Oj, dette var store tanker! Jeg vet ikke noe om Alkymi og har ikke tenkt på sammenhengen mellom oss, jorda og universet og utenfor universet på denne måten. Det er nesten som et eventyr -et spennende og uendelig eventyr. Det var godt å lese at det er andre muligheter enn jordas undergang forbundet med Maya kalenderen...Moonstone skrev:
Og om Alkemiske sannheter er rett, om om "As above, so below. As below, so above" som det så godt heter i "The Emerald Tablets og Toth/Thrice Great Hermes", så er vi kun et ledd mellom dimensjoner.
Mikroskop kan vise at det er mange verdener og små univers nedover i materien, tenk også på hvor mange dimensjoner det kan være fra oss og oppover?
Og om vi kan gjennomgå alkymiske prosesser, kan også Universet vi er en del av gjennomgå de samme alkymiske prosessene, gitt at Universet vi bor i har bevissthet, noe jeg tro det har.
Kanskje det til og med har en utvendig form, som en skapning, og som selv befinner seg i et høyere Univers igjen.
Håper det make sense, er litt vanskelig å forstå om man ikke er inne i Alkymi eller oppstigning.
Men du kan jo selfølgelig være en Alkymiker for alt jeg vet
Konklusjonen er at hvis skille skjer, som Mayaene har spådd, er det pga at enten Planeten Jorda, eller en større del av Universet som helhet, gjennomgår et steg i sin Alkymiske prosess.
Den har lært/erfart en lekse, og beveger seg til neste steg med større visdom.
Dette vil da påvirke oss både fysisk, psykisk og spirituelt, siden vi er midt inne i systemet selv.
Og det er evolusjon..
Fakta, teori & skepsis ⇒ Hei, angående det Maya-kalenderen virkelig handler om...
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Re: Hei, angående det Maya-kalenderen virkelig handler om...
Antall ord: 288
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Ja, jeg vet jeg er håpløs sånn...svever mye, leser mye, filosoferer mye, kanskje FOR myeVilya skrev:Oj, dette var store tanker! Jeg vet ikke noe om Alkymi og har ikke tenkt på sammenhengen mellom oss, jorda og universet og utenfor universet på denne måten. Det er nesten som et eventyr -et spennende og uendelig eventyr. Det var godt å lese at det er andre muligheter enn jordas undergang forbundet med Maya kalenderen...Moonstone skrev: Og om Alkemiske sannheter er rett, om om "As above, so below. As below, so above" som det så godt heter i "The Emerald Tablets og Toth/Thrice Great Hermes", så er vi kun et ledd mellom dimensjoner.
Mikroskop kan vise at det er mange verdener og små univers nedover i materien, tenk også på hvor mange dimensjoner det kan være fra oss og oppover?
Og om vi kan gjennomgå alkymiske prosesser, kan også Universet vi er en del av gjennomgå de samme alkymiske prosessene, gitt at Universet vi bor i har bevissthet, noe jeg tro det har.
Kanskje det til og med har en utvendig form, som en skapning, og som selv befinner seg i et høyere Univers igjen.
Håper det make sense, er litt vanskelig å forstå om man ikke er inne i Alkymi eller oppstigning.
Men du kan jo selfølgelig være en Alkymiker for alt jeg vet
Konklusjonen er at hvis skille skjer, som Mayaene har spådd, er det pga at enten Planeten Jorda, eller en større del av Universet som helhet, gjennomgår et steg i sin Alkymiske prosess.
Den har lært/erfart en lekse, og beveger seg til neste steg med større visdom.
Dette vil da påvirke oss både fysisk, psykisk og spirituelt, siden vi er midt inne i systemet selv.
Og det er evolusjon..
Fint å se dere kan finne noe i all galskapen som kommer ut av det
Og ja, slike teorier og observasjoner burde kommet frem mer, og ikke bare dommedagsteoriene, som det er flust av..
