sist natt sov jeg rent lite dette på grunnlag av ubehag pga lett allergi, uansett, da jeg skulle legge meg var jeg trøtt og sovnet fort, plutselig bråvåkner jeg og hiver etter pusten, jeg var skikkelig redd, noen som tror det kan ha noen mening? husker ikke om jeg drømte noe, men tror ikke jeg gjorde det. det var veldig ubehagelig , jeg lurer litt på om det har noen særlig mening.
broren min sa at det skjedde med han ofte etter at han hadde mareritt, eller mens han hadde det. jeg for min det kledde på meg morgenkåpen og taslet ned til stuen nede,
så fyr løs!
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ bråvåkner av at jeg hiver etter pusten.
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
bråvåkner av at jeg hiver etter pusten.
Antall ord: 114
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Jan 2009 15:12
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Re: bråvåkner av at jeg hiver etter pusten.
Hvis du har ubehag pga. allergi, så er det jo sikkert at du har blitt tett i nesa, og da har man også lett for å bli "tett" i halsen...
Antall ord: 29
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."
I'm a member of CSI: Can't stand idiots
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."
I'm a member of CSI: Can't stand idiots
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
det er jeg fullt klar over, men var ikke særlig tett i nesa, ikke så mye at det kunne ha skjedd liksom, sånn som har skjedd før feks
Antall ord: 31
Ida Jonette
Ida Jonette
Hide post links |
Dette er nok ikke noe uforklarlig.
Har sovet sammen med personer som når de sover, så plutselig stopper de opp å puste. Det varer noen sekunder før du plutselig hiver etter pusten. Dette har skjedd når vedkommende har ligget på rygg. Personen har litt snorkevaner innimellom, tror dette kommer ved slike netter.
KAn og komme ved forkjølelse, tett nese, allergi etc. Det virker som om man "glemmer" å puste noen sekunder, og kroppen reagerer automatisk ved å hive etter pusten.
Har sovet sammen med personer som når de sover, så plutselig stopper de opp å puste. Det varer noen sekunder før du plutselig hiver etter pusten. Dette har skjedd når vedkommende har ligget på rygg. Personen har litt snorkevaner innimellom, tror dette kommer ved slike netter.
KAn og komme ved forkjølelse, tett nese, allergi etc. Det virker som om man "glemmer" å puste noen sekunder, og kroppen reagerer automatisk ved å hive etter pusten.
Antall ord: 81
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Alva26 har en fin forklaring. Tilføyer at dette kan skyldes såkalt søvnapne. Dvs man opplever noen sekunders pustestopp mens man sover
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
fant ut at det var for varmt på rommet mitt, nå har det løst seg=9 ble bare så veldig redd, da det først skjedde, for da var det så kraftig, men takk for svar=)
Antall ord: 37
Ida Jonette
Ida Jonette
Hide post links |