UFO, Kornsirkler & fenomen21.Des 2012!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Alle dør i 2012. Ingenting å gjøre.
Si opp jobben deres, ta opp milliardlån og lev som en konge.
Lev hver dag som om du snart skal dø. Få panikk. Ran en bank.
Gjør hvem du vil gravid. Selg kona til sirkus. Hopp fallskjerm.
Spis godteri til du spyr. Drikk hver dag. Prøv alle narkotiske midler som fins.

Lev livet. Det er ingenting annet å gjøre. Fordi nå er det rett før.

Stress, stress. Bevis: jordskjelv og global oppvarming.
Nei, nei, nei! Nå er det på tide å ta seg sammen og legge seg ned i fosterstilling.

Lykke til.
Antall ord: 103
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

3 gode svar her ja! :mozilla_cool:
Antall ord: 7
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Internett er ekstremt redundant. Om halve jordkloden sprenges i fillebiter, så vil nettverket finne alternative veier for å route trafikken ;)

jordklodens magnetosfære og mantel, sørger for forskyvninger og jordskjelv hele tiden gjennom døgnet over hele planeten. Noen få av dem merker vi, og er målbare. Og noen ganger nyser sola litt på oss, og da rister det litt her. slik har det vært på jordkloden i flere milliarder år.

Men ofcourse, dra til fjells. God luft og godt for helsa! anbefales!!
Antall ord: 85
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2009 00:45
15
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av DamageDone »

FandenTa skrev:[url]

EN gang til...

Siste 20 årene, jordskjelv på styrke 2,5+ har vi hatt 150stk i snitt pr uke på verdensbasis
SIste 3 årene, jordskjelv på styrke 2,5+ har vi hatt 170stk i snitt pr uke på verdensbasis

Siste UKE, har vi nå 1250 jorskjelv.........!!!!!!
Har du satt deg inn i hvorfor det registreres flere jordskjelv? Nei.

Gjør det.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kimimo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2010 01:18
14

Innlegg av kimimo »

FandenTa skrev:http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/

DI siste 20 årene så har det vært ca 150 jordskjelv i snitt pr uke.

Siste 3 årene, har det vært ca 170 jordskjelv i snitt pr uke.

Den siste uken har det vært over 1250 jordskjelv....

Er det ingen som skjønner noe som helst her ?????

De fleste ligger på rundt 2,5-4 i styrke... dette er ikke farlig.
Det er mange flere store en tidligere år... dette er farlig. (Haiti, Indonesia, Sør america)

Når disse 1000 jordskjelvene nede på 2,5 - 4 i styrke går over til å være på 7-9 i styrke... da har vi et problem alle sammen... dette vil skape ekstreme vulkanutbrudd, og skjerlvene i seg selv vil ta livet av de fleste av oss.

At INGEN medier skriver om dette, er det mest skremmende....

EN gang til...

Siste 20 årene, jordskjelv på styrke 2,5+ har vi hatt 150stk i snitt pr uke på verdensbasis
SIste 3 årene, jordskjelv på styrke 2,5+ har vi hatt 170stk i snitt pr uke på verdensbasis

Hvorfor skriver ikke media om dette ?
Hvorfor dempes dette ned ?

Dette er da 100x farligere en svineinfluensaen, som de virkelig spamma om i media...

Hvorfor demper de dette ??? Hvorfor skriver de ikke om det ??

FORDI DETTE ER DET VIRKELIG FARLIGE, DE VIL IKKE SKAPE PANIKK!!!!!

Men folk burde advares, komme seg ut av storbyene, der er det livsfarlig å bo de neste årene...

Internett faller ned i jordskjelv kaoset som kommer, så jeg får ikke sagt

"hva sa jeg" til dere....

Men jeg prøver, og håper noen kan søke seg litt frem på dette, sjekke fakta selv.

Så kommer dere frem til det samme som meg...

DET SKJER TING MED JORDKLODEN VÅR!

Linken øverst registrerer alle jordskjelv på jordkloden innen ca 10 minutter etter de skjer...

Sjekk Fakta folkens...

Dette er ikke youtube eller noe annet tull...