Om dere ønsker en grei innføring av Alkymi og Hermetisme les "Gnostisisme"-tråden, ligger dokumentarer der som jeg la ut:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... a&start=25
Antall ord: 374
Hide post links |
Håpløs, nei det tror jeg ikke Det er en flott egenskap å ha, så lenge man ikke mister fotfestet- og det virker det absolutt ikke som du har gjort!Moonstone skrev:
Ja, jeg vet jeg er håpløs sånn...svever mye, leser mye, filosoferer mye, kanskje FOR mye
Fint å se dere kan finne noe i all galskapen som kommer ut av det
Og ja, slike teorier og observasjoner burde kommet frem mer, og ikke bare dommedagsteoriene, som det er flust av..
Om dere ønsker en grei innføring av Alkymi og Hermetisme les "Gnostisisme"-tråden, ligger dokumentarer der som jeg la ut:
viewtopic.php?f=118&t=19511&st=0&sk=t&sd=a&start=25
Antall ord: 120
Hide post links |
Jeg tenker vel heller at utviklingen er i gang allerede nå , at det går gradvis fram til denne magiske datoen og ikke at det er ett skikkelig pang den datoen, eller de datoene det er prat om. jeg tror heller ikke på noe dommedag nei.Medi skrev:Oi, så mange svar og teorier. Må si jeg blir hjerneblåst. Det er godt det er mange der ute som ikke tror på dette dommedags-mottoet som følger som en skygge etter den siste delen av maya-kalenderen. Og det er så mye å tenke på at man får hjernestrekk, men ja, det er herlig. Og uansett, tatt i betrakning om mayaene var geniale eller bare spenna gærne, gud det er spennende at vi skal leve nå ved dette kjente skiftet. Gleder meg, og skal sitte hjemme med popcorn og saft for å følge med på universets og jordens forandringer. Om de kommer. (noe jeg tror, og håper. Kanskje vi, i det store løpet da, kan redde isbjørnene og ikke drukne i disse polene )
mvh en forbløffet Medi
Antall ord: 183
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2005 17:17
- 19
- Lokalisering: Hjemme <3
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 31 ganger
nei, det er det jeg og tenker, men en vet jo aldri:)sandalfon skrev:Jeg tenker vel heller at utviklingen er i gang allerede nå , at det går gradvis fram til denne magiske datoen og ikke at det er ett skikkelig pang den datoen, eller de datoene det er prat om. jeg tror heller ikke på noe dommedag nei.Medi skrev:Oi, så mange svar og teorier. Må si jeg blir hjerneblåst. Det er godt det er mange der ute som ikke tror på dette dommedags-mottoet som følger som en skygge etter den siste delen av maya-kalenderen. Og det er så mye å tenke på at man får hjernestrekk, men ja, det er herlig. Og uansett, tatt i betrakning om mayaene var geniale eller bare spenna gærne, gud det er spennende at vi skal leve nå ved dette kjente skiftet. Gleder meg, og skal sitte hjemme med popcorn og saft for å følge med på universets og jordens forandringer. Om de kommer. (noe jeg tror, og håper. Kanskje vi, i det store løpet da, kan redde isbjørnene og ikke drukne i disse polene )
mvh en forbløffet Medi
jeg har sett noen hint her og der på at prossessen allerede er i gang, men det kan være mine egne tanker. Men allikavel er det spennende:)
ha en fantastisk dag
Antall ord: 229
~ Don't feed the internet trolls ~
Hide post links |
Jeg må ærlig innrømme at jeg dessverre ikke ser denne utviklingen dere snakker om?
Hos oss enkeltpersoner, jadda, så kan vi jo alltids føle oss mer åndelig utviklet, hvem gjør ikke det i perioder, og blir man fortalt at man skal det, og kjenner godt nok etter, såe ...
Men dette er jo snakk om verden, og jorden da. Hvordan kan dere mener at dere merker utviklingen i positiv retning for den?
Det har ikke stanset opp hverken i antall bortføringer, voldtekter, drap eller kriger.
Hos oss enkeltpersoner, jadda, så kan vi jo alltids føle oss mer åndelig utviklet, hvem gjør ikke det i perioder, og blir man fortalt at man skal det, og kjenner godt nok etter, såe ...
Men dette er jo snakk om verden, og jorden da. Hvordan kan dere mener at dere merker utviklingen i positiv retning for den?
