Universet & dets hemmeligheterMoonstone - The challenge

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Moonstone - The challenge

Innlegg av storms »

Jeg ønsker utfordre Moonstone på følgende tema:

The challenge
Beskriv forbindelsen mellom UFO, synskhet og orbs.

Hvorfor?
Jeg finner Moonstone veldig reflektert og med stor boklig kunnskap. Dessuten kan han foreta en filosofisk tankerekke uten å knytte dette til sin egen person, sine egne holdninger og la seg hemme av andres forventninger. Det er slettes ikke sikkert at det er noen forbindelse mellom UFO, synskhet og orbs. Det er ikke sikkert at det en gang finnes UFO (i forståelsen av besøk fra utenomjordiske), eller at noen er synske og orbs kan være støvkorn. Men la oss tenke oss at det er. Hva er da en tenkt forbindelsen?

Formål
Tankerekker utenom det vanlige

Hvem?
Jeg synes alle som vil skal svare eller kommentere. Men håper at det kan være på hypotetisk nivå og at svarene gjelder topic. Utfordringen for Moonstone blir å kunne argumentere for sine påstander/slutninger og lage disse så uangripelig og spiselig som mulig.

Lærdom

Det er ikke sikkert det er noe å lære fra tråden og dens innhold. Men det er en god øvelse for de som er intressert i alkemy og andre temaer som tar for seg bevissthetsnivåer. Gjenganger for alle disse er at du må kunne lære å slippe dine tanker fri og ikke la dem være bundet av dine eller andres sine holdninger

Håper du tar utfordingen på strak hånd Moonstone ;)
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Moonstone - The challenge

Innlegg av Moonstone »

storms skrev:Jeg ønsker utfordre Moonstone på følgende tema:
The challenge
Beskriv forbindelsen mellom UFO, synskhet og orbs.
Det er slettes ikke sikkert at det er noen forbindelse mellom UFO, synskhet og orbs. Det er ikke sikkert at det en gang finnes UFO (i forståelsen av besøk fra utenomjordiske), eller at noen er synske og orbs kan være støvkorn. Men la oss tenke oss at det er. Hva er da en tenkt forbindelsen?
Håper du tar utfordingen på strak hånd Moonstone ;)
Good one ;)

Jeg tar utfordringen din Storms, selvom det ikke er sikkert at vi kan komme frem til noen klare svar eller hypoteser.
La oss begynne med UFO-fenomenet.
UFO-fenomenet kan egentlig være flere ting, og skyldes flere ting.
Menneskesinnet kan være EN årsak, eller ytre faktiske hendelser, enten på det rent fysiske plan med fysiske Aliens i et fysisk romskip, interdimensjonalt, metafysisk plan eller glippe i tid & rom osv. Fenomenet ER TILSTEDE, det er sikkert. HVA det er, er ikke enda sikkert.

Orbs kan vel også skyldes flere ting, som støv, interdimensjonal skapning, tids/dimensjons-rifte, sonde for et større moderskip, arketypisk Universell naturkraft osv.

Synskhet kan også være forskjellige ting, en reaksjon på et fysisk plan i hjernen, kun rent metafysisk, kan skyldes at alle sinn er linket sammen i et større nettverk, kan være at man kan lære å snappe opp reglene i Matrisen og lære å tyde og manipulere dem, sette hendelser i system og kalkulere et utfall ut fra arketypiske situasjoner og årskak/virkning-loven.
Kanskje til og meg ren fantasi, og manipulerer ubevisst eller bevisst andre mennesker de gjør "reading" på via teknikker eller ved at alle sinn er linket og kan påvirkes sånn.

Årsakene til disse fenomenene kan være uendelig mange muligheter, like mange som vi kan fantasere om eller tenke på.

Moro at du nevner nettopp det med Alkymi.
Det er nettopp folk som er inne i en Alkymisk prosess som har for vane å oppleve alle disse tingene du tar opp, uansett hvor i prosessen de måtte stå i de Syv stegene. (Det er egentlig da selfølgelig 8, men det 8 er skjult.)
Etter 3 steg av Separasjon, virker det som om alle disse mulighetene viser seg, og slike fenomener oppstår for enkeltpersonene involvert i Alkymien, etter at alt det innlærte fra samfunnet rundt dem er "kvittet seg med", og man kan mer eller mindre tenke selv og bestemme hva livet og verden betyr for dem rent personlig.
Slike fenomener har det med å dukke opp etter Separasjon, uansett årsak.
Alkymikerne selv mente og mener enda at Hermes Trismegistus selv som står som fellesnevner for ALLE slike fenomener, og at det er en naturlig årsak av Alkymien, og at slike fenomener og evner aksellerer etter hvor langt man kommer i "oppstigningen" tilbake til "The one mind"

