"The universe is expanding, the vacuum is contracting to infinity, and all of
reality emerge from the feedback between expansion and contraction. The expansion
part would be the electromagnetic radiation part of the universe, and the contracting
part would be the curvature of space-time and the vacuum energy going towards
singularity at the center of the system. It became really clear if there's an expansive
and a contractive part of the universe, the expansion part is what we see as reality,
which is the radiating electromagnetic eminition that we see (star, planet, atom, etc),
all radiate energy so we see it, and the contractive part that we dont see would be
the vacuum energy curving into it generating singularity, generating the gravitational
field. So no i had an inkling between radiation and gravity, gravity going towards
singularity, space-time curving towards singularity."
Han har vært et logisk tenkende og funderende mennseske siden han som skolebarn fikk
vite at en strek er 1-dimensjonal, en firkant er 2-dimensjonal, og en kube er 3-dimensjonal.
Dette satte igang ut-av-boksen tankegangen som førte til hans nye teorier som supplerer
dagens hypoteser opp mot etablerte vitenskapelige fakta.
Han har rukket å vinne en pris, artikkelen hans om "The Schwarzchild Proton" vant prisen
for beste artikkel ved Universitetet i Liege, spm beskriver (blant annet) kjernen i et atom
som et mini svart hull.
Kan universet henge sammen noe a-la slik han fremstiller det? Det er så logisk, til og med
mørk materie er det en forklaring for i denne modellen. En kan være enig eller uenig i mye
av det andre ham snakker om (Aliens, Mayaen, Pyramidene, etc.), uansett har Nassim
Haramein mange poeng. Har du en pirrende nyskjerrighet for dynamikken bak universet vi
lever i, lurer du på hvorfor noe kan være uendelig, eller bare undrer på hva et atom er, så
vil du finne mange gullkorn i denne presentasjonen:
[googlevideo]6151699791256390335#[/googlevideo]
http://video.google.com/videoplay?docid ... 256390335#
Universet & dets hemmeligheter ⇒ Vår "Tids Einstein?"
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jul 2008 20:01
- 16
- Blitt takket: 4 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Vår "Tids Einstein?"
Jepp, han prater mye om det samme jeg selv kom frem til når jeg var ung.
Det er et meget intressant tema, og kan bety mye for vår forståelse av Universet, hvordan det fungerer og er bygd sammen.
Til slutt kan det få betydning for hvordan vi lever våre liv, og opplever livet.
Jeg startet en tråd om det for en tid tilbake:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 62&t=17346
Det er et meget intressant tema, og kan bety mye for vår forståelse av Universet, hvordan det fungerer og er bygd sammen.
Til slutt kan det få betydning for hvordan vi lever våre liv, og opplever livet.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 62&t=17346
Antall ord: 78
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Grunnen til at han ikke tas seriøst eller bør tas seriøst som en fysiker, er fordi han gjør mange grunnleggende feil.
En del artikler (som ikke tar 8 timer å gå gjennom) om problemene med Harameins påstander:
http://azureworld.blogspot.com/
En del artikler (som ikke tar 8 timer å gå gjennom) om problemene med Harameins påstander:
http://azureworld.blogspot.com/
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Fornekter seg aldri..
Så fort en fysiker og eller en vitenskapsmann trår utenfor den strengt bevoktede BOXEN, så blir merkelappen: Useriøs, kvakksalver, uekte osv. osv spikret fast i pannen hans.. Skeptikere går hardt til verks og er villig til å gjøre ALT, kun for å få denne stakkars fyren som er i stand til å dra andre konklusjoner, og komme med litt annen teori... Dette gjentar seg til det kjedsommelige.. Skeptikere vil ALDRI kunne klare å møte noen som tenker litt utenfor boxen sin, med respekt.....
Sad but true..