Det har ikke stanset opp hverken i antall bortføringer, voldtekter, drap eller kriger.
Antall ord: 89
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Om jeg ikke er helt ute på vidda på feil jorde og sykler, eller tar feil,Alva26 skrev:Jeg må ærlig innrømme at jeg dessverre ikke ser denne utviklingen dere snakker om?
så tror jeg denne prosessen er en etter våre øyne en "treg" prosess...
Den begynte såvidt jeg forstår engang på 1950 - tallet, og vil ikke slutte før på 2080 tallet,
kansje varer den egentlig enda litt lenger.
Toppen av endring skjer "doomday 2012" - som er avlyst, da det ikke er dommedag, men "kalenderskifte", for tidsaldre.
Vi går fra fiskenes tidsalder til vannmannens tidsalder, - en periode på ca 2000 år,
- tilfeldig at det er ca 2000 år siden en berømt
herremann med navn Jesus spankulerte blant folk - tro ?
Forandringen skjer gradvis , og med enkeltpersoner.
Noen opplever ikke engang endringen i dette livet, men i neste...
A
Antall ord: 144
Hide post links |
Men hvis prosessen varer fra 1950 til 2080, så er vi allerede halvveis. Altså burde forbedringen allerede vært dobbelt så bra som på 50-tallet. Men er det det?
Har krigene minsket? Drapene, voldtektene, sjalusien, uroen, krangelen, misunnelsen, hatet, tyveriene, piningen, krenkingen ... Har det minsket?
Jeg synes det virker som om jorden i seg selv generelt bare blir verre og verre. Iallefall ikke bedre. Statistikkene har jeg ikke sjekket nøyaktig, men kan ikke tenke meg at de har gått ned ..?
Har krigene minsket? Drapene, voldtektene, sjalusien, uroen, krangelen, misunnelsen, hatet, tyveriene, piningen, krenkingen ... Har det minsket?
Jeg synes det virker som om jorden i seg selv generelt bare blir verre og verre. Iallefall ikke bedre. Statistikkene har jeg ikke sjekket nøyaktig, men kan ikke tenke meg at de har gått ned ..?
Antall ord: 83
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Ofte er det slik at endel ting blir værre før de blir bedre....Alva26 skrev:Men hvis prosessen varer fra 1950 til 2080, så er vi allerede halvveis. Altså burde forbedringen allerede vært dobbelt så bra som på 50-tallet. Men er det det?
Dersom jeg skal rydde datarommet, - som nå er "lett" overfylt, - vil det bli mye værre når jeg setter igang.... Først etter en tid blir det bedre....
Det samme når man bygger et hus, - det ser ubeboelig ut inntil man er i siste fase, og man får ryddet vekk alt byggerotet...
Prosessen tar sin tid, og mens det pågår - så blir det "messy" underveis...
Men se på utviklingen som har skjedd på mange felt siden 1950, transport, - månereiser, telefoni, data, internett, og masse mer...
Slik sett har det skjedd mer siden 50 tallet enn de siste 2000 år !
A
Antall ord: 206
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Usj, jeg synes ikke akkurat forandringene som nevnes er forbedringer. Nesten bare ting som gjør det enklere å skape noe værre.
Sånn sett mener jeg en form for teknologisk kollaps (solstormer og sammenbrudd..) faktisk ville vært positivt til tross for at mange- i hvertfall en tid- ville lide.
Denne åndelige oppvåkningen som etter sigende har blitt mer og mer tydelig og "tar over" for kristendommen er jo heller ikke noe "nytt". Det er jo mer som å gå tilbake til før kristendommen. Tilbake til "urmenneskenivå". Kanskje det innebærer en teknologisk kollaps..?
Sånn sett mener jeg en form for teknologisk kollaps (solstormer og sammenbrudd..) faktisk ville vært positivt til tross for at mange- i hvertfall en tid- ville lide.
Denne åndelige oppvåkningen som etter sigende har blitt mer og mer tydelig og "tar over" for kristendommen er jo heller ikke noe "nytt". Det er jo mer som å gå tilbake til før kristendommen. Tilbake til "urmenneskenivå". Kanskje det innebærer en teknologisk kollaps..?