Konklusjonen er at ved det vi kaller økt bevissthet hos enkelmennesker, bidrar til opplevelsen av slike hendelser, men det ser ikke ut til at det ALLTID er linket sammen.
Jeg har selv hatt personlige opplevelser av ymse slag av det man kan kalle paranormale hendelser, og de har alltid hatt en sammenheng med selvutvikling,filosofering,meditasjon eller Alkymi, men det er som sagt bare MIN erfaring.
Kanskje de som bedriver selvutvikling bare rett og slett lever mer i fantasien enn de som ikke gjør det, og ser mer enn det som egentlig viser seg?
Folk ser hva de selv ønsker i sine omgivelser og hendelser, basert på sin egen indre verden, mål, etikk,verdier, sannheter og personlig overbevisning.

Så jeg er ikke 100% sikker på om det er noen link, eller om de fenomenene du nevner faktisk eksisterer.
Kanskje vi bare ønsker at de gjør det, fordi den statiske dagligdagse realitet blir for kjedelig, og at den opprinnelige første forestillingen om at det finnes en måte å manipulere virkeligheten på og vi kan unnslippe naturens lover på, er en falsk illusjon?
Det stopper uansett ikke folk å leve i håpet..

Ahh, mennesket, det evige Mysteriet.

Det var all refleksjonen jeg hadde tid til nå, håper du fikk noe ut av det :coffe2
Antall ord: 704
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Moonstone,

Godt å se at du nøter utfordringen. Om vi tar utgangspunkt i den nærmeste og mest fremtredene av dine mulige konklusjoner som er økt bevissthet og flere dimensjoner om jeg tolker deg rett.

Slik jeg forstår det så åpner du for en tanke om en dimensjon til. At UFO og orber er "enheter" fra denne dimensjonen. jeg blir litt usikker da på plasseringen av synskhet. Tenker du deg da at denne dimensjonen har andre fysiske regler og at vår dimensjon sin historie er som en bok der hvor den synske kan koble seg til å hente ut fortidsinformasjon?

En ide om et sprang over dimensjoner kan forklare lysfenomenene tilknyttet orbs og Ufo'er. Det vil være som fotoner som bytter bane og skaper lysbuer.

Men jeg ser ikke helt koblingen med synskhet og dimensjon.

En forklaring som beskrevet gjennom at den som søker ser (gjerne det han vil) er veldig plausibel. Men det finnes gode referanser både til UFO, orbs og klarsynhet som ikke bare kan avfeies som god fantasi.

Jeg satt i sted å så en rekke bilder "private (men ikke mine) fra kurs holdt av D.Jean. Jeg har i grunnen en lunken holdning til henne, men jeg ble forbauset over hvor mange tydelige orbs det var på bilder hun var på, mens det var ingen på de andre. Hun kunne selvsagt vært veldig støvet, men fremdeles fant jeg det fasinerende.

La oss tro at disse orbene er "sjeler". Det kunne jo forklare noe av synskeheten ved at den synske kan nå sjelene og hente informasjon der, men det forklarer jo lite om hvordan de ser fremover i tid.

Jeg utfordrer deg videre til mer konkret tankespinn rundt 1 av ideene du skisserer ;)
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Dette med økt bevissthet skal visstnok ifølge legenden være nøkkelen til en mer helhetlig forståelse av Universet, dets prinsipper og til og med gi de som har steget opp verktøy til å manipulere dets lover.
Det skal også gi den oppstegne et større spekter av alle dimensjonene som befinner seg i den fysiske sfære så godt som i den Metafysiske sfære.
Dialog med entiteter som befinner seg i disse andre sfærene blir da mulig, og en slags "link" med Universet selv(The One Thing) og Universets opphav(The One Mind) blir da mulig.

Jeg regner med at det er dette "feltet" av Energi/Bevissthet som gjennomsyrer alt fysisk liv, som diverse Synske, Magikere, Alkymikere, Shamaner og Medier kommer i kontakt med.
Men det som er intressant er at skikkelsene og entitenene de forskjellige medier får kontakt med IKKE har samme form eller stammer fra samme Mytologi.
De kan variere veldig fra person til person, utfra verdenssyn, Religion og konsepter mediet har fra før av.
Dette betyr at menneskesinnet bruker "gammel informasjon" som blir projektert og tilegnet entitenene, og kan bety at de ikke har en slik form i det hele tatt, eller tilhører den Mytologien vi tilegner dem.

