Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvordan "oppdager" du et spøkelse? Syn, lukt, lyd.....

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gjest

Hvordan "oppdager" du et spøkelse? Syn, lukt, lyd.....

Innlegg av Gjest »

Det å ha kontakt med det overnaturlige har vært en veldig naturlig del av livet mitt, helt fra jeg var 5 år. Da så jeg et spøkelse for første gang, og ble avfeid av hele familien med at slikt ikke finnes. Bortsett fra oldemor. Hun tok meg på alvor, snakket med meg, og trøstet meg til jeg sovnet. (Og etter at hun døde, 2 år etter, har hun stått tydelig fram som hjelperen min, noe jeg ikke skjønte før jeg var godt voksen).

Men, dagens spørsmål :666 :
Hvordan oppdager du spøkelser?
- Ser du dem? (Og i såfall, hvor klart? Er det bare en skygge, eller virker det nærmest som et reelt menneske / dyr?)
- Hører du dem? (Og hvor klart? Og kan du isåfall kommunisere med dem? Som en vanlig samtale, eller telepatisk, eller bare en følelse av hva de "sier")
- Lukter du dem? (Eller parfymen, mat, våte klær?)
- "Senser" / føler du dem, uten å kunne få ytterligere "bevis"?

Tenkte høre hva dere har av erfaringer, før jeg sier for mye selv.....
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Hvordan "oppdager" du et spøkelse? Syn, lukt, lyd.....

Innlegg av Kiara »

Hei Skogsalven, jeg kan ikke komunisere med de, men det hender jeg snakker til de likevel. hehe...

Jeg har mest følt de, som kuldefelt. Noe annet jeg føler er av og til plutselig at noe er foran anskiktet, kjenner er svak vind, som ikke er ubehagelig eller kald, rett i ansiktet. Den kommer når jeg ligger og skal slappe av. Vet ikke helt hva det kan være, men det føles ikke ubehagelig.

Jeg bodde en plass hvor det var full omøbelering om natta i leiligheta som var under oss, hver natt. Den stod da tom.. Det var vel mine første opplevelser med det jeg vil kalle spøkelser. Var da rundt 20 år gammel.

Har sett noen ganger en mørk skygge som jeg tror må være en mann. Men bare sett den som en skygge som har flyttet seg ganske fort. Og en lys skygge som forsvant veldig kjapt foran øya på meg.

Har kjent lukter som røyklukt, fjøslukt, og herreparfyme. Disse luktene har bare plutselig vært der,, og så etter en liten stund var de borte. Ingen forklaring på de!

Har sett heiser gå av seg selv, utallige ganger, og pc,er slå seg av og på.. Har hørt føtter som kommer tuslende, men aldri sett noen da..

Dette er ting som jeg ikke har funnet noe som helst forklaring på! Ellers så har mange ting skjedd som jeg bare trekker på skuldra av, fordi det like gjerne kan være en naturlig årsak også..

Ja og jeg har ei stor eske med påskepynt som ble borte etter vi flyttet til dette huset. Jeg visste at den sto midt på gulvet inne på et stort soverom som vi ikke brukte da, og da påsken kom fant jeg den ikke noen steder... Plutselig midt på sommeren, sto den der igjen og gliste mot meg! Jeg tenkte,,, hvordan det var mulig å ikke se den! Jaja, nå visste jeg at den var der! :D Haha... det trodde jeg ja. Men neste påske var den ikke der, og ingen andre steder i huset heller. Og siden har den vært borte! Dette er nå rundt 11 år siden.. :lol:

Men derimot så har jeg etter litt sånn nissepek og hjelping her, funnet ut at jeg skulle prøve å be om å få igjen en bokserie som jeg hadde samlet på som barn. Den trodde jeg var gått tapt for 17 -18 år siden i flytting hit og dit.. Og den var definitivt ikke her i huset, for alle esker var gjennomsøkt og merket med innhold! Joda ca 2 uker etter jeg hadde spurt pent, fant jeg den rett foran nesa mi, da jeg gikk inn i en nybod vi hadde laget, for å lete etter noe annet! Jeg trodde ikke mine egne øyne! :D

Har flere små merkelige ting her som vi ikke skjønner stort av. Men ingenting ondt ihverfall. ;)

Har i det siste under meditasjon, plutselig sett en mann knyttet til en person, og en knyttet til en plass i en stor bygning. Så de helt tydelig med alle ansiktstrekk og klær, men er jo ikke helt sikker på om det er reelt eller drøm! Hadde aldri sett de før.. Ene gangen var det litt ubehagelig, men andre gang følte jeg ikke ubehag. Følte at disse var åndevesner. Har sett noen andre også så jeg ikke skjønner noen tilknyttning til..
Antall ord: 580

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Jeg ser f.eks uforklarlige nokså store blå kuler som suser forbi meg fra intet og ut i intet.
Har kjent lukt-en gang av noe som minnet om brent treverk,og ellers en parfymelukt. Jeg aner et nærvær ofte ved at jeg er iakttatt,samt ser skygger som jeg på en måte også ellers bare vet er der... Ser ofte i øyekroken,eller bak meg på høyre side.

