Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn hendelse for 2 år siden

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
HanMedHatten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Nov 2010 16:19
14
Blitt takket: 1 gang

En hendelse for 2 år siden

Innlegg av HanMedHatten »

Heisann

Er ny her på forumet, har alltid vært interresert i historier, har perioder der hvor jeg plutselig får lyst til å gjøre litt research innen det paranormale, ikke i praksis ved å mane frem noe eller andre metoder, men gjennom søk på internett og andre ting.

Jeg har alltid vært en vitenskapens mann, jeg tror kun på det som blir bevist vitenskapelig, har ingen tro på noen religion, og synes vell også det er bare noe tull. Når det kommer til det paranormale, har jeg vell alltid sagt att det finnes helt sikkert naturlige forklaringer på alle tilfeller. Men jeg kan nå si det att jeg er også redd, for å finne ut av sannheten, og jeg vill heller ikke ha noe med det å gjøre viss noe slikt finnes, men for nå, utenom en liten hendelse, VILL jeg hvertfall tro, att det ikke finnes noe.

Jeg vill nå dele noe med dere, noe som hendte med meg og min Ex-Kjæreste hjemme hoss meg, noe som skremte oss begge, men egentlig ikke har overbevist meg om att det finnes noe, men kanskje jeg bare er for redd for å akseptere det?

Jeg husker ikke når det skjedde, når på året det var. Men det var en natt, og jeg og min Ex var på toalettet, det var mørkt ute, bare for å konstatere att det var virkelig på natten, og min far, som var den tredje personen i huset, hadde gått å lagt seg og sovnet for lengst.
Vi var nesten ferdige med hva enn vi holdt på med på toalettet, når vi hørte att det ringte på døra. jeg reagerte med en gang, ettersom det var midt på natten, men før jeg hadde tenkt over å gå ned for å åpme døra, hørte vi noen som sprang opp trappen, helt opp, og halveis ned igjen, jeg vet med sikkerhet attd et var HELT opp og HALVEIS ned på grunn av att trappen er rett utenfor døra til toalettet, og leder ned til første etasje i en 90graders vinkel, det er en åpen trapp, med rekkverk på toppen, og går du ut av toalettet ser du rett ned på gangen og hoveddøra.
Som sagt, ringte det på, noen gikk opp trappa litt fort, helt til topps, og halveis ned igjen, jeg sto vell utenfor toaletet 1-2 sekunder etter jeg hørte det siste skrittet, og da var det ingenting å se der. Jeg gikk umiddelbart ned for å skjekke døra, den var låst, jeg låste opp å så ut, det var ingen der, jeg gikk deretter å så til far, jeg måtte vekke ham for å spørre ham om han hadde hørt noe, noe som gjorde att jeg utelukket han for noe.
Skrittene i trappa kom nedenfra og opp, og gikk deretter oppenfra og ned til halveis nede i trappa før dem stoppet, jeg var ute av døra 1-2 sekunder etter det siste skrittet, og far lå å sov, døra nede var låst.
Dette skjedde veldig fort, det var ingen venting eller nøling fra min side, det er overhode ingen som kunne ha kommet seg bort og gjemt seg, far kunne ikke ha gått i søvne, for da hadde han vell stått midt i trappen da jeg åpnet døra, og jeg kunne ikke ha hørt feil, for min Ex hørte og opplevde også det samme. Vi var heller ikke trøtte, heller hadde vi ikke hatt noe diskusjon om noe paranormalt før hendelsen.

Jeg husker ikke hva jeg og min Ex gjorde etterpå, men vi diskuterte det nok, men jeg tror ikke vi gjorde så mye mer enn å heve skuldrene med henda i være som noen spørsmålstegn, tror ikke noen av oss noen gang har trodd på paranormale ting, jeg mener å huske att jeg hvertfall tenkte om ikke "Sa" att det sikkert var en logisk forklaring, men finner ingen akuratt nå...

Har ikke opplevd noe før eller etter denne ene hendelsen, ikke noen ting, ikke en lyd eller følelse, heller vill jeg ikke det, eller "Prøver" å føle eller høre.

Nå 2 år senere, ser jeg tilbake, og er ikke helt overbevist om att paranormale ting eksisterer, men vill heller ikke blande meg eller prøve å finne det ut, delvis for att jeg er redd.