I den Metafysiske virkelighet finnes heller ikke tid og rom, kun IDEEN om tid og rom, siden den metafysiske virkelighet visstnok er årsak til fysisk virkelighet,altså den kom først.
Det vil da i teorien si at alle hendelser og utfall eksisterer som ideer SAMTIDIG, og at det kanskje er dette feltet Synske folk får en slags kontakt med.

Det sies av visse New Age grupper at noen fysiske Alien raser har utviklet seg mentalt og spirituelt så mye, at de er på nivå med dette "feltet" hele tiden, og at de ønsker å aksellere andre raser på samme måte, og at dette er "Universets vilje"
Dette er visstnok grupper som "Ashtar komandoen" og "The Galactic Federation of Light"
De skal angivelig dukke opp her på kloden for å gjøre nettopp dette, og at det er det som er dems agenda, værtfall noen av dem..
Kanskje det er derfor de dukker opp hos mennesker som gjennomgår en alkymisk prosess?

:coffe2
Antall ord: 372
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Om vi tar utgangspunkt i en slik tese, at det er flere bevisthetsnivåer og man kan "klatre" opp i disse. Videre at det er disse øvre nivåene som knytter UFO, synskhet og ORBS sammen. Finnes det noen form for empirisk hold i dette?

Vet du f.eks om det er gjort undersøkelser av de som har satt ufoer, de som har opplevd orbs og de som er synske. Er det noen fellesfaktorer i kjønn, alder, bosted eller lignende?

Finnes det videre noen som mener de besitter de verktøy som blir tilgjengelig ved oppstigning til høyere nivåer?

Jeg har jo lest og sett om indeeren som ikke trenger spise og drikke, men det er jo sådd litt tvil rundt han også. han mener han får energi fra "livet".

Et annet spørsmål vil også være om en kan nå disse bevissthetsnivåene på andre måter enn ved innvendig forandring. Kan en f.eks komme ditt ved å reise raskere enn lyset? Er sorte hull en gateway?
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

storms skrev:Om vi tar utgangspunkt i en slik tese, at det er flere bevisthetsnivåer og man kan "klatre" opp i disse. Videre at det er disse øvre nivåene som knytter UFO, synskhet og ORBS sammen. Finnes det noen form for empirisk hold i dette?
Vet du f.eks om det er gjort undersøkelser av de som har satt ufoer, de som har opplevd orbs og de som er synske. Er det noen fellesfaktorer i kjønn, alder, bosted eller lignende?
Hmm, om det eksisterer slike seriøse undersøkelser på et rent vitenskaplig eller esoterisk plan, så er værtfall ikke jeg klar over det.
Folk jeg snakker med i Alternativ-miljøet er værtfall åpen for eller overbevist om at det helt klart ofte er en link mellom selvutvikling/Alkymi og observasjon eller opplevelser med enten få syner, se flygende gjenstander eller dialoger med vesner fra andre sfærer.
Men når man ser på mange saker som omhandler det vi kaller gjenferd, så virker det ikke som om det å drive selvutvikling er en forrutsetning for å oppleve fenomenene, men til stadighet får vi igjen høre at det er de "mest åpne" som opplever og tar inn mest.
Kanskje de er inne i en eller har vært gjennom en Alkymisk prosess ubevisst, gjennom hendelser fra fortiden, som gjør at de er mer åpne, uten at de selv er klar over det?
Det kan tenkes.
Uansett så i følge Hermetisk teori, er det femenine aspektet av skapelsen mer åpen for slike fenomener enn det maskuline, noe som i første øyekast kan være riktig, om man gransker gjenferd-saker.
Menn opplever det også, men er mer drevet av fornuften og er lettere kritisk.
Altså, en skikkelig "manne-mann" kan da i teorien være helt lukket og kanskje ikke oppleve noen ting, mens en mann som har gjennomgått en Alkymisk prosess for å få frem sitt feminine aspekt, kan være mer åpen, om man tar utgangspunkt i den Hermetiske hypotesen.
Hadde vært fint om det kunne ha vært forsket seriøst på.
storms skrev:Finnes det videre noen som mener de besitter de verktøy som blir tilgjengelig ved oppstigning til høyere nivåer?
Jeg har jo lest og sett om indeeren som ikke trenger spise og drikke, men det er jo sådd litt tvil rundt han også. han mener han får energi fra "livet".
Et annet spørsmål vil også være om en kan nå disse bevissthetsnivåene på andre måter enn ved innvendig forandring?
Ja, det finnes absolutt de som mener å inneha "The keys to the Universe"
Kabbalister, Alkymikere, Hermetikere, Gnostikere, Frimurere, Buddister til en viss grad, diverse New-Age grupper hevder mer eller mindre dette.
Jeg kan jo nevne noe rent konkrete bevegelser/Ordner:

