Hei, dette emne er for alle som har sett filmen The Secret!
Jeg vil gjerne høre om deres oppfattninger rundt filmen, jeg så den nå nylig.
Syntes det er en veldig spennende film om universets lover.
Del gjerne deres opplevelser her
Her legger jeg også ut en link jeg fant til de faktiske lovene av the law of attraction !
Jeg tror dette kan være til stor interesse for mange her inne.
Discover the Other Laws Not Revealed in "the Secret"!
Universet & dets hemmeligheter ⇒ Hemmeligheten...
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 15:00
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
Re: Hemmeligheten...
Er det den handlingen som tilsier at man til en viss grad kan styre sin egen skjebne, og ved å tenke positive tanker, vil det positive skje? Eller at, tenker man hardt nok på en sak, vil saken kunne komme til å skje?
Har lest bruddstykker av filmen og dens innstillinger tidligere, for lenge siden.
Vet at veldig mange tror på dette, og til en viss grad forsøker utføre det i livet sitt.
Sikkert interessant.
Jeg for min del har liksom alltid bare hatt motsatt erfaring, da.
Dvs, er det ting jeg tenker mye på, og er "sikker" på, kommer til å skje, og gruer meg for, så oppdager jeg svært ofte at plutselig, når jeg tror ting går som verst, så snur det helt om, og et "under" skjer, og så gikk det ikke som jeg fryktet og trodde, likevel, og jeg blir Skikkelig overrasket.
hvis jeg derimot i motsatt tilfelle, går og Håååper på at det beste av to ting skal skje, så kan jeg banne på at jeg alltid skuffes, eller overraskes motsatt.
Ble kanskje keitete forklart, men jeg føler jeg oftest får overraskelser helt uventet i livet mitt, helt andre ting enn hva jeg har forestilt meg.
Sånn at jeg blir skikkelig sjokkert og aldri hadde tenkt tanken tidligere, på ting som skjer.
Sånn sett får jeg ikke the law of attraction til å stemme for meg.
Blir derfor usikker på hva som er mest normalt, og om det er noen sammengeng i det hele tatt?
Har lest bruddstykker av filmen og dens innstillinger tidligere, for lenge siden.
Vet at veldig mange tror på dette, og til en viss grad forsøker utføre det i livet sitt.
Sikkert interessant.
Dvs, er det ting jeg tenker mye på, og er "sikker" på, kommer til å skje, og gruer meg for, så oppdager jeg svært ofte at plutselig, når jeg tror ting går som verst, så snur det helt om, og et "under" skjer, og så gikk det ikke som jeg fryktet og trodde, likevel, og jeg blir Skikkelig overrasket.
hvis jeg derimot i motsatt tilfelle, går og Håååper på at det beste av to ting skal skje, så kan jeg banne på at jeg alltid skuffes, eller overraskes motsatt.
Ble kanskje keitete forklart, men jeg føler jeg oftest får overraskelser helt uventet i livet mitt, helt andre ting enn hva jeg har forestilt meg.
Sånn at jeg blir skikkelig sjokkert og aldri hadde tenkt tanken tidligere, på ting som skjer.
Blir derfor usikker på hva som er mest normalt, og om det er noen sammengeng i det hele tatt?
Antall ord: 258
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 15:00
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
Her er også en video snutt på den : http://www.youtube.com/watch?v=T5VTD_SyT88
Kanskje denne siden vil hjelpe deg forstå mer http://secretlawsinlife.blogspot.com/
:mozilla_smile:
Kanskje denne siden vil hjelpe deg forstå mer http://secretlawsinlife.blogspot.com/
:mozilla_smile:
Antall ord: 30
Hide post links |
Det går ut på å tenke positivt og rett og slett forme alle tanker slik at de blir positive. Om noe forløper negativt så burde man uansett prøve å tenke positivt. Og, det handler ikke om å håpe men å allerde være bevisst på at det har skjedd eller skal skje. Jeg vet rett og slett ikke om dette er "The law of attraction" eller "The secret", men har du lest "Mulighetsloven"? Hvis ikke, så anbefaler jeg deg å gjøre det. Den åpnet øynene mine for å si det sånnAlva26 skrev:Er det den handlingen som tilsier at man til en viss grad kan styre sin egen skjebne, og ved å tenke positive tanker, vil det positive skje? Eller at, tenker man hardt nok på en sak, vil saken kunne komme til å skje?
Sikkert interessant.