Har hørt lyden av skritt som yusler utenfor soveromsdøra,men blir aldri redd lengre. Har bare en personlig oppfatning av at dette er gode energier,hjelpere som passer på.
Det mest spesielle hittill er å observere at en eller annen koset seg i vår skinnstol med gynge. Den begynte en gang å gynge rolig for seg selv... :) Både mannen min og meg selv var vitne. Tv-en blir en og annen gang blå og slår seg av. fagfolk finner ingen feil. Sjekket selvfølgelig dette. Siden har den bare slått seg av og dette stopper etter x antall ganger,dermed er den i orden.
Trappa vår som forbinder de to stuene våre i huset sammen er flittig brukt av noen. Dette var litt av vår befatning med dette :)
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thurizas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2010 20:12
14

Innlegg av thurizas »

svar på spørsmål
1) jeg ser : vil si jeg ser plassen som den var på den tiden vedkomende levde
og ser personen i sin helhet men ser ansiktet i sorg sinne latter alt etter om positiv negativ energier
2) lukt er noen ganger sterkt fremhevet da oftest med noe som hadde med det daglige virket som avdøde hadde har også lagt merke til lukt som henviser til plassen hvor døden inntraff
3) lyd kommer alt an på hvilke energier det er snakk om da mener jeg hvor sterk energien er om den lager lyder som er godt hørbare for oss på denne siden ellers snakker jeg med energien gjennom mine hjelpere
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ellee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jul 2010 21:09
14
Lokalisering: Et sted i Trøndelag.

Innlegg av Ellee »

kristiane skrev:Jeg ser f.eks uforklarlige nokså store blå kuler som suser forbi meg fra intet og ut i intet.
Har kjent lukt-en gang av noe som minnet om brent treverk,og ellers en parfymelukt. Jeg aner et nærvær ofte ved at jeg er iakttatt,samt ser skygger som jeg på en måte også ellers bare vet er der... Ser ofte i øyekroken,eller bak meg på høyre side.

Har hørt lyden av skritt som yusler utenfor soveromsdøra,men blir aldri redd lengre. Har bare en personlig oppfatning av at dette er gode energier,hjelpere som passer på.
Det mest spesielle hittill er å observere at en eller annen koset seg i vår skinnstol med gynge. Den begynte en gang å gynge rolig for seg selv... :) Både mannen min og meg selv var vitne. Tv-en blir en og annen gang blå og slår seg av. fagfolk finner ingen feil. Sjekket selvfølgelig dette. Siden har den bare slått seg av og dette stopper etter x antall ganger,dermed er den i orden.
Trappa vår som forbinder de to stuene våre i huset sammen er flittig brukt av noen. Dette var litt av vår befatning med dette :)
Jeg ser også slike blå kuler, bare at de er små. De svever elegant i lufta bak en person. Enten er det en eller to. Noen ganger er det bare en hvit kule som flyr i intet. Jeg ser personen som hel, hvis jeg velger å stirre lenge med personen kan jeg få øyekontakt men skvetter til ettersom jeg aldri blir vant til det. Jeg kan ofte føle at de er tilstede. Se dem gå å oppføre seg helt normalt som om de levde fremdeles ettersom jeg ser de hele tiden. Jeg lukte de ikke.. eller noen ganger lukter jeg kun brent, men da er det som oftest at stedet jeg er på har hatt en brann (har funnet ut i etterkant nå at de stedene har brent ned). Å høre dem, det varierer. Noen ganger er det hvisking eller bare noen som roper på navnet mitt.
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

thurizas skrev:svar på spørsmål
1) jeg ser : vil si jeg ser plassen som den var på den tiden vedkomende levde
og ser personen i sin helhet men ser ansiktet i sorg sinne latter alt etter om positiv negativ energier
Spennende! Jeg sel aldri noe fra stedet spøkelset levde. :( Har ofte ønsket det, men har ikke skjedd. Jeg må bare tolke utifra klærne de har på seg, hvilken epoke de er fra. Samtidig som jeg avogtil får en nærmest telepatisk beskjed fra spøkelset om litt av hvem det er, og når det levde.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Innlegg av kevenandre »

Hvor klart du ser en gjenganger varierer jo ofte fra person til person, men også energiens styrke. En kan se dem i form av skygge, full kropps apperasjoner eller lys, personlig så merker jeg som regel blått lys der energien er på det sterkeste. Jeg er også av den tro at de kan gi seg til kjenne ved hjelp av lukt. Plutselig kommer en parafyme sivende inn på rommet, og du fatter ikke hvor den kommer fra, mm du har en ventil til rommet som går gjennom hele huset. Jeg mener også at hvis en ikke er redd for å se så blir du mer åpen. Hvis du tror at det eksisterer men du er ikke redd for å se det, da virker det som om at noen blir som magneter. Snakker litt av personlig erfaring, men kan helt ærlig si at jeg har lest meg frem til mye av dette. Jeg håper kanskje dette hjalp deg litt.

