Universet & dets hemmeligheterHold dere unna aliens folkens!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Hold dere unna aliens folkens!

Innlegg av Hecate »

Mulig Hawking har begynt å følge med på "V"-serien :notworthy: igjen og latt seg rive litt med, men jeg er ganske skeptisk til aliens selv.
Hva om Ashtar og alle "vennene våre" egentlig ikke er venner, men de som har satt inn seglene i energien vår for å kontrollere vår utvikling? Hva om reptiler egentlig ikke er noe geme, eller zetaene for den saks skyld...? Eller hva med annunaki?
Hvordan kan vi være så sikre på at noen raser med bedre teknologi enn oss egentlig gidder å hjelpe oss??

:badgrin:
Antall ord: 91
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hva om vi er ved veiens ende og har oppdaget, utforsket, redegjort for, satt stempel på, undersøkt, identifisert, frigjort og åpnet alle kanaler, slik at vi ikke lengre finner på noe smart?

Kjeder oss... det resulterer i detaljefiksering... kjendisskandaler i avisene... tommeltvinning, rettere sagt... bare spinner rundt oss selv... ja, du tar tegninga. Og så er det sånn nå at nå begynner man å skrike i desperasjon etter noe - så mye innenfor legemet som vil ut - så mye av de tanker og følelser, at det nærmest eksploderer - hvordan skal man så få utløp for alt dette?

Tja... Hva med å snakke om aliens, Hawking?
Hva med det? Ikke at jeg sier aliens nødvendigvis er eventyr. Det bare klarer ikke helt å slippe taket på min forundrelse over hvorfor i all verden en mann som deg skulle si noe sånt som dette...

Jeg har nå gjentatt dette i så mange innlegg i så mange variasjoner egentlig.
Begynner å kjede meg. Tommeltvinning, rettere sagt.
Antall ord: 165
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

ludoburgero skrev:
Vermilion Oriol skrev:Ja ikke sant? Desverre er det slik at dette kan man per i dag...forvente av en landsdekkende og totalt seriøs avis. I dag fikk jeg oppleve beastiality og porr på nettsiden deres. :shock: Don't ask! :(
Jo, har du sagt A, må du si B, C, D, E, F, G, H!
Nå spør jeg... på en måte. Dropper bare spørsmålstegnet og spørreordene.
Hmm...det var noe med et band som hadde et nytt album som ble promotert og hvor coveret viste en eller annen kis som klinte med et eller annet dyr. Det var nasty.

Så var det en artikkel om at kvinner var seksuell av seg i gamle dager (hvem hadde trodd det?) og da viste de pupper og vaginaer og en penis :shock:
Jo...men sånt liker vi. Får oss til å føle oss mer amerikanisert ikke sant?
Ja, det er fint å gi blind tiltro. Blir som å ta ordet for gitt fordi det kommer fra en anerkjent person.
Slik folk i sin tid sannsynligvis kommer til å kjøpe hundeavføring i hamburgerbrød hvis McDonald's begynner å selge det. Selv om de vet at det er hundebæsj.
Det er jo McDonald's! (og så er det sikkert ordentlig stekt først)
Men æsj da! :shock: Point taken :( :-&
Jeg beklager at jeg ikke kan omvendes til wigga-livsstilen :roll:
Ikke beklag! Vi har da Eminem og Brother Ali. Vi trenger ikke leke negere for å like rap.
Nei, vent... du tenker på alle disse hvite guttene som løper rundt med gullkjeder og lager tegn med hendene sine, at det har blitt legitimt med kvinneobjektivisering i samtlige musikkvideoer og i reklameplakatindustrien, at Madcon har satt Norge på verdenskartet igjen og at USA fantastisk nok har fått sin gyllenbrune president?
Jepp det er dem jeg tenker på! Jeg liker hvordan du skjønner hvor jeg vil henn :D
Jeg synes disse romvesenene kan bare komme jeg! Kanskje vi andre kan føle dem slik som white boys gjør med hip hop...eller var det rap?
Aner ikke. Jeg vet bare at dette var en rar uttalelse av Stephen Hawking.
Så lenge det blir lagt frem sånn som dette, så tror jeg nok mest at det er avisen som er useriøs.