Ren fakta....
om det kjer nokke i 2012 så får vi ta konsekvensene får dette er hvår kjyld uanset, det er vi menesker som varmer planeten som gjør at det blir mer jordkjelv osv.
dette er nokke vi må jobbe med, jeg ser ikke vitsen og løppe å hjemme oss når det er oss som begynte å ødelege planeten får det første.
ting vil forandre seg hele tiden får jorden og vi får bli vant til forandringen.
om 2012 er sant da...
får så langt har de bare sagt at maya kalanderen i 2012 skal bli en forandrig til jorden men ka om det ikke sant ??
jeg synes vi ikke skal tenke så mye om det og heller leve dag for dag og se hva som kjer.
selv blir man bekjymbret men vi er maktesløs.
vi kan ikke gjøre nokke som helts , det eneste er å passe på jorden bedre osv.
jo mer vi slipper gasser i atmosferern jo mer skadder vi jorden og simsalabim jordkjelv, sunami, natur katastrofe ( haiti , chile ), vulkan utbrud osv.
uanset om vi nekter å si at det er ikke hvår kjyld så er det.
vet ikke om noen er enig med meg.
sorry vis jeg skriver litt feil.
mvh kimimo.
Antall ord: 548

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tosak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2007 00:44
17

Innlegg av Tosak »

kimimo skrev:
sorry vis jeg skriver litt feil.
mvh kimimo.
Du trenger ikke beklage det. :mozilla_smile:

Tror overhode ingen trenger å frykte fremtiden.Tvert i mot.Jeg blir bare mer og mer overbevist om at vi går en fantastisk tid i møte.De nærmeste årene vil bli de viktigste i menneskehetens historie, og det er bare positivt.Det er bare å la tanker være tanker, leve fra hjertet, og nyte livet.Fy f... vi er heldige som lever i denne fantastiske tiden!
Antall ord: 85
Den beste gave man kan gi er litt positiv energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jordskjelv, globale varmevariasjoner, tsunamier, flyulykker, krig, sjyukdommer, osv, er noe vi alltid har hatt på jorden, og alltid vil ha.

Ja, menneskene bidrar litt til global oppvarming, - LITT - 1-2% i det meste.
Sola er den faktor som teller mest når det gjelder oppvarming her på jorda.
Sola har mange forskjellige sykluser, som forårsaker varierende varmeforandringer på jorda,
noe vi bare behøver å se på gamle temperatur-indikatorer for å se.
Det dreier seg om fossiler, olje, osv.

Olje, ja, mye av oljen vi finner befinner seg på steder der det logisk sett ikke skulle være større ansamlinger av organisk karbonbasert materiale- som jo egentlig er sammenpressede plante, insekt og dyrerester.
Nettopp fordi jorda forandrer seg, havbunn blir fjell, og fjell blir havbunn.

Forandringer er jo nettopp en av jordas kjennemerker.

Men de store forandringene som inntreffer plutselig, - slik som enkelte påstår at skal skje i 2012, de har vi idag ingen kontroll på når kan skje.
Jordskjelv som snur oppned på planeten, - det skal voldsomme krefter til før det skjer.
og da må det trigges av noe.
Faktum er at nettopp de mindre jordskjelv som vi ser rundt i verden, er med å "slippe ut trykket" underveis.
Jeg ville være mye mer skeptisk dersom jordskjelvaktiviteten stoppet opp...
DA hadde det vært grunn til å frykte større jordskjelv...
for det er når trykket ikke slippes ut - det bygger seg opp, og vil kunne medføre en voldsom utladning av krefter/energi.

Planeter som liksom skulle komme og kollidere med jorda ; Ja, muligheten er der, men med dagens teknologi kjenner vi etterhvert en god del av legemene som befinner seg i vår nære del av kosmos, iallfall de som er så store at de innebærer en reell risiko for oss.
Sjansen for at noe skulle komme der utenfra og kollidere med jorden i 2012 - er reelt sett mikroskopisk.

Når det gjelder naturen, er det en ting jeg ER redd for,
det er ikke karbonutslipp, det er ikke jordskjelv, det er ikke tsunami, eller en planet som kommer inn og kolliderer med jorden.
Det jeg er redd for er kjemiske og unaturlige substanser som vi mennesker lager i laboratorier.
Flataler, hormoner, kunstige tilsetningsstoffer i mat, osv, som vi pøser ut i naturen.
Og seff ; radioaktive stoffer i mye større doser enn hva som er i naturlig bakgrunnstråling.
( som Tjernobyl . . .)

