Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Finnskogens onde energier.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Sep 2010 17:31
- 14
- Blitt takket: 20 ganger
Re: Finnskogens onde energier.
Jeg var en tur for et par uker siden, her er et bilde, jeg ble ikke plagsomt imponert:
Skal vi se - her var det lite å se. Hvordan setter jeg inn bilder?
Skal vi se - her var det lite å se. Hvordan setter jeg inn bilder?
Antall ord: 31
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
Du må vente i 3 sekunder før du tenker på bildet igjen. Trykke "OK", så vente i 30 sek. Deretter løper du to runder rundt huset. Sett på litt kaffe. "Vips" så har vi et bedre forum.sliten skrev: Skal vi se - her var det lite å se. Hvordan setter jeg inn bilder?
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Det er mørkt utenfor, og det er ikke godt å vite hvem som lurer i skyggene. Mener du alvor med at du vil utsette meg for Mørkets Makter? Eller er'e en lettere måte å putte inn bildene på?
Hilsen Den Voldsomt Mørkeredde
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... hotobucketsliten skrev:Det er mørkt utenfor, og det er ikke godt å vite hvem som lurer i skyggene. Mener du alvor med at du vil utsette meg for Mørkets Makter? Eller er'e en lettere måte å putte inn bildene på?
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Men da må man "go public" med andre ord, det var jo dumt ..............
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
OK, her er to bilder jeg prøver å sette inn
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
-
- Nybegynner
- 14
Sånn ser det ut nå, korset. Jeg må si at jeg ikke ble så enormt imponert. Lurer på hva som skjer når alt løvet blir liggende, hva som skjer til våren?
Jeg kjørte veien fra Svullrya og litt videre og så nordover langs svenskegrensa tilbake mot Flisa, men en drøy mil eller så oppover går det en vei til Fall i Sverige, du er rett ved svenskegrensa hele veien, og så var det en kilometer eller så og dermed var du i Sverige. Deretter en halv mil eller noe sånt, og til høyre står det pil til korset. Hundre meter over et gårdstun og der er det. Ikke veldig imponerende. Men skogen bak det er veldig mørk og dyster, og ikke innbydende til en skogstur. Ville ikke gå inn der. En kollega sa for noen år siden at inne i den skogen var det mye vondt. Og slik føltes det. Men her er korsbildene.
En kilometer FØR korset var det imidlertid noe mye mer imponerende, det kommer som neste bilder.
Jeg kjørte veien fra Svullrya og litt videre og så nordover langs svenskegrensa tilbake mot Flisa, men en drøy mil eller så oppover går det en vei til Fall i Sverige, du er rett ved svenskegrensa hele veien, og så var det en kilometer eller så og dermed var du i Sverige. Deretter en halv mil eller noe sånt, og til høyre står det pil til korset. Hundre meter over et gårdstun og der er det. Ikke veldig imponerende. Men skogen bak det er veldig mørk og dyster, og ikke innbydende til en skogstur. Ville ikke gå inn der. En kollega sa for noen år siden at inne i den skogen var det mye vondt. Og slik føltes det. Men her er korsbildene.
En kilometer FØR korset var det imidlertid noe mye mer imponerende, det kommer som neste bilder.
Antall ord: 184
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Korset ser likt ut som jeg husker det fra 10-15 år tilbake, så ingen endring i løpet av de årene iallfall (lå løv oppi den gang og).
Antall ord: 30
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
OK.
Men et par kilometer før korset, ligger det rett ved veien til venstre en kjempestein, må veie flere titalls tonn, Tolgravsstenen (bare et par kilometer inn i skogen og så er du ved poltergeist-torpet). Og den er en kjempeblokk, som hviler på ikke noe. Jeg legger ved tre bilder som viser hva jeg mener. Her er nummer en:
Men et par kilometer før korset, ligger det rett ved veien til venstre en kjempestein, må veie flere titalls tonn, Tolgravsstenen (bare et par kilometer inn i skogen og så er du ved poltergeist-torpet). Og den er en kjempeblokk, som hviler på ikke noe. Jeg legger ved tre bilder som viser hva jeg mener. Her er nummer en:
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Det er som om kjempesteinen er lagt pent og pyntelig ned på stenen under, men uten å berøre den, for den hviler på en del små søyler av småstein. Hvis det hadde kommet dettende nedover fjellsida, så hadde den knust steinene under seg, så den kan ikke ha falt nedover. Eneste forklaringen min i farten er at den må ha kommet med en isbre og blitt liggende rett over steinen under, og så har det vært småstein og is rett under den, og så har isen smeltet men småsteinene blitt liggende igjen og utgjort en slags pute den hviler på.
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Det ser helt rart ut, her er et bilde til. Og slik er det hele veien rundt, hadde det vært laget av mennesker, hadde det gått pyramidene en høy gang, for det å plassere kjempeblokka pent og pyntelig oppå småsøylene akkurat som i et Lego For Kjemper - kan ikke ha vært lett.
Fortjener mer tilgang av publikum enn korset, spør du meg - hvilket du antagelig ikke kommer til å gjøre.
Fortjener mer tilgang av publikum enn korset, spør du meg - hvilket du antagelig ikke kommer til å gjøre.
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Morsomt å se bildene av den steinen. Har aldri sett den, bare hørt/lest om den. Enig i at det er en smule merkelig ja...
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2010 21:43
- 14
- Blitt takket: 2 ganger
Flotte bilder, men det er lissom ikke så lett å se om det vokser eller ei nedi dette korset uten å være der og grave litt i jorda med fingrene. Ut i fra bildene her, så ser en jo fasongen på korset, men en ser også at det er mye ugress osv tett på selve korset, samt mye løv naturligvis.
Når det gjelder steinen som hviler på de små steinene, så kan det være så enkelt som at istiden ogissmeltingen den gangen var årsaken til dette fenomenet, slik det skrives her. Men fasinerende er det absolutt:-)
Skal forøvrig på julebord oppe på Skasen i vinter, og da skal jeg luke ut det jeg kan av info fra de der oppe, siden de påstår at de vet det meste om disse stedene og siste nytt. Får poste det jeg finner ut her.
Når det gjelder steinen som hviler på de små steinene, så kan det være så enkelt som at istiden ogissmeltingen den gangen var årsaken til dette fenomenet, slik det skrives her. Men fasinerende er det absolutt:-)
Skal forøvrig på julebord oppe på Skasen i vinter, og da skal jeg luke ut det jeg kan av info fra de der oppe, siden de påstår at de vet det meste om disse stedene og siste nytt. Får poste det jeg finner ut her.
Antall ord: 147
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Du kommer ikke til å være edru nok til å huske det dagen etter.... Just forget itmarius'en skrev:Flotte bilder, men det er lissom ikke så lett å se om det vokser eller ei nedi dette korset uten å være der og grave litt i jorda med fingrene. Ut i fra bildene her, så ser en jo fasongen på korset, men en ser også at det er mye ugress osv tett på selve korset, samt mye løv naturligvis.
Antall ord: 166
Hide post links |