Universet & dets hemmeligheterHold dere unna aliens folkens!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hold dere unna aliens folkens!

Innlegg av zind »

Syntes denne skapningen fra larga var litt søt jeg Chimera, so jo så snill ut atte :lol:

V_O :
Jeg har skrevet en del på forumet her tidligere, men det ligger vel spredt rundt i forskjellige tråder. Det eneste jeg har opplevd noe kontakt med er en fra arcturus, som viste seg for meg. Blir litt sånn absurd å snakke om og umulig å bevise så jeg holdt opplevelsen tett til brystet i mange år. For meg var det et utelukkende hyggelig besøk fra noen jeg oppfattet som utrolig vis, forståelsesfull og kjærlig. En renere og tryggere energi har jeg aldri opplevd hverken før eller siden. Sånn utseendemessig var han ikke så ulikt et menneske. Litt smalere benbygning, litt annerledes øyne (ikke store, men faktisk smalere enn våre, litt som når noen myser mot solen), ganske smale lepper. Ellers veldig lik et menneske,.. bortsett fra det han utstrålte da
Antall ord: 157
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

så spennende da zind :)
fikk du vite noe interessant da? og hvor ligger arcturus?
Antall ord: 14
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Arcturus er den klareste stjernen i stjernebildet bjørnevokteren. Den er den tredje klareste stjernen på himmelhvelvingen, etter Sirius og Canopus, og har en tilsynelatende størrelsesklasse på −0.05.

http://no.wikipedia.org/wiki/Arcturus

Syns bildene til Gaute var litt spennende jeg da. Har du fler? :)
Antall ord: 48
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

zind skrev:Syntes denne skapningen fra larga var litt søt jeg Chimera, so jo så snill ut atte :lol:

V_O :
Jeg har skrevet en del på forumet her tidligere, men det ligger vel spredt rundt i forskjellige tråder. Det eneste jeg har opplevd noe kontakt med er en fra arcturus, som viste seg for meg. Blir litt sånn absurd å snakke om og umulig å bevise så jeg holdt opplevelsen tett til brystet i mange år. For meg var det et utelukkende hyggelig besøk fra noen jeg oppfattet som utrolig vis, forståelsesfull og kjærlig. En renere og tryggere energi har jeg aldri opplevd hverken før eller siden. Sånn utseendemessig var han ikke så ulikt et menneske. Litt smalere benbygning, litt annerledes øyne (ikke store, men faktisk smalere enn våre, litt som når noen myser mot solen), ganske smale lepper. Ellers veldig lik et menneske,.. bortsett fra det han utstrålte da
Så heldig du er zind. Det hørtes ut som en god opplevelse :mozilla_smile:

Tror ikke at aliens er det vi trenger å frykte, om de så er her i blant oss eller "der ute" og overvåker oss. Men heller trangsynhet, egoisme og ubegrunnet frykt hos oss selv.
Antall ord: 208
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2007 20:48
17
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Innlegg av Chimera »

zind skrev:Syntes denne skapningen fra larga var litt søt jeg Chimera, so jo så snill ut atte :lol:

V_O :
Har lagt merke til at beskrivelsen av Arcturians på diverse nettsteder er alt fra humanoider til små grønne vesener, så jeg tar nok det meste jeg leser der med en klype salt eller to :) Jeg må innrømme at jeg tror mer på deg eller nettsidene til diverse selvutnevnte profeter med jevnlig kontakt med verdensrommet. Personlig så befinner jeg meg mellom tro og tvil (har vært mer troende før) når det gjelder livet i universet. Var dette en engangskontakt eller har dere prates flere ganger?
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

Bearchild skrev:Arcturus er den klareste stjernen i stjernebildet bjørnevokteren. Den er den tredje klareste stjernen på himmelhvelvingen, etter Sirius og Canopus, og har en tilsynelatende størrelsesklasse på −0.05.

http://no.wikipedia.org/wiki/Arcturus

Syns bildene til Gaute var litt spennende jeg da. Har du fler? :)
takk bearchild.. harikke hørt om denne stjernen før jeg.. :)
vet ikke helt hva jeg skal tro, tror jo at det er mer der ute, men syns det er vanskelig uten bevis.. akkurat som med det paranormale, trodde jo at det fantes mer, men var ikke sikker før jeg fikk oppleve det, hvis dere skjønner :)
Chimera skrev:Var dette en engangskontakt eller har dere prates flere ganger?
Det er jeg spent på og.. :) og hva prater dere om?
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg får prøve å forklare litt, morsomt at dere syntes dette var spennende :)