Ps ; det er også kommet en ny dato for jordens undergang - år 4000 tror jeg det var...
La meg ikke det så mye på hjertet, da jeg sannsynligvis forlengst er borte, så og nær familie...
Men kan jo være interresannt sett fra en annen synsvinkel :
Dersom vi skal forsvinne i år 4000, - betyr det at vi må overleve 2012 ;)

A
Antall ord: 465

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kimimo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2010 01:18
14

Innlegg av kimimo »

Asbjørn skrev:Jordskjelv, globale varmevariasjoner, tsunamier, flyulykker, krig, sjyukdommer, osv, er noe vi alltid har hatt på jorden, og alltid vil ha.

Ja, menneskene bidrar litt til global oppvarming, - LITT - 1-2% i det meste.
Sola er den faktor som teller mest når det gjelder oppvarming her på jorda.
Sola har mange forskjellige sykluser, som forårsaker varierende varmeforandringer på jorda,
noe vi bare behøver å se på gamle temperatur-indikatorer for å se.
Det dreier seg om fossiler, olje, osv.

Olje, ja, mye av oljen vi finner befinner seg på steder der det logisk sett ikke skulle være større ansamlinger av organisk karbonbasert materiale- som jo egentlig er sammenpressede plante, insekt og dyrerester.
Nettopp fordi jorda forandrer seg, havbunn blir fjell, og fjell blir havbunn.

Forandringer er jo nettopp en av jordas kjennemerker.

Men de store forandringene som inntreffer plutselig, - slik som enkelte påstår at skal skje i 2012, de har vi idag ingen kontroll på når kan skje.
Jordskjelv som snur oppned på planeten, - det skal voldsomme krefter til før det skjer.
og da må det trigges av noe.
Faktum er at nettopp de mindre jordskjelv som vi ser rundt i verden, er med å "slippe ut trykket" underveis.
Jeg ville være mye mer skeptisk dersom jordskjelvaktiviteten stoppet opp...
DA hadde det vært grunn til å frykte større jordskjelv...
for det er når trykket ikke slippes ut - det bygger seg opp, og vil kunne medføre en voldsom utladning av krefter/energi.

Planeter som liksom skulle komme og kollidere med jorda ; Ja, muligheten er der, men med dagens teknologi kjenner vi etterhvert en god del av legemene som befinner seg i vår nære del av kosmos, iallfall de som er så store at de innebærer en reell risiko for oss.
Sjansen for at noe skulle komme der utenfra og kollidere med jorden i 2012 - er reelt sett mikroskopisk.

Når det gjelder naturen, er det en ting jeg ER redd for,
det er ikke karbonutslipp, det er ikke jordskjelv, det er ikke tsunami, eller en planet som kommer inn og kolliderer med jorden.
Det jeg er redd for er kjemiske og unaturlige substanser som vi mennesker lager i laboratorier.
Flataler, hormoner, kunstige tilsetningsstoffer i mat, osv, som vi pøser ut i naturen.
Og seff ; radioaktive stoffer i mye større doser enn hva som er i naturlig bakgrunnstråling.
( som Tjernobyl . . .)

Ps ; det er også kommet en ny dato for jordens undergang - år 4000 tror jeg det var...
La meg ikke det så mye på hjertet, da jeg sannsynligvis forlengst er borte, så og nær familie...
Men kan jo være interresannt sett fra en annen synsvinkel :
Dersom vi skal forsvinne i år 4000, - betyr det at vi må overleve 2012 ;)

A
vi menesker er sterke og vi kan overleve alt som kommer i vår vei vi må bare være posetive i livet. det har vert klima forandringer flere ganger siden jorden ble till og vi har overlevd det meste,selv ikke dino tiden men da menner jeg istiden og fremover i tiden da der menesker hvar jorden, og vi har klart oss fram til nå liksom.
vet ikke hva du mener??
Antall ord: 540

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

kimimo skrev:vet ikke hva du mener??
Du må lese innleggene FØR min melding, for min melding er svar på de andre....