Jeg og mitt søskenbarn, liker å spøke om dette, å kalle det for "Jenta som springer i trappene", som om det er ett spøkelse som er fanatisk og sprøtt som springer villt i trappene om nettene av ingen grunn og skaper seg. Og att det var ett sjalu spøkelse, som ikke likte att jeg hadde kjæreste. Eller bare en tilfeldig sjel.

Men, som sagt, jeg liker å si til meg selv att det ikke finnes noe slikt, men "Vill" jeg nekte? På grunn av att jeg er redd? Usikker på det feltet hører dere, men denne historien er hvertfall det eneste jeg har, og har vært mer enn bare ei dør som knirker, og... ja, jeg synes det er litt rett inn i skuddlinja til å være første møte med det paranormale, viss det var noe paranormalt.

Så her har dere min historie, kom med tilbakemeldinger og forslag og hiv innpå med hva dere måtte ønske å si^^
Antall ord: 907

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Re: En hendelse for 2 år siden

Innlegg av develon »

Hei og velkommen!

Fenomenet du beskriver er vel det vi som oftest er borti når vi besøker steder det skal spøke, så godt mulig du har opplevd noe paranormalt her.

Men det er uhyre sjeldent det er noe å være redd for. Det kan være skremmende der og da, og komme overraskende på, men du har nok ingen ting å være redd for.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
HanMedHatten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Nov 2010 16:19
14
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av HanMedHatten »

develon skrev:Hei og velkommen!

Fenomenet du beskriver er vel det vi som oftest er borti når vi besøker steder det skal spøke, så godt mulig du har opplevd noe paranormalt her.

Men det er uhyre sjeldent det er noe å være redd for. Det kan være skremmende der og da, og komme overraskende på, men du har nok ingen ting å være redd for.
Kan det være ett engangstilfelle? Att det bare har vært en tilfeldig ånd her, eller en som bare var innom for å si hei? Eller "Må" det være noe på tomta eller området rundt?
Dette er ett nytt hus, jeg er 19 år, og var med min far en del da vi bygde dette huset for en 7-8 år siden.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av develon »

Kan nevne ett konkret tilfelle som vi skal etterforske i nær fremtid.

Det er snakk om ett hus som ikke er eldre enn ca 10 år. Her ser de som bor der skygger samt også hører lyder av at folk går i grusen utenfor osv. Aktiviteten med skygger foregår daglig. Teorien her er at ting henger igjen fra ett bygg som var på plassen tidligere. Så det trenger ikke å være noe gammelt bygg for at det skal være aktivitet, virker som om ting kan henge igjen på steder uavhengig av bygg.

Engangs tilfeller er helt sikkert mulig når daglige tilfeller er mulig...
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Chroptus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Apr 2008 19:07
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen

Innlegg av Chroptus »

Står sikkert på en grund, hvor det har skjedd noe en gang i tiden, krig etc, eller noen gamle bygninger. Tja, kan være mye :)

Har og hørt at mye åndelig aktivitet kan komme av gjenstander, kanskje dere har en gammel gjenstand i huset som har gått i arv eller rett og slett kjøpt på loppemarkedet :D Sa man skal jo egentlig ha ganske flaks å bo ett sted det IKKE spøker, hvis man skulle tro det jeg sier ovenfor :)

Det kan jo også hende, at den sjelen dere hørte, henger med ex damen din. Har hørt om slike tilfeller også, som med gjenstander. Med tanke på at det ikke har skjedd siden.

Å være skeptisk er jeg overbevist på at har en stor sammenheng på om du opplever no eller ei.

Første gangen jeg hadde min opplevelse (så en hvit skikkelse gå over en STOR plen på natta, vind stille), var jeg og skeptisk. Men har siden da vært åpen for tema og jaggu har jeg ikke flaks, har mye som skjer meg på etterforskninger. Og det er jo det jeg liker! :)
Antall ord: 190
NGH - Kristoffer
www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Hei og velkommen.

takk for at du deler med oss.
Her i huset opplever nesten alle noe til og med dem som ikke tror.
Men vi har heller ikke kontant og faste ting her kommer det og går som det har lyst til.

I ditt tilfelle så kan det jo bare være noe som var og tittet innom, tror ikke det er noe å bli redd for. virket uasett veldig harmløst.

Det er ikke alltid ting ligger i selv huset men i grunnen under huset.
Antall ord: 87
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links