Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKreves det en form for energi for å være hjemsøkt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ankh

Kreves det en form for energi for å være hjemsøkt?

Innlegg av Ankh »

Har sett endel bl.a på ghost lab, og de har et høyt fokus på at alle hjemsøkte steder drives av en eller annen form for ytre energi, om det er spenning i lufta under tordenvær, EMF fra vann, infralyd, frykt, endorfiner, smerte osv osv.
Ihvertfall slik det blir presentert så synes jeg det høres meget logisk ut, om ikke for å forklare fenomenet i seg selv så ihvertfall for å forklare en årsak til fenomenet.
Har dere noen erfaringer med å tenke slikt, har det f.eks vært flere hjemsøkte hus nær vann og lignende?
Dere som har litt erfaring med rensinger og spøkelsesjakt, når dere tenker tilbake, husker dere da om det har vært overvekt av vann, kraftlinjer, tunneller som genererer infralyd osv og er dere enige i at det alltid er en energikilde som driver fenomenene (uten å forklare fenomenet i seg selv).
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Kreves det en form for energi for å være hjemsøkt?

Innlegg av Heksepusen »

Dette er et spennende tema.
Jeg tror i bunnprinsipett at energi om det er vann elektriitet osv eller mennskelig enerig faktisk spiller stor rolle her.

Har ved et par anledniger opplevd forstrkelse av fenomen hvisdet har hver vann eller kraftlinjer i nærheten.
Men jeg tror også at mennskes energi også kan ha store utslag på dette fenomen.
Det er vel for ingen ting at noen påstår at dem får mer energinår vi er redde (frykt) eller sinte (agrsivitet).
Antall ord: 83
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ankh

Innlegg av Ankh »

Ja, det er definitivt et spennende tema synes jeg også.

http://theshadowlands.net/ghost/residual.htm

Sitat:
Video and audio tapes capture sounds and images on a film of special material that has been oxidized or rusted. Certain building materials, such as slate used in older castles and stone structures and iron nails used in many older buildings, have properties similar to that of the tapes. When a traumatic event occurs or a time of heightened emotions, these materials record the event for future playback. Everything is made up of energy and energy cannot be destroyed. The materials store the energy created by these traumatic events and plays them back at a later time. The Tower of London's ghost of Anne Boleyn and the Brown Lady of Raynham Hall are two famous examples of residual hauntings. We are not sure what causes the playback of the events, that still remains a mystery. Is it the right weather conditions, the witness's energy or sensitivity or some type of energy release? That is the question that we as researchers are trying to answer.

Dette er bare et av mange eksempler på forklaringer som knytter ulike former for energi opp mot spøkelser.
Samtidig så forklarer det spøkelser som konsentrerte energier, noe som ville forklart mange av måtene de registreres på (EMF, temperatursvinginger osv).
Samtidig så slår det meg litt at det også kan trigge noe hos den som opplever disse fenomenene.
Å bo nær høyspentlinjer med kraftige elektromagnetiske felt kan vel gjøre noe med hjernen og sansene slik at man enten åpner opp for ulike evner eller får sanseforstyrrelser.
Antall ord: 275

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Psychosis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2010 04:38
14
Kjønn (valgfri): Mann

Innlegg av Psychosis »

Ankh skrev:Har sett endel bl.a på ghost lab, og de har et høyt fokus på at alle hjemsøkte steder drives av en eller annen form for ytre energi, om det er spenning i lufta under tordenvær, EMF fra vann, infralyd, frykt, endorfiner, smerte osv osv.
Ihvertfall slik det blir presentert så synes jeg det høres meget logisk ut, om ikke for å forklare fenomenet i seg selv så ihvertfall for å forklare en årsak til fenomenet.
Har dere noen erfaringer med å tenke slikt, har det f.eks vært flere hjemsøkte hus nær vann og lignende?
Dere som har litt erfaring med rensinger og spøkelsesjakt, når dere tenker tilbake, husker dere da om det har vært overvekt av vann, kraftlinjer, tunneller som genererer infralyd osv og er dere enige i at det alltid er en energikilde som driver fenomenene (uten å forklare fenomenet i seg selv).

Hei.

