Har sett endel serier og snakket med noen husrensere, og en del av meg lurer alltid på hvorfor ånder lytter til hva husrensere sier.
I prinsippet har vel ånder muligheten til å gjøre hva de vil, og kan vel uten problem ignorere en fremmed som kommer for å fjerne dem.
Allikevel virker det som om alle drar når de blir bedt om det.
Skulle gjerne likt å høre hva dere mener om hvorfor det er sånn, eller om man bare hører suksesshistoriene og ikke om de som nekter å dra.
Hadde vært interressant å høre noe om hva dere mener om hvorfor de fleste? ånder tross alt hører på den fremmede husrenseren.
En annen side av dette er jo beskyttelsen mange gjør før slike ting.
Det hadde på samme måte vært interressant å vite mer om hva folk gjør for å lage seg en beskyttelse og hvilke tanker og erfaringer folk gjør om hvorfor det virker.
Er det for sin egen del at man skaper en mental trygghet, eller er det en reell beskyttelse som ånder tar hensyn til.
Noen beskytter jo også f.eks eget hus også.
Har sett varianter både i muntlige versjoner, hvit salvie og lignede, og krystaller.
Jeg er litt usikker på teorier rundt hvorfor ånder skal bry seg med hvorvidt det ligger en krystall eller ti i hagen, selv om jeg har sett overbevisende demonstrasjoner på at det ser ut til å virke.
Om man ser på beskyttelser og husrens som ulike sider av samme sak, sett i forhold til at man skal holde ånder borte eller fjerne dem, så forutsetter dette at ånder faktisk tar hensyn til dette og gjør det de blir bedt om.
Så derfor vil jeg ha noen tilbakemeldinger på hvilke tanker dere har om hvorfor det er sånn.
Hvorfor kan en fremmed husrenser be en ånd om å dra videre og så gjør ånden det?
Hvorfor kan man lage en beskyttelse som virker?
Dere som har tatt husrens, er dere ofte borti ånder som nekter å samarbeide?
Gjør dere dere noen tanker om hvorfor det dere gjør fungerer?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spørsmål om hvorfor ånder lytter/samarbeider
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Spørsmål om hvorfor ånder lytter/samarbeider
Ja, slike spørsmål er viktig å stille.
Jeg har vært borte i saker hvor en ånd/energi har nektet å dra.
Dette skjedde hos et familiemedlem hvor det gikk igjen 3 personer.
Alle disse var avdøde i familien.
2 av dem stakk gladelig, men den ene nektet og er der fremdeles.
Bra for de som bor der at ånden ikke gjør noe vesen av seg, eller er negativ i noen forstand
Jeg har vært borte i saker hvor en ånd/energi har nektet å dra.
Dette skjedde hos et familiemedlem hvor det gikk igjen 3 personer.
Alle disse var avdøde i familien.
2 av dem stakk gladelig, men den ene nektet og er der fremdeles.
Bra for de som bor der at ånden ikke gjør noe vesen av seg, eller er negativ i noen forstand
Antall ord: 74
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jeg har foretatt husrens her hjemme, og det er sikkert et litt ubeleilig tidspunkt å ta det opp (siden vi skal ha fire overnattingsgjester snart her fra para (, men to nekter å dra. Nå vil jeg ikke gå ut med hvem og hvorfor, for jeg tenkte å lage et lite "prosjekt" av det
Mn de har for meg gyldige grunner for å ville bli, jeg skjønner det. Men noen forklaring om hvorfor har jeg ikke. Mulig det han noe med dominans å gjøre. Vilje mot vilje, på en måte? Dette med krystaller har jeg skjønt har med frekvenser å gjøre, rett meg gjerne de som har greie på det.
Jeg vet ikke, rett og slett......
Mn de har for meg gyldige grunner for å ville bli, jeg skjønner det. Men noen forklaring om hvorfor har jeg ikke. Mulig det han noe med dominans å gjøre. Vilje mot vilje, på en måte? Dette med krystaller har jeg skjønt har med frekvenser å gjøre, rett meg gjerne de som har greie på det.
Jeg vet ikke, rett og slett......
