Universet & dets hemmeligheter ⇒ Vulkanutbrudd, jordhull. Hva er det neste?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jul 2008 21:04
- 16
- Kjønn (valgfri): Guttonge
- Lokalisering: alta
Vulkanutbrudd, jordhull. Hva er det neste?
Som sikkert de fleste har fått med seg, så har det vorre et kjempe utbrudd på island. Og i følge statistikker så er det en kraftig økning i jordskjelv verden over, og disse blir bare flere og kraftigere. I tillegg til alt det, så har det faktisk åpnet seg et stort hull i bakken, dette hullet slukte en bil og kansje flere under massene. Og forskere har ikke noe som kan tyde på hva som fororsaket det, og hvis det ikke vet hva som fororsakar så kan de heller ikke forutsi. Så hva er det neste, yelowstone går av uten et lite forvarsel kansje. For forskerne har jo forsket på at om det skulle skje så vet de det lenge før, men hva om det er like gode til og forutse og vite hva som fororsaker det, som med hullet i jorden. Det er jo bare et eksempel, men hvem vet.
Bynner og minne meg om en svakere versjon av 2012
Antall ord: 165
Stein hær ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Re: Vulkanutbrudd, jordhull. Hva er det neste?
Hei steini93. Du skriver som om vi vet akkurat hva du refererer til, men det gjør vi ikke. De fleste kjenner til vulkansituasjonen på Island - men:
- Hvilke statistikker viser kraftig økning i jordskjelv verden over?
- Hvor har du det fra at det har åpnet seg et stort hull, hvor stort er "stort", og hvor står det at det ikke kan forklares?
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Så et lite videosnutt om hullet i bakken,på VG. Det skjedde nord i California.
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
Takk, kristiane. Hvis VG-videoen var kilden viser det at steini bør være litt mer kritisk når det gjelder nyhetskilder.
I dagbladets artikkel om saken forklarer de at hullet er et "synkehull". De lenker til en artikkel om hva et synkehull er, hvordan de oppstår osv., pluss en link til en artikkel om hullet i en lokalnettavis for området.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sinkhole
http://www.dagbladet.no/2010/04/16/nyhe ... /11310204/
Da gjenstår:
I dagbladets artikkel om saken forklarer de at hullet er et "synkehull". De lenker til en artikkel om hva et synkehull er, hvordan de oppstår osv., pluss en link til en artikkel om hullet i en lokalnettavis for området.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sinkhole
http://www.dagbladet.no/2010/04/16/nyhe ... /11310204/
Da gjenstår:
- Hvilke statistikker viser kraftig økning i jordskjelv verden over?
Antall ord: 91
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
For å svare på spørsmålet i trådnavnet: Det neste som skjer er vel at verden går sin gang med dårlig vær, jordskjelv her og der, orkaner, tornadoer, plutselige vulkanutbrudd osv. Og vi mennesker fortsetter å koke i sammen skumle teorier om verdens undergang basert på naturlige hendelser. Og så diskuterer vi saken på paranormal.no i mange år fremover
Antall ord: 63
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jul 2008 21:04
- 16
- Kjønn (valgfri): Guttonge
- Lokalisering: alta
Ye, that's what we do Mener ikke og si at dette har noe med 2012 og gjøre, mener bare at det er noe man kan ta med i betraktningen når det gjelder teori og fakta angående 2012.
Det var kansje lite utfyldene det jeg skrev, men det jeg prøver og si er at ting skjer. Det kan jo være starten på mye annet, eller det kan være et lite hopp i en gradvis synkende statistik.
Min mening er i allefall at utbrudet på island, er starten på en rekke større utbrudd, hvor utbrudene skyldes flere og kraftigere jordskjelv i forhold til normalen.
Men det er min teori, har ikke noe særlig med beviser. Men jeg velger og fortsette og tro at dette ikke er det største denne generasjonen kommer til og oppleve, og at vi har i vente noe langt større.
Men det kan jo skyldes at jeg vil ha noe og tro på, noe som får meg til og leve i en evig spenning.
Det var kansje lite utfyldene det jeg skrev, men det jeg prøver og si er at ting skjer. Det kan jo være starten på mye annet, eller det kan være et lite hopp i en gradvis synkende statistik.
Min mening er i allefall at utbrudet på island, er starten på en rekke større utbrudd, hvor utbrudene skyldes flere og kraftigere jordskjelv i forhold til normalen.
Men det er min teori, har ikke noe særlig med beviser. Men jeg velger og fortsette og tro at dette ikke er det største denne generasjonen kommer til og oppleve, og at vi har i vente noe langt større.
