Har i det siste fått flere tilbakemeldinger fra folk som har opplevd noen vesener jeg ikke har hørt så mye om før.
Typiske kjennetegn:
-Korte, typisk 50-60 cm høye
-Demonaktige av utseende
-Veldig aktive. Tukler med ting, slår av lyset osv.
-Nærgående på kvinner, voldtektsforsøk er rapportert
-Tilsynelatende ikke så veldig fysisk sterke (på grunn av størrelsen?)
-Opptrer i grupper på rundt 4 stk. om gangen
-Venter ofte til man har sovnet før de slår til (på grunn av manglende styrke?)
Dette høres ikke ut til ha noe med typiske gjenferd å gjøre, og absolutt noe man bør holde seg unna.....selv om de som har sett dem oppfatter dem mest som et irritasjonsmoment.
Lurte litt på om flere her inne har sett dem, har noen ide om hva de er, hvordan man kan hanskes med dem, hva de er i stand til å gjøre og hvor de kommer fra.
Har sjekket ut søvnparalyse og lignende ting i saken.
Første gang jeg hørte om dem var jeg veldig tvilende, men har etterhvert fått flere lignende historier fra sikre kilder som uavhengig av hverandre beskriver det samme.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spørsmål om kortvokste demonaktige vesener
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Re: Spørsmål om kortvokste demonaktige vesener
Foreløpig ikke noe svar på denne.
Første gangen jeg hørte om dette stillte jeg meg veldig tvilende og antok det måtte være en eller annen type søvnforstyrrelse eller søvnparalyse.
Fikk så høre samme historie fra andre, også folk som har lang erfaring me slike ting.
Er selvsagt mulig at det fortsatt er en søvnforstyrrelse, men i det ene tilfellet løp de visstnok rundt personen mens hun stod opp om natten.
Var ihvertfall utrolig mange likheter.
Fant denne linken:
http://articles.getacoder.com/Overview_ ... 015302.htm
Sitat:
Vinayakas
Vinayakas are a group of four troublesome demons who create obstacles, but we can easily cope with them.
De ser ut til å passe beskrivelsen perfekt.
Nå skal ikke jeg være den første til å hoppe på en demontro, men tenkte at hvis dette var et "vanlig" syn, uansett om det er søvnforstyrrelse eller andre ting, så kan hinduene ha satt et navn på det og kallt det Vinayakas.
Andre kaller vinayakas for Ganesha, men jeg er ikke noen hindu ekspert.
Tenkte da på noe lignende som vår bruk av ordet mare som igjen gav opphave til mare-ritt og night-mare.
Interressant hvis flere har kommentarer på dette.
Første gangen jeg hørte om dette stillte jeg meg veldig tvilende og antok det måtte være en eller annen type søvnforstyrrelse eller søvnparalyse.
Fikk så høre samme historie fra andre, også folk som har lang erfaring me slike ting.
Er selvsagt mulig at det fortsatt er en søvnforstyrrelse, men i det ene tilfellet løp de visstnok rundt personen mens hun stod opp om natten.
Var ihvertfall utrolig mange likheter.
Fant denne linken:
http://articles.getacoder.com/Overview_ ... 015302.htm
Sitat:
Vinayakas
Vinayakas are a group of four troublesome demons who create obstacles, but we can easily cope with them.
De ser ut til å passe beskrivelsen perfekt.
Nå skal ikke jeg være den første til å hoppe på en demontro, men tenkte at hvis dette var et "vanlig" syn, uansett om det er søvnforstyrrelse eller andre ting, så kan hinduene ha satt et navn på det og kallt det Vinayakas.
Andre kaller vinayakas for Ganesha, men jeg er ikke noen hindu ekspert.
Tenkte da på noe lignende som vår bruk av ordet mare som igjen gav opphave til mare-ritt og night-mare.
Interressant hvis flere har kommentarer på dette.
