Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPåvirket av ånder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
wolvaria
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2010 17:21
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Påvirket av ånder

Innlegg av wolvaria »

For ikke så veldig lenge siden prøvde jeg å få kontakt med en bestemt ånd (jeg brukte ikke Oujia brett), en uke etterpå fikk jeg ikke sove den ene dagen pga feberfantasier. Litt senere kom jeg tilfeldigvis over at ånden døde akkurat på den datoen jeg hadde feberfantasier, og dette var noe jeg ikke visste på forhånd.

Tror dere at dette er mulig? Jeg er ganske skeptisk selv, men vet ikke helt hva jeg skal tro.
Antall ord: 78
Wolvaria

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Påvirket av ånder

Innlegg av rhonersen »

Det du får av informasjon fra et ouilja-brett, kommer fra deltakernes underbevissthet og forventninger og ikke fra noe overnaturlig. Hvordan ouilja-brett virker og hvorfor det virker så overbevisende, har blitt forklart i tidligere tråder, bl.a. her:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 83#p448683
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
wolvaria
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av wolvaria »

Jeg har prøvd Ouija brett mange ganger og det fungerer akkurat likt som en pendel. Det er ren og skjær ønsketenkning. Grunnen til at jeg nevnte akkurat dette med Oujia er at det sies at mennesker har opplevd forstyrrenes ting etter de har drevet med det slik som mareritt, paranoia osv.
Og dette var noe jeg ville utelukke når jeg først skriver at jeg muligens har fått kontakt med en ånd.
Antall ord: 76
Wolvaria

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Det er mulig at det er logiske forklaringer på dette i forhold til legevitenskap og annet som jeg ikke er så inne i ;)

Men jeg vil tro at muligheten er tilstede for at du kan være ekstra "åpne" for kontakt når allmenntilstanden er nedsatt. Jeg har selv opplevd uforklarlige ting i forbindelse med lignende, og fått det bekreftet etterpå. Det er sunt å være skeptisk, og ikke la seg rive med. Men npen ganger opplever vi faktisk ting vi ikke er i stand til å finne vitenskapelige forklaringer på.

Håper du har det bedre nå?
Antall ord: 98
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
wolvaria
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av wolvaria »

Jeg har alltid den lille setningen i bakhodet som sier:"Jeg tror ikke før jeg får se det", men i blant kan man virkelig begynne å lure.

Joda, heldigvis skjedde dette kun den ene natten så jeg har det helt fint nå :)
Antall ord: 43
Wolvaria

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Nå har du jo sett det ;) :lol:

Men jeg skjønner hva du mener, og det er også lett å falle i fella at men stadig ser spøkelser ved høylys dag.

Likevel så er det noe man føler på seg når det først skjer. En indre visshet. Og den er ikke lett å forklare. ;)
Antall ord: 56
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Sannelig ikke godt å komme med noe konkret svar til trådstarter,så svaret blir vanskelig.Kanskje føler du best selv hva som var tilfelle eller ikke. Må henge meg på de som her har svart før meg,at også JEG "så" stadig noen rundt senga mi på sykehuset,mens jeg nå lå der,og hørte svake "raslinger" fra tøyet som "de eller noen hadde på". M.a.o-det hørtes liksom på disse lydene,at "de/noen" beveget seg rundt i rommet,og jeg hadde en slags formening om at jeg ble passet på. Men jeg hadde behov for sterke smertestillende medikamenter noen dager,så om det skyldtes disse er en mulighet ;) .
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Skjønte ikke helt hva du spurte om.
Forsøkte du å komme i kontakt med en avdød, og så fikk du feberfantasier den datoen den avdøde døde?
Mulig du har forsøkt å komme i kontakt med avdøde nær avdødes dødsdato for å minens avdøde, og at det dermed var tilfeldig at du ble syk og koblet det med kontaktforsøket.
På den annen side så har jeg hørt rarere ting, så utelukker ikke noe.
Kanskje det var avdødes måte å si hei til deg på?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
wolvaria
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av wolvaria »

Jeg forsøkte å få kontakt med den avdøde, men jeg fant ikke ut før etter jeg hadde hatt feberfantasiene på hvilken dato personen døde. Personen jeg ville ha kontakt med er en person jeg ikke har kjent og visst når ble født eller den dagen den døde. Så det er derfor jeg synes det er så rart at både dødsdatoen og feberfantasiene mine var så nærme hverandre.

Det kan være slik som du sier at dette kan være en måte for den avdøde å kommunisere på. Har hatt slike tilfeller før, men det går som regel mest i kommunikasjon igjennom drømmene mine.
Antall ord: 117
Wolvaria

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Det er mulig dette var et tegn du ga deg selv for å bli mer bevisst, om du skjønner? Denne avdøde har i allefall ikke mulighet til å gi deg feberfantasier, påvirke deg fysisk i en så stor grad. Det er jo også gjerne slik at sykdom kan ligge og ulme i kroppen en stund før det brytes ut. Vitenskapelig sett finnes det forsøk som helt klart tyder på at kroppens immunforsvar styrkes når vi har det bra/er positive, og svekkes ifb med frykt/negative tanker. Kan det ha vært noe ifb med denne seansen som gjorde deg redd, urolig eller lignende, slik at det som ulmet i kroppen fikk sjans til å bryte ut?

Vit i allefall at du er herre over hva som kan kontakte deg, hva som får trenge inn i din "sfære". Quija ol er ikke farlig, bare stå sterkt i deg selv og vær tydelig på at kun de som bringer noe positivt får lov til å "henge seg på" deg. Beskytt deg selv på den måten som passer deg best.

Har hørt mange drar med seg ting/negative entiteter hjem fra utdrivelse. Jeg opplevde noe litt festlig under en husrens; jeg tok visst med meg et par av "gjestene" jeg har hjemme i stedet :oops: de fikk pent bli med hjem igjen :lol:
Antall ord: 227
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links