Slik det alltid er.
Ja nå tror jeg at det er mer enn at dagbladet er useriøs..Svartepus linket nemlig til Aftenpostens artikkel om han roboten hvor det basically går i det samme. Charlie fant fra en annen side der igjen. Er det da man tenker at media generelt begynner å bli useriøs med oss?
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

ludoburgero skrev:
Vermilion Oriol skrev:
ludoburgero skrev:Jeg hadde definitivt hatt sex med romvesnene og bedt dem på en drink eller en kasse øl.

Tenk om du plutselig ble gravid med øglebabies dagen etterpå? Ville det ha vært verdt det da?
Hvis jeg slipper å betale farsbidrag og kan ta ut pappapermisjon, går det greit.
Nå vet ikke jeg om de faktisk har ført inn et reglement i forhold til det med utenomjordiske øglebabies, men slik som samfunnet er per i dag at du nærmest må betale for å puste inn oksygen blannet med eksos..så vil jeg faktisk tro at du ville ha måtte punge ut der også.
Jeg beklager hvis jeg "spammer" min egen tråd, men jeg følte for å svare på hver og en av dere!
Det går så fint. Ikke føl at de usynlige politiene våker over deg og prøver å moralisere over alt det du gjør. Jeg pleier å gjøre det samme som deg selv når jeg får anledningen.
Liker å svare alle og enhver. Nesten ingen andre liker det.

Takk!
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

camillah skrev:
Vermilion Oriol skrev:Jesus christ for en hippie du skulle være da! :shock: Hva om de hadde strålet deg ned med noe fancy våpen eller noe? Eller hva om de tok deg med for å disekrere deg slik som man gjør med frosker i biologitimen på skolen? Eller verre...hva om de hadde byttet hodet og kropp på deg og hunden din?
eller hva hvis de bare er ute etter å lære noe, eller lære bort?
eller hva hvis det er like nysgjerrige som oss som vi er på dem?
men kan jo ikke alltid gå ut for at det værste skal skje hele tiden,da blir det litt som;
herregud, skal du FLY til afrika???? tenk hvis flyet detter ned, eler du blir bortført av afrikanere eller enda værre, drept av en løve på safari??
man kan jo ikke tenke sånn.. da blir det jo veldig begrenset til hva kman kan finne på til slutt da..??

Ok....jeg prøvde å ha en spøkefylt tone med innlegget mitt...så nå skal jeg være seriøs.

Har du ikke lært noe av verdenshistorien? Et følge ankommer sjeldent en plass med fredlige hensikter. Jeg vil tro at mye-vil-ha-mer holdningene er mer universelt enn hva det er...skulle det eksistere annet liv i form av mennesker eller noe..der ute altså.

Tror du at det hadde vært realistisk å bare vandre inn i løvens hule? For det hadde jo vært noe i nærheten om noen plutselig skulle droppe innom. Blir nesten som å si at man kan bare stikke innom hvilket som helst hus fordi man er nysgjerrig på hvem som bor der. Du kan velge å tro at de tar deg inn med åpne armer, men realiteten ville nok ha vært den at vedkommende hadde blitt hysterisk og enten lynsjet deg helseløs eller fått politiet til å hanke deg inn. Skjønner du tegningen?

Jeg tok faktisk et fly til afrika jeg og jeg tenkte ikke på at flyet kom til å dette ned eller at jeg kom til å bli bortført av afrikanerene..heller ikke at jeg kom til å bli spist av en løve. Jeg regnet med at flyet kom til å klare seg fint p.g.a. disse statistikkene som viser at det skjer nesten aldri...eller noe. Altså at sjansen for at akkurat DU skulle oppleve det er minimal. Angående afrikanerene....nå er de jo slik at de fleste er som alle andre...greie hyggelige mennesker...kanskje litt mindre kalde og litt mindre stiv som en stokk aktig. Hvis du tenkte på disse som skal rane hvite pengesekker type folka...vel jeg sprang ikke rundt i gaten og flashet seddlene i den tro om at ingen kom til å gjøre noe. Jeg oppførte meg og viste respekt...likevel ble jeg tre tusen kr mindre (laaang historie). Den biten med løven...vel jeg var et par meter unna en, men jeg sprang ikke bort for å klappe på den i den troen om at det ville være som å klappe en kattunge. Kattunger kan også være fæle. Jeg tenkte ikke noen tanker om de verste scenarioene mens jeg var der, til tross for at jeg hadde mine opplevelser. Likevel hadde jeg the time of my life.

