Ble kalt inn til ett hus i Telemark (Sier ikke mer for å beskytte eiere :mozilla_wink: ) de har slite med alt fra banking til angrep på personer. det siste som skjedde var att alle pepperglassa i en hylle på kjøkkene ble kastet ut. Men de har også opplevd dytting i trappa og andre person angrep. De har tatt opptak rundt om i huset og man kan høre bankelyder, hvisking og noe som jeg mener kan tyde på Demoner nemlig Knurring og gurgling.
Selv har jeg hatt noen opplevelser i huset. Var der i går for å undersøke huset tok bilder (som egentlig ikke førte til noe spesielt. Annet enn en Lyskule som kun viser seg på ett bilde, tok en bilde serie med stativ på 5 bilder og den viste seg kun på det midterste bilde. har også noe som ser ut som ett ansikt i en dør. Skal bare prøve å gjøre bilde skarpere. Men opplevde også prikking på ryggen bankelyder og ting som flyttet på seg.
Aktivitetene startet smått i 2004 da bestefaren døde. Det startet med fottrinn og skygger som man konkluderte med kunne være bestefaren. Så skal ett av barna i huset ha prøvd seg på spiritisme med noen andre og da startet visstnok ting på alvor. de har hatt 2 klarsynte på stedet og begge har oppdaget noe som kan tyde på demonaktivitet. Har også iløpet av det siste halvåret dukket opp 2 andre ånder som ikke var tilstedeværende før men har blitt det mer med tiden.
Det er ikke bare beborene i huset som blir berørt men også besøkende. har flere historier fra folk som har besøkt familien.
En mann opplevde att der han satt i sofaen plutselig ble iskald og det føltes ut som om noen satt i sofaen. plutselig gikk temperaturen tilbake til normalt og alt var som før.
en annen person opplevde att alle dvdene i skapet over plutselig ble kastet imot han.
har også skjedd en litt mer alvorlig ting (i mine øyne) det utvendige glasset på komfyren eksploderte plutselig og da hadde ikke ovenen vært i bruk på 3 dager. de har også opplevd att det har blitt fyrt opp i peisen (Det har ikke vært fyr i ovnen dagen før) og att vannet har slått seg både på og av i huset (hovedkrana)
Hva mener du personene i huset burde gjøre? siden det muligens er snakk om demon her. som dere sikkert skjønner dette sliter på nattesøvnen deres. og ingen kan bruke 2 etasje pga aktiviteten. da den er værst der.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Demoner og ånder
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Aug 2008 01:19
- 16
- Kjønn (valgfri): Mann ja
- Lokalisering: I Bamble ett sted
- Blitt takket: 8 ganger
Demoner og ånder
Antall ord: 451
Etterforsker hos Norwegian Ghost Hunters.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2007 11:56
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Demoner og ånder
Banking i vegger, objekter blir kastet rundt på, dytting... for meg virker det mer som et poltergeisttilfelle/RSPK enn en demon. Prøv å se om det er en senterperson, personen aktiviteten fokuserer rundt. Det er ikke alltid like enkelt å se hvem det er.
Da du ankom huset, roet aktviteten seg litt ned?
Er det et spesielt rom eller objekter som blir mer utsatt enn andre eller en spesiell retning objekter blir kastet? Se etter et mønster hendelsene. Det er noen ganger veldig vanskelig, men de tyder ofte til senterepersonens psykologiske behov. F.eks hvis en far og sønn har hatt en stor krangl og sønnen er en senterepersonen vil RSPK'en la det gå utover noe som tilhører faren eller noe senterpersonen forbinder med faren.
Det ser ofte ut som et stort rot, men det er faktisk et system i hendelsene. Få ned alle hendelsene på et ark og hvem som var tilstede under dem.
Når det gjelder demoner går det veldig mye på tro. Kjenner mediumer som både tror og som blankt aviser at noe slikt som demoner finnes. Meninger om demoner finnes virker veldig delt. Personlig har jeg ingen tro på demoner.
