bilde
Bilde

Disse går igjen i Frimureri, begge relaterer seg til "The Great Architect", skaperen av Universet.
Øyet i pyramiden er egentlig ikke Frimurersk, men et symbol som ble brukt mye i renesansen av Alkymister, Hermetikere og Kristen-Esoterikere i div Mysterieordner og spirituelle skoler.

"One Nation Under GOD" er vel en av grunnene til at den ble trykket på dollar seddelen..

Men hvem vet, hvis det finnes noe NWO, kanskje de faktisk også klarer å lage en bedre verden, med eller uten oss i den?
Antall ord: 219
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

enig med makabre bilder ja.. hvorfor er de satt på en flyplass?
ser heller ikke helt sammenligningen til hakekorset, da må jeg legge mye god vilje til..

men syns det er rart at de skal ha SÅ mye plass på den flyplassen, og at de første bygningene ble konstruert feil så de ble bare satt under jorden...? greit nok, men hvorfor ikke rive det som de gjør med de andre som blir bygget feil?
Moonstone skrev:Men hvem vet, hvis det finnes noe NWO, kanskje de faktisk også klarer å lage en bedre verden, med eller uten oss i den?
Ja det kommer jo ann på hvem som sitter der tror jeg.. Jeg tror ikke det kommer altfor mye godt ut at en organisasjon skal bestemme over hele verden. hvem har godt av å få så mye makt...? kan fort bli litt grådig..
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

camillah skrev:enig med makabre bilder ja.. hvorfor er de satt på en flyplass?
Godt spørsmål, jeg synes de er rimelig malplassert på en flyplass, spesielt når de er så makabere.
Hadde gjort seg bedre i en alternativ kunstutstilling ;)
camillah skrev:
Moonstone skrev:Men hvem vet, hvis det finnes noe NWO, kanskje de faktisk også klarer å lage en bedre verden, med eller uten oss i den?
Ja det kommer jo ann på hvem som sitter der tror jeg.. Jeg tror ikke det kommer altfor mye godt ut at en organisasjon skal bestemme over hele verden. hvem har godt av å få så mye makt...? kan fort bli litt grådig..
Tja, om det finnes en slik undergrunns verdensregjering, så er de helt sikkert drevet av idealer som at DE kan Universets plan eller gjør det til Jorda eller menneskers beste, med kvasireligiøse undertoner.
Egoistiske grunner som makt og enevelde kan jo selvsagt også være motiver.
Antall ord: 160
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2009 00:45
15
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av DamageDone »

Hvorfor er det en penis på Oslo Airport, Gardermoen?

Image

Betyr det at en penisformet planet snart kræsjer med jorden?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

DamageDone skrev:Betyr det at en penisformet planet snart kræsjer med jorden?
eller at vi skal se opp for mennesker med store peniser??
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av DamageDone »

camillah skrev:
DamageDone skrev:Betyr det at en penisformet planet snart kræsjer med jorden?
eller at vi skal se opp for mennesker med store peniser??
Hehe. Ja.

Kunst kan være sært og rart. Fort gjort å legge for mye i meningen bak diverse kunstverk.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

DamageDone skrev:Kunst kan være sært og rart. Fort gjort å legge for mye i meningen bak diverse kunstverk.
det er jeg veldig enig i.. men syns fortsatt ikke de bildene der passer inn på en flyplass.. de er ganske makabre.. på den ene der hvor han har maskingæver og Stikker en due til døden og barn som dør og er døde???

det kan man liksom ikke ta så veldig feil av hva de bildene forestiller...
det kan man med den ¨penisen¨
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