Det som skjedde var at jeg merket jeg hadde noen med meg lenge, nærværet ble gradvis sterkere og sterkere. Antagelig for å forberede meg litt. Etter to uker med å kikke meg over skulderen var jeg så sikker på at noen var der at jeg spurte hvem det var. Jeg kan ikke si annet enn at jeg opplevde det som om han befant seg i en annen dimensjon eller at jeg ikke var "åpen" nok til å se han fysisk. Det som skjedde var at jeg fikk et bilde i hodet av han. Det var en slags telepatisk kontakt uten ord på sett og vis, veldig vanskelig å forklare... jeg opplevde han nok mer som en hjelper av utenomjordisk karakter, fordi beskjeden jeg fikk var så personlig. Det handlet mest om å gi meg trygghet og et lite hint om at jeg ikke var alene. Jeg hadde han med meg i mange år, men han "viste" seg aldri for meg igjen. Jeg mistenker at skipene jeg så mange år senere også var fra arcturus. Det festlige var den gangen jeg var hos et medium og spurte om hun kunne ane en forbindelse med en planet med meg og hun sa "arcturus", hun påstod jeg har forbindelser der og har vært litt "planethopper" i tidligere liv.

Jeg tegnet også ned en skisse av bildet jeg fikk opp, og ei synsk kusine av meg så tegningen ved en tilfeldighet og utbrøt "det er jo hjelperen din jo!!". Jeg føler desverre ikke at jeg har han med meg på samme måte lenger, da jeg tror han hovedsaklig var der for å hjelpe meg gjennom en viss utvikling og periode i livet. Strengt tatt har jeg ikke vært så opptatt av hvem eller hva jeg har kontakt med, men jeg kan fortsatt spørre og få svar når jeg trenger det gjennom en slags kommunikasjon vi har opparbeidet oss. Jeg har forstått at en del av oppgaven min i dette livet er å ikke få for mange av svarene gratis, så "de" blander seg kun inn der det er nødvendig og aldri med svar, kun med et hint om at det er noe ekstra jeg må legge merke til eller vurdere i situasjonen jeg er i. F.eks hvis jeg leter etter informasjon, og jeg får et hint når jeg er i bokhandelen og holder ei bok i hånda... da vet jeg at jeg vil finne svaret jeg leter etter der...
Ah, dette ble langt, som sagt litt vanskelig å forklare. Får prøve å "koble meg opp" og se om jeg kan få noen nyttig informasjon kanskje? Det er alt for lite informasjon om arcturus :lol:

Så, han stod ikke fysisk foran meg altså, det er viktig å påpeke. DA tror jeg at jeg hadde blitt veldig redd, med tanke på når dette skjedde og hvor lite erfaring jeg hadde med slike ting
Antall ord: 500
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

uansett da zind, dette er jo kjempe spennende å høre om.
og ut i fra det jeg har skjønt så er det veldig mange som får kontakt på akkurat den måten. man ser dem på en telepatisk måte, altså inne i hodet..
den setningen vet jeg høres rar ut, litt sånn at du er syk i hodet på en måte, men man er ikke det.. jeg tror når man får bilder eller beskjeder som man vanlighvis ikke tenker på eller som er normalt for den personen, så er det en beskjed vi bør lytte nærmere til :)
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2007 20:48
17
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Innlegg av Chimera »

zind skrev:Jeg får prøve å forklare litt, morsomt at dere syntes dette var spennende :)

Det som skjedde var at jeg merket jeg hadde noen med meg lenge, nærværet ble gradvis sterkere og sterkere. Antagelig for å forberede meg litt. Etter to uker med å kikke meg over skulderen var jeg så sikker på at noen var der at jeg spurte hvem det var. Jeg kan ikke si annet enn at jeg opplevde det som om han befant seg i en annen dimensjon eller at jeg ikke var "åpen" nok til å se han fysisk. Det som skjedde var at jeg fikk et bilde i hodet av han. Det var en slags telepatisk kontakt uten ord på sett og vis, veldig vanskelig å forklare... jeg opplevde han nok mer som en hjelper av utenomjordisk karakter, fordi beskjeden jeg fikk var så personlig. Det handlet mest om å gi meg trygghet og et lite hint om at jeg ikke var alene. Jeg hadde han med meg i mange år, men han "viste" seg aldri for meg igjen. Jeg mistenker at skipene jeg så mange år senere også var fra arcturus. Det festlige var den gangen jeg var hos et medium og spurte om hun kunne ane en forbindelse med en planet med meg og hun sa "arcturus", hun påstod jeg har forbindelser der og har vært litt "planethopper" i tidligere liv.