Men det kan jo skyldes at jeg vil ha noe og tro på, noe som får meg til og leve i en evig spenning.
Antall ord: 177
Stein hær ...
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Vulkanen har jo holdt tett i 200 år, så jeg er ikke overrasket over at den følte for å brøle litt. Vulkaner er nå en gang sånn at de av og til blir aktive. Sånn er naturen, og ikke noe rart med det. Det samme gjelder jordskjelv; det er store og små her og der. Hadde det ikke vært for 2012-besettelsen, hadde folk neppe reagert.
Jeg velger å tro at vi bare opplever normale tilstander i naturen, men at alt virker ekstra voldsomt fordi det er så mojjo å linke til 2012-teoriene... Ærlig talt begynner det å bli kjedelig med all paranoiaen.
Jeg velger å tro at vi bare opplever normale tilstander i naturen, men at alt virker ekstra voldsomt fordi det er så mojjo å linke til 2012-teoriene... Ærlig talt begynner det å bli kjedelig med all paranoiaen.
Antall ord: 105
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Signerer den svartepusSvartepus skrev:Vulkanen har jo holdt tett i 200 år, så jeg er ikke overrasket over at den følte for å brøle litt. Vulkaner er nå en gang sånn at de av og til blir aktive. Sånn er naturen, og ikke noe rart med det. Det samme gjelder jordskjelv; det er store og små her og der. Hadde det ikke vært for 2012-besettelsen, hadde folk neppe reagert.
Antall ord: 110
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2010 01:18
- 14
det har vel mye å si at jord kjernen begynner å vame se opp men de trenger ikke tyde at det er verden undergang.steini93 skrev:Som sikkert de fleste har fått med seg, så har det vorre et kjempe utbrudd på island. Og i følge statistikker så er det en kraftig økning i jordskjelv verden over, og disse blir bare flere og kraftigere. I tillegg til alt det, så har det faktisk åpnet seg et stort hull i bakken, dette hullet slukte en bil og kansje flere under massene. Og forskere har ikke noe som kan tyde på hva som fororsaket det, og hvis det ikke vet hva som fororsakar så kan de heller ikke forutsi. Så hva er det neste, yelowstone går av uten et lite forvarsel kansje. For forskerne har jo forsket på at om det skulle skje så vet de det lenge før, men hva om det er like gode til og forutse og vite hva som fororsaker det, som med hullet i jorden. Det er jo bare et eksempel, men hvem vet.
pluss må vi tenge at vi har også varmet jorden opp også av så mye dritt vi slipper i atmorferan og det foresaker kraftige jordkjelv og da vekker jo vulkaner som har sover i flere hundre år pogrunn av jordkjelvene.
yelewstone er jo ikke forskene klar over kor den kan vekkes til live men det de vet at det vil kje om det vil i den tiden vi lever eller i framtiden.
det jeg vet om det kjer kommer det til å bli floteste utbrudd noen gang menesker har sett.
naturen må bare gå sin gang om vi kan gjøre nokke spørs, vi kan slæs i krig osv men vi er makteløs når det gjelder naturen. vi er nøtt å lære oss å leve med det.
ganske intresant tema her.
sorry vis jeg skriver feil.
mvh kimimo
Antall ord: 330
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Det ER jo normalt. Jorden rister litt på pelsen i 6000 års sykluser. Det er ikke tilfeldig at mayaene visste om denne tiden. Like lite tilfeldig som at det er nevnt i bibelen, og i Nostradamus' profetier, Hopi-indianernes og andres, osv osv.svartepus skrev:Jeg velger å tro at vi bare opplever normale tilstander i naturen, men at alt virker ekstra voldsomt fordi det er så mojjo å linke til 2012-teoriene... Ærlig talt begynner det å bli kjedelig med all paranoiaen.
Paranoia trenger man ikke blande inn, enig i det.
Skal bli artig....når jordskjelv og superorkaner blir en del av hverdagen. Er bare krydder for livet det.
Det går tross alt over. Det er ikke snakk om dommedag. Og DET er verdt å merke seg.
Har lest mye dommedagshysteri på bl.a 2012-tråden her inne. Trodde folk flest visste at det kun er snakk om en overgang, ikke undergang.
Ikke er noe av det vi opplever menneskeskapt heller, er rimelig møkk lei av alt CO2-maset som herjer verden over. Alt er og blir naturlig. Solen hadde en gigantutblåsning nylig, dette påvirker magnetfeltet på jorden, og dermed også mantelen. Alt henger sammen. Everything is connected, også vi. Uten å gå nærmere inn på akkurat det.
