Så for noen år tilbake på paranormal.no tror jeg at jeg skrev om Baroniet i Rosendal. Visst det er noen som har vert der så håper jeg at dere visste at det spøker der. Så, heldigrisen meg har ENDELIG fått meg jobb som servitør i Salongen. Keg begynner på mandag, og jeg gleder meg sånn veldig ! Kanskje jeg får oppleve noe overnaturlig ? Men jeg skal ikke forvente noe tenker jeg, det blir bare en glede av å jobbe der. Jeg har alltid elsket Baroniet, så vakkert.
Uansett, jeg lurer på om det er noen her som har vert der ? Stikk nå gjerne innom å hils på meg (ha ha som du vet hvem jeg er xD), visst du skal der i sommer eller ikke. :]
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Re: Baroniet i Rosendal
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Baroniet i Rosendal
Antall ord: 129
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Hei Rosalind! Kanskje du da får spennende opplevelser å dele med oss da!? Håper på det... og venter i spenning!
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Jan 2009 15:12
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Masse lykke til, og håper du får oppleve noe spennende! Virkelig!
Du er heldig som er servitør på en plass det muligens spøker da! Skulle ønske det jeg også, men får nøye meg med en greit kjedelig, men godt betalt jobb på ExtraLeker... (Der det ikke spøker, for å si det sånn. )
Du er heldig som er servitør på en plass det muligens spøker da! Skulle ønske det jeg også, men får nøye meg med en greit kjedelig, men godt betalt jobb på ExtraLeker... (Der det ikke spøker, for å si det sånn. )
Antall ord: 59
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."
I'm a member of CSI: Can't stand idiots
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."
I'm a member of CSI: Can't stand idiots
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 09 Sep 2009 22:35
- 15
- Har takket: 12 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Så flinke ungdommer som jobber i ferien sin, det hadde aldri jeg giddi, ha ha ha.
Håper du får noen opplevelser å dele med oss ja Rosalind.
Håper du får noen opplevelser å dele med oss ja Rosalind.
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Ønsker deg masse lykke til i den nye jobben,og husk: du får oppleve det du eventuelt er klar for
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Ja nå har jeg altså jobbet der i 4 uker og kan si jeg har fortsatt ikke opplevd noe overnaturlig, men jeg har fått utforsket nesten hver eneste del av Baroniet (for jeg har nemlig hørt fra sjefen min at det fins hemmelig rom som ingen vet hvor er). Jeg har til og med fått vite at det er bilde av tipp tipp oldemoren min som var tjener der oppe.
Jeg har fått vite hvem som går igjen i hele Baroni hagen. Det er Aksel Rosenkrantz (som vi i min familie kaller Klompfot), også er det en kvinne som går hjemsøker hagen (som jeg tror ble omtalt i boken til Bjør Våde "Alle Norske spøkelser"). Også kvinnen i paddetårnet.
Også på loftet har de så mangen ting som ikke blir vist i omvisningen som ser helt fantastisk ut ! De har baronens gamle stol, et gammelt piano, og gapestokker i taket som jeg lurer så inn i hampen på hva de har brukt til !
Uansett, ta nå hjertelig turen, Baroniet er virkelig et nydelig sted.
Les litt om det: http://no.wikipedia.org/wiki/Baroniet_Rosendal
Og husk, du kan jo alltids spørr etter meg, så kan vi slå av en prat hehe.
Jeg har fått vite hvem som går igjen i hele Baroni hagen. Det er Aksel Rosenkrantz (som vi i min familie kaller Klompfot), også er det en kvinne som går hjemsøker hagen (som jeg tror ble omtalt i boken til Bjør Våde "Alle Norske spøkelser"). Også kvinnen i paddetårnet.
Også på loftet har de så mangen ting som ikke blir vist i omvisningen som ser helt fantastisk ut ! De har baronens gamle stol, et gammelt piano, og gapestokker i taket som jeg lurer så inn i hampen på hva de har brukt til !
Uansett, ta nå hjertelig turen, Baroniet er virkelig et nydelig sted.
Les litt om det: http://no.wikipedia.org/wiki/Baroniet_Rosendal
Og husk, du kan jo alltids spørr etter meg, så kan vi slå av en prat hehe.
Antall ord: 214
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Spennende, håper du får oppleve noe! (om det er det du har lyst til da)
Ellers sier jeg meg enig med sol, du er flink som tar deg jobb, og det kommer til å lønne seg senere, ser veldig bra ut på papiret!
Ellers sier jeg meg enig med sol, du er flink som tar deg jobb, og det kommer til å lønne seg senere, ser veldig bra ut på papiret!
Antall ord: 45
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Sep 2010 18:56
- 14
haha ! Så kjekt at det er brukere fra "hjembygda" mi
Og ja, jeg har vært på Baroniet mange ganger med barneskolen når jeg gikk der, for å lage santa lusia-boller og julepynt. Men det er 5 år siden da. Nå går jeg i 9. klasse på ungdomsskolen
Jeg har gått 1 "hemmelig" vei, men gikk ikke hele, for vi måtte snu. Jeg har også hørt at det spøker der. Men jeg har ikke sett alle de små "ruinene" rundt baroniet selv, men har vært nede med paddedammen. Har du hørt om den hesten som skal gå igjen der?
Jeg har hørt den, men ikke sett den. Jeg har også hørt Klumpfot en gang vi var der(påstod jeg). Men de andre sa at det bare var noen folk der som for å flytta på ting.
Og ja, jeg har vært på Baroniet mange ganger med barneskolen når jeg gikk der, for å lage santa lusia-boller og julepynt. Men det er 5 år siden da. Nå går jeg i 9. klasse på ungdomsskolen
Jeg har gått 1 "hemmelig" vei, men gikk ikke hele, for vi måtte snu. Jeg har også hørt at det spøker der. Men jeg har ikke sett alle de små "ruinene" rundt baroniet selv, men har vært nede med paddedammen. Har du hørt om den hesten som skal gå igjen der?
Jeg har hørt den, men ikke sett den. Jeg har også hørt Klumpfot en gang vi var der(påstod jeg). Men de andre sa at det bare var noen folk der som for å flytta på ting.
Antall ord: 146
Hide post links |