Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVeldig åndelig aktivitet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Veldig åndelig aktivitet

Innlegg av PearlDrop89 »

Vil bare fortelle om hva som har skjedd de 2 siste dagene.

Min lille gutt har blitt syk så jeg har flytta senga han inn på mitt rom og satt opp babycall som er et camera med infrarødt lys. Jeg sitter da nede og har skjermen og ser på den veldig ofte. Fredags kveld så jeg 5 lyskuler etter hverandre! :mozilla_surprised: Blei overraska egentlig. For jeg trodde ikke det var noe der inne for jeg har aldri merka noe.
Lørdag: På formiddagen sover han et par timer og når jeg skulle sjekke skjermen om han var våken står han å "prater" til gardinene. Når jeg da går opp for å hente han sitter han i senga og ser opp mot gardinene og gliser og prater i vei. Når jeg da spør om han skal komme opp, reiser han seg opp og vinker til gardinene..

På hans vanlige soverom har jeg en slik spillle dåse med sove musikk på. Den kan begynne å spille av seg selv, så der inne vet jeg at det er noen.

Nå i kveld har jeg hørt en manns stemme og sett flere lyskuler. (jeg har ikke tall på hvor mange lengre)
Jeg er glad for at jeg kan mye og vet mye, så kommer derfor aldri til å fortelle han det han ser bare er tull :)

Er en ting jeg lurer på, kan infrarødt camera fange opp støv?

(p.s: Dette camera lagrer ikke film eller lyd)
Antall ord: 252
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Re: Veldig åndelig aktivitet

Innlegg av develon »

Kjenner ikke til detaljer om kameraet du snakker om, men vanlige CCTV kamera med innebygget IR har ingen problemer med å fange opp støv. Fanger ofte opp refleksjoner, og insekter også kan se ut som "lyskuler" på video...
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

tror nok ikke dette var insekter.. er omtrent vinter her.. siste flua på rommet mitt døde sist uke :badgrin: jeg vil enten tro det er støv eller "lyskuler"
Antall ord: 29
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dersom kamera har slike "lysdioder" på siden eller rundt linsa, ( kan se ut som små blanke glass/plast-perler ) så ja, - da lyser det selv opp støvfnugg, og insekter som flyr / flyter forbi.
Dette kan man da se på mottakeren som "lyspunkt / orber".
De fleste babycall- kamera har IR lys....

Disse vil også kunne synes igjennom gardiner, og reflekteres tilbake som "lyspunkter" , sjekk om de står stabilt på samme plass, og i samme "formasjon" som lysdiodene på kamera.
Kamera ser disse lysdiodene på samme måte som de lyser opp rommet for kamera i mørke...
( forsøk å filme en fjernkontroll med kamera, så ser du hva jeg mener).

Lyspunkter som står stille, så rører / flytter litt på seg, og så står stille igjen, på en ny plass, derimot, KAN indikere noe helt annet.....

Uansett, barnet ser sikkert noe som det har kontakt med, spesielt når fokus er konsentrert om ett område... ( omtrent som når katter , hunder hester osv, merker "noe" . .

A
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

Asbjørn skrev:Dersom kamera har slike "lysdioder" på siden eller rundt linsa, ( kan se ut som små blanke glass/plast-perler ) så ja, - da lyser det selv opp støvfnugg, og insekter som flyr / flyter forbi.
Dette kan man da se på mottakeren som "lyspunkt / orber".
De fleste babycall- kamera har IR lys....
Disse vil også kunne synes igjennom gardiner, og reflekteres tilbake som "lyspunkter" , sjekk om de står stabilt på samme plass, og i samme "formasjon" som lysdiodene på kamera.
Kamera ser disse lysdiodene på samme måte som de lyser opp rommet for kamera i mørke...
( forsøk å filme en fjernkontroll med kamera, så ser du hva jeg mener).

Lyspunkter som står stille, så rører / flytter litt på seg, og så står stille igjen, på en ny plass, derimot, KAN indikere noe helt annet.....

Uansett, barnet ser sikkert noe som det har kontakt med, spesielt når fokus er konsentrert om ett område... ( omtrent som når katter , hunder hester osv, merker "noe" . .

A
Jeg har fremmheva noe der.. det er sånne jeg har sett.
Ja barnet har nok kontakt med noe/noen som skal/er med barnet over alt. Altså en hjelper, tror jeg iallefall.
Bak gardinene er det en blender.
Er sliker røde lysdioder på kamera. Men det må det jo kunne være for at jeg skal kunne se han i mørket.
Antall ord: 237
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av develon »

PearlDrop89 skrev:Er sliker røde lysdioder på kamera. Men det må det jo kunne være for at jeg skal kunne se han i mørket.
Japp, dette er i praksis lys som er i spekteret som øyet ikke direkte greier å oppfatte. Derfor kan man få refleksjoner når dette lyset treffer ting (støv).
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

develon skrev:
PearlDrop89 skrev:Er sliker røde lysdioder på kamera. Men det må det jo kunne være for at jeg skal kunne se han i mørket.
Japp, dette er i praksis lys som er i spekteret som øyet ikke direkte greier å oppfatte. Derfor kan man få refleksjoner når dette lyset treffer ting (støv).

aha :) greit å vite :) takk for svar folkens :)

nå er det natta skal heller komme innom igjen i morgen å fortelle mer :)
Antall ord: 78
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links