Er det familien selv som tror de har en demon i huset eller er det noe du mener det kan være? Hvis det er noe du mener vil jeg råde deg til å være forsiktig med å si dine meninger til familien for å ikke skremme dem. Frykt hjelper ikke og gjør mer skade enn nytte. En familie som er redd vil veldig lett tolke det meste som "paranormalt", men dette er sikkert noe du vet som etterforsker.
Lykke til med etterforskingen og jeg håper at familien får den roen de fortjener.
Da du ankom huset, roet aktviteten seg litt ned?
Er det et spesielt rom eller objekter som blir mer utsatt enn andre eller en spesiell retning objekter blir kastet? Se etter et mønster hendelsene. Det er noen ganger veldig vanskelig, men de tyder ofte til senterepersonens psykologiske behov. F.eks hvis en far og sønn har hatt en stor krangl og sønnen er en senterepersonen vil RSPK'en la det gå utover noe som tilhører faren eller noe senterpersonen forbinder med faren.
Det ser ofte ut som et stort rot, men det er faktisk et system i hendelsene. Få ned alle hendelsene på et ark og hvem som var tilstede under dem.
Når det gjelder demoner går det veldig mye på tro. Kjenner mediumer som både tror og som blankt aviser at noe slikt som demoner finnes. Meninger om demoner finnes virker veldig delt. Personlig har jeg ingen tro på demoner.
Er det familien selv som tror de har en demon i huset eller er det noe du mener det kan være? Hvis det er noe du mener vil jeg råde deg til å være forsiktig med å si dine meninger til familien for å ikke skremme dem. Frykt hjelper ikke og gjør mer skade enn nytte. En familie som er redd vil veldig lett tolke det meste som "paranormalt", men dette er sikkert noe du vet som etterforsker.
Lykke til med etterforskingen og jeg håper at familien får den roen de fortjener.
Antall ord: 296
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
det ble nevnet nesten før jeg kom i huset att familien trodde og visstnok visste att det var en demon i huset. aktiviteten økte faktisk når jeg kom i huset. dette fenomenet er sirklet rundt familien og ikke enkelt personer selv om moren i huset føler seg mest truet av det. så om noen er senterpersonen i huset er nok det henne. Det er en hendelse som skjer svært oft og kun i ett rom gangen der står det en utstoppet rev som hele tiden snur seg mot kjøkkenet. ellers er det like mye aktivitet rundt hele huset men mest på loftet. ting ble ikke bedre da de bygde på huset ifjor. Det er snakk om 2-3 eller flere ånder i huset. selv har jeg kommet i kontakt med 2 av de en gammel bonde med navn Hans som skal ha eid eiendommen der huset står og en jeg ikke har fått navnet på men som skal ha død i 1627 i drukningsulykke etter å ha falt overbord fra ett fraktskip. Har også en formening om att det befinner seg noe form for kraftig ondskap og irritasjon. som ikke kommer fra noen av de nevnte åndene. kommer til å legge ut bilder og noen lydklipp mulig att jeg også får oversendt en film der man visstnok ser en gjenstand som beveger seg..........
Antall ord: 231
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Har noen sett ett objekt da det begynte å bevege seg eller bare når det allerede hadde begynt å bevege seg? Altså hatt øyene direkte på objektet som bevegde seg?
Antall ord: 29
Hide post links |
Med så mye aktivitet så høres det nesten ut som om det er en portal i huset, muligens åpnet under spiritisme leken?
Umiddelbart ser jeg for meg 3 typer spøkelser her:
Type 2, Aktive spøkelser. De har kontakt med levende, men er bundet til et sted..f.eks et hus.
Type 5, Aggresive spøkelser/Poltergeists/RSPK: De skaper frykt, men skader normalt ingen med mindre man blir truffet av ting de kaster rundt seg eller lignende.
Type 6, Demon. Tviler på dette, da ville man sett synlige spøkelser som normalt er forkledd som noen annen, men tar det med.
