Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelse som blir med hjem!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gjest

Spøkelse som blir med hjem!

Innlegg av Gjest »

En del av dere har sikkert fått med dere at jeg har hatt en temmelig skremmende opplevelse med et spøkelse (i Kirkenes). Skal ikke her gå i detalj om denne jaren, bortsett fra at han holdt til i en leilighet, gjort om til et kontorlokale. Han dukket opp til alle tider, og var svært truende og voldelig. Så, rensking ble prøvd. Først var det en prest der, og så prøvde vi en synsk / healer / sjaman.
Det kunne virke som om ting ble så og si helt bra. Helt til ei av de ansatte, som var den første som ble sykemeldt pga denne karen, kom innom og spurte hvordan det gikk. Jo sa vi, mye bedre takk. "-Ja det er ikke rart, sa hun. For han er på loftet hjemme hos meg nå" Det var ungene hennes som plutselig nektet å bruke lekerommet oppe, pga. "Den skumle mannen som står og ser på oss". Så beskrev de spøkelset i detalj.

Vi får vel si at han heldigvis kom ned til oss igjen, istedet for å skremme ungene. Han var ennå mer aggressiv nå. Bl.a. "ble han med" i en bokhandel, og lugget meg så hardt at jeg fik sår. Og en kveld samboeren min kom for å hente meg, så jeg plutselig at han kom løpende, rett mot bilen, som kjørte, med et forferdelig glis. Og jeg kjente han satte seg bak meg. Samboeren min, som var skeptisk til alt overmaturlig, satte varmeapparatet på fullt, da det plutselig ble iskaldt. Og, vi fikk ikke inn radio på turen hjem. Det som var skikkelig interessant, var at at i kom hjem, lot jeg samboeren min gå inn først. Jeg så spøkelset i stuevinduet. Og da samboeren min skulle gå inn på stua, bråstoppet han, snudde seg til meg, og sa; "Men F.. heller! Han er her nå, ikke sant?" . Den uka han var hos oss, var det stille på jobb, men så var han tilbake, enda mer voldelig enn før.

Så: Er det mulig at et spøkelse "blir med" mennesker hjem, eller på shopping? Jeg mener, de to sønnene til kollegaen min så han, mannen hennes, og samboeren min så han, hjemme i eget hjem, uten å vite om han.... Og, selvfølgelig, hun og jeg så han...
Jeg har hørt at spøkelser kan knytte seg så til enkelt mennesker, at de blir med, men flere forskjellige?
Antall ord: 413

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Re: Spøkelse som blir med hjem!

Innlegg av FFlower »

Jeg vet ingenting om slike ting, men det virker jo ganske sannsynlig at det er mulig da. Må da være utrolig slitsomt for dere å leve med? Hadde jo vært noe helt annet om han ikke hadde plaget dere på den måten han gjør, og når dere faktisk kommer fysisk til skade! Ganske utrolig at slike ting er mulig..
Antall ord: 63
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av marius'en »

Skogalven skrev:En del av dere har sikkert fått med dere at jeg har hatt en temmelig skremmende opplevelse med et spøkelse (i Kirkenes). Skal ikke her gå i detalj om denne jaren, bortsett fra at han holdt til i en leilighet, gjort om til et kontorlokale. Han dukket opp til alle tider, og var svært truende og voldelig. Så, rensking ble prøvd. Først var det en prest der, og så prøvde vi en synsk / healer / sjaman.
Det kunne virke som om ting ble så og si helt bra. Helt til ei av de ansatte, som var den første som ble sykemeldt pga denne karen, kom innom og spurte hvordan det gikk. Jo sa vi, mye bedre takk. "-Ja det er ikke rart, sa hun. For han er på loftet hjemme hos meg nå" Det var ungene hennes som plutselig nektet å bruke lekerommet oppe, pga. "Den skumle mannen som står og ser på oss". Så beskrev de spøkelset i detalj.

