Universet & dets hemmeligheterUlike dimensjoner..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2010 02:16
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 1 gang

Ulike dimensjoner..

Innlegg av gullhår »

Det snakkes så mye om at gjenferd "lever" i en annen dimensjon enn oss jordboere. Og at disse "flatene"/dimensjonene av og til berører hverandre sånn at kontakt oppnås mellom oss og våre døde. Dette finner jeg logisk, mht forklaringer jeg har fått på dette.
Men, tenker også på - den andre veien....:
Hvis vi har kontakt med dem som allerede er døde i fortiden - og at det finnes forskjellige dimensjoner - både over og under oss; - så har vi kanskje "kontakt" med dem som er i framtiden vår?
Tenker da på feks ufo'er og annet som ikke kan relateres til våre døde i nær fortid.
Er det mulig at såkalte ufo'er kan være "oss" i en framtid som enda ikke har nådd oss?

Mulig jeg forklarer dette nokså klønete. Men håper noen skjønner hva jeg mener.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Ulike dimensjoner..

Innlegg av Bearchild »

En spennende, og ikke helt ukjent tanke.. :)
Jeg har tenkt at det å være framsynt, altså "se" en hendelse som ikke har skjedd enda, hører innunder det du nevner. Avva la ut noen interessante klipp i en annen tråd der Philip Corso snakker om sine "oppdagelser" ifht UFO og tidsreiser; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 33&t=21949.

Et stykke ned i tråden ligger det flere filmklipp. 8)
Antall ord: 72
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av gullhår »

Bearchild skrev:En spennende, og ikke helt ukjent tanke.. :)
Jeg har tenkt at det å være framsynt, altså "se" en hendelse som ikke har skjedd enda, hører innunder det du nevner. Avva la ut noen interessante klipp i en annen tråd der Philip Corso snakker om sine "oppdagelser" ifht UFO og tidsreiser; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 33&t=21949.

Et stykke ned i tråden ligger det flere filmklipp. 8)
Takk skal du ha, Bearchild! :mozilla_smile:
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

For meg virker det unaturlig at framtid skal kunne vise seg for oss nå.
Like unaturlig som at fortid skal kunne eksistere nå.
For spøkelser er vel ikke fortid? Det er jo døde?
Eller...?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

gullhår skrev:Det snakkes så mye om at gjenferd "lever" i en annen dimensjon enn oss jordboere. Og at disse "flatene"/dimensjonene av og til berører hverandre sånn at kontakt oppnås mellom oss og våre døde. Dette finner jeg logisk, mht forklaringer jeg har fått på dette.
Hvis vi har kontakt med dem som allerede er døde i fortiden - og at det finnes forskjellige dimensjoner - både over og under oss; - så har vi kanskje "kontakt" med dem som er i framtiden vår?
Tenker da på feks ufo'er og annet som ikke kan relateres til våre døde i nær fortid.
Er det mulig at såkalte ufo'er kan være "oss" i en framtid som enda ikke har nådd oss?
Ja, intressante teorier det der, som har vært i omløp en ganske god stund.
I den ultimate virkelighet, Platons Tankeverden/Singulariteten/Universets Årsak/Altet/The One Mind, er alt som finnes samlet på ET OG SAMME PUNKT.
Fysiske lover som tid og rom eksisterer ikke der anet enn som ideer/konsepter, så der kan man si at alt som skal skje og kommer til å skjer, skjer samtidig, NÅ.
At vi kan oppleve slike overlapper her i vår virkelighet kan jo absolutt være plausibelt, siden den Ultimate virkelighet er ALT, og vår virkelighet og plass på tidsaksen er en av flere.
Så de døde er da rent teknisk sett levende, bare i en anen tid som skjer samtidig med vår.
Samme gjelder da fremtiden.
Som du sier, kanskje det er det som er årsaken til fenomenene, men at det kun er vi mennesker som har oppfunnet en mytologi rundt de døde som "spøkelser" og fremtidsmennesker som "Aliens"
Man burde værtfall holde muligheten for at det KAN være sånn, åpen.
:coffe2
Antall ord: 338
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Innlegg av Slettet_Lilije »

Alva26 skrev:For meg virker det unaturlig at framtid skal kunne vise seg for oss nå.
Like unaturlig som at fortid skal kunne eksistere nå.
For spøkelser er vel ikke fortid? Det er jo døde?
Eller...?
For et interessant tema :)
Hm.. Jeg føler på meg at alt er mulig jeg.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Moonstone skrev: Ja, intressante teorier det der, som har vært i omløp en ganske god stund.
I den ultimate virkelighet, Platons Tankeverden/Singulariteten/Universets Årsak/Altet/The One Mind, er alt som finnes samlet på ET OG SAMME PUNKT.
Fysiske lover som tid og rom eksisterer ikke der anet enn som ideer/konsepter, så der kan man si at alt som skal skje og kommer til å skjer, skjer samtidig, NÅ.
At vi kan oppleve slike overlapper her i vår virkelighet kan jo absolutt være plausibelt, siden den Ultimate virkelighet er ALT, og vår virkelighet og plass på tidsaksen er en av flere.
Så de døde er da rent teknisk sett levende, bare i en anen tid som skjer samtidig med vår.
Som du sier, kanskje det er det som er årsaken til fenomenene, men at det kun er vi mennesker som har oppfunnet en mytologi rundt de døde som "spøkelser" og fremtidsmennesker som "Aliens"
Åh ja!! Takk Moonstone!! Dette forklarer du bra!