Antall ord: 114
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Viktig spørsmål du tar opp her.
Jeg får svar ut fra meg selv og det jeg har opplevd.
Her i huset har vi ingen fastboende ånder bare noen som kommer innom og sier hei av og til.
Men jeg har bod steder hvor det har hvert 4 husrenser uten at det har hjulpet så mye.
Mens her så holder stortsett med å bli streng så går de igjen.
Jeg trro dette har veldig mye med det forholde som ånden skaper til oss levende og hvor stort ønske de har. Det kan også være mangel på forstålese av at de de ikke lever mer også.
Dette med krystaller og andre stener har vel noe som ast sier her med frekvensen av energi de utstråler.
Dette med planter er vel på samme nivå som stener, jeg har også lagt merke til at de planten vi kan bruke til og fåreta husrens også er rensende for kroppen vår så det kan jo ha noe med dette å gjøre.
Ast så spennende da, skulle hvert fleere slike vertinner som deg der hihi.
Jeg får svar ut fra meg selv og det jeg har opplevd.
Her i huset har vi ingen fastboende ånder bare noen som kommer innom og sier hei av og til.
Men jeg har bod steder hvor det har hvert 4 husrenser uten at det har hjulpet så mye.
Mens her så holder stortsett med å bli streng så går de igjen.
Jeg trro dette har veldig mye med det forholde som ånden skaper til oss levende og hvor stort ønske de har. Det kan også være mangel på forstålese av at de de ikke lever mer også.
Dette med krystaller og andre stener har vel noe som ast sier her med frekvensen av energi de utstråler.
Dette med planter er vel på samme nivå som stener, jeg har også lagt merke til at de planten vi kan bruke til og fåreta husrens også er rensende for kroppen vår så det kan jo ha noe med dette å gjøre.
Ast så spennende da, skulle hvert fleere slike vertinner som deg der hihi.
Antall ord: 186
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
Flott med tilbakemeldinger
Jeg diskuterte noe av dette med et medium jeg kjenner, som har drevet med husrens og vært i mange hjemsøkte hus og møtt både gode og onde ånder.
Mediumet trodde ikke på den biten med at husrensere åpner opp "lyssøyler" og lignende som de sender ånden inn i, mediumet så det mer som en flytende overgang hvor åndene gikk begge veier.
I følge mediumet hadde mediumet sendt over ånder som senere hadde kommet tilbake.
Har forsøkt å få en slags forståelse/oversikt rundt dette, og for meg så virker det som om det ikek er en absolutt sannhet men snarere ulike opplevelser og erfaringer av de ulike husrenserne.
Vi kjenner selv til bl.a et hus lokalt hvor tre ånder tusler rundt, og ulike mediumer (og en eksorsist) har forsøkt å fjerne dem uten hell.
Uavhengig av hverandre har de navngitt åndene med samme navn, så det er tydelig at de plukker opp det samme, men de ser ut til å ha satt seg til for godt.
Andre steder vet man at det er ånder til stede, men siden de ikke plager noen lar man dem være inntil videre.
Hørt bl.a nylig om en liten jente som gikk igjen og var fornøyd med det så hun fikk være i fred.
Man sier jo også at ikke alle døde vet at de er det.
Jeg synes det er rart, noen hint burde de vel etterhvert få?
En vinkling jeg har tenkt litt på, er en form for paralysering.
Ved ulykker og lignende kan folk gå i sjokk, og trenger å ledes selv til de enkleste ting.
Jeg føler på ett vis enkelt ånder virker som å være like paralyserte, usikre på hva som skjer og hvorfor, og hvis en husrenser kommer blir de ledet rett vei.
Spørsmålet handler jo også litt om ydmykhet.
Føler av og til at man risikerer å brase inn for å hjelpe ånder videre i den tro at åndene er helt hjelpesløse og at man selv er den eneste i hele verden som kan hjelpe dem videre.
Tenker også på om man skal rense for å rense, om ånder før eller siden selv uansett vil bli hentet eller gå videre når de føler for det, eller om man kun skal gjøre noe hvis det blir et problem.