Så fort en fysiker og eller en vitenskapsmann trår utenfor den strengt bevoktede BOXEN, så blir merkelappen: Useriøs, kvakksalver, uekte osv. osv spikret fast i pannen hans.. Skeptikere går hardt til verks og er villig til å gjøre ALT, kun for å få denne stakkars fyren som er i stand til å dra andre konklusjoner, og komme med litt annen teori... Dette gjentar seg til det kjedsommelige.. Skeptikere vil ALDRI kunne klare å møte noen som tenker litt utenfor boxen sin, med respekt.....
Sad but true..
Antall ord: 90
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Happe: Så kan du trekke frem noe av kritikken du mener er ubegrunnet?
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jeg tror ikke han har klart å løse noen av Einsteins' problemer eller funnet teorien bak alt.
Noen sier han er for opptatt av Big Bang teorien. Essensen av modellen virker logisk og den
ER FORFRISKENDE, det handler om energi, men jeg ser etter å ha lest kritikken at han gjør
mange grunnleggende feil.
Noen sier han er for opptatt av Big Bang teorien. Essensen av modellen virker logisk og den
ER FORFRISKENDE, det handler om energi, men jeg ser etter å ha lest kritikken at han gjør
mange grunnleggende feil.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Intressante tanker det der! Ang mikro og makrokosmos, forskjellige dimensjoner. Er forsåvidt enig med tankene dine. Så tenk om universet vårt er et atom i en knust ølflaske på 150 meters dyp i et annet univers. Sjansene for at vi skal oppdage det, er uendelig små.Moonstone skrev:Jepp, han prater mye om det samme jeg selv kom frem til når jeg var ung.
viewtopic.php?f=62&t=17346
En morsom tanke synes jeg er at hvis du teoretisk sett zoomer innover i noe, og kan gå inn til dette punktet, og zoome inn på ny, og gå inn til dette punktet igjen, så vil det alltid ha same proporsjoner fra ditt ståsted, og du kan zoome innover eller utover i det uendelige.
Når det gjelder forskjellene, elektronene som går i bane rundt protonet har en helt annen pinn/hastighet. Så kan vi si at lenger ute i makrokosmos, f.eks hvis vi ser på solsystemet så er solen først og fremst ikke et proton, planetene som kretser rundt går saktere, strukturen er ikke lik. I et atom dreier det seg om negative og positive ladede partikler, mens i solsystemet dreier det seg om gravitasjonskrefter. Så jeg tror f.eks ikke at universet vårt kan være på innsiden av et svært atom fra vårt ståsted.
Det som er fascinerende synes jeg med atomer, er at den på en måte er byggeklossen for hele universet i vår fysiske virkelighet, og består av 99,99% tomrom som de fleste vet. Og en kan jo spør seg selv om de resterende 0.01% også er uoppdaget tomrom.
Så hele vår fysiske virkelighet er bare en jævla illusjon som vi sliter ræva av oss i, vi har blitt lurtfor faen! Hijacked!! Kanskje vi er "dumbbed down" hele gjengen, se John Carpenter's "They Live", og få skrekkvisjoner!
Antall ord: 375
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Jepp, det er alltid gøy å filosofere og leke med ideeravva skrev:Intressante tanker det der! Ang mikro og makrokosmos, forskjellige dimensjoner. Er forsåvidt enig med tankene dine. Så tenk om universet vårt er et atom i en knust ølflaske på 150 meters dyp i et annet univers. Sjansene for at vi skal oppdage det, er uendelig små.Moonstone skrev:Jepp, han prater mye om det samme jeg selv kom frem til når jeg var ung.
viewtopic.php?f=62&t=17346
En morsom tanke synes jeg er at hvis du teoretisk sett zoomer innover i noe, og kan gå inn til dette punktet, og zoome inn på ny, og gå inn til dette punktet igjen, så vil det alltid ha same proporsjoner fra ditt ståsted, og du kan zoome innover eller utover i det uendelige.
Når det gjelder forskjellene, elektronene som går i bane rundt protonet har en helt annen pinn/hastighet. Så kan vi si at lenger ute i makrokosmos, f.eks hvis vi ser på solsystemet så er solen først og fremst ikke et proton, planetene som kretser rundt går saktere, strukturen er ikke lik. I et atom dreier det seg om negative og positive ladede partikler, mens i solsystemet dreier det seg om gravitasjonskrefter. Så jeg tror f.eks ikke at universet vårt kan være på innsiden av et svært atom fra vårt ståsted.