Poenget mitt...lille frøken...er at man kan fint finne på masse rart og gjøre livet til en heidundrandes eventyr og blomster og kjærlighet og alt det der uten å skulle være komplett blottet for det man ville ha kalt å være forsiktig. Du får det jo nesten til å høres ut som om man er dødskjedelig bare fordi man ikke springer med åpne armer mot enemy lines om du skjønner? Jeg personlig tror på fred og kjærlighet fremfor krig og vold, men jeg prøver å likevel ikke å være for naiv.

Ergo (jeg kan ikke tro at jeg diskuterer noe som egentlig er en liten sjanse for at det skulle skje) skulle det en dag komme ufoer med grønne menn eller hva enn det skulle være...så hadde jeg nok ikke tatt dem med åpne armer med det første nei. Det har med menneskelig innstinkt å gjøre. Man vil alltid være skeptisk til å begynne med...når det er snakk om noe som er totalt ukjent for en.
Antall ord: 739

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Moonstone skrev:
camillah skrev:
Vermilion Oriol skrev:Jesus christ for en hippie du skulle være da! :shock: Hva om de hadde strålet deg ned med noe fancy våpen eller noe? Eller hva om de tok deg med for å disekrere deg slik som man gjør med frosker i biologitimen på skolen? Eller verre...hva om de hadde byttet hodet og kropp på deg og hunden din?
eller hva hvis de bare er ute etter å lære noe, eller lære bort?
eller hva hvis det er like nysgjerrige som oss som vi er på dem?
men kan jo ikke alltid gå ut for at det værste skal skje hele tiden,da blir det litt som;
herregud, skal du FLY til afrika???? tenk hvis flyet detter ned, eler du blir bortført av afrikanere eller enda værre, drept av en løve på safari??
man kan jo ikke tenke sånn.. da blir det jo veldig begrenset til hva kman kan finne på til slutt da..??
Jeg tror det samme som deg.
Om de har teknologi til å reise interplanetariske reiser, velger å lande her, må det være for et større formål enn bare å krige.

Er du heeelt sikker på det? Vi har jo forfedre som reiste rundt og plyndret, drepte og gudene vite hva mer...fremfor å knytte bånd med disse urbefolkningene som gjerne var spirituelle og fredlige.
Hvilken forskjell utgjør det med eventuelle utenomjordiske?
Man kan jo ta Ashtar/Galactic federation of light-scenario da for eks, med Aliens som "jobber" for et større formål.
Her datt jeg litt av...sorry!
De hevdes jo lande her støtt og stadig, for å stimulere oss til "åndelig vekst" og en oppvåkning når det gjelder klima osv..
Ville de ikke bare ha vært bedre med en direkte konfrontasjon i så fall?
Antall ord: 310

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Jeg ville storkost meg hvis jeg fikk muligheten til å hilse på våre 'naboer', og jeg hadde prøvd etter beste evne å få dem til å føle seg velkomne.
Men la oss si at de har urent mel i rom-posene sine... helt ærlig.. det finner kjipere måter å dø på! am i right?
Antall ord: 54
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Charlie-O skrev:Jeg ville storkost meg hvis jeg fikk muligheten til å hilse på våre 'naboer', og jeg hadde prøvd etter beste evne å få dem til å føle seg velkomne.
Men la oss si at de har urent mel i rom-posene sine... helt ærlig.. det finner kjipere måter å dø på! am i right?

Ok...hvis man går ut ifra at "naboene" er snille, så hadde jeg gladelig introdusert dem til vår kultur, løyet og endret på et par ting angående hva som er bra smak innen musikk o.l. Jeg hadde kanskje vært vulgær nok og invitert meg selv med hjem til dem igjen. Derimot står jeg på mitt....om de skulle komme slik som i Hollywoodversjonen så hadde jeg nok vært en av dem som hadde spilt Tom Jones låter på LP eller hva enn metode man måtte bruke for å få dem på avstand :bat

Det finnes sikkert verre måter å dø på ja :D
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Det der fortalte pappa meg for rundt 7 år siden :L Stephen Hawking ligger litt på etterskudd...
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

[/quote]Ok....jeg prøvd-e å ha en spøkefylt tone med innlegget mitt...så nå skal jeg være seriøs.