Antall ord: 96
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
Det kan jo være det mayafolkene mente, bearchild, du er nok absolutt inne på noe der. For det er ventet en solstorm, og vi vet jo at det vil være den sterkeste noensinne, siden vi fikk all denne teknologien. Og det er vel store sjanser for at den treffer, spmet er vel bare hvor den treffer.
Er enig i at det kan være en oppvåkning. Absolutt.
På den andre siden, en enorm tragedie. Det er jo klart at mange vil dø ut, skal man være uten noen form for elektrisitet over lang tid. mange har ikke engang vedovn, mens minusgradene kan være svært tøffe enkelte steder. Så har man jo alle de syke som ligger koblet til på sykehus da. Og gamle, svake, hjelpesløse. Selv mat vil bli et stort problem å få tak i etter hvert.
Men sikkert lærerikt, for de som har mulighet til å rent fysisk ta vare på seg selv, og ellers er i frisk form. Men også sikkert uendelig mye tøffere enn vi noensinne kan klare forestille oss nå.
Er enig i at det kan være en oppvåkning. Absolutt.
På den andre siden, en enorm tragedie. Det er jo klart at mange vil dø ut, skal man være uten noen form for elektrisitet over lang tid. mange har ikke engang vedovn, mens minusgradene kan være svært tøffe enkelte steder. Så har man jo alle de syke som ligger koblet til på sykehus da. Og gamle, svake, hjelpesløse. Selv mat vil bli et stort problem å få tak i etter hvert.
Men sikkert lærerikt, for de som har mulighet til å rent fysisk ta vare på seg selv, og ellers er i frisk form. Men også sikkert uendelig mye tøffere enn vi noensinne kan klare forestille oss nå.
Antall ord: 183
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
For at et gammelt system eller orden skal gi slipp, enten om det er sosialt eller på Galaktisk nivå, trengs det alltid litt kaos-krefter for å rense opp litt og være en motsats i Orden-Kaos dualismen.
Men tenk litt på dette med at kanskje planeten eller deler av Universet skal gå over i en ny fase av sin Alkymiske prosess.
Det er da ikke så sikkert at vi mennesker får det særlig mye "bedre" av den grunn, kanskje bare annerledes enn det som var før, som vi kjenner til.
Kanskje havner vi på en eller anen måte teknologisk sett tilbake til steinalderen, men vi blir mer spirituelle og mindre selvdestruktive i prosessen?
Er det en "bra" ting?
Hva er "bra" og hva er "dårlig"?
Det kan jo tenkes at fra Universets perspektiv er forrandringen "bedre", men sett fra vårt perspektiv annerledes?
Vi må ta følgene av en slik oppstigning uansett, siden vi er mitt inne i Universets system og avhengig av det i vår hverdag for å i det hele tatt eksistere.
Der er "bra" for oss å legge ny asfalt i oppkjørselen til huset, men for mauertua som måtte gjevnes med jorda i prosessen var det "dårlig"
Alt ahvenger av perspektiver.
Men tenk litt på dette med at kanskje planeten eller deler av Universet skal gå over i en ny fase av sin Alkymiske prosess.
Det er da ikke så sikkert at vi mennesker får det særlig mye "bedre" av den grunn, kanskje bare annerledes enn det som var før, som vi kjenner til.
Kanskje havner vi på en eller anen måte teknologisk sett tilbake til steinalderen, men vi blir mer spirituelle og mindre selvdestruktive i prosessen?
Er det en "bra" ting?
Hva er "bra" og hva er "dårlig"?
Det kan jo tenkes at fra Universets perspektiv er forrandringen "bedre", men sett fra vårt perspektiv annerledes?
Vi må ta følgene av en slik oppstigning uansett, siden vi er mitt inne i Universets system og avhengig av det i vår hverdag for å i det hele tatt eksistere.
Der er "bra" for oss å legge ny asfalt i oppkjørselen til huset, men for mauertua som måtte gjevnes med jorda i prosessen var det "dårlig"
Alt ahvenger av perspektiver.
