Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderen gutt på trehjulssykkel, dame i hvitt, og innmurte lik?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

en gutt på trehjulssykkel, dame i hvitt, og innmurte lik?

Innlegg av Jonette<3 »

Heisann mine kjære med ghosthunters etc.

kom nettopp hjem etter en kjølig tur på Nes Kirkeruiner og nå vil jeg ha svar:O

ok jeg har hørt om han finckenhagen, kan noen fortelle litt mer om han, for jeg fikk høre at han hadde voldtatt datteren mens kona kom inn døren, drept dem begge, partert dem og murt dem inn i ene kirke veggen? :S

og så hørte jeg om en liten pjok, en som skulle ha blitt sett syklende på vegen til nes kirkeruiner på trehjulssykkel , noen som har hørt noe?

så var det et liten gutt inne i selve området med lyst hår og knallblå øyne., menhørte også at hvis man fikk et bilde av en sånn gutt i hodet måtte man prøve å ignorere det?

og så til det jeg så! jeg stod å tittet rundt med lommelykten min da jeg plutselig så en hvis kjole kontur, eller konturen av en hvit kjole da, at jeg så en kjole men ikke n oe ansikt, så jeg blinket med lykten igjen og det skikkelsen/ kjolen hadde flyttet seg ca. 2 m til høyre, på milisekunder. fikk senere høre av en annen dame vi traff der at en dame i hvit kjole gikk igjen der, hun trasket fra vannet og opp eller noe.

jo og er det virkelig risikabelt å gå rundt graven til finckenhagen og si navnet hans eller noe sånt? en av våre venner som gjorde det:S

så mine venner, hvis dere kan fortelle noe mer om dette, kan svare på det eller rett og slett har flere historier å fortelle værsnill og fortell!
Antall ord: 282
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rsh190186
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2010 04:05
14

Re: en gutt på trehjulssykkel, dame i hvitt, og innmurte lik?

Innlegg av rsh190186 »

var der selv i 2-3tiden i natt nå og kom meg da hel hjem selv om man kom til og gå på den ene grava og gikk inn en utgang (noe man visst nok ikke sku?)

får se da iløpet av de nest dagene om man ser no spennende :D
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Innlegg av Terjegutt »

Jacob Christian Finckenhagen ble født omkring 1755. Jacob ble utnevnt til sokneprest i Nes den 14. mars 1800. Før det hadde han vært religionslærer i 20 år. Det ble sagt at Finckenhagen hadde talenter både som taler og religionslærer.

Finckenhagen hadde gode anbefalinger fra biskopene både i Christiania og Christiansands stift. Det var også en bekjent av Finckenhagen som var kansellpresident. Finckenhagen fikk god hjelp av disse da han kjempet om jobben som prest.

Finckenhagen hadde både kone og barn. Mens Finckenhagen var prest i Nes var de igjen i København. De kostet en del for Finckenhagen og han var ikke alltid like glad i dem. Finckenhagen bodde i kanskje Nes-bygdas fineste hus på den tiden, prestegården Disen på Vormsund. Når Finckenhagen kom til Nes var ikke økonomien hans noe å skryte av, men han rettet den raskt opp.

Prestens første store oppdrag i Nes var folketellinga i 1801. Alle personene skulle registreres med navns nevnelse og stilling i familien, alder, yrke og bosted. Resultatet av folketellingen ble 4794 personer fordelt på 845 husstander.

I begynnelsen av 1800-tallet var de fleste husene i Nes av laftet tømmer, upanelt og umalt. På den tiden som Finckenhagen var i Nes eides både hovedkirken og annekskirkene i Udnes og Fenstad av 8 velstående bønder. Kirkene ble holdt i stand med bistand av allmuen.

I løpet av de første 20 åra som Finckenhagen bodde i Nes var det ofte ustabil pengeverdi og mange uår med dårlig avling, sykdom og ubehag på grunn av krigssituasjonen. Finckenhagen tenkte alvorlig på å flytte til Arnestad på grunn av jordskred, men han ble boende på Prestegården Disen i 36 år. Finckenhagen ble etter hvert en ganske rik mann og han spilte en dominerende rolle i bygdesamfunnet i Nes fra 1801-1837, men han ble nok litt for dominerende for andre ”maktpersoner” som irriterte seg over prestens innblandinger i alt mulig.

Nesbuene var kjent for å være snille og høflige for 200 år siden og prest Finckenhagen pleide å rose dem.

Finckenhagen døde som en rik mann i 1837, over 80 år gammel. Finckenhagens årsinntekt i 1820-årene var på rundt 2260 spesidaler. Ved hans 50 års jubileum som religionslærer mottok han tittelen ”jubellærer”
Antall ord: 389
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Nes kirkeruniner har mer vandrer historier en fakta vil nå jeg si.
Det er for det første ikke lik i veggen i kirken det har dem undersøkt veldig grudig vet jeg.
Stede er et veldig fint sted å være på både natt og dag vil jeg si, det vil si når man legger vekk alle