The Hermetic Order of The Golden Dawn.
Sodalitas Sanctum Seth.
Sodalitas Rosae Crusis.
Reaux Croix.
Melchizedec Method.
Gaiadon Heart.
Frimurerlosjer.

Men det kan helt klart kun være en innvendig psykologisk forrandring, slik Carl Jung trodde.
At det er er slags metode på å forrandre tanker og overbevisninger, kvitte seg med overflødige, innlærte negative tankemønstre, for å så erstatte disse med mer riktige etter "Universets sannhet", og ut fra det leve bedre liv og forrandre uønsket adferd.
Det er absolutt en stor del av Alkymien, men om det KUN virker på det psykologiske plan, gjenstår å bevises eller observeres..
Antall ord: 577
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Freud var opptatt av "selvet" og etablerte tidlig bruken av ordet den kollektive bevissthet.

I tankene over er den åndelig endring en av de store faktorene. Enten gjennom alkemyen eller andre stilarter, trosretninger osv. Neste spørsmål vil da være hvor befinner det åndelige seg. Er "selvet" metafysisk? Er det abstrakt og mellom alle dimensjoner?

Er hjernen bare et verktøy for "selvet" eller er "selvet" et resultat av hjernen?

Det blir selvsagt et spørsmål om sjelen.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

storms skrev:Freud var opptatt av "selvet" og etablerte tidlig bruken av ordet den kollektive bevissthet.
Ja, selvet eller ego er jo vår enkelt-personlighet,som består av våre egne tanker og konsepter om hvem vi er. Mens massebevissthet/Super-ego er en bevissthet delt av flere fysiske individer som deler nogenlunde samme verdensperspektiv, kultur, etikk, verdier og religion.
Det var dette super-ego som Alkymister og spirituelle esoterikere forsøkte å splitte seg fra, og ville finne nye verdier og sannheter som var "nærmere Universets virkelige sannhet"
Dette kunne ifølge Alkymister, Gnostikere og Esoterikere kun oppnå gjennom å gå en skjult vei, mellom krefter i samfunnet de så styre mennesker. Disse var hjerneløs følging av EN bestemt religion, og det dagligdagse trivielle Jordiske livet.
De to "krefter" ble sett på som en passiv tilstand som kun ledet til et hjernedødt liv, hvor mennesker forblir uviten sin fulle bevissthet, og bare følger slavisk de andre i massen.
Når en seperasjon i sinnet ble gjort, åpnet det nye baner mentalt og spirituelt for Alkymisten, og var ikke lenger bundet i sinnet til hva som ble ansett som "normalt" av massene.
Så man kan si at det er en slags individualitets-system til å begynne med, slik at man blir et selvstendig individ født på ny med blanke ark, et ark man kan fylle med sine egne erfaringer og sannheter, og ikke overførte sannheter og dogmer fra massene.
Denne Alkymiske prosessen foregår hele tiden, den dag idag både ubevisst og som et bevisst steg, og jeg har selv gjennomgått den.
Bevisst.
Men dette er bare menneskehetens små super-ego/massebevissthet.
"The One Divine Mind" skal visstnok være bevisstheten til hele Universet, og det er DENNE bevisstheten Alkymister,Gnostikere,Esoterikere,Buddister osv ønsker å komme i kontakt med, forstå og til slutt DELE.
Men det kan ikke bli gjort før man kvitter seg med menneskenes massebevissthet, vedtatte sannheter, dogmer og trivielle verden.. So the legend says.
storms skrev:I tankene over er den åndelig endring en av de store faktorene. Enten gjennom alkemyen eller andre stilarter, trosretninger osv. Neste spørsmål vil da være hvor befinner det åndelige seg. Er "selvet" metafysisk? Er det abstrakt og mellom alle dimensjoner?
Er hjernen bare et verktøy for "selvet" eller er "selvet" et resultat av hjernen?
Det blir selvsagt et spørsmål om sjelen.
Om selvet kom før hjernen eller om hjernen kom før selvet er et Mysterie, selvom legenden vil ha det til at "The One Mind" kom FØR "The One Thing", som er det fysiske Universet.
Faktisk er de begge dualismer som er avhengig av hverandre for gjensidig eksistens, rent filosofisk sett.
Man kan ikke ha væren uten ikke-væren, eller varm uten kald, opp uten ned.
De blir bare meningsløse begreper uten hverandre, og ikke mulig å erfare og gi mening.
Men hvis vi tenker litt filosofisk ut fra mennesket, at tanke kommer før gjærning, gjærning fører til
erfaring, og erfaring til visdom, som igjen leder til en ny tanke ut fra ny visdom.
DET er nøkkelen, tror jeg, og om man går ut ifra Hermes læresetning om "As obove, so below. As below, so above",så skal mekanismene være de samme i skapelsen av Universet.
Konklusjonen er da at bevissthet kom først(tanke/Årsak) det fysiske Universet kom etter(gjærning/virkning), Jorda er en del av det fysiske Univers avler Menneske og dyr med sanser som kan tolke og erfare(erfaring) og menneskets sinn og enkelt-bevissthet samler erfaringer i den fysiske sfære som de deler med "The One Mind" når de resirkuleres og vender tilbake til "The One Mind" i reinkarnasjonsprosessen og leder til visdom.
Det virker da nesten som om "The One Mind" ønsker visdom og erfaring om seg selv SOM oss, og GJENNOM oss..

