Universet & dets hemmeligheterRegnbue sirkler rundt månen.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Regnbue sirkler rundt månen.

Innlegg av PearlDrop89 »

I går kveld var månen å se på himmelen og jeg såg først 2 slike regnbue sirkler rundt månen. Litt etter kikka jeg en gang til å da ser jeg en firkant rundt månen. i regnbue.. hva i alle dager var det?
Antall ord: 46
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Borte..

Re: Regnbue sirkler rundt månen.

Innlegg av Borte.. »

Regnbue? Sikker på at det ikke er "auraen" du snakker om nå? Det såg nemlig jeg! Vel på fagspråket heter det vel noe annet. Jeg såg ingen firkant da....merkelige greier.

Velkommen tilbake forresten :vink
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Firkant hørtes rart ut, men ring rundt månen er helt normalt og kan tyde på værskifte. Dette har med iskrystaller i lufta og brytning av lys å gjøre, og derfor kan ringene også bli regnbuefarget av og til.

Firkantene kan ha vært ringer som ble forvrengt pga lysbrytningen i atmosfæren. Jeg vet ikke. Du skulle jo ha tatt bilde! :mozilla_smile:
Antall ord: 66
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

nå har jeg leita litt og fant kanskje ut hva dette kalles denne sirkelen. : http://www.storm.no/nyheter/tre-soler-p ... 97630.html

sitat:
Også månen kan ha ring rundt seg, dannet på akkurat den samme måten.
Ringen:
De lange krystallene danner halo, de flate bisoler.
Ringen og mini-solene er to ulike fenomener. Ringen, eller halo’en, dannes av lysstråler som treffer mer eller mindre vinkelrett på lange sekskantede iskrystaller.

Da skinner lyset gjennom dem, og brytes opp i rødt, oransje, gult, grønt, og nyanser av blått.

Ringen starter alltid 22 grader ut fra solen, med rødt innerst siden denne bølgelengden brytes minst.
men hva denne firkanten var for noe fant jeg ikke..

takk takk :sunny for det Vermilion Oriol :)
Antall ord: 129
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

Svartepus skrev:Firkant hørtes rart ut, men ring rundt månen er helt normalt og kan tyde på værskifte. Dette har med iskrystaller i lufta og brytning av lys å gjøre, og derfor kan ringene også bli regnbuefarget av og til.

Firkantene kan ha vært ringer som ble forvrengt pga lysbrytningen i atmosfæren. Jeg vet ikke. Du skulle jo ha tatt bilde! :mozilla_smile:
Ja jeg skulle ha gjort det.. men det var det siste jeg tenkte på.. var jo iskaldt i går kveld.. :P
Antall ord: 89
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links