Det som er fascinerende synes jeg med atomer, er at den på en måte er byggeklossen for hele universet i vår fysiske virkelighet, og består av 99,99% tomrom som de fleste vet. Og en kan jo spør seg selv om de resterende 0.01% også er uoppdaget tomrom.
Så hele vår fysiske virkelighet er bare en jævla illusjon som vi sliter ræva av oss i, vi har blitt lurtfor faen! Hijacked!! Kanskje vi er "dumbbed down" hele gjengen, se John Carpenter's "They Live", og få skrekkvisjoner!
Jeg har alltid likt og hatt annlegg for det.
Jeg vet at det er fundamentale forskjeller på oppbygningen av atomer og solsystemer, men det KAN i å for seg fungere som det samme? Man ser jo av svermer av solsystemer igjen danner Gallakser, som igjen danner andre tettheter/klynger. Til slutt kan det jo bygge opp en slags form om det blir tett nok. Mulighetene er MANGE!!
Den fysiske virkeligheten ER en illusjon, sett fra metafysisk ståsted værtfall.
En hel haug med små byggeklosser med masse "tomrom" mellom som tilsynelatende er fast masse for oss. Utrolig hva dimensjoner kan gjøre.
"They live" ja, den er det lenge siden jeg har sett
Har ikke sett den siden den kom ut i 1988, men har faktisk tenkt på den mye i det siste, hehe..
(Det syke er at hovedrolleinnehaveren var Rowdy Roddy Piper!(Wrestler) ehm, nok avsporinger)
Antall ord: 535
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Ja, vi ser jo at det er enorme avstander i universet vårt mellom galakser, stjerner, etc. Det samme er det inne i et atom, osv nedover til quarker og enda mindre bestanddeler som trolig består av tomrom med en kjerne i midten og små ioner som surrer rundt. Det kan virke som dette pågår i det uendelige nedover i samme mønster (akkurat som du finner fraktraler som har et mønster som gjentar seg om og om igjen i naturen). Så spørs det da hva vi oppdager med LHC, som studerer vårt mikrokosmos så langt det er mulig idag. Motsatt vei ser vi jo at alle galakser har sorte hull i midten. Hva om Hassim har rett, at det finnes et sort minihull inni hvert atom. Hva om galaksene roterer rundt en større sort kjerne, og vårt univers er en del av mange andre univers som spinner rundt et enda større sort hull oppover i makrokosmoset. Hva vil vi se langt der ute i makrokosmos hvis vi snur og ser tilbake, eller langt der inne. Det kan ingen fatte, vi vet ikke hvor langt inne eller ute vi er i kaninhullet, og uansett observasjonssted vi er på, så vil vi kanskje se det samme mønsteret. Når vi f.eks mottar lys fra stjerner mange lyssår fra oss, så ser vi tilbake i fortiden, det er akkurat som å se tilbake på en lang hale i verdensrommet, et glimt av fortiden. Akkurat som radiosignaler sendt ut på 40-tallet beveger seg utover i rommet med lysets hastighet, og representerer en fortid på vår planet for de som måtte plukke det opp. Et avtrykk av fortiden. Og idag har vi superdatamaskiner som blir stadig bedre som beregner mulige fremtidige hendelser. Fascinerende.
They Live er en lavbudsjetts kult film som jeg ble virkelig fascinert av. Jeg kom til å tenke på den for kort tid siden, så nå har jeg nettopp sett den igjen, syntes den var like bra nå! Litt pussig at du har tenkt på den filmen nå i det siste (its a sign!;).
They Live er en lavbudsjetts kult film som jeg ble virkelig fascinert av. Jeg kom til å tenke på den for kort tid siden, så nå har jeg nettopp sett den igjen, syntes den var like bra nå! Litt pussig at du har tenkt på den filmen nå i det siste (its a sign!;).
Antall ord: 356
Hide post links |