Antall ord: 351
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen : "The secret" har noen gode/nyttige poeng, men er i beste fall sterkt forenklet om du spør meg. Og husk at dersom en virkelig tror på noe, så vil det gjenspegle seg i alle ens handlinger. Da blir tro omtrent det samme som å vite. Jeg har prøvd å innbille meg at jeg "tror" ting, men stort sett til ingen nytte. Jeg vet ikke om det er naturlig for mennesket å tenke positivt hele tiden? Og så skulle verden på en måte blitt til "et utopia (himmelrike på jord) ". Vi er mere komplisert enn som så tenker jeg. MEN en indre trygghet og et generelt positivt fokus er absolutt ikke å forakte i livet.Lilije skrev: Det går ut på å tenke positivt og rett og slett forme alle tanker slik at de blir positive. Om noe forløper negativt så burde man uansett prøve å tenke positivt. Og, det handler ikke om å håpe men å allerde være bevisst på at det har skjedd eller skal skje. Jeg vet rett og slett ikke om dette er "The law of attraction" eller "The secret", men har du lest "Mulighetsloven"? Hvis ikke, så anbefaler jeg deg å gjøre det. Den åpnet øynene mine for å si det sånn
"Du får det du fokuserer på " er det noe som heter - dvs både de indre og de ytre sansene dine vil være rettet mot det du måtte være opptatt av i sinnet ditt. Dersom det er noe en vil forandre i livet sitt, så tror jeg kanskje at er aksept av den nåværende situasjonen er en viktig nøkkel og et første steg. Men selvsagt,så spiller sikkert mange faktorer inn. Jeg tenker at en får prøve ut hva som funker best for en selv.
Antall ord: 312
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |
Ja, jeg er helt enig med deg. Nei, såklart er det ikke naturlig å være positiv hele tiden. Jeg tror nok at dette er forskjellig for person til person. Når jeg er "snill mot meg selv" - ikke tillater meg å bli irritert av andres meninger, tenke negative tanker (katastrofetanker, død osv), ikke sier til meg selv hundre ganger daglig hvor dårlig selvbilde jeg har osv, så vil man til slutt bli mer lykkelig. Det tar tid å snu uvaner! For min del så har jeg brukt flere år på å tenke at jeg hadde for mye fett rundt midjen (jeg er faktisk ganske slank. Åh, det tok sin tid å innse det skal du tro). En dag ble jeg så sint på meg selv for at jeg drev å "hakket på meg selv", så jeg sa rett og slett stopp. Hver gang jeg tenkte noe negativt om meg selv så stoppet jeg tanken. Jeg tror det her kan være et eksempel på å tenke positivt. Til slutt sluttet jeg å tenke på det = mindre stress, uro og irritasjon.Appelsin skrev:Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen : "The secret" har noen gode/nyttige poeng, men er i beste fall sterkt forenklet om du spør meg. Og husk at dersom en virkelig tror på noe, så vil det gjenspegle seg i alle ens handlinger. Da blir tro omtrent det samme som å vite. Jeg har prøvd å innbille meg at jeg "tror" ting, men stort sett til ingen nytte. Jeg vet ikke om det er naturlig for mennesket å tenke positivt hele tiden? Og så skulle verden på en måte blitt til "et utopia (himmelrike på jord) ". Vi er mere komplisert enn som så tenker jeg. MEN en indre trygghet og et generelt positivt fokus er absolutt ikke å forakte i livet.Lilije skrev: Det går ut på å tenke positivt og rett og slett forme alle tanker slik at de blir positive. Om noe forløper negativt så burde man uansett prøve å tenke positivt. Og, det handler ikke om å håpe men å allerde være bevisst på at det har skjedd eller skal skje. Jeg vet rett og slett ikke om dette er "The law of attraction" eller "The secret", men har du lest "Mulighetsloven"? Hvis ikke, så anbefaler jeg deg å gjøre det. Den åpnet øynene mine for å si det sånn
"Du får det du fokuserer på " er det noe som heter - dvs både de indre og de ytre sansene dine vil være rettet mot det du måtte være opptatt av i sinnet ditt. Dersom det er noe en vil forandre i livet sitt, så tror jeg kanskje at er aksept av den nåværende situasjonen er en viktig nøkkel og et første steg. Men selvsagt,så spiller sikkert mange faktorer inn. Jeg tenker at en får prøve ut hva som funker best for en selv.
Ah, og å tenke positivt betyr jo ikke nødvendigvis at verden vil bli Utopia. Hehe. The secret og alle disse metodene er jo oftest lage for å hjelpe folk til å føle seg bedre og har lite (men samtidig også egentlig mye - hvis jeg skal si min mening da) å gjøre med hvordan man oppfører seg mot andre. Det kommer nok an på hvilken samvittighet man har.
Antall ord: 557
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Keep up the good work!!Lilije skrev:
Ja, jeg er helt enig med deg. Nei, såklart er det ikke naturlig å være positiv hele tiden. Jeg tror nok at dette er forskjellig for person til person. Når jeg er "snill mot meg selv" - ikke tillater meg å bli irritert av andres meninger, tenke negative tanker (katastrofetanker, død osv), ikke sier til meg selv hundre ganger daglig hvor dårlig selvbilde jeg har osv, så vil man til slutt bli mer lykkelig. Det tar tid å snu uvaner! For min del så har jeg brukt flere år på å tenke at jeg hadde for mye fett rundt midjen (jeg er faktisk ganske slank. Åh, det tok sin tid å innse det skal du tro). En dag ble jeg så sint på meg selv for at jeg drev å "hakket på meg selv", så jeg sa rett og slett stopp. Hver gang jeg tenkte noe negativt om meg selv så stoppet jeg tanken. Jeg tror det her kan være et eksempel på å tenke positivt. Til slutt sluttet jeg å tenke på det = mindre stress, uro og irritasjon.
Antall ord: 183
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |