Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdamen med høghælte sko

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Muffy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Aug 2007 13:37
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

damen med høghælte sko

Innlegg av Muffy »

eg jobber ved ein servicebolig for eldre. Det er velkjent blant personalet og beboere at det spøker ved boligen, som er en gammel skole. Det blir sagt at det er ei lærerinne som går igjen. Bygningen består av tre etasjer. Man kan høre henne i de to øverste etasjene. Et spesielt kjennetegn med denne damen er at hun bruker høghælte sko og går med ein fort og bestemt gange.

En kveld er eg oppe i 2 etasje og hjelper en beboer. Eg står på badet, beboeren sitter i stova, og det er heilt stille i leiligheten. Då høyrer eg at det er noen som går over golvet med høghæla sko i ein bestemt fart i etasjen over meg. Eg stivner til, for eg høyrer det tydelig. Beboeren i leiligheten som er over, har lagt seg, det veit eg. Eg går ut i stova og spør beboeren om ho høyrer det samme som eg høyrer. Ho bekrefter, men seier at ho ikkje byr se lenger fordi ho er vant til det. Den bestemte gangen over oss fortsetter, fram og tilbake, fram og tilbake. Eg seier høgt at ho må gi seg fordi det er litt skremmende. Gangen fortsetter. Beboeren sier at eg må ta langkosten og fdunke tre ganger i veggen. Eg gjer dette, og det blir stille.

Dgen etter, er eg inn hos brukeren i tredje etasje og spør henne om ho hadde hatt besøk av noen med høghæla sko i det aktuelle tidspunktet då eg hadde hørt gangen. Beberen svarte at det hadde ho ikkje, ho hadde lagt seg då...

hva trur dere om denne opplevelsen?
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
GJEST

Re: damen med høghælte sko

Innlegg av GJEST »

Jeg tror det var beboeren som gikk. Ikke nødvendigvis med høyhælte sko, for dette kan være at det bare høres slik ut.
Du skulle gått opp og sjekket, vet du...
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Qwseyvnd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 19:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Qwseyvnd »

Det høres lik ut som i bibelen 1. Mosebok, kapittel 3, vers 24.
Her står det: 24 Han jaget menneskene ut; og øst for hagen satte han kjerubene og det flammende sverd som svinget fram og tilbake. De skulle vokte veien til livets tre.
Antall ord: 46
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Hvis det er velkjent at det er en dame med høyhælte sko som går igjen der, så er det vel mulig det var henne du hørte? Har man opplevd noe annet enn skrittene hennes der da?
Antall ord: 40
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Innlegg av Meridian »

Siden jeg ikke er redd det åndelige ville jeg ha fortet meg opp i 3 etasje.
Prøvd og se om jeg kunne få en kontakt og hadde det vært vanskelig hadde jeg nok fort tatt kontakt med noen jeg kjenner som har infrarødt camera jeg kunne sett opp samtidig som jeg ville prøvd meg med en evp session.Jeg synes alltid det er spennende og få kontakt med nye energier.
Det blir nesten som da jeg var yngre og jobbet frivillig etter skolen på gamlehjemmet i det man kalte Arbeidsstua der de eldre lagde masse fine ting og jeg sjenket kaffe og leste aviser,stekte vaffler til dem etc.Etter det satt jeg meg ned for og høre på historier de gamle hadde og fortelle om sitt liv.Det samme gjelder ånder , di er like intressange for de har også mange spennende historier dele fra den gangen di selv var mennesker og samtidig hvordan de har det på den andre siden.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Cara90 »

Akkurat det samme er det hos meg.. Høres ut som ei som går med høyhælte, og slenger igjen døra.. :S
Antall ord: 25
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Innlegg av kevenandre »

Hvis du ikke fant noen naturlig forklaring på det, vil jeg tro at det var denne damen :) Men det er min mening da :)
Antall ord: 23
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links