Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Melka blir sur.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Mai 2004 14:05
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Horten
Melka blir sur.
Har nesten slutta å kjøpe Melk, eller jeg kjøper det ikke så ofte.
Kan jo være meg bare, men før i tiden så holdt melka seg til den gikk ut på dato og kanskje en dag eller to over også?
sjekka melka i dag og nå var den blitt sur igjen 2 dager før den går ut på dato.
Altså den er åpnet, men vil påstå kjøleskapet mitt er kaldt nok til at den burde holde seg.
Grunnen til at jeg poster her er at jeg misstenker noe annet .
Noen forslag til hvorfor det kan være sånn? Finnes vel noen med gode evner/magefølelser her..
Er melka bare blitt dårligere enn den pleide å være eller er det noe annet?
Kan jo være meg bare, men før i tiden så holdt melka seg til den gikk ut på dato og kanskje en dag eller to over også?
sjekka melka i dag og nå var den blitt sur igjen 2 dager før den går ut på dato.
Altså den er åpnet, men vil påstå kjøleskapet mitt er kaldt nok til at den burde holde seg.
Grunnen til at jeg poster her er at jeg misstenker noe annet .
Noen forslag til hvorfor det kan være sånn? Finnes vel noen med gode evner/magefølelser her..
Er melka bare blitt dårligere enn den pleide å være eller er det noe annet?
Antall ord: 131
“En statistiker er en mann som med en
mengde tall kan forklare hvorfor den
forrige statistikken ikke stemte.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 09 Sep 2009 22:35
- 15
- Har takket: 12 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
-
- Nybegynner
- 20
Re: Melka blir sur.
Kjøper melk på Rema1000 eller Ica.
spiller det noen rolle hvor man kjøper den?
spiller det noen rolle hvor man kjøper den?
Antall ord: 16
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Jeg synes melka generelt har blitt dårligere på smak i det siste. Den er jo knapt innkjøpt og åpnet før den begynner å smake rart, nesten metallisk. Men har ikke opplevd at den blir direkte sur før den har gått over datoen.
Kanskje kjøleskapet ditt er besatt av en sur ånd som forsurer hele miljøet inni der?
Kanskje kjøleskapet ditt er besatt av en sur ånd som forsurer hele miljøet inni der?
Antall ord: 63
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
bor jo i byens "spøkelseshus" så er derfor jeg lurer...
merker jo litt tilstedeværelse men ber om å være i fred så det har gått fint til dette med den melka, og derfor jeg lurer på om det kan ha noe med noe sånt å gjøre og ikke melka som blir dårlig..
er bare siste månedene at det har vært sånn og jeg har snart bodd her 2 år.
merker jo litt tilstedeværelse men ber om å være i fred så det har gått fint til dette med den melka, og derfor jeg lurer på om det kan ha noe med noe sånt å gjøre og ikke melka som blir dårlig..
er bare siste månedene at det har vært sånn og jeg har snart bodd her 2 år.
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Jeg syns det er ganske vanlig at melka blir sur hvis den er åpnet. Altså, holdbarhetsdato kan brukes hvis melka er uåpnet. Den kan ikke stå så mange dager etter at den er åpnet, uansett dato. Så om du kjøper med god holdbarhet er det mest for å ha melk stående så du slipper å handle så ofte. Dersom du drikker lite kan det være hensiktsmessig å kjøre en mindre kartong - rett og slett.
Ellers er også melkas smak avhengig av dyreforet. Nå er jeg litt usikker på hvilket for kyrne får nå da, lite inni den slags næring, for å si det mildt. Men at melken smaker gammelt er vanlig på visse tider av året. Men om den er sur, klumpete etc, da er det jo noe annet. Men i noen sesonger er det slik at tilogmed helt fersk melk kan smake litt merkelig, mindre frisk på en måte - dette er på grunn av foret.
Ellers er det helt klart det samme hvilken butikk du kjøper melka i. Det er samme melk og samme produksjon. Det er datoen som har noe å si. Og hvis melka har blitt varm har det noe å si da - men tviler på at alle jokerbutikkene har melka stående utenfor kjøleskap. Du kan også sjekke ditt eget kjøleskap, om det er kaldt nok. Det kan jo hende du har det litt for varmt i kjøleskapet? Det bør være under 5 grader har jeg hørt rykter om.
Ellers er også melkas smak avhengig av dyreforet. Nå er jeg litt usikker på hvilket for kyrne får nå da, lite inni den slags næring, for å si det mildt. Men at melken smaker gammelt er vanlig på visse tider av året. Men om den er sur, klumpete etc, da er det jo noe annet. Men i noen sesonger er det slik at tilogmed helt fersk melk kan smake litt merkelig, mindre frisk på en måte - dette er på grunn av foret.
Ellers er det helt klart det samme hvilken butikk du kjøper melka i. Det er samme melk og samme produksjon. Det er datoen som har noe å si. Og hvis melka har blitt varm har det noe å si da - men tviler på at alle jokerbutikkene har melka stående utenfor kjøleskap. Du kan også sjekke ditt eget kjøleskap, om det er kaldt nok. Det kan jo hende du har det litt for varmt i kjøleskapet? Det bør være under 5 grader har jeg hørt rykter om.
Antall ord: 252
Hide post links |
Min melk blir aldri sur før datoen har gått ut, og VEL så det, selv om den ble åpnet med en gang.
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Det er kjøleskapet og hvor ofte en åpner kjøleskapet. er man en person som ofte går i kjøleskapet for å "lete" etter noe å smake\spise så har man ofte døra åpen litt før man finner det. Da forsvinner også kulden. Som tar tid å bygge opp. Melk blir sur fortere enn annet.
Men man kan se på smør om kjøleskapet er bra nokk eller ikke. med å enkelt se om den er nesten i flytende form eller helt fast. Er den i litt flytende form så skru opp kulden i kjøleskapet. Om den er fult skrudd opp. Kjøp nytt kjøleskap. Dem er ikke så alt for dyre. Vertfall ikke om du går for ett brukt ett.
Men man kan se på smør om kjøleskapet er bra nokk eller ikke. med å enkelt se om den er nesten i flytende form eller helt fast. Er den i litt flytende form så skru opp kulden i kjøleskapet. Om den er fult skrudd opp. Kjøp nytt kjøleskap. Dem er ikke så alt for dyre. Vertfall ikke om du går for ett brukt ett.
Antall ord: 125
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
Ikke alt smør blir flytende da. FInnes smør som blir suppe om du glemmer det på kjøkkenbenken (irriterende ), og smør som har fast konsistens, selv om det står på kjøkkenbenken
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Jau..Alva26 skrev:Ikke alt smør blir flytende da. FInnes smør som blir suppe om du glemmer det på kjøkkenbenken (irriterende ), og smør som har fast konsistens, selv om det står på kjøkkenbenken
Men tar du en kniv igjennom så går den igjennom uten noen form for makt.
Men er den i den konsistensen smør skal være. Så må du bruke litt makt for å dra kniven igjennom.
Antall ord: 76
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
HeldiggrisenAlva26 skrev:Min melk blir aldri sur før datoen har gått ut, og VEL så det, selv om den ble åpnet med en gang.
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 09 Sep 2009 22:35
- 15
- Har takket: 12 ganger
- Blitt takket: 21 ganger