Type 2 og 5 er vel det mest sannsynlige.
Type 2 krever en husrens for å få bort.
Type 5 er vel PSI og andre energier fremprovosert av levende personer og kan vel normalt ikke fjernes ved hjelp av en husrens.
Antar at de henger sammen, det vil si at frykten som skapes ved type 2 mater energien som skaper type 5.
Ved å fjerne person for person fra huset kan man lokalisere hvem som fremprovoserer poltergeist fenomenet.
Ser ut til å bli en lang jobb å få ryddet opp.
Har man åpnet en portal må den stenges igjen, ellers blir det aldri fred.
Husrens har jeg ingen erfaring med, men ulike teknikker brukes så man må vel nesten prøve seg frem med hva som fungerer.
Poltergeists vil vel brenne ut av seg selv når det blir roligere i huset.
Kanskje en ide å være flere på en så stor jobb?
Umiddelbart ser jeg for meg 3 typer spøkelser her:
Type 2, Aktive spøkelser. De har kontakt med levende, men er bundet til et sted..f.eks et hus.
Type 5, Aggresive spøkelser/Poltergeists/RSPK: De skaper frykt, men skader normalt ingen med mindre man blir truffet av ting de kaster rundt seg eller lignende.
Type 6, Demon. Tviler på dette, da ville man sett synlige spøkelser som normalt er forkledd som noen annen, men tar det med.
Type 2 og 5 er vel det mest sannsynlige.
Type 2 krever en husrens for å få bort.
Type 5 er vel PSI og andre energier fremprovosert av levende personer og kan vel normalt ikke fjernes ved hjelp av en husrens.
Antar at de henger sammen, det vil si at frykten som skapes ved type 2 mater energien som skaper type 5.
Ved å fjerne person for person fra huset kan man lokalisere hvem som fremprovoserer poltergeist fenomenet.
Ser ut til å bli en lang jobb å få ryddet opp.
Har man åpnet en portal må den stenges igjen, ellers blir det aldri fred.
Husrens har jeg ingen erfaring med, men ulike teknikker brukes så man må vel nesten prøve seg frem med hva som fungerer.
Poltergeists vil vel brenne ut av seg selv når det blir roligere i huset.
Kanskje en ide å være flere på en så stor jobb?
Antall ord: 253
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hvordan går det med familien? Alt bra håper jeg.
Før man i det hele tatt begynner å tenke på at årsaken er "paranormal" må alt av naturlige årsaker være luket bort. Sinnet til et menneske er sterkt og bare det at vi kan flytte objekte ved PK forteller litt. Kom hjem i går etter en konferanse i England holdt av Society for Psychical Research (SPR) og mange av foredragene som ble holdt var en tankevekker. Og jeg anbefaler, for all del, ikke sett griller i denne stakkers familiens hode ved å snakke om demoner eller klassifiserte spøkelser.
Hvis du er usikker på om du kan håndtere saken, la noen andre overta den slik at det ikke blir verre.
Før man i det hele tatt begynner å tenke på at årsaken er "paranormal" må alt av naturlige årsaker være luket bort. Sinnet til et menneske er sterkt og bare det at vi kan flytte objekte ved PK forteller litt. Kom hjem i går etter en konferanse i England holdt av Society for Psychical Research (SPR) og mange av foredragene som ble holdt var en tankevekker. Og jeg anbefaler, for all del, ikke sett griller i denne stakkers familiens hode ved å snakke om demoner eller klassifiserte spøkelser.
Hvis du er usikker på om du kan håndtere saken, la noen andre overta den slik at det ikke blir verre.
Antall ord: 123
Hide post links |
Leste trådstarters innlegg som om man er rimelig sikker på at noe paranormalt foregår.
Både dytting, skygger, påvisninger fra medium osv legger vel lista.
Regner også med at man leter etter en naturlig forklaring før man tilkaller mediumer.
Lykke til.
Både dytting, skygger, påvisninger fra medium osv legger vel lista.