Antall ord: 213
Hide post links |
... og siden alt avhenger av perspektiver, vil man jo ikke kunne fastlå i det hele tatt at ting er i gjerde, og at kalenderen har noe å si av betydning, likevel. Ikke noe vil være annerledes nå enn hva det har vært, og vil bli, vi mennesker vil ha forskjellige syn og tanker og perspektiver om det meste, hele veien... :mozilla_smile:
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Fakta er, Alva, at alle grusomheter (både kriger og annen faenskap) har gått helt vanvittig ned.Alva26 skrev:Men hvis prosessen varer fra 1950 til 2080, så er vi allerede halvveis. Altså burde forbedringen allerede vært dobbelt så bra som på 50-tallet. Men er det det?
Det er usammenlignbart mindre nå - forsvinnende lite - enn det var f.eks. i middelalderen.
Nå sier jeg ikke dette basert på tro, men hva forskning sier.
Årsaken til at vi ofte tror det omvendte er fordi vi har mye mer fokus på grusomheter nå.
Logisk nok, spør du meg. For det er det som skiller seg ut; "sensasjonene" som fremdeles sjokkerer og ryster oss. Og sosialantropologer og forskere har sett tilbake med et historisk blikk og kommet frem til at det faktisk aldri har vært så fredelig som det er nå - TIL TROSS for krigene rundt oss.
Husk også da på at vi er flere mennesker nå enn før.
En siste ting er (ikke for å arrestere deg eller noe) at jeg synes det er rart at du sier dette.
Tidligere har du sagt at du ser positivt på fremtiden, ikke så dystert. Så jeg følte dette krasja litt når du sier at du synes det virker som å bli verre og verre... har du skifta mening?
Vil forresten poste et lite klipp om "jorden" som blir verre... til ettertanke...
Antall ord: 286
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
Tjo, fra middelalderen, joda, kanskje...
Da var de jo barbarriske... men det er jo mange mennesker enda da...
Vet ikke om det finnes statistikker fra middelalderen heller, og da var det jo ikke media, så hvor mye som skjedde av voldtekter og drap da, er jo litt vanskelig å si.
Når det gjelder krig og elendighet tror jeg ikke ting har blitt bedre, nei.
Jo, jeg har tidligere sagt at jeg ikke syntes vi hadde det ille nå, i forhold til før.
For mye er mye bedre, iallefall for OSS, og her VI lever.
Og elendighet har skjedd til enhver tid, absolutt.
Jeg vet likevel ikke om det er riktig å si ting har blitt bedre, verden over, enn om vi i Norge f.eks, har det mye bedre, økonomisk og med oss selv, enn for hundre år siden, bare, men ...
(Vi har jo medisiner, skoler og økonomi som gjør at vi ikke fryser eller trenger å sulte etc. Bøker skrevet om fra hundre år tilbake viser et helt annet levesett enn vi har nå.)
Med tanke på kriger og elendighet i det store verdensbilde, er nok ikke ting bedre.
Men kanskje ikke verre heller. Nå fanger jo media opp mye.
Da var de jo barbarriske... men det er jo mange mennesker enda da...
Vet ikke om det finnes statistikker fra middelalderen heller, og da var det jo ikke media, så hvor mye som skjedde av voldtekter og drap da, er jo litt vanskelig å si.
Når det gjelder krig og elendighet tror jeg ikke ting har blitt bedre, nei.
Jo, jeg har tidligere sagt at jeg ikke syntes vi hadde det ille nå, i forhold til før.
For mye er mye bedre, iallefall for OSS, og her VI lever.
Og elendighet har skjedd til enhver tid, absolutt.
Jeg vet likevel ikke om det er riktig å si ting har blitt bedre, verden over, enn om vi i Norge f.eks, har det mye bedre, økonomisk og med oss selv, enn for hundre år siden, bare, men ...
(Vi har jo medisiner, skoler og økonomi som gjør at vi ikke fryser eller trenger å sulte etc. Bøker skrevet om fra hundre år tilbake viser et helt annet levesett enn vi har nå.)
Med tanke på kriger og elendighet i det store verdensbilde, er nok ikke ting bedre.
Men kanskje ikke verre heller. Nå fanger jo media opp mye.
Antall ord: 202
Hide post links |