Moonstone skrev:så er de helt sikkert drevet av idealer som at DE kan Universets plan eller gjør det til Jorda eller menneskers beste, med kvasireligiøse undertoner.
jeg liker ikke religiøse undertoner..
men hvis det er en sånn regjering så håper jeg virkelig folk får sin frie vilje til å tro det man selv velger å tro på uten at man blir utstøtt osv.. en annen ting da.. hvordan kan de vite universets plan??? vil det si at de har snakket med noen som vet det da? og hvordan har den personen fått vite det? er det utenomjordiske som har fortalt det da kanskje?? oi, da synker vel troverdigheten deres litt med tanke på at de har sagt i alle år at de ikke har hatt noe kontakt med noen som ikke bor på denne planeten.. et forklaringsproblem med andre ord...
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av DamageDone »

camillah skrev:
DamageDone skrev:Kunst kan være sært og rart. Fort gjort å legge for mye i meningen bak diverse kunstverk.
det er jeg veldig enig i.. men syns fortsatt ikke de bildene der passer inn på en flyplass.. de er ganske makabre.. på den ene der hvor han har maskingæver og Stikker en due til døden og barn som dør og er døde???

det kan man liksom ikke ta så veldig feil av hva de bildene forestiller...
det kan man med den ¨penisen¨
Enig i det ja. Men tipper meningen med maleriene er "krig og fred og sånn",
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

ja, er sikkert en enkel forklaring bak maleriene.. men syns da de kan klare å ordne andre malerier som ikke akkurat gir deg en vond følelse av å se for å demonsrtere krig og fred..

men er jo ikke bare maleriene der som jeg syns er merkelig, er jo mye annet som ikke helt henger på greip der virker det som..
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Det er jo verdt å få med seg en annen side av saken også ;)

Antall ord: 13
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er veldig fint at du tar med dette, Svartepus ;)
For balansens skyld. Men det som ofte er feil når man skal være objektiv, slik som de/den som har lagd dette klippet du viser oss - det er at de går inn med et visst mål om å avkrefte/debunke.

Se hvordan det utvikler seg fra å være rene beskrivelser av bildene til å bli tolkninger basert på bibelvers og ledende spørsmål... det er selvfølgelig greit med input, men det kunne vært bedre.

Og når det gjelder den ufattelige størrelsen på flyplassen, og en helt ny en uten noe forbedringer fra den gamle, og samtidig at det bygges undergrunnstunneler under flyplassen, så begynner man jo å lure. Det er nettopp slike ting som også legger til grunn for teorier og spekulasjoner.

Vi kan selvfølgelig tolke disse bildene både som forstyrrende, opprørende, håpefulle eller hva enn vi vil. Kunst skal jo tross alt fungere på den måten. Likevel synes jeg det er lettere å sitte igjen med en følelse av at det ligger noe mer bak, spesielt når man tenker på at motivene på bildet er av den typiske Problem-Reaction-Solution-malen. For hvorfor har kunstneren her valgt å ha en slags felles løsning som alle samles om? Kan det tyde på at han enten er tilhenger av én verden under ett styre (diktatur, totalitærstat) - eller kan det tyde på at han forsøker å advare mot akkurat dette? ELLER ser han rene fordeler i å leve i et slikt samlet, integrert samfunn?

Det er klart at når de samles rundt en slags Messias, så får bare dét i seg selv, for min del, bildene til å være enda mer forstyrrende. Jeg trodde vi var på vei bort fra slik.

Men igjen så bunner dette da til syvende og sist i våre verdisyn og slik vi liker å se for oss en fremtid. Det kan godt hende det er jeg som er den hjernevaskede og kun ser dystopien i fremtidsvisjonene her, men når vi tar med i betraktning at det blir stadig mer og mer kontroll på innbyggere, elektroniske spor, overvåkning, kunstig intelligens kombinert med overvåkning for å kartlegge uønsket atferd blant innbyggere (Indect Project: www.indect-project.eu btw...) og mye annet som minner om en slags "George Orwell - 1984"-visjon bare utfolde seg mer og mer og bli nesten et verre scenario enn en eldgammel science-fiction-roman... ja, da føler jeg nesten at det er litt mer realistisk å ikke se så lystig på det...