Kort sagt, må man alltid inn og dytte dem i riktig retning, ville de selv dradd videre når de var ferdige eller følte for det, ville de blitt hentet fra den andre siden?
Flere husrensere har sagt at familie og venner tar imot dem når de sendes over.
En annen litt spooky tanke som dukker opp er jo også om noen ånder lar være å dra videre fordi de vet/frykter hva som venter dem og om det da tilsier at de har vært der før..med andre ord tilsier reinkarnasjon?
Sånn i prinsippet synes jeg at den andre siden burde vært mer tiltalende en jordklodens "ball of hate" med kriger, forurensing og nød og da er det rart at de velger? å bli igjen?
Er uansett bare noen småfilosofiske tanker jeg har, som jeg håper å flere synspunkter på...
Jeg diskuterte noe av dette med et medium jeg kjenner, som har drevet med husrens og vært i mange hjemsøkte hus og møtt både gode og onde ånder.
Mediumet trodde ikke på den biten med at husrensere åpner opp "lyssøyler" og lignende som de sender ånden inn i, mediumet så det mer som en flytende overgang hvor åndene gikk begge veier.
I følge mediumet hadde mediumet sendt over ånder som senere hadde kommet tilbake.
Har forsøkt å få en slags forståelse/oversikt rundt dette, og for meg så virker det som om det ikek er en absolutt sannhet men snarere ulike opplevelser og erfaringer av de ulike husrenserne.
Vi kjenner selv til bl.a et hus lokalt hvor tre ånder tusler rundt, og ulike mediumer (og en eksorsist) har forsøkt å fjerne dem uten hell.
Uavhengig av hverandre har de navngitt åndene med samme navn, så det er tydelig at de plukker opp det samme, men de ser ut til å ha satt seg til for godt.
Andre steder vet man at det er ånder til stede, men siden de ikke plager noen lar man dem være inntil videre.
Hørt bl.a nylig om en liten jente som gikk igjen og var fornøyd med det så hun fikk være i fred.
Man sier jo også at ikke alle døde vet at de er det.
Jeg synes det er rart, noen hint burde de vel etterhvert få?
En vinkling jeg har tenkt litt på, er en form for paralysering.
Ved ulykker og lignende kan folk gå i sjokk, og trenger å ledes selv til de enkleste ting.
Jeg føler på ett vis enkelt ånder virker som å være like paralyserte, usikre på hva som skjer og hvorfor, og hvis en husrenser kommer blir de ledet rett vei.
Spørsmålet handler jo også litt om ydmykhet.
Føler av og til at man risikerer å brase inn for å hjelpe ånder videre i den tro at åndene er helt hjelpesløse og at man selv er den eneste i hele verden som kan hjelpe dem videre.
Tenker også på om man skal rense for å rense, om ånder før eller siden selv uansett vil bli hentet eller gå videre når de føler for det, eller om man kun skal gjøre noe hvis det blir et problem.
Kort sagt, må man alltid inn og dytte dem i riktig retning, ville de selv dradd videre når de var ferdige eller følte for det, ville de blitt hentet fra den andre siden?
Flere husrensere har sagt at familie og venner tar imot dem når de sendes over.
En annen litt spooky tanke som dukker opp er jo også om noen ånder lar være å dra videre fordi de vet/frykter hva som venter dem og om det da tilsier at de har vært der før..med andre ord tilsier reinkarnasjon?
Sånn i prinsippet synes jeg at den andre siden burde vært mer tiltalende en jordklodens "ball of hate" med kriger, forurensing og nød og da er det rart at de velger? å bli igjen?
Er uansett bare noen småfilosofiske tanker jeg har, som jeg håper å flere synspunkter på...
Antall ord: 548
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Hm, jeg har ikke noe svar på dette, hvorfor de hører på en fremmed, men kanskje de vil over på den andre siden og trenger den hjelpen de kan få?