Jeg mener enkelt og greit at å skape frykt for naturlige variasjoner er tullball !
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

FandenTa skrev:http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/

DI siste 20 årene så har det vært ca 150 jordskjelv i snitt pr uke.

Siste 3 årene, har det vært ca 170 jordskjelv i snitt pr uke.

Den siste uken har det vært over 1250 jordskjelv....

Er det ingen som skjønner noe som helst her ?????

De fleste ligger på rundt 2,5-4 i styrke... dette er ikke farlig.
Det er mange flere store en tidligere år... dette er farlig. (Haiti, Indonesia, Sør america)

Når disse 1000 jordskjelvene nede på 2,5 - 4 i styrke går over til å være på 7-9 i styrke... da har vi et problem alle sammen... dette vil skape ekstreme vulkanutbrudd, og skjerlvene i seg selv vil ta livet av de fleste av oss.

At INGEN medier skriver om dette, er det mest skremmende....

EN gang til...

Hvorfor skriver ikke media om dette ?
Hvorfor dempes dette ned ?

Dette er da 100x farligere en svineinfluensaen, som de virkelig spamma om i media...

Hvorfor demper de dette ??? Hvorfor skriver de ikke om det ??

FORDI DETTE ER DET VIRKELIG FARLIGE, DE VIL IKKE SKAPE PANIKK!!!!!

Men folk burde advares, komme seg ut av storbyene, der er det livsfarlig å bo de neste årene...

Internett faller ned i jordskjelv kaoset som kommer, så jeg får ikke sagt

"hva sa jeg" til dere....

Men jeg prøver, og håper noen kan søke seg litt frem på dette, sjekke fakta selv.

Så kommer dere frem til det samme som meg...

DET SKJER TING MED JORDKLODEN VÅR!

Linken øverst registrerer alle jordskjelv på jordkloden innen ca 10 minutter etter de skjer...

Sjekk Fakta folkens...

Dette er ikke youtube eller noe annet tull...

Ren fakta....
Hvis ingentng skjer da. Da har jeg følt meg passe dum,hvis jeg hadde skrevet dette.
Antall ord: 352
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trohvaduvil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mar 2007 13:19
17
Kjønn (valgfri): girlpower.. :)

Innlegg av trohvaduvil »

nå skal jeg ærlig innrømme jeg ikke har orket å lese gjennom alle 11 sidene med innlegg her, så arrester meg gjerne hvis dette har blitt tatt opp før..

Men hvis det har seg sånn at jorden skifter retning, hjelper det vel fint lite å gjemme seg i huller, ubåter eller på toppen av ett fjell? Skulle tro en ble rimelig sardinsild uansett hvor en oppholdt seg? :mozilla_laughing:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av FandenTa »

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kina/ ... d=10000610

Nå har vi 1-2 jordskjelv som skaper massedød hver eneste måned.
Fortsatt skeptikere som mener "dette er helt normalt" ??
Herregud, våkn opp!!!!!

DET ER SLUTTEN FOR DE FLESTE AV OSS SNART!

At ikke media pusher på hvor mye jordskjelv det har vært i 2010 er det mest skremmende....
Dette dysses ned for å ikke skape massepanikk....
For hvis media hadde kjørt igang debatt på dette, hva hadde skjedd ?
Folk ville flyttet fra alle storbyer, der det er farlig å bo fremover oga store bygninger er de som faller å dreper... næringslivet ville stoppet helt opp, det ville ikke være nok jobber utenbys til alle... folk ville ikke hatt penger til mat, husly og det ville blitt et helvetes spetakkel.
Istede... nei.. la oss holde dette hemmelig... så får vi heller få en HAUG med massedød istede...
Men, de har vel igrunn kanskje rett, beste måten å løse dette på...
For iløpet av de neste 2.5 årene så dauar de aller fleste av oss uansett? :666
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trohvaduvil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mar 2007 13:19
17
Kjønn (valgfri): girlpower.. :)

Innlegg av trohvaduvil »

Hva gjør deg så skråsikker på det ?

