Jeg bor i et gammelt hus som har vert i familiens eiendom gjennom flere generasjoner. Jeg er 17 år nå, og jeg har aldri opplevd noe skummel, eller paranormalt siden jeg var liten. Men for noen uker siden så fikk jeg virkelig noe å tenke på.
Jeg var alene hjemme en helg, foreldra mine var på hytta. (Som også har vert i familiens eiendom gjennom mange generasjoner). Jeg valgte å bli hjemme, fordi det er ingenting å gjøre på hytta.
Jeg har vert hjemme alene flere ganger før, uten noe som helst som har skjedd, bare at jeg kan hele tiden hadde en følelse om at noen stirret på meg. At det var noen andre i rommet. Men jeg har aldri tenkt noe på det. Jeg er en sånn person som er oppe til 4 om natten og sover ganske lenge om morgenen. Så jeg bruker å vere ganske trøtt når jeg legger meg for å sove, så jeg bruker ikke å bekymre meg for noe sånt. Jeg har 3 katter og 1 hund og kattene bruker å holde meg med selskap om natten og noen ganger er de innestengt på vaskerommet og hunden har en liggeplass ved vedovnen som er rett ved siden av døren inn til rommet mitt.
Jeg har før opplevd at han har bjeffet og knurret på natten, men har hele tiden trodd at det var en av kattene som terget han litt. Nå vet jeg at det ikke er sånn. Før har jeg aldri tenkt noe over det, men når jeg ikke har kattene hos meg, så er de innestengt på vaskerommet om natten, som har vert deres liggeplass siden de var småe. 2 av de tre kattene er kattunger så de er veldig bråkete om natten om de får vere frie. Men det jeg nå skal fortelle om, hendte i forrige uke. Jeg hadde lagt meg, kl var halv 3 og dørene var låst og hunden lå på sin plass og kattene var innestengt på vaskerommet. Jeg hadde nettopp sovnet tror jeg, før jeg bråvoknet av hunden som begynte og knurre. Dette var noe veldig annet en den knurringen jeg hadde opplevd, fordi denne knurringen var truende og lav. Min første tanke var at kattungene mine hadde gjort hunden sur, men så husket jeg at dem var innestengt på et annet rom. Jeg lå rolig og lyttet. Jeg hadde slått på lyset og ventet på at hunden skulle slutte. Men han sluttet aldri. Så begynte han å pistre, slik som han gjør når han har det vondt. Jeg har hørt han en gang før gjøre det om natten, og det var da han kom hit. Så hørte jeg at ytterdøren smalt igjen. Da skvatt jeg skikkelig og ble redd. Jeg gikk ut av sengen og trakk pusten et par ganger før jeg opnet døren og gikk ut i gangen. Jeg roet ned hunden, som krøp sammen og var skikkelig redd. Jeg tok han med innpå rommet mitt, og stengte døren. Så gikk jeg bort til ytterdøren og så at den stod oppe. Jeg husket tydelig at jeg låste døren. Jeg slo på utelampen og låste døren igjen. Så gikk jeg og la meg. Men jeg fikk ikke sove, fordi jeg hørte lyder av noen som gikk i overetasjen. jeg ringte til moren min, og hun fikk roet meg ned. Så kom morgenen og jeg sovnet til slutt.
Jeg har aldri opplevd noe sånt før. Bare negativ energi og at noen stirret på meg. Men så langt har det aldri gått før. Jeg har hele tiden vert redd for mørket og hva den inneholder.
Ville bare dele dette med dere.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Skummel opplevelse
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jun 2010 20:20
- 14
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Re: Skummel opplevelse
Hei Crazy! Jeg kan ikke hjelpe deg, men hvis jeg hadde noen i huset som skapte frykt, ville jeg ganske så raskt sørget for å få noen til å finne ut hva som var der, og fått det fjernet! Du kan kanskje finne noen på nettet som driver med det. Søk på google.. Håper det ordner seg!
Antall ord: 59
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Tusen takk, skal se om jeg finner noe. I natt hørte jeg at naborommet ble rasert, men da jeg gikk innpå for å se 10 minutter etter det ble stilt, så var alt på plass. Kan ivertfall si at jeg ikke ble overassket;)
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 05 Jun 2010 19:57
- 14
Høres skummelt ut! Jeg er ganske så vettskremt av meg, så jeg hadde nok aldri klart å sovne.
Hvis du har tenkt å kontakte noen for å få energien til å gå bort, bør du forsikre deg om at denne personen kan det h*n skal utføre. Kanskje noen har skrevet anmeldelser osv... LYkke til!
Hvis du har tenkt å kontakte noen for å få energien til å gå bort, bør du forsikre deg om at denne personen kan det h*n skal utføre. Kanskje noen har skrevet anmeldelser osv... LYkke til!