Jeg tegnet også ned en skisse av bildet jeg fikk opp, og ei synsk kusine av meg så tegningen ved en tilfeldighet og utbrøt "det er jo hjelperen din jo!!". Jeg føler desverre ikke at jeg har han med meg på samme måte lenger, da jeg tror han hovedsaklig var der for å hjelpe meg gjennom en viss utvikling og periode i livet. Strengt tatt har jeg ikke vært så opptatt av hvem eller hva jeg har kontakt med, men jeg kan fortsatt spørre og få svar når jeg trenger det gjennom en slags kommunikasjon vi har opparbeidet oss. Jeg har forstått at en del av oppgaven min i dette livet er å ikke få for mange av svarene gratis, så "de" blander seg kun inn der det er nødvendig og aldri med svar, kun med et hint om at det er noe ekstra jeg må legge merke til eller vurdere i situasjonen jeg er i. F.eks hvis jeg leter etter informasjon, og jeg får et hint når jeg er i bokhandelen og holder ei bok i hånda... da vet jeg at jeg vil finne svaret jeg leter etter der...
Ah, dette ble langt, som sagt litt vanskelig å forklare. Får prøve å "koble meg opp" og se om jeg kan få noen nyttig informasjon kanskje? Det er alt for lite informasjon om arcturus :lol:

Så, han stod ikke fysisk foran meg altså, det er viktig å påpeke. DA tror jeg at jeg hadde blitt veldig redd, med tanke på når dette skjedde og hvor lite erfaring jeg hadde med slike ting
Hvor lenge siden skjedde dette? Siden du ganske sikkert har utvikla deg en del på det paranormale og andre områder siden da, så kanskje han dukker opp igjen en dag, hvem vet? Kanskje du kunne blitt hans budbringer til oss her innne på para...

Hadde vært interessant å vite mer om episoden med skipene.
Antall ord: 557

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Vermilion Oriol skrev: Jeg skjønner enda ikke logikken med at "aliens" eller hva man kaller det som eventuellt skulle være det, besøker enkelt individer utenfor huset deres eller viser seg på himmelen kun for vedkommende og ikke der det skjer ting engang....uten at noen andre skulle få det med seg.
Synes også det er veldig merkelig at alle disse historiene blir fortalt av en eller annen som vil holde seg anonym. Folk sier gjerne at "de" kommer snart, men hvorfor poste det på et usselt nettsted og ikke bare..ja...jeg vet ikke...satse større?
Logikken med at de ikke viser seg offentlig enda er at dette er noe som er bestemt. Her på jorden hersker en lavpanne-mentalitet blant militæret....skyt først spør etterpå. Så jeg synes ikke det er ulogisk i det hele tatt å avvente besøket til bevisstheten her har steget noen hakk. Når det gjelder skipene vi hadde kontakt med så var dette midt i Trondheim kl 4-5 om natten, vi kunne som sagt ikke se dem, de vistes kun på bildene. At vi sannsynligvis var de eneste som fotograferte dette er ikke noe rart. Det er heller ikke så merkelig at de tipset oss om å gå ut og se på himmelen akkurat da, bare hyggelig av dem det.

Så du skjønner ikke hvorfor jeg ikke "satser større". For meg er ikke dette noe sensasjonelt, det er ingen nyhet at vi sannsynligvis får besøk av nabovesnene i nær fremtid. Dette har jo vært nevnt i årevis av de fleste med kontakt, enten det er telepatisk, fysisk eller hva det er. Det er derfor jeg ikke har giddet å legge ut disse bildene før heller, nettet bugner jo av Ufo-bilder. Intet nytt under solen, akkurat.
Når det gjelder det å holde seg relativt anonym så passer det meg ypperlig, for pr-kåt er jeg ikke.
Hvis jeg skulle ta til med dette på noen som helst måte..så måtte det jo være fordi at det var mer enn troverdig. Det har det ikke vært noen av gangene.
Hvorfor det? Er det et mål å overbevise noen da? Ikke for meg ihvertfall.
Jeg følte bare for å dele en opplevelse, om noen ikke tror meg så er det ikke min sak. Da får man bare vente på en offisiell kontakt, eller lære seg å få kontakt selv.
Antall ord: 412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Okt 2009 22:07
15
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av markoberto »

Med tanke på de fatale konsekvenser det kan få å ta kontakt, er jeg helt enig med Hawking.
Antall ord: 17
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links