Antall ord: 208
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 11 ganger
det hørtes ikke særlig morsomt ut.. voldteksforsøk?
hvordan kan man bli voldtatt av noe sånt? er de liksom som deg og meg??
kanskje det er 4 kortvokste mennesker som bryter seg inn da?
nei, jeg aner ikke jeg.. men tenker liksom at hvis de er en skygge så er det jo vanskelig med et voldteksforsøk?
for skygger kan man jo se støtt og stadig, men ikke ta på eller kjenne på??
søvnparalyse høres jo ut som en forklaring kanskje.. men er jo litt vanskelig å bortforklare det med det hvis man er våken... nei, jeg aner ikke jeg, ikke har jeg hørt om de heller før...
håper noen andre kan belyse dette litt
hvordan kan man bli voldtatt av noe sånt? er de liksom som deg og meg??
kanskje det er 4 kortvokste mennesker som bryter seg inn da?
nei, jeg aner ikke jeg.. men tenker liksom at hvis de er en skygge så er det jo vanskelig med et voldteksforsøk?
for skygger kan man jo se støtt og stadig, men ikke ta på eller kjenne på??
søvnparalyse høres jo ut som en forklaring kanskje.. men er jo litt vanskelig å bortforklare det med det hvis man er våken... nei, jeg aner ikke jeg, ikke har jeg hørt om de heller før...
håper noen andre kan belyse dette litt
Antall ord: 124
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Hide post links |
Ifølge de som har opplevd dette har de våknet av å bli klådd og krafset på, noe som i og for seg drar mistanken mot en søvnparalysevariant.
Samtidig så opplevde hun som skal ha hatt dem i senga at de herjet rundt selv når hun var stått opp.
Det var ikke første gangen jeg hørte om dem på relativt kort tid, men det er nok tilfeldig.
Er nysgjerrig på hva som finnes, og historien ble fortalt av et medium under en samtale om hva de rareste tingene hun hadde opplevd var.
Fikk også en lik historie på PM.
OG jeg leste referansen fra hinduismen.
Mulig dette er noe søvnforstyrrelse og at man ser dem på samme måte når man er halvvåken, men det virker heller ikke som en typisk søvnforstyrrelse slik den ble fortalt.
Veldig rart, synes jeg
Samtidig så opplevde hun som skal ha hatt dem i senga at de herjet rundt selv når hun var stått opp.
Det var ikke første gangen jeg hørte om dem på relativt kort tid, men det er nok tilfeldig.
Er nysgjerrig på hva som finnes, og historien ble fortalt av et medium under en samtale om hva de rareste tingene hun hadde opplevd var.
Fikk også en lik historie på PM.
OG jeg leste referansen fra hinduismen.
Mulig dette er noe søvnforstyrrelse og at man ser dem på samme måte når man er halvvåken, men det virker heller ikke som en typisk søvnforstyrrelse slik den ble fortalt.
Veldig rart, synes jeg
Antall ord: 150
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2006 15:02
- 18
- Kjønn (valgfri): kjærring
- Lokalisering: akershus
jeg har hørt om noe sånt,tror de er på steder det har bodd,vært mennesker som ikke er snille,som har gjort fæle ting.har hørt det.
Antall ord: 33
lellan
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Du skriver nå så mange interessante og annerledes innlegg Ankh! Sjelden jeg har noe å tilføye eller svarer, men jeg leser da alltid
Syntes det var rart at disse skapningene forbindes med Ganesha (symboliserer jo visdom og intellekt). Prøvde å google det her nå og lese litt, men jeg blir mildt sagt forvirra og ser at jeg i så fall blir nødt til å sette meg litt bedre inn i det. Dette med voldtektsforsøk har jeg hørt om før, fra tro det eller ei, veldig oppegående jenter som fant opplevelsen veldig skremmende. Ikke mange ganger, men jeg har hørt det 2 eller 3 ganger og da hørtes det ikke ut som søvnparalyse, men kan jo selvfølgelig ha vært det. Jeg husker ikke alle detaljer, men det skjedde i hus der det var unormal aktivitet i de tilfellene jeg har hørt om. (kanskje er det en portal eller åpning i vedkommendes hus?) Den ene jenta fikk denne skapningen med seg som en slags klebeånd og var veldig plaget av det. Ei annen venninne av henne hadde bedt et familiemedlem som ser og opplever mer enn de fleste om å fjerne det. Etter det snudde ting totalt og hun merket at han ble borte, tross i at hun ikke visste noe om at noen hadde hjulpet henne
Jeg har veldig tro på at vi selv har veldig kontroll over slike opplevelser. Hadde det vært meg hadde jeg gitt klar beskjed om at de ikke er ønsket, beskyttet både meg selv og huset mot slike overgrep mot nattesøvnen og nervene. Sånn alt i alt har jeg alltid vært überskeptisk til at slike "onde" skapninger i det hele tatt finnes, men historiene er desverre mange.. jeg har nok heller tro på at de dukker opp om man trenger å jobbe litt med sin egen frykt f.eks, at om de eksisterer så har de også en plass i guds plan og i helheten. Men det er kanskje lett å si når man aldri har opplevd slik som dette på kroppen selv
Syntes det var rart at disse skapningene forbindes med Ganesha (symboliserer jo visdom og intellekt). Prøvde å google det her nå og lese litt, men jeg blir mildt sagt forvirra og ser at jeg i så fall blir nødt til å sette meg litt bedre inn i det. Dette med voldtektsforsøk har jeg hørt om før, fra tro det eller ei, veldig oppegående jenter som fant opplevelsen veldig skremmende. Ikke mange ganger, men jeg har hørt det 2 eller 3 ganger og da hørtes det ikke ut som søvnparalyse, men kan jo selvfølgelig ha vært det. Jeg husker ikke alle detaljer, men det skjedde i hus der det var unormal aktivitet i de tilfellene jeg har hørt om. (kanskje er det en portal eller åpning i vedkommendes hus?) Den ene jenta fikk denne skapningen med seg som en slags klebeånd og var veldig plaget av det. Ei annen venninne av henne hadde bedt et familiemedlem som ser og opplever mer enn de fleste om å fjerne det. Etter det snudde ting totalt og hun merket at han ble borte, tross i at hun ikke visste noe om at noen hadde hjulpet henne
Jeg har veldig tro på at vi selv har veldig kontroll over slike opplevelser. Hadde det vært meg hadde jeg gitt klar beskjed om at de ikke er ønsket, beskyttet både meg selv og huset mot slike overgrep mot nattesøvnen og nervene. Sånn alt i alt har jeg alltid vært überskeptisk til at slike "onde" skapninger i det hele tatt finnes, men historiene er desverre mange.. jeg har nok heller tro på at de dukker opp om man trenger å jobbe litt med sin egen frykt f.eks, at om de eksisterer så har de også en plass i guds plan og i helheten. Men det er kanskje lett å si når man aldri har opplevd slik som dette på kroppen selv
Antall ord: 351
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
da kan man lure på hva man skal lære om frykt hvis man har hatt et voldtektsforsøk av sånne vesener hehe.. neida, litt stygg, men måtte barelellan skrev: jeg har nok heller tro på at de dukker opp om man trenger å jobbe litt med sin egen frykt f.eks, at om de eksisterer så har de også en plass i guds plan og i helheten. Men det er kanskje lett å si når man aldri har opplevd slik som dette på kroppen selv
Antall ord: 88
Hide post links |
Zind: Takker! Jeg er nysgjerrig, og prøver å navigere i alle rare tingene man hører om.
Tar opp emner jeg hører om og håper at andre også har erfaringer om det eller har hørt om ting.
Ble litt forvirret av endel hiduistiske linker.
Fant noe info om Vinayakas (Vinayakas are a group of four troublesome demons who create obstacles, but we can easily cope with them) og den setningen var ordrett det jeg har hørt fra både medium og PM fra forummedlemmer i det siste så det var for perfekt til å overses.
Men så dukket også sammenblandingen med Ganesha opp, i kombinasjon med ulike tegninger av skapninger med elefanthode, og den biten hadde ingenting med dette å gjøre.
Når folk som har drevet med husrensing og sett det meste av spøkelser i 40-50 år forteller om slike ting og spør om jeg kjenner til hva det kan være fordi de aldri har opplevd dem før så vekkes nysgjerrigheten min for å finne ut mer om dem.
Kan absolutt bekrefte at de har vært sett på energirike steder, og virker ikke så fysisk sterke heller.
Usikker på om dette er fremprovosert av mediumet eller beboerne selv på ett eller annet vis, eller om dette er en egen gruppe vesener/fenomener.
Tar opp emner jeg hører om og håper at andre også har erfaringer om det eller har hørt om ting.
Ble litt forvirret av endel hiduistiske linker.
Fant noe info om Vinayakas (Vinayakas are a group of four troublesome demons who create obstacles, but we can easily cope with them) og den setningen var ordrett det jeg har hørt fra både medium og PM fra forummedlemmer i det siste så det var for perfekt til å overses.
Men så dukket også sammenblandingen med Ganesha opp, i kombinasjon med ulike tegninger av skapninger med elefanthode, og den biten hadde ingenting med dette å gjøre.
Når folk som har drevet med husrensing og sett det meste av spøkelser i 40-50 år forteller om slike ting og spør om jeg kjenner til hva det kan være fordi de aldri har opplevd dem før så vekkes nysgjerrigheten min for å finne ut mer om dem.
Kan absolutt bekrefte at de har vært sett på energirike steder, og virker ikke så fysisk sterke heller.
Usikker på om dette er fremprovosert av mediumet eller beboerne selv på ett eller annet vis, eller om dette er en egen gruppe vesener/fenomener.
Antall ord: 221
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2005 14:46
- 18
- Blitt takket: 1 gang
har tanken om skyggemennesker falt deg inn? ligner veldig, rapportert voldtektsforsøk der også. et skyggemenneske er ikke nødvendigvis en skygge
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Må faktisk si at selv om jeg ikke er lettskremt, så håper jeg at jeg og mine, ikke får plages med disse vesenene! Drøm , eller ikke... For en god tid tilbake, kom en til meg og sa at " dette vil du neppe tro meg på, men om natta er det et par små folk som ser ut som en pitte liten dame og mann, som kommer og prøver å kvele meg når jeg skal sove om natta. Har ligget og bare ventet på dem for å få se hvordan de så ut, og klarte å lure dem til å tro at jeg sov en kveld,, men idet dem var der, snudde jeg meg fort og fikk se dem." Han måtte slåss med dem.. Jeg som aldri hadde hørt om noe lignende, trodde selvsagt at han var morsom, og bare køddet med meg! Så senere kom jeg inn på dette forumet, og fant beretninger som liknet på dette, i forskjellige størrelser... Da husket jeg hva han hadde fortalt meg, og syns her var noe som var likt... så jeg tipset da om dette forumet, og hvor dem kunne finne det jeg hadde lest. Tilbakemeldingen var at, dette måtte være noe liknende som han, dem hadde opplevd. Tror det må være godt for en, at når en opplever nå sprøtt, så viser der seg at en ikke er alene!!!
Antall ord: 238
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
jeg er veldig glad for at jeg ikke har opplevd noe sånt
Antall ord: 13
Hide post links |
RaggSokken: Skyggemennesker har vært mer sky og såvidt jeg vet aldri bevisst angrepet. Er mer observatører. De pleier også å være større, og veldig mørke.
Er selvsagt åpen for alle muligheter, men er skeptisk til at dette er skyggemennesker.
Har forøvrig snakket med folk som har opplevd begge ting.
Tenker igrunn bare høyt og ser hvilke tilbakemeldinger jeg får.
Det er tydelig at så snart man lager en tråd på dette så henger flere seg på og forteller om sine opplevelser, og det er bra.
Første gangen jeg hørte om dette mistenkte jeg den som fortalte om det for å ha rare fantasier (et slags voldtektsmareritt) men har i etterkant fått flere tilbakemeldinger fra sikre kilder.
Så, ja, dette er absolutt et fenomen folk opplever.
Tankene mine går også til den norske mytologien, med tusser og troll, vetter, nisser osv som også har vært omtalt i lignende ordlag.
Dette fenomenet som tråden omhandler har derimot vært slemme vesener som har gått på for å skade og voldta selv om de ikke har vært så fysisk sterke.
Jeg har ikke opplevd dem selv, men forsøker bare å samle noen historier rundt dem.
Siste ord er neppe sagt i saken
Er selvsagt åpen for alle muligheter, men er skeptisk til at dette er skyggemennesker.
Har forøvrig snakket med folk som har opplevd begge ting.
Tenker igrunn bare høyt og ser hvilke tilbakemeldinger jeg får.
Det er tydelig at så snart man lager en tråd på dette så henger flere seg på og forteller om sine opplevelser, og det er bra.
Første gangen jeg hørte om dette mistenkte jeg den som fortalte om det for å ha rare fantasier (et slags voldtektsmareritt) men har i etterkant fått flere tilbakemeldinger fra sikre kilder.
Så, ja, dette er absolutt et fenomen folk opplever.
Tankene mine går også til den norske mytologien, med tusser og troll, vetter, nisser osv som også har vært omtalt i lignende ordlag.
Dette fenomenet som tråden omhandler har derimot vært slemme vesener som har gått på for å skade og voldta selv om de ikke har vært så fysisk sterke.
Jeg har ikke opplevd dem selv, men forsøker bare å samle noen historier rundt dem.
Siste ord er neppe sagt i saken
Antall ord: 214
Hide post links |