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mar 2006 14:40
- 18
- Kjønn (valgfri): mann
- Lokalisering: Trysil
Jeg kan kanskje hjelpe, men spørs jo litt hvor i landet du holder til da... om det er langt og reise etc....Har en del erfaring med husrens, og så langt har det fungert hver eneste gang ihvertfall.
Antall ord: 39
The Spirit Walker - www.thespiritwalker.net - Trommeenergi, åndeverden, naturen, dyre- og fugleenergier, healing, husrens, Qigong m.m.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
masse lykke til=)skjer ting her i huset mitt også, men ikke like ille som hos deg, men jeg har ingen dyr til å trøste meg, så da bruker jeg skype istedenfor:D
igjen lykke til og hold deg sterk
igjen lykke til og hold deg sterk
Antall ord: 40
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Hide post links |
Spesielt. Særlig HVIS du låste døra.
Men jeg er skeptisk til hva jeg ikke har opplevd selv. F.eks broren min hadde problemer med en ytterdør som alltid stod opplåst dagen etterpå. Jeg bodde selv i samme leilighet som han da jeg ble eldre, men opplevde ALDRI noe lignende.
Derfor tror jeg ikke fenomenet lå i leiligheten, som han mente, men hos han.
Og han skrev tilogmed opp på et ark før han la seg når han hadde låst, dato og klokkeslett, fordi han ble så skremt av seg selv. Men det samme skjedde uansett.
Kunne han ha gått i søvne? Jeg vet ikke, men som sagt, jeg fant Aldri døra opplåst.
Spesiell hendelse du beskriver iallefall:) Interessant
Men jeg er skeptisk til hva jeg ikke har opplevd selv. F.eks broren min hadde problemer med en ytterdør som alltid stod opplåst dagen etterpå. Jeg bodde selv i samme leilighet som han da jeg ble eldre, men opplevde ALDRI noe lignende.
Og han skrev tilogmed opp på et ark før han la seg når han hadde låst, dato og klokkeslett, fordi han ble så skremt av seg selv. Men det samme skjedde uansett.
Kunne han ha gått i søvne? Jeg vet ikke, men som sagt, jeg fant Aldri døra opplåst.
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Vel, jeg har ikke noe forklaring på hva som skjer... Denne ånden har vert aktiv lenge nå som jeg tenker over det. Broren min har opplevd lignende saker når han har vert hjemme alene, men jeg var så liten da at jeg tenkte ikke stort over det da. Men nå i ettertid virker det som om jeg skjønner mere og mere. Denne ånden virker veldig aktiv og sint når det bare er en person som er hjemme...
Akkuratt det har jeg ikke peiling på hvorfor, men den holder seg i ro når det er mange folk her. Men siden vi også har dyr, så kan jeg ha samenlignet ting som kanskje kattene kan ha gjort og ånden kan ha gjort. Jeg venter litt og ser framover, så hvis det blir verre er jeg nødt til å gjøre noe.
Kommer masse her framover... Håper jeg:D
Akkuratt det har jeg ikke peiling på hvorfor, men den holder seg i ro når det er mange folk her. Men siden vi også har dyr, så kan jeg ha samenlignet ting som kanskje kattene kan ha gjort og ånden kan ha gjort. Jeg venter litt og ser framover, så hvis det blir verre er jeg nødt til å gjøre noe.
Kommer masse her framover... Håper jeg:D
Antall ord: 151
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Spesielt er det kanskje, men om du leste litt mellom linjene der, så stod det at jeg låste dørene og at jeg våknet med et smell som kom fra ytterdøren. Men når jeg kom ut dit stod døren oppe...Alva26 skrev:Spesielt. Særlig HVIS du låste døra.
Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd, det kan hende jeg er litt glemsk og kan ha glemt og låst døren, men det har aldri hent fordi jeg er litt sånn redd av meg når jeg er alene hjemme og låser altid dørene så fort kl er 7 om kvelden. Og den søvnhypotesen din interesserer meg, men jeg kan forsikre det at jeg aldri har gått i søvne. Det fryktelig mye vind denne natten også, så det kan da forårsake smellet jeg hørte, men da må ytterdøren ha stått oppe, noe jeg tvilte på at den gjorde. Desutten så forklarer ikke noe av dette hundens oppførsel under det hele... Uforklarlig.
Antall ord: 302
Hide post links |
Nei. Spesielle ting. Som sagt, er vanskelig for meg, som står utenfor, både å tro og å synse.
Man må liksom være tilstede selv, oppfatte selv.
Du tror det ikke før du får se det, liksom...
Men spennende å lese om
Man må liksom være tilstede selv, oppfatte selv.
Du tror det ikke før du får se det, liksom...
Men spennende å lese om
Antall ord: 43
Hide post links |