:D Så lykke til videre, bruk evnene du har positivt.
Antall ord: 168
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

kevenandre skrev: Plutselig kommer en parafyme sivende inn på rommet, og du fatter ikke hvor den kommer fra, mm du har en ventil til rommet som går gjennom hele huset. Jeg mener også at hvis en ikke er redd for å se så blir du mer åpen. Hvis du tror at det eksisterer men du er ikke redd for å se det, da virker det som om at noen blir som magneter. Snakker litt av personlig erfaring, men kan helt ærlig si at jeg har lest meg frem til mye av dette. Jeg håper kanskje dette hjalp deg litt.

:D Så lykke til videre, bruk evnene du har positivt.
Akkurat slik er det jeg har det! :mrgreen: Det vanligste for meg, er denne vage fornemmelsen av at det er "noe" i nærheten, eller i et hus jeg går / kjører forbi. Det kan være ren innbildning, men jeg kjenner gjerne etter om det var noe reelt, eller bare "et bomskudd".
Det jeg merker nest oftest, er denne lukten du snakker om! :shock: Har kjent parfyme / after shave et par ganger, en vanvittig stinkende og kvalmende råtten løk-lukt, nyfallen snø (faktisk, hehe, inni gangen der vi bor nå, og jeg så ei jente i 14 års alderen, ikledd hvite klær. Hun så ut som en engel, uten vinger, og luktet fallende snøfiller...... Så har jeg kjent plutselig mugglukt et par steder, og div. matretter noen steder, hehe. Ja, og lukten av klissvått regnvære på en gammel vadmelsjakke en soldat fra krigen hadde på seg.

Og siden jeg bare var 3 år første gang jeg opplevde noe paranormalt, og er vokst opp med en oldemor som var sterk i sin tro på det paranormale, har jeg kun vært redd ett par ganger. Men da var det kun akkurat det fenomenet jeg var redd. Fantes ikke redd når han ikke var i nærheten. Og, jeg føler meg virkelig som en magnet når det gjelder det overnaturlige. Går ikke mange dager mellom hver gang jeg registrer noe paranormalt, men er nå så vant til det at jeg stortsett bare lar det passere. Og, jeg har heldigvis lært meg å "skru av" disse sansene mine, når det ikke er store ting pågang. :666
Antall ord: 383

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Jeg ser eller merker absolutt ingenting, som jeg tror da. Men får ofte en VELDIG sterk følelse av at noen følger med meg og direkte følger etter meg og følger med på hva jeg gjør. Andre ganger ser jeg jo denne lyse disen som forsvinner på et blunk (har fortalt om denne før) men det er kun på et fast sted jeg ser den. Har blitt så vanlig for meg å se den nå at det ikke er noe jeg tenker så mye over, men i og med at det er så ofte begynner jeg å tenke på om dette er et bilde jeg lager i hodet. Altså at disen ikke er der, men rett og slett er skapt av min fantasi. Litt trist at man tenker sånn. Var jo en periode overbevist om at dette var noe. :(

Jeg kunne ønske jeg kunne se, høre og lukte litt mer når jeg selv ville. At det ikke var noen konstante greier, men en litt sånn "slå av og på" antenne. Jeg har jo visstnok dette "fenomenet" i meg (snakker om å se/kommunisere med ånder) da jeg som rundt 3 åring skal ha påstått at det var noen som befant seg nede i underetasjen. Min pappa som har fortalt meg dette da han en gang kom ned i underetasjen for å se om jeg sov men fant meg sitte lysvåken i senga og stirre ut i gangen for så å peke "bak han" og si "se mannen". Haha. Pappa snudde seg og ble jo en smule redd (merkelige hendelser hadde da pågått i undertasjen en stund). Jeg derimot, la meg rolig og upåvirket ned i sengen og sov søtt. Så det var tydelig ingen som ville oss vondt. Fikk senere bekreftet av et medium at en hel familie (!) oppholdt seg i underetasjen. De var svært knyttet til eiendommen og hun fikk dem ikke helt bort, så hun flyttet dem så de istedet for å være i huset, befant seg lengre ned i gaten hvor de heller kunne observere eiendommen utenifra. Lurer veldig på om de står der enda :roll: . Hehe. Bor altså ikke i dette huset noe mer, og dette er ikke noe jeg husker noe fra selv.
Antall ord: 381
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Innlegg av kevenandre »

Skogalven; Har du fått et medium til å sjekke huset deres? Høres spennende ut :) samtidig litt skremmende :O
Antall ord: 19
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

kevenandre skrev:Skogalven; Har du fått et medium til å sjekke huset deres? Høres spennende ut :) samtidig litt skremmende :O
Nei, hvorfor skulle jeg det? Ser meg vel nærmest som et medium selv, og vet at jenta ble borte etter at jeg kommunisterte med henne ;o)
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links