Har du ikke lært noe av verdenshistorien? Et følge ankommer sjeldent en plass med fredlige hensikter. Jeg vil tro at mye-vil-ha-mer holdningene er mer universelt enn hva det er...skulle det eksistere annet liv i form av mennesker eller noe..der ute altså.

Tror du at det hadde vært realistisk å bare vandre inn i løvens hule? For det hadde jo vært noe i nærheten om noen plutselig skulle droppe innom. Blir nesten som å si at man kan bare stikke innom hvilket som helst hus fordi man er nysgjerrig på hvem som bor der. Du kan velge å tro at de tar deg inn med åpne armer, men realiteten ville nok ha vært den at vedkommende hadde blitt hysterisk og enten lynsjet deg helseløs eller fått politiet til å hanke deg inn. Skjønner du tegningen?

Jeg tok faktisk et fly til afrika jeg og jeg tenkte ikke på at flyet kom til å dette ned eller at jeg kom til å bli bortført av afrikanerene..heller ikke at jeg kom til å bli spist av en løve. Jeg regnet med at flyet kom til å klare seg fint p.g.a. disse statistikkene som viser at det skjer nesten aldri...eller noe. Altså at sjansen for at akkurat DU skulle oppleve det er minimal. Angående afrikanerene....nå er de jo slik at de fleste er som alle andre...greie hyggelige mennesker...kanskje litt mindre kalde og litt mindre stiv som en stokk aktig. Hvis du tenkte på disse som skal rane hvite pengesekker type folka...vel jeg sprang ikke rundt i gaten og flashet seddlene i den tro om at ingen kom til å gjøre noe. Jeg oppførte meg og viste respekt...likevel ble jeg tre tusen kr mindre (laaang historie). Den biten med løven...vel jeg var et par meter unna en, men jeg sprang ikke bort for å klappe på den i den troen om at det ville være som å klappe en kattunge. Kattunger kan også være fæle. Jeg tenkte ikke noen tanker om de verste scenarioene mens jeg var der, til tross for at jeg hadde mine opplevelser. Likevel hadde jeg the time of my life.

Poenget mitt...lille frøken...er at man kan fint finne på masse rart og gjøre livet til en heidundrandes eventyr og blomster og kjærlighet og alt det der uten å skulle være komplett blottet for det man ville ha kalt å være forsiktig. Du får det jo nesten til å høres ut som om man er dødskjedelig bare fordi man ikke springer med åpne armer mot enemy lines om du skjønner? Jeg personlig tror på fred og kjærlighet fremfor krig og vold, men jeg prøver å likevel ikke å være for naiv.

Ergo (jeg kan ikke tro at jeg diskuterer noe som egentlig er en liten sjanse for at det skulle skje) skulle det en dag komme ufoer med grønne menn eller hva enn det skulle være...så hadde jeg nok ikke tatt dem med åpne armer med det første nei. Det har med menneskelig innstinkt å gjøre. Man vil alltid være skeptisk til å begynne med...når det er snakk om noe som er totalt ukjent for en.[/quote]

en sunn fornuft er vel alltids å foretrekke, men jeg tror ikke de ville reist så langt eller hvordan de nå reiser bare for å lage et helvete her.. kall meg naiv, greit nok :)
er sikkert mange ''slemme'' av deres rase også, akkurat slik det er av menneskene, og løvene.. men det fins jo snille også, og hvis det da skjer at det faktisk kommer noen aliens hit til jorden, og faktisk lander i min hage, ja da velger jeg å tro at de kommer i fred :)
dør jeg da av min egen dummhet, ja da har jeg hvertfall fått et bevis på at det fins mer enn vi trodde ;)