Om bevissthet KUN sitter i den delen av oss som er fysisk hjerne, eller om den kun er illusiv på det metafysiske nivå blir uansett vanskelig å forskes vitenskaplig på.
Kanskje den er i begge, værtfall deler av den?
Carl Jung mente værtfall at deler av bevisstheten var fri og utenfor den matrielle virkelighet.
Beviset mente han var drømming, dagdrømming, UKO osv, som vi tilsynelatende ikke er bundet av de fysiske lover i tid og rom..

Spennende tema :coffe2
Antall ord: 740
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Moonstone,

Dersom vi tar utgangspunkt i "The One Mind", at vi alle føres tilbake dit når lampen slukner. Hvilken rolle har vi da i "The One Mind?". Er vi "individer" eller bare en del av kunnskapen ?

Disse spørsmålene får sin relevans når vi går til klarsynet. "The One Mind" eller den kollektive bevissthet vil fungere som en historisk database hvor klarsynet kan koble seg på. Dette kan forklare bilder, bruddstykker, stemmer osv. Men, det blir straks et større spørsmål om den direkte kontakten med de "døde menneskene". De kan jo da ikke befinne seg i "The One Mind" dersom denne bare er en samlende masse om du skjønner. Det vil med min logikk si at det er kun de "sjeler" som ikke har gått tilbake til "The One Mind" som kan nås. De som er midt i mellom. Deres energi vil være forstyrrende fordi den ikke har rot i den fysiske verden, ei heller absorbert av "The One Mind".

Med utgangspunkt i "The One Mind"... vil denne kunne svare som oss alle når synske hevder de prater med din tippoldemor som er lykkelig på den andre side? Det vil jo si at vi alle i grunnen er den samme.
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