Politikerne griper selvsagt anledningen til å dytte på uvitende mennesker dårlig samvittighet for å rettferdiggjøre melkingen av skatter og avgifter. Og kanskje det aller mest hodeløse påfunnet som har kommet fra regjeringen...: CO2-tiltak mot kugjødsel og forbud mot oppdyrking av MYR???? Mange trenger å filleristes grundig. Med påfølgende kokvask og full sentrifugering.
Menmen......verden skal vel bedras en god stund til....
Herlig å våkne opp til lukten av svovel, og herlig å skrive igjen også.
Antall ord: 290
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
ja, vi skriver bare 2010 og verden medier bringer tragedier om partikler i luften, som forhindrer chemtrails og om man hadde våget kjøre veien hit hvor jeg bor, vil man også oppdage at det er hull i hull, og med risiko for eget liv og styrekuler er det jeg forserer dette hver dag, men altså, jeg er jo vill.
at vi også kan lese at verden har gått av vrangen og tenk, ja tenk, opera winfrey har vært nødt til å bruke bilferge. hvor langt skal det gå før vi forstår at vi burde hjulpet islendingene med økonomien, for de som andre slår igjen når noen er ugreie.
ja, katastrofene står i kø, og vi skriver bare 2010
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hR9rW1iL248&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hR9rW1iL248&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
at vi også kan lese at verden har gått av vrangen og tenk, ja tenk, opera winfrey har vært nødt til å bruke bilferge. hvor langt skal det gå før vi forstår at vi burde hjulpet islendingene med økonomien, for de som andre slår igjen når noen er ugreie.
ja, katastrofene står i kø, og vi skriver bare 2010
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hR9rW1iL248&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hR9rW1iL248&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Antall ord: 186
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hva det neste blir?
Takle konsekvensene, vel.
Jordhullet her er liksom ikke noe kjempestort, verdensomspennende event, bare sånn det er sagt.
Slike ting har faktisk, tro det eller ei, skjedd før. Og imens vi venter på John Cusack:
Skjønt min preferanse blir å lytte til det på Spotify, da:
http://open.spotify.com/track/10UD3WXDpHtcjynalxNzJd
Takle konsekvensene, vel.
Jordhullet her er liksom ikke noe kjempestort, verdensomspennende event, bare sånn det er sagt.
Slike ting har faktisk, tro det eller ei, skjedd før. Og imens vi venter på John Cusack:
Skjønt min preferanse blir å lytte til det på Spotify, da:
http://open.spotify.com/track/10UD3WXDpHtcjynalxNzJd
Antall ord: 57
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Gaute jo! Velkommen tilbake til galehuset. Det begynte å bli litt rolig her, så jaggu på tide du kom tilbake
Jaja, resten av året blir spennende, for ikke å snakke om neste år, men 2012 tror jeg kan bli rolig og fint
tata!
Jaja, resten av året blir spennende, for ikke å snakke om neste år, men 2012 tror jeg kan bli rolig og fint
tata!
Antall ord: 41
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Takktakkzind skrev:Gaute jo! Velkommen tilbake til galehuset. Det begynte å bli litt rolig her, så jaggu på tide du kom tilbake
tata!
Føler ikke at jeg har noe særlig å bidra med for å være ærlig. Det blir vel mest hverdagslig spjåk.
Om dette hadde vært et galehus så hadde jeg storkost meg, for jeg har igrunn vært litt på jakt etter et slikt sted i det siste. De aller fleste forum, alternative forum, synes jeg er fryktelig kjedelige. Det blir for mye gjentakelser av det samme gamle, og for lite galskap. Men...jeg endte opp her inne.....så det tyder på at dette er det nærmeste jeg kommer galskapen, kanskje.
Jammen håper jeg at du har rett i at dette året blir spennende....
2012 har jeg ikke større forventninger til enn andre år. Men hvordan vi har det om 10-15 år....det lurer jeg litt på. Får se, om jeg lever så lenge.
Heldigvis har vi fortsatt litt rovdyr igjen i fjellene. Ferske bjørnespor og sauekadaver rundt soveposen gjør at man føler seg litt mer levende i en ellers udramatisk hverdag. Ikke det at jeg er spesielt spenningssøkende, men jeg følte bare for å si det..
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2004 19:52
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trondheim
Skal bli artig....når jordskjelv og superorkaner blir en del av hverdagen. Er bare krydder for livet det.
Det går tross alt over. Det er ikke snakk om dommedag. Og DET er verdt å merke seg.
Har lest mye dommedagshysteri på bl.a 2012-tråden her inne. Trodde folk flest visste at det kun er snakk om en overgang, ikke undergang.
Undergang for de som går under i i denne overgangen. Og overgang for de som eventuelt overlever
Antall ord: 81
Hide post links |