Vi får vel si at han heldigvis kom ned til oss igjen, istedet for å skremme ungene. Han var ennå mer aggressiv nå. Bl.a. "ble han med" i en bokhandel, og lugget meg så hardt at jeg fik sår. Og en kveld samboeren min kom for å hente meg, så jeg plutselig at han kom løpende, rett mot bilen, som kjørte, med et forferdelig glis. Og jeg kjente han satte seg bak meg. Samboeren min, som var skeptisk til alt overmaturlig, satte varmeapparatet på fullt, da det plutselig ble iskaldt. Og, vi fikk ikke inn radio på turen hjem. Det som var skikkelig interessant, var at at i kom hjem, lot jeg samboeren min gå inn først. Jeg så spøkelset i stuevinduet. Og da samboeren min skulle gå inn på stua, bråstoppet han, snudde seg til meg, og sa; "Men F.. heller! Han er her nå, ikke sant?" . Den uka han var hos oss, var det stille på jobb, men så var han tilbake, enda mer voldelig enn før.

Så: Er det mulig at et spøkelse "blir med" mennesker hjem, eller på shopping? Jeg mener, de to sønnene til kollegaen min så han, mannen hennes, og samboeren min så han, hjemme i eget hjem, uten å vite om han.... Og, selvfølgelig, hun og jeg så han...
Jeg har hørt at spøkelser kan knytte seg så til enkelt mennesker, at de blir med, men flere forskjellige?
Spør du skeptikeren her på forumet (ja, hvorfor er de her egentlig? :mozilla_wink: ) så er svaret at alt dette er innbildning og tull, siden dere ikke har film eller håndfast fysisk bevis.
Spør dere de her som virkelig er overbevist om at dette finnes og er mulig, samt de som er åpne for det meste og ikke utelukker noe (inkl. meg selv), så er dette fullt mulig. Har ikke opplevd det selv, men har da hørt om slike klebeånder fra andre rundt omkring. Kan ikke være noen hyggelig opplevelse, og håper det ordner seg på et vis slik at det blir roligere. Dere får "skremme" han vekk med et videokamera eller no. hehe. :-) Lykke til.
Antall ord: 539

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av develon »

Basert på teorier så er mitt inntrykk er at det skjer uhyre sjeldent.

Når noen går igjen ett sted så er det hvertfall teorier om at grunnene til det er fordi personen er sterkt tilknyttet stedet eller en gjenstand på stedet, altså ingen grunn til å flytte på seg.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thurizas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2010 20:12
14

Innlegg av thurizas »

klebeånd er en som henger seg på og bruker din energi samtidig som du blir mer lik dens væremåte si at det er en avdød alkoholiker sin energi som kleber seg fast vil du kanskje
merke at du tåler mer alkohol
eller at energien liker godt fisk du begynner å spise fisk som det skulle vært livretten din selv om du ikke liker fisk
dersom et medium får en klebeånd over på den andre siden vil den enten gi fra seg energi som er merkbart og hørbart idet den går over fordi den ikke vil gi slipp på de jordiske ting
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

thurizas skrev: dersom et medium får en klebeånd over på den andre siden vil den enten gi fra seg energi som er merkbart og hørbart idet den går over fordi den ikke vil gi slipp på de jordiske ting
Hva mener du med å gi fra seg en energi som er merkbart? Da vi fikk han over, var det som å knipse i fingrene (ikke selve renskningen, for den grusomt langvarig og slitsom), men idet han forlot oss, ble rommet tydelig mye lysere (vi så plutselig at det var sol ute, mens hele lokalet tidligere var helt mørk som om natten). Og, den intense, og kvalmende lukten av råtten løk som alltid kom når han var tilstede, forsvant på et blunk.
Jeg kan vel ikke si at han var en klebeånd, for han ble bare med oss, først den ene, så den andre, og til slutt en tredje av oss som jobbet der. Av og til ble han med oss på jobb igjen, mens andre ganger ble han værende "hjemme alene". Og han forlot også lokalet hver dag. Vi hørte at han også var i kjelleren på bokhandelen under oss, og gjorde merkelige ting, eller han ble med en av oss når vi skulle på butikken eller noe..... Har aldri hverken vært borti noe slikt før, eller etter, eller hørt om det. :?
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Skogsalv. Ut fra det jeg har lest her så høres det ut som om han var veldig vandrende men også at han viste veldig godt hvor han skulle være ( litt sånn fri vilje) Jeg tror at han faktis samlet veldig mye energi ut fra hvordan dere reagerte på han.
Som du selv skriver så hviste du veldig godt ut fra lukt og lyd at han var der og det trigger jo ting i hode som sier at her kommer det ikke noe god og hode kropp setter seg selv i vær på vakt og forsvar og dermed har han en fin energikilde.
Jeg tror nok det han viste at han fint kunne bli med hjemm en tur og alikevel vende til bake på det stede du jobbet.
Han har nok hatt mange slike energikilder og blitt sterk og derfor blir han gjerne med dere hjem og hviser seg for mann og barn om nødvendig.
Men jeg har skrevet det i en tråd til også at jeg syns det var bra jobbet at dere fikk han vekk.
Antall ord: 182
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thurizas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2010 20:12
14