storms skrev:Moonstone,

Dersom vi tar utgangspunkt i "The One Mind", at vi alle føres tilbake dit når lampen slukner. Hvilken rolle har vi da i "The One Mind?". Er vi "individer" eller bare en del av kunnskapen ?
Godt spørsmål.
Det er egentlig umulig å si 100% fra vårt perspektiv og ut fra vår virkelighet, siden vi ser ut til å "glemme" den metafysiske tilværelsen hver gang vi igjen lever i den fysiske sfære, men det er det sikkert også en grunn til.
Jeg kan tenke meg at når individuasjonene fra "The One Mind" samles, DELER DE ETT OG SAMME SINN, som er sinnet til alt som er.
Vi har alle altså da Sinnet til Universet for en periode.
Men Mystikerne hevder at man også kan gjøre dette mens man ennå lever, bare man har nøkkelen, og det er det som ligger i begrepet "oppstigning"
storms skrev:Disse spørsmålene får sin relevans når vi går til klarsynet. "The One Mind" eller den kollektive bevissthet vil fungere som en historisk database hvor klarsynet kan koble seg på. Dette kan forklare bilder, bruddstykker, stemmer osv. Men, det blir straks et større spørsmål om den direkte kontakten med de "døde menneskene". De kan jo da ikke befinne seg i "The One Mind" dersom denne bare er en samlende masse om du skjønner. Det vil med min logikk si at det er kun de "sjeler" som ikke har gått tilbake til "The One Mind" som kan nås. De som er midt i mellom. Deres energi vil være forstyrrende fordi den ikke har rot i den fysiske verden, ei heller absorbert av "The One Mind".
Med utgangspunkt i "The One Mind"... vil denne kunne svare som oss alle når synske hevder de prater med din tippoldemor som er lykkelig på den andre side? Det vil jo si at vi alle i grunnen er den samme.
Helt klart.
En klarsynt vil kunne koble seg på dette "Hermes-feltet" eller "The One Mind", og kunne hente ut visdommen og erfaringene som ligger der som en slags database over alt som finnes, har skjedd og kommer til å skje, siden tid & rom i teorien ikke eksisterer der anet enn som tanke.
Ifølge Alkymikere og Hermetikere er "sjelen" mer et bindeledd og virke mellom Ånd og Kropp.
Ånd er av "The One Mind" og kropp av "The One Thing", mens sjel binder de to.
Denne kalles også astralkroppen av noen.
Den vil da i teorien kunne eksistere som en individuasjon av våre jordisk selv mellom det fysiske Universet og den Metafysiske verden.
Hvorfor noen av disse velger å henge igjen for, vet vel ingen helt med sikkerhet, men mye tyder på at det har en sammmenheng med hvordan de levde, hva slags forhold de hadde til andre rundt seg, hvor knyttet de var til omgivelser osv.
Om dette er en slags "feil" i Matrisen, eller om det er en del av den planlagte tilværelsen fra "the One Mind" sin side, er jo et intressant spørsmål i seg selv :coffe2
Antall ord: 525
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av storms »

Moonstone,

Med utgangspunkt i diskusjonen over. Et fellestrekk for UFO, Klarsyn og Orbs er ofte lys. Mange klarsynte sier synene kommer til dem i sprakende lys. Hva tenker du om dette ? Er lyset fysisk til stede, eller er det det åpne sinnet som ser lyset. Mao at lyset kommer av nye åpninger inn i sinnet.

I såfall. Hva med videoer av UFO'er og orber?

Er lyset et fysisk resultat av skifte i dimensjoner.

Representerer lyset noe?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

storms skrev:Moonstone,

Med utgangspunkt i diskusjonen over. Et fellestrekk for UFO, Klarsyn og Orbs er ofte lys. Mange klarsynte sier synene kommer til dem i sprakende lys. Hva tenker du om dette ? Er lyset fysisk til stede, eller er det det åpne sinnet som ser lyset. Mao at lyset kommer av nye åpninger inn i sinnet.
I såfall. Hva med videoer av UFO'er og orber?
Er lyset et fysisk resultat av skifte i dimensjoner.
Representerer lyset noe?
Godt spørsmål.
Men må det være enten eller?
Kanskje noen lysfenomener kun åpenbarer seg i sinnet til oppleveren, mens andre fenomener kan fysisk åpenbare seg, som orbs og UFO fenomen.
Kanskje det bare er snakk om dimensjoner, at fenomenene stammer i bunn og grunn fra det samme, men at de skjer i forskjellig "tetthet" eller "svingningsplan"?

Noen av såkalte UFO-sightings virker ikke engang som et fysisk romskip eller fast farkost, men mer som et pulserende lys.
Disse kan være naturkrefter av ymse slag som oppererer "bak kulissene" eller interdimesjonale vesner av ymse slag.
Vi har på laaaaangt nær kartlagt alle mekanismer og krefter som styrer og bygger opp vår virkelighet, så de kan egentlig være så mangt.
Disse lysene har jeg faktisk også opplevd selv, i nærkontakt.
Jeg sier ikke at ALLE UFO's er disse lysene, noen kan være fysiske farkoster med fysiske vesner også, vi har jo flust av slike saker med øyenvitneforklaringer.

Lys representerer jo i vårt samfunn godhet, kjærlighet, trygghet, Gud, sola, dagen osv.
Lyset representerer også Første Årsak, og som Sola som er alt livs "far", for uten den kan ikke livet som vi kjenner det, leve.
"Guds øye" blir jo også sola kalt, eller Rah, Amen osv..
Om det er noe hold i alle New-Age begrepene om dagen med "lys-vesner" og "lys-arbeidere" og at ALT er lys osv er vel opp til hver og enkelt å bedømme selv..
Lys er også en fellesnevner i omtrent alle raporterte spitituelle opplevelser og UKO.
Antall ord: 344
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links