Dette er virkeligheten! Dette, her jeg er og der dere er.
Jeg tror folk "glemmer" dette noen ganger fordi det finnes så mye å flykte til som imiterer virkeligheten. Og det gjør meg tilbøyelig til å tro at slike teorier om store konspirasjoner faktisk er tilfelle, fordi sitatene fra Hitler om at det farligste ikke er ondskap, men dumskap og en befolkning som ikke gjør noe... lignende sitater har vi også hørt fra andre store personligheter gjennom historien... og jeg synes virkelig slike utsagn har noe for seg.

Så om dette er bare kunst, det er greit, men det trenger (som videoklippet ditt sier) IKKE å ha noe med frimureri å gjøre. Saken er at de som har valgt å henge opp maleriene i tillegg har klart å kaste mer bensin på bålet når noe allerede fra før virket suspekt.

Sånn ser jeg det.
Antall ord: 583
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

(Har bare sett videoen nå og har ikke lest gjennom alle kommentarene, så jeg fortsetter vel ikke akkurat på en evt. diskusjon som foregår. Bare sier mine meninger om dette. Hehe)

Må si jeg reagerte en smule. Hvem i all verden plasserer slike bilder på en flyplass? Tror jeg hadde blitt skremt, jeg.

Ellers så var det jo flere så "tegn" om det blir riktig som jeg tror kunne vært intressant og tolke litt mer. Hvorvidt sannsynlig det er at flyplassen ble bygget og formet som et hakekors med meningen, klarer jeg ikke se for meg, men det er jo ganske merkelig også da i og med at det er et tegn som er forferdelig kjent.

Veldig interessant. Jeg er veldig nysgjerrig på dette med år 2012. Min personlige mening er ikke at verden vil gå under, men min lille teori er at en form for "høyere" krefter eller noe vil gi oss et spark i baken som vil gjøre at vi tar bedre vare på vårt eneste levested for hvis ikke vil planeten "gå under" pga. av menneskenes handlinger. Jeg tror rett og slett det er mer eller mindre en slags aksjon for å få oss mennesker til å endre oppførselen våres på. Ligger litt mer bak det jeg sier her, men uansett: Der fikk dere et lite innblikk i min teori om 21.desember 2012 i og med at det var spekulasjoner rundt dette i youtubefilmen :mozilla_smile:

Men, når det gjelder min lille teori, ser jeg ikke helt greia med at "noen" plasserer tegn, advarsler osv. på Denver flyplass. Hvorfor akkurat der? Men det er vel nettopp dette det spekuleres i også :roll:
Antall ord: 281
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

FFlower skrev:Men, når det gjelder min lille teori, ser jeg ikke helt greia med at "noen" plasserer tegn, advarsler osv. på Denver flyplass. Hvorfor akkurat der? Men det er vel nettopp dette det spekuleres i også :roll:
Okay, nå er ikke dette helt mine teorier, men mer ting jeg har lest og sett og hørt:

Illuminati, på samme måte som for eksempel US Air Force, reklamerer og utviser ganske så arrogant de makten de har. Det er maktdemonstrasjon, påminnere, både mer skjult (subliminal) og andre ganger helt åpenlyst. Har man lyst å flekse litt muskler så gjør man det gjerne på dette viset.
Er det noe som funker så er det fryktbasert respekt.

Hele verden er vel av den oppfatning f.eks. at USA har verdens beste forsvar, ikke sant?
De har tross alt gjentatte ganger (i mange år i titusenvis av filmer) pumpet ut slik propaganda gjennom krigsfilmer og actionfilmer. Og vi kan stadig lese her i Norge (utrolig nok) om situasjonene i USA. Om helsereformen til Obama. Ja, faktisk mer enn vi vet om vår egen politikk iblant. Og nettopp slikt gjør også frimurere og andre forente brorskap.

Fordi de har en finger med i hver eneste krik og krok av forbrukerverden med alle disse store selskapene sine, så har de også gjemt symbolikken sin (mer eller mindre skjult, andre ganger ikke) i firmalogoene sine. Så - ja, det er kanskje merkelig ved første tanke at noe plasserer tegn og "advarsler", men ved nærmere ettertanke kanskje veldig effektivt...
Antall ord: 258
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links