Og tenk da på alle de usynlige tankeformene og energiene som muligens svirrer rundt oss da hele tiden. Går vel neppe an å føle seg alene :D

Husker denne tråden jeg startet en gang " Er vi selv også spøkelser ?"

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 3%B8kelser
Antall ord: 240
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av gullhår »

Appelsin skrev:
Moonstone skrev: Ja, intressante teorier det der, som har vært i omløp en ganske god stund.
Åh ja!! Takk Moonstone!! Dette forklarer du bra!

Og tenk da på alle de usynlige tankeformene og energiene som muligens svirrer rundt oss da hele tiden. Går vel neppe an å føle seg alene :D

Husker denne tråden jeg startet en gang " Er vi selv også spøkelser ?"

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 3%B8kelser
Tuuusen takk, 'Appelsin', for svar. Og for linken du la ved! - Du skjønte hva jeg mente :mozilla_smile:
Det har jo allerede flere år siden du skrev dette, og det viser at mange flere enn meg går - og har gått med - slike tanker og spørsmål i hodet!

Jeg tenker at: Like godt som at besøkende ånder/spøkelser er avdøde/mennesker fra fortiden, - så kan de vel like godt være mennesker i framtiden som "besøker" oss i vårt 'primitive' liv .. fra deres fortid.. der vi (som du sier) er "spøkelser" for dem..
Hvis vi lever i forskjellige dimensjoner, og tid ikke eksisterer, må jo dette være mulig?
Når jeg nevner ufo'er, er dette bare et gitt eksempel der teknologien har nådd uendelig lengre enn vi på vårt tidsstadie befinner oss.

Samtidig kopler jeg det med drømming sammen med dette. - - Hva er drømmer.. "hinsides filmklipp" som vi ofte ikke får noen sammenheng eller forståelse av.. - Kan dette være glimt fra fortid - og framtid (og nåtid) som tegn på at vi lever i disse forskjellige dimensjonene samtidig?
Disse tingene synes jeg er uhyre spennende tankespinn.

Takk til 'Appelsin' som delte denne linken med meg!

mvh
gullhår
Antall ord: 459

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av gullhår »

Moonstone skrev:
gullhår skrev:Det snakkes så mye om at gjenferd "lever" i en annen dimensjon enn oss jordboere. Og at disse "flatene"/dimensjonene av og til berører hverandre sånn at kontakt oppnås mellom oss og våre døde. Dette finner jeg logisk, mht forklaringer jeg har fått på dette.
Ja, intressante teorier det der, som har vært i omløp en ganske god stund.
Takk til deg også, 'Moonstone' for dine interessante betraktninger rundt dette temaet!
Dette er spennende tanker :mozilla_smile:
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Denne tråden er nå ryddet.
Ris/ros tas på PM, hilsen MOD
Antall ord: 13
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Innlegg av steelp92 »

Viss jeg har forstått deg riktig tror jeg at jeg har noen klipp på youtube som kanskje kan klarere litt.

http://www.youtube.com/watch?v=JkxieS-6WuA
http://www.youtube.com/watch?v=ySBaYMESb8o

Her tar man for seg det å prøve å se for seg de ti dimensjonene. Her nevnes også at en hver dimensjon kan se dimensjonene under. For eksempel kam man si at vi lever i den fjerde dimensjonen: lengde, bredde, dybde og tid. Vi kan se tredimensjonale objekter, vi kan se todimensjonale objekter og vi kan se endimensjonale objekter. I det første klippet der man tar opp den femte dimensjonen som en dimensjon der alle tidsaldrer er samlet på et punkt, kan det tenkes at den dimensjonen ser oss men vi ser ikke dem. På den måten kan man godt si at det til tider kan oppstå noe som gjør at firedimensjonale vesen får et glimt av den femte dimensjonen og dermed enten noe fra fortiden eller fremtiden!

Rigtig nok er dette bare teorier, men utrolig interresang måte å forestille seg de øvre dimensjoner, dersom de finnes :)
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2009 22:07
15
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av markoberto »

tenkt på dette selv faktisk! ;) MEN med tanke på paradokser.. stemmer det liksom bare helt ikke..
Antall ord: 16
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links