Det jeg har lakt merke til er at alt skal liksom ha en grun til at det er her, med det så mener jeg at hvorfor skal det liksom være enn grun for at åndene kommer til syne for folk?
det jeg mener er da at hvis alt skal ha en grun på alt det vi ikke kan forklare å deretter fokusere på det som kan være "årsaken" til problemet i seg selv. da tenker jeg, må det egentlig være en grunn for at de finnes? hva om dems verden og våres bare er ment for å kollidere i blant på steder? hva om alt ikke har en grunn med det hele, når det kommer til mennesket, så må alt liksom ha en forklaring på hvorfor det er slik, tenk om det egentlig ikke er det?

jeg selv har 4 ånder hjemme samt min bestefar som kom i ettertid å nå nylig min egen farmor kan høres at hun sover nede der hun pleide å være. jeg hører i blant snakking,banking på vegger.dører som åpnes. gulv som knirker punktvis i skritt. noen som tramper men ingen er der. osv. det jeg tror er at de selv velger å være i vår verden av sin egen frie vilje , kanskje ikke alle noen ble sikker tvunget hit , men jeg har selv vist i mange grunner at den dagen min mor arvet et bord fra sin tante så har ikke min verden hvert den samme lenger. de var bare plutselig der uten noe form får take om dem eller slikt i seg selv.

dette er bare hva jeg tror selv da. men jeg kan jo ta feil. kanskje ung men kan litt. :)
Antall ord: 443

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ankh

Innlegg av Ankh »

Noen, som meg, forsøker å forstå hva gjenferd/spøkelser er og om fenomenet f.eks oppstår under spesielle tilstander osv.
Vi forsøker da bl.a å se etter sammenhenger.
Det er jo også sånn at ikke alle klarer å leve i fred med åndene men vil ha dem vekk.
Da er det jo kjekt å vite litt om hvorfor de er her og hva som driver dem.
Noen, spesielt serien ghost lab, har hengt seg veldig opp i at alle hjemsøkinger drives av en ytre energi som mater fenomenet, og de leter etter hva som er energikilden i hvert enkelt tilfelle.
Det er vel heller ikke utenkelig at hvis man klarer å bevise at fenomener drives av rennende vann, infralyd og lignende så kan man planlegge hvor man bygger hus for å redusere sannsynligheten for at huset blir hjemsøkt.

Du må jo også skille mellom hva som driver fenomenet og fenomenet i seg selv.
Fenomenet i seg selv trenger nødvendigvis sikkert ikke ha en grunn, men man kan allikevel finne forhold som driver fenomenet.

For meg så er det uansett snakk om å lære mer og prøve å forstå mest mulig om, med og rundt fenomenet.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Psychosis
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Psychosis »

Det er forståelig da.
Det at man ser etter en grunn til det som er.Så er det ikke dumt og se etter en sammenheng, men det i gjen er i menneskets natur å lete etter en forklaring på alt rubbel og bit. men jeg selv er åpen for sånt at det kan være, men den indre meg sier at sjansen er minimal, siden de er jo på en måte levende i det "usynlige" et bilde av det som var, osv. så jeg benekter ingenting.

så jeg antar at du bor med litt slemme ånder da? jeg selv har klart å bygge opp et forhold mellom de som er her hos meg klarer å akseptere at ikke alt de vil skal bli gjort, jeg snakket med dem og forklarte hvor ståa var hen. de har hvert enige og lever å gjør sitt når vi sover.

hvis det er noe jeg selv har lagt merke til noen ganger er hvis en er på en måte redd for det man ikke ser, så tar de utnyttelse av den delen hvis de er onde,andre kan være påvirket av glede.
når de er på virket av glede så er det noen eller noe som utnytter det lille ekstra hvis mulig. ikke alle kan gi energioverføring for å forsterke dem. det er slik jeg ser på en del av saken, som jeg skrev tidligere også.fenomenet kan være både og.
:)
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ankh

Innlegg av Ankh »

Jeg har selv ikke opplevd hverken "gode" eller "onde" ånder men har venner og familie som har opplevd begge deler.
En i familien valgte å selge huset sitt fordi det var for ille å bo der (ble fysisk angrepet) og det var åpenbart hvem som angrep og det var helt klart at spøkelset ville ha personen ut av huset "sitt".

Jeg vil kort sagt lære mest mulig om disse fenomenene og diskuterer mye rundt dette og en ytre drivenergi er en del av dette.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Psychosis
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Psychosis »

det er selv sagt lov det å lære mest mulig, så jeg skal ikke nekte en noe som helst.

ganske sykt da, å bli angrepet av noe man ikke ser, merkelig at det skal bli slik i blant.
Det er nok en forklaring på hvorfor ting er som det er, men det kan nok ta tid- det er jo ekstremt lite vi vet selv av vår egen planet, men en dag er det nok mulig å vite hvorfor ånder går igjen, å har en makt som overgår vårt eget.

men man kan alltid lete:)

men du må huske på en ting, at forskere vil at tid anta at alt har en forklaring,selv på det de ikke kan forklare skal det alltid være en vitenskapelig forklaring på ting de ikke vet. det er som å si at vi lever bare nå å ikke i det neste, som om alle kommer til ingenting når man dør.

Finner nok svaret etterhvert skal du se.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links