Det er lettere å skape en mening om hvorfor noen nekter og dra. Tror det har mye med at de knytter seg til steder og personer, men nå er det jo slik at de kan komme på besøk til "våres verden" da? Uansett.. Da jeg var liten hadde vi en åndefamilie på 5 om jeg ikke husker helt feil, som ble værende igjen på tomtenIi huset (huset bygget min mor og far selv) men de hadde visst hatt et hus på denne tomten hvor noen problemer hadde oppstått men hvor de endelig fikk bo i huset uten noe mer mas. Dette gjorde at de knyttet seg veldig til huset og tomten siden de hadde strevd så mye (jeg husker ikke helt historien som jeg ble fortalt av min far. Var bare et lite barn da dette skjedde) og mediumet som kom for å rense huset fikk de ikke over til den andre siden, men flyttet de lengre ned i gaten faktisk hvor man kunne kjenne hvor de sto da det var kjølig på den plassen.
Men hvorfor ville de heller stå lengre nede i gaten?
Det er det jeg ikke helt forstår. Om de vet at de er døde, hvorfor ville de ikke gi slipp på visse ting for å leve et mer fredelig liv etter slik jeg har fotstått det du gjør på den andre siden og ikke i "vår verden" som død.
Hm.
Det er lettere å skape en mening om hvorfor noen nekter og dra. Tror det har mye med at de knytter seg til steder og personer, men nå er det jo slik at de kan komme på besøk til "våres verden" da? Uansett.. Da jeg var liten hadde vi en åndefamilie på 5 om jeg ikke husker helt feil, som ble værende igjen på tomtenIi huset (huset bygget min mor og far selv) men de hadde visst hatt et hus på denne tomten hvor noen problemer hadde oppstått men hvor de endelig fikk bo i huset uten noe mer mas. Dette gjorde at de knyttet seg veldig til huset og tomten siden de hadde strevd så mye (jeg husker ikke helt historien som jeg ble fortalt av min far. Var bare et lite barn da dette skjedde) og mediumet som kom for å rense huset fikk de ikke over til den andre siden, men flyttet de lengre ned i gaten faktisk hvor man kunne kjenne hvor de sto da det var kjølig på den plassen.
Men hvorfor ville de heller stå lengre nede i gaten?
Det er det jeg ikke helt forstår. Om de vet at de er døde, hvorfor ville de ikke gi slipp på visse ting for å leve et mer fredelig liv etter slik jeg har fotstått det du gjør på den andre siden og ikke i "vår verden" som død.
Hm.
Antall ord: 274
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Ydmykheten syns jeg er viktig i slike saker.
Det høres litt rart ut men en dialog er viktig om den dialogen går på beskjeder i hode, lyder osv det kan vel variere.
Som sakt noen krangler litt for å dra fordi de ikke forstår at de er døde, noen er bare redde også har du de som rett og slett blånekter og bare vil være i fred.
Jeg pleier og si at man skal behandle slikt på den måten man selv vil bli behandlet på. selvfølge blir man litt tøffer når man får motstand.
Det høres litt rart ut men en dialog er viktig om den dialogen går på beskjeder i hode, lyder osv det kan vel variere.
Som sakt noen krangler litt for å dra fordi de ikke forstår at de er døde, noen er bare redde også har du de som rett og slett blånekter og bare vil være i fred.
Jeg pleier og si at man skal behandle slikt på den måten man selv vil bli behandlet på. selvfølge blir man litt tøffer når man får motstand.
Antall ord: 104
http://yddir.no/
Hide post links |
Det at noen "tar ansvar" og leder vei er velfungerende, så jeg antar det er noe lignende som skjer ved husrenser.
Ånder som tusler rundt uten noe mål og mening blir plutselig ledet videre.
Er vel litt som ved en guide som ber en flokk turister gå hit, de fleste gjør jo det.
Allikevel, det er rart å tenke på.
Man må jo nødvendigvis være en god forhandler, når man skal rense, men det er vel en treningssak det også.
Ånder som tusler rundt uten noe mål og mening blir plutselig ledet videre.
Er vel litt som ved en guide som ber en flokk turister gå hit, de fleste gjør jo det.
Allikevel, det er rart å tenke på.
Man må jo nødvendigvis være en god forhandler, når man skal rense, men det er vel en treningssak det også.
Antall ord: 84
Hide post links |