Mener påstå vitenskapen kan dokumentere at jordkloden har vært inne i lignende faser før, uten at vi ble utslettet av den grunn..
Kan være helt enig i at dette ikke er normalt i vår tidsalder, derfor spennende og litt skremmende.
Bare lurer på hvorfor du mener vi alle skal dø snart? Litt drøy påstand kanskje? Bare lurer?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

FandenTa skrev:DET ER SLUTTEN FOR DE FLESTE AV OSS SNART!
Nå må du roe litt ned her !
Både vær, jordskjelv, solflekker, og andre fenomener går i sykluser.
Likevel har mennesket enda ikke blitt utryddet !
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7072943 skrev:18 skjelv årlig

I gjennomsnitt er det 18 store jordskjelv i året. Seimologene vet mye om hvor det er størst risiko for skjelv, og hvor store skjelvene blir ulike steder i verden.

- Men følger vi samme raten som hittil i år, får vi 24 jordskjelv før året er omme, sier Hilmar Bungum.

Nå lurer verdens seismologer om jorden er inne i en periode hvor skjelvene kommer hyppigere, og at enkelte tiår er mer utsatt for jordskjelv enn andre.

- I årene fra 1905 til 1914 var det 24 stykker i gjennomsnitt hvert år, og det er det samme vi vil få i år, hvis de tre første månedene følges opp, sier Bungum.

- Også på 1940-tallet, fra 1941-1950, var antallet svært høyt, med 31,4 i snitt hvert år, sier han.

På 1970- og 1980-tallet var det en nedgang i antall skjelv, før det steg igjen. Mellom 1990 og 1999 var det 17,3 skjelv i årlig snitt.

Mens det mellom årene 2000 og 2009 var 13 skjelv.

- Dette er en variabilitet på tiårsbasis som er veldig stor, og som skyldes underliggende forhold som vi ikke forstår, sier seismologen.
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av FandenTa »

Asbjørn skrev:
FandenTa skrev:DET ER SLUTTEN FOR DE FLESTE AV OSS SNART!
Nå må du roe litt ned her !
Både vær, jordskjelv, solflekker, og andre fenomener går i sykluser.
Likevel har mennesket enda ikke blitt utryddet !
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7072943 skrev:18 skjelv årlig

I gjennomsnitt er det 18 store jordskjelv i året. Seimologene vet mye om hvor det er størst risiko for skjelv, og hvor store skjelvene blir ulike steder i verden.

- Men følger vi samme raten som hittil i år, får vi 24 jordskjelv før året er omme, sier Hilmar Bungum.

Nå lurer verdens seismologer om jorden er inne i en periode hvor skjelvene kommer hyppigere, og at enkelte tiår er mer utsatt for jordskjelv enn andre.

- I årene fra 1905 til 1914 var det 24 stykker i gjennomsnitt hvert år, og det er det samme vi vil få i år, hvis de tre første månedene følges opp, sier Bungum.

- Også på 1940-tallet, fra 1941-1950, var antallet svært høyt, med 31,4 i snitt hvert år, sier han.

På 1970- og 1980-tallet var det en nedgang i antall skjelv, før det steg igjen. Mellom 1990 og 1999 var det 17,3 skjelv i årlig snitt.

Mens det mellom årene 2000 og 2009 var 13 skjelv.

- Dette er en variabilitet på tiårsbasis som er veldig stor, og som skyldes underliggende forhold som vi ikke forstår, sier seismologen.

Derfor jeg sier "de fleste av oss"

Noen vil jo alltids klare seg, å bygge opp ting igjen :)

Håper det er flest mulig av oss paranormal.no brukere, så jeg kan mobbe dere litt senere :)

Ja det har skjedd mye før, og det som skjer nå de neste årene har skjedd mange ganger før...

Det kjipe for oss mennesker er at vi ikke er veldig klare for det som skjer nå...

Vi har bygninger i 100 meters høyde overalt, gl med disse når det er jordskjelv i 7 - 9 på skalaen.

Jeg håper ikke 90% av oss dør ut, men veldig mange vil få en tøff tid fremover.

Greit å lese litt rundt hva man burde gjøre ved jordskjelv, hvor man burde løpe, være osv.
Ikke dumt å kunne litt om dette.

Det samme med dyrking av mat, anskaffelse av drikkevann osv hvis helvete bryter løs.

Gidder man bruke 3-4 timer på å lese seg opp på dette så har man en stor fordel når panikken bryter løs!
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links