Dette er tatt fra min gamle profil: Kimmern1991
Jeg var hos ei besteveninne for 4 dager sia. vi gikk ned på rommet hennes, og noen sekunder tidligere hadde jeg sagt til henne ene som går igjen: kan jeg være så snill og se deg? jeg har så lyst.
henne nikket på hodet sa veninna mi.
så når vi vi var nede på rommet hennes, så plutselig fikk jeg vondt ved pusterøret som om en ville kvale meg, jeg sa ikke noe til veninna mi, men henne sa plutselig: KOM, VI MÅ FORTE OSS UT!
når jeg kom ut gikk det over, menjeg lurte på hva det var som skjedde siden jeg sa ikke noe til henne og henne sa vi måtte ut.
jeg spurte henne om hva som skjedde, henne ville først ikke si det, men jeg sa at jeg ville. og da sa henne, det var nettop et mannegjenferd som tok å klemte rundt halsen på deg, plutselig da sa jeg at jeg fikk vondt på sia ved pusterøret.
Jeg viste at det spøker rundt dem og sånn, men nå har det begynt litt med meg å.
i går kveld, når jeg la meg, så kjente jeg at det var et gjenferd som først sto på gulvet ved siden av meg, men ser jo ingenting. så spurte jeg bror om han kunne ta handa ned der hvor jeg sa, da begynte han også å prikke på handa si. litt seinere kjente jeg i tilegg til all grøssningen at det ble tyngde på dyna mi ved bena, kjente med handa mi der, da var det ekstremt prikking på armene, henda og bena.
jeg har ingenting med dem å gjøre.
hvorfor følger dem meg? og han som hadde handa rundt halsen min, hvorfor?
jeg har spurt om det som var der i går kunne gå, jeg sa: Kan du gå? Jeg liker ikke at du følger med meg.
noen som kan gi meg tips?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen år gammelt, men fortsatt i tankene..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Sep 2010 14:20
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Austmarka/Hedmark
Noen år gammelt, men fortsatt i tankene..
Antall ord: 337
Do what you will, as long it harms none:)
Remember; 3 times good and 3 times bad;D
Remember; 3 times good and 3 times bad;D
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Apr 2010 09:21
- 14
- Blitt takket: 1 gang
Re: Noen år gammelt, men fortsatt i tankene..
Kimmeline1 skrev:Dette er tatt fra min gamle profil: Kimmern1991
hvorfor følger dem meg? og han som hadde handa rundt halsen min, hvorfor?
jeg har spurt om det som var der i går kunne gå, jeg sa: Kan du gå? Jeg liker ikke at du følger med meg.
noen som kan gi meg tips?
Ettersom du spør om tips så vil jeg gi et svar. Jeg skal ikke påstå verken det en eller andre rundt hva du opplevde, og jeg overlater til de som tror på dette å gi "bekreftende tips". Jeg kan dog kanskje få deg til å tenke litt på det å se etter andre muligheter også. .
Det er tydelig at du tror på gjenferd og at du igjen bruker din tro til å konkludere med at det faktisk stod et gjenferd ved sengen din (Hva du nå måtte mene med gjenferd.). Jeg må få spørre; Hvordan kan du konkludere slik?
Du nevner prikking i hånden? Noe diffus beskrivelse, men de fleste som kjenner "etter" vil nok merke et eller annet - derfor mistenker jeg nok at dette ikke er noe godt argument for at det stod et "gjenferd" ved sengen din. Vi mennesker har også dessverre en formiddabel evne til å mistolke situasjoner, gjerne i samsvar med hva vi tror på. Kombinert med selektiv hukommelse så kan altså "hva som helst" fremstå som den reneste "spøkelseshistorien", men i realiteten skjedde det ikke noe som helst.
Jeg synes ikke du skal utelukke muligheten for at du kan ha utsatt deg for suggesjon her.
Selvsuggesjon foregår altså mer eller mindre underbevisst. Det holder at du fra før av tror på spøkelser, så vil alt av hendelser som ellers ville gått upåaktet hen tolkes inn i troen. Man trenger slettes ikke gå aktivt inn for å overbevise seg selv - det går nærmest på auto. F.eks det du skriver om vondt ved spiserøret - kan ha flere årsaker. En kan rett og slett være at du fikk oppstøt av magesyre, eller at din angst for spøkelsene der forårsaket en "kvelningsfølelse".
Men som sagt; jeg skal ikke konkludere med verken det ene eller andre. Dog hvis det er en suggesjon - så kan det hjelpe å ikke "hause" det for mye opp. Dette er en del år siden skriver du - så jeg går ut fra at du ikke har følelsen lengre av at noen "følger" etter deg?
Antall ord: 411
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |