Kimbara skrev:Ankh skrev:Men så har vi f.eks humla, som har for små vinger i forhold til kroppen for å fly...
Det er feil.
Humla roterer vingene og får oppdrift omtrent på samme måte som et helikopter.
På hvilken måte sammenligner du insekt-vinger på ei humle med et helikopter? Nå ble jeg nyskjerrig her. :mozilla_laughing:
Regner med at du setter deg inn i nøyaktig virkemåte på et helikopter før du svarer meg, og at du vet veldig godt hvordan et sett med insektsvinger fungerer....
Men tilbake til videoen, jeg er jo enig i at han har valgt en fin tid for å gjøre dette, med tanke på både mørket i seg selv (ikke mye bakrunnslys som kan avsløre noe nede i bushen) og en smart løsning med en ring av ild som både holder folk på litt avstand samt at den ødelegger nattsynet til de som står rundt og ser på.
Hvis noen kjenner til en video der dette skjer under litt mere avslørende omstendigheter slik at det virker veldig ekte og sansynlig, så hadde det vært artig å sett.
Nå er det mye rart mellom himmel og jord vi ikke har kontroll på, som kansje noen få helt spesielle mennesker kjenner til og klarer å utnytte, så en skal aldri si aldri. :mozilla_wink: