Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderStemme i skogen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Miyavi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jan 2008 23:07
16

Stemme i skogen

Innlegg av Miyavi »

Jeg hadde vært hos en veninne og hatt en koselig filmkveld. Tiden fløy, og før jeg visste ordet av det var det bekmørkt ute. Selv er jeg egentlig ikke noe redd for å gå hjem i mørket, jeg syns derimot det er litt koselig, under en fin stjernekveld. Men denne kvelden skulle vise seg å bli alt annet enn koselig.
Veien fra min veninne hjem til meg er gjennom en skogvei, en ti minutters gåtur som idag ble til en fem minutters løpetur.
Altså, mens jeg da hadde lagt i vei, og var vel inne i den nokså mørke skogveien, famlende med en liten lommelykt, men fortsatt på godt humør, flirende over samtaler jeg og veninnen min hadde hatt tidligere den kvelden, hørte jeg plutselig en mørk stemme fra skogen. Den sa navnet mitt. Den gjentok navnet mitt to ganger. Jeg hørte ingen fotskritt, ingen lyder. Kun denne stemmen. Denne ukjente, uvennlige stemmen. Selvfølgelig, det kunne vært noen som tullet med meg. Men hvem er det som er ute midt i skogen midt på natten, som sier navnet mitt? Ingen andre enn veninnen min, som jeg forlot sovende i stolen hos seg selv, visste hvor jeg var hen. Og ingen kunne kjent igjen at det var meg som gikk der, ettersom det var helt mørkt. Jeg begynte å gå fortere. Fortsatt ingen lyd av noen som rørte seg i skogen. Men plutselig hørte jeg stemmen på andre siden av veien, den gjentok fortsatt navnet mitt to ganger. Den hørtes lokkende ut, som om den kallte på meg til å komme til seg. Jeg fikk en så utrolig ubehagelig følelse, og følte bare for å komme meg fortest mulig bort derfra.

Er det noen som kan ha noen slags forklaring på dette?
Skulle jeg blitt igjen, og svart stemmen?
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Badger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Sep 2008 13:06
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Re: Stemme i skogen

Innlegg av Badger »

Den var uvennelig, men lokkende? Litt vanskelig å forstå da det er litt motsetninger. Men det var ikke noe kjent med stemmen? Ingen andre du kjenner som har opplevd noe i den skogen? Du får lure noen andre til å ta samme veien på samme tiden og høre om de opplever noe liknende.. ;)

Jeg har også opplevd en stemme en gang på en helt annen måte, men det var ganske guffent.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mysteriet

Innlegg av Mysteriet »

jeg veit ikke, ekkelt da ! Skjønner godt at du løp ! :)
Lykke til !
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acespace
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2007 19:46
17
Kjønn (valgfri): kar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av acespace »

Hadde skriki hold kjeft og stikki av jeg? Jeg sier ikke at jeg ikke hadde vært redd. Men når jeg blir redd blir jeg oftest sur og...
Antall ord: 29
God gave rock 'n' roll to YOU

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Det du forteller, trådstarter, om den ubehagelige, men samtidig lokkende stemmen, fikk meg til å tenke på Huldra og de underjordiske.. for de som tror på slikt.
Sånn som jeg.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

ikke glem nøkken! Nøkken liker ikke og bli glemt!

men tilbake til temaet, du gikk i skogen, det var mørkt, det kan vært hue ditt som spilte deg et puss, nettopp pga disse tingene
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Innlegg av Purka »

men tilbake til temaet, du gikk i skogen, det var mørkt, det kan vært hue ditt som spilte deg et puss, nettopp pga disse tingene

Lett å tenke slik, men la oss nå si at det ikke er hjernen som spiler deg et puss.
Det finnes gale folk som finner interresse i å jakte på folk som går alene gjennom skogen på nattestid. det har skjedd før, og kommer til å skje igjen så lenge mennesket eksisterer.
Før du tar dette som noe paranormalt, så vurder mulighetene for at det faktisk kan finnes gale folk / kikkere osv. take care. Bedre føre var enn ettersnar.
Antall ord: 107
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

Purka skrev:men tilbake til temaet, du gikk i skogen, det var mørkt, det kan vært hue ditt som spilte deg et puss, nettopp pga disse tingene

Lett å tenke slik, men la oss nå si at det ikke er hjernen som spiler deg et puss.
Det finnes gale folk som finner interresse i å jakte på folk som går alene gjennom skogen på nattestid. det har skjedd før, og kommer til å skje igjen så lenge mennesket eksisterer.
Før du tar dette som noe paranormalt, så vurder mulighetene for at det faktisk kan finnes gale folk / kikkere osv. take care. Bedre føre var enn ettersnar.
Ja de norske skogene er jo stappa med slike folk, spesielt de som kjenner navnet til alle
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links