[/quote]Jeg tror det samme som deg.
Om de har teknologi til å reise interplanetariske reiser, velger å lande her, må det være for et større formål enn bare å krige.
Man kan jo ta Ashtar/Galactic federation of light-scenario da for eks, med Aliens som "jobber" for et større formål.
De hevdes jo lande her støtt og stadig, for å stimulere oss til "åndelig vekst" og en oppvåkning når det gjelder klima osv..[/quote]

jeg har ikke hørt om Ashtar/Galactic federation of light-scenario, kunne du utdypet det litt? :)
Antall ord: 782
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

camillah skrev:
moonstone skrev:[Jeg tror det samme som deg.
De hevdes jo lande her støtt og stadig, for å stimulere oss til "åndelig vekst" og en oppvåkning når det gjelder klima osv..
jeg har ikke hørt om Ashtar/Galactic federation of light-scenario, kunne du utdypet det litt? :)
Har skrevet inlegg om emnet her:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 18&t=19439

Det er en New Age tro at en del opplyste Alien-grupper samarbeider med "høyere makter" om å rydde opp på planeter ved å stimulere åndelig oppvåkning på beboerne, slik at de ikke ødelegger seg selv og planeten de bor på, og få oss inn i en høyere bevissthet og frekvensplan.
Mange tror dette skjer i forbindelse med 2012..
Antall ord: 175
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

thank you :)
da skal jeg lese litt om det, høres interessant ut..
Antall ord: 13
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Vermilion Oriol skrev: Du kunne jo ha bedt dem om å hjelpe deg med å gjøre bakgården litt finere?
Hvordan visste du at bakgården min sårt trenger en hjelpende hånd eller ti !? :shock:

Jeg hadde nok strengt tatt pissa godt i buksa om jeg hadde våknet med en grey på soverommet, eller et skip hadde landet foran nesa på meg. Men jeg er nok mer keen på å få oppleve det enn mange, tross i at det skaper litt frykt i meg. De opplevelsene jeg har hatt med ufo og utenomjordiske har så langt vært utelukkende positive, faktisk så vil jeg dra det så langt som til å si at det er de sterkeste opplevelsene i mitt liv ;)

Jeg tror det finnes en haug med skip der ute, som overvåker utviklingen vår og som slett ikke vil oss noe vondt. Magefølelsen min sier at de har mye større grunn til å frykte oss enn vi har til å frykte de, med unntak av noen få raser jeg har hørt mye uggent om *grøsser*
Antall ord: 179
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

zind skrev:
Vermilion Oriol skrev: Du kunne jo ha bedt dem om å hjelpe deg med å gjøre bakgården litt finere?
Hvordan visste du at bakgården min sårt trenger en hjelpende hånd eller ti !? :shock:
I know where you live :shock: Neida... :lol: Jeg prøver å huske hvordsn jg kom frem til det, men det husker jeg ikke. Kanskje det var en slik allmenn greie om at alle har en bakgård som kunne ha blitt forbedret?
Jeg hadde nok strengt tatt pissa godt i buksa om jeg hadde våknet med en grey på soverommet, eller et skip hadde landet foran nesa på meg. Men jeg er nok mer keen på å få oppleve det enn mange, tross i at det skaper litt frykt i meg. De opplevelsene jeg har hatt med ufo og utenomjordiske har så langt vært utelukkende positive, faktisk så vil jeg dra det så langt som til å si at det er de sterkeste opplevelsene i mitt liv ;)
Lyst å dele det med resten av oss? :D
Jeg tror det finnes en haug med skip der ute, som overvåker utviklingen vår og som slett ikke vil oss noe vondt. Magefølelsen min sier at de har mye større grunn til å frykte oss enn vi har til å frykte de, med unntak av noen få raser jeg har hørt mye uggent om *grøsser*
Å? Jeg har ikke engang fått med meg at det eksisterer raser der ute en gang :shock:

Ja nå må du bare dele det her med oss!! :D
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Nov 2007 20:48
17
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Innlegg av Chimera »

zind skrev:

Jeg hadde nok strengt tatt pissa godt i buksa om jeg hadde våknet med en grey på soverommet
Hva med han her da? (ja, jeg vet jeg nettopp har posta bildet i en annen tråd, men det var litt mer on-topic her :) )Bilde

Han er visstnok fra Iarga, ca 10 lysår unna...

:alim :eek :lol:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links