Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelder/Ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
goggo123x
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 11 Jan 2010 06:09
14
Kjønn (valgfri): gutt

Spøkelder/Ånder?

Innlegg av goggo123x »

Kan spøkelsene/åndene se oss? Har hørt at de ikke kan det, med untak vis du greier å få kontakt med dem på ett eller annet vis :mozilla_tongue: .
Slik som i den filmen "the Others" vis dere har sett den (en ganske bra film forresten, anbefales).
Eller drar de rundt og passer på folk og overvåker dem og sånn, eller sitter fast på plasser og skremmer folk og sånn?
Hva er greia med spøkelser/ånder egentlig :?:

Er bare veldig nysgjerrig :-k

Finnes sikkert noe svar i forume en eller anna plassen, men gidder ikke å lete i ellgamle tråder! :mozilla_laughing:
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Spøkelder/Ånder?

Innlegg av Bearchild »

Det hevdes at det finnes fler typer "spøkelser". Som du sier ligger det sikkert noen forklaringer her allerede, men jeg kan jo prøve å nevne noen forskjellige og så kommer sikkert noen og retter på meg om jeg tar feil.. ;)

* "Gjenferd/ spøkelser" er de som går igjen på faste plasser. Som om de sitter fast på et sted- sånne som gjerne går igjennom et rom og forsvinner tvers igjennom en vegg ( det var kanhende en dør der hvor veggen er nå dengang spøkelset levde? ).

* "Ånder" er vel det som betegnes som "sjeler" eller tilogmed "energier" (?). Og er vel da de som ikke vet at de er døde, eller ikke vil være døde.. og som kan forflytte seg etter eget forgodtbefinnende. :p
Sistnevnte er vel også de som kalles "hjelpere"? Det kan være f.eks avdøde familiemedlemmer som vil være igjen og passe på etterkommerne sine.

Om de kan høre oss..?

Du nevner filmen "The others". I den filmen bor det fler personer i huset uten å vite om hverandre, som om de lever på to plan/ dimensjoner. En artig teori som fler anser som en mulighet. Hvis du tar utgangspunkt i filmen da.. så hører de jo ikke hverandre annet enn av og til. Den er jo bygd opp litt sånn som de fleste tenker om spøkelser,- at barn lettere oppfatter sånt og at man må "gjøre" spesielle ting for å få kontakt med den andre siden (medium, automatskrift osv). :)
Antall ord: 256
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
diego
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jul 2010 03:53
14
Kjønn (valgfri): guteslamp

Re: Spøkelder/Ånder?

Innlegg av diego »

sånn jeg oppfatter det er det du sier ganske riktig. spøkelser, ånder osv har vært mennnesker før, de sitter fast igjen på vårt level med vanskeligheter for og passere pga. vell det kan være mange ting men det som er mest vanelig er at de har noe u-oppgjort eller at de døde under "exstreme" forhold, som jeg kaller det. de kan se ås hele tiden akkurat som jeg kan se deg når jeg står ved siden av deg. men derimot demoner kan ikke se deg når du vil, demoner er onde, de må du gi et klar signal om at de kan komme til deg eller se deg. spøkelser og ånder ser deg hele tiden, de kan være gode eller onde men de har ikke den samme kraften som demoner har og er omtrent ikke farlige i forhold.

håper det satte litt perspektiv =)
Antall ord: 157
kunskap er makt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !