Astarte skrev: ↑19 Apr 2010 16:03
Ifølge Nostredamus er vi litt på overtid, tror jeg.
"Verden vil forgå, og alt liv med den.
I 1991"
Akkurat hva en høygravid kvinne i 1991 trengte å lese, derfor husker jeg det også så godt. Da var det Gulfkrig, kong Olav 5 døde, og jeg vet ikke hva.
Voldsomt til skepsis på den tiden ja, jeg husker det veldig godt. Det er menneskene selv som skremmer opp hverandre og som ikke setter seg godt nok inn i profetiene, eller tror på noe som andre har sagt eller oppfattet uten å vite fasiten?
Jeg husker den første EU avstemmingen hvor det ble mye snakk om dyret med de syv hoder og ti horn... og det var fra den tid jeg tenkte at nå må jeg begynne å få tak på hvordan man finner ut av fleip eller fakta.
For når en
![:blind :blind](./images/smilies/blind.gif)
leder en
![:blind :blind](./images/smilies/blind.gif)
, havner begge i grøfta heter det i en bok full av forunderligheter. Her lærer en om tegn og forskjellige andre nyttige ting som hos Ordspråkene hvor det heter; Til å gi kunnskap om visdom og formaning, til å forstå forstandige ord, til å ta imot formaning som gir innsikt om ærlighet, rettferd og rett, til å gi uvitende vett og den unge kunnskap og omtanke. Den vise skal lytte og øke sin lærdom, den kloke lære å bruke sin tanke så han forstår ordspråk og bildetale, vismenns ord og gåter.
Så når ordene om at verden skal gå under, ser jeg på dette som en naturlig årsak på at det som er forgjengelig, ikke er det samme som evigvarende, og ikke er samme ord som brukes for det som ER evigvarende, det uforgjengelige. Når solen dør har den brukt opp sin energi, og det kan man ikke forvente å overleve, derfor søker man opp noe som er uforgjengelig, men når dette kommer, vet bare skriftens mysterium om, som nevner Herrens dag. Men man burde kunne se det i takt med vår egen teknologiske utvikling, for det er det som det egentlig handler om, kunnskapens nøkkel.
Men overtid er vel å ta litt hardt i? I følge den samme spåmannen, nevner han både 7. og 8. årtusen som ender når det 9. overtar, og Jesus skulle i følge Luk.2.21 få sitt navn etter at 8 dager hadde gått, så her bør man heller grunne på 2.Pet.3.8: én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag...
![fin_dag fin_dag](./images/smilies/fin_dag2.gif)