Innlegg av thurizas »

det jeg mener med merkbar hørbar er når energien gir slipp på sin plass på denne siden
merkbart vil si at den personen/personene som er blitt tappet for energi vil føler seg lettere til sinns samtidig som du får ny energi tilført men i det energien går over kan en føle sorg sinne glede alt etter hvor jordbundet energien er
noen energieier gir også slipp på en hørbar måte vil si ting som beveger seg knuser i det øyeblikk den krysser over
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

thurizas skrev:det jeg mener med merkbar hørbar er når energien gir slipp på sin plass på denne siden
merkbart vil si at den personen/personene som er blitt tappet for energi vil føler seg lettere til sinns samtidig som du får ny energi tilført men i det energien går over kan en føle sorg sinne glede alt etter hvor jordbundet energien er
noen energieier gir også slipp på en hørbar måte vil si ting som beveger seg knuser i det øyeblikk den krysser over
Oki, da er jeg med. Vi hørte ikke noe da han gikk over. Hørte han egentlig én gang, da han flyttet en bly-tung, gammel safe foran ei dør, og stengte ei jente inne. (Vi måtte ha 4 menn fra et flyttebyrå for å få flyttet skapet igjen). Ja, og hver gang han satte på samme sangen i bilen min, en musikk jeg aldri hadde tatt opp.
Men, da han "ga slipp" merket vi det utrolig mye på lys og lukt! Og, vi følte det som om noe som hadde sittet og presset inni brystet på oss, slapp. Alt dette skjedde samtidig.
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lellan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2006 15:02
18
Kjønn (valgfri): kjærring
Lokalisering: akershus

Innlegg av lellan »

noe av det skumleste med spøkelser er når de er voldelige,så på åndenes makt han som ble skutt med spikerpistol,men virket ikke som det spøkelset var ondt?!
Antall ord: 32
lellan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

Skogalven skrev:
thurizas skrev: dersom et medium får en klebeånd over på den andre siden vil den enten gi fra seg energi som er merkbart og hørbart idet den går over fordi den ikke vil gi slipp på de jordiske ting
Hva mener du med å gi fra seg en energi som er merkbart? Da vi fikk han over, var det som å knipse i fingrene (ikke selve renskningen, for den grusomt langvarig og slitsom), men idet han forlot oss, ble rommet tydelig mye lysere (vi så plutselig at det var sol ute, mens hele lokalet tidligere var helt mørk som om natten).
Og dere fikk selvfølgelig hjelp av et medium til dette?
Antall ord: 117
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Thulr skrev:
Skogalven skrev:
Hva mener du med å gi fra seg en energi som er merkbart? Da vi fikk han over, var det som å knipse i fingrene (ikke selve renskningen, for den grusomt langvarig og slitsom), men idet han forlot oss, ble rommet tydelig mye lysere (vi så plutselig at det var sol ute, mens hele lokalet tidligere var helt mørk som om natten).
Og dere fikk selvfølgelig hjelp av et medium til dette?
Nei, lot seg ikke gjøre å få tak i et medium, så jeg var mediumet i denne siste delen av seansen, da vi fikk han over. (Noe som selvgølgelig er veeeldig galt, spesielt sidem det fungerte perfekt, og han har vært borte siden det, 1994)
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2009 01:36
15
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 39 ganger

Innlegg av Thulr »

Vel, jeg bare lurte. Jeg for min del har ingenting imot at folk som ellers ikke er medier kan påta seg den oppgaven. Det viktigste var jo at det fungerte. :mozilla_smile:
Antall ord: 33
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
teddy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 17:34
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: stavanger

Innlegg av teddy »

du kan kontakte åndenes makt, så blir dere kvitt d , viss d ikke e en som skifter mellom den andre siden.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links