Regner også med at man leter etter en naturlig forklaring før man tilkaller mediumer.
Lykke til.
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
huset har gjennomgått første fase rensning nå men ting har alldeles ikke roet seg tvert om familien har nå flyttet til nær familie og er ikke i huset lenger. Derfor har jeg benyttet muligheten til å selv ha bodd der noen dager nå. Og jeg måtte rømme huset. det begynnte med fottrinn og dunking på dørene (les: Hamring) så startet tv og lysa og slå seg av å på tilslutt føltes det som om hele rommet ristet. Siden da har ikke jeg vært der. Huset skal visst selges (om det går så bra tviler jeg på) så om noen søker ett hjemsøkt hus så vet jeg om ett men om det er trygt å bo der garanterer jeg ikke
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Bakken det der minner meg om mitt gammle hus. Men det kan jeg vel si at heldig vis at det brant ned.
Når vi var og så på hvort gammle så virket det som om det ikke fantes noen vondt med det, men etter et par dager med innflytting så begynte symtomene( hvis man skal kalle det noe) Bilder ramlet ned fra veggen, minsten nektet og sove, klær ble dratt ut fra hyller i skape ( minsten rakk ikke opp) Ting ble borte og kom igjen andre steder. lys pærenen var et kappitel for seg selv for det var dagelige bytterunder. Listen er lang.
Men dette med at ting har blitt værre etter første rens kan tyde på at dere har truffet et punkt som har gjort dem irriterte. Helt ælig jeg hadde tatt en rens til jeg. Hørte senest i går fra ei som renset hus at det kunne bli 10 ganger værre før det ble beder.
Lykke til
Når vi var og så på hvort gammle så virket det som om det ikke fantes noen vondt med det, men etter et par dager med innflytting så begynte symtomene( hvis man skal kalle det noe) Bilder ramlet ned fra veggen, minsten nektet og sove, klær ble dratt ut fra hyller i skape ( minsten rakk ikke opp) Ting ble borte og kom igjen andre steder. lys pærenen var et kappitel for seg selv for det var dagelige bytterunder. Listen er lang.
Men dette med at ting har blitt værre etter første rens kan tyde på at dere har truffet et punkt som har gjort dem irriterte. Helt ælig jeg hadde tatt en rens til jeg. Hørte senest i går fra ei som renset hus at det kunne bli 10 ganger værre før det ble beder.
Lykke til
Antall ord: 168
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
- Demoner og ånder
Antar dere paranormale vesner vil ha en fortsettelse på historien:P Vel her kommer den. Nå Har det gått litt under ett år siden jeg sist var der, så jeg tenkte jeg skulle ta en tur for og sjekke om ting hadde roet seg. Da jeg kom inn satt jeg meg ned i sofaen og spurte hvordan det var blitt siden sist. Svaret jeg fikk sjokkerte meg stort. Det hadde roet seg helt i 2mnd før det startet med banking i gulvet og fottrinn. Seinere den dagen så sønnen i huset en mørk skygge som kom opp gjennom gulvet, noe som selvsagt satt en støkk i folka. Så 2 dager før jeg kom hadde de for første gang fått noe som også jeg kunne se nemlig 3 ganske så merkbare klor på ryggen sønnen i huset hadde noe som minnet om skalpel kutt på ryggen og merke var 3 kutt ved siden av hverandre som katteklor men dype og ca 6cm langt. Men det positive (om man kan si det da) er att det nå bare er en ånd igjen i huset som jeg kunne føle. Men desverre skaper den ene mest skade og uro. Mener og ha lest ett sted at 3klor betyr demoner kan dette stemme? De har nå også tilkalt en prest fra Sverige som utfører Exorsisme så skal bli spennende og se hvordan det ender :mozilla_surprised: Stay Tuned for update:)
Antall ord: 246
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
- Demoner og ånder
Spennende.. Men jeg syns jammen synd på de folka! Glad jeg ikke har opplevd noe agressivt.. eller må bo med noe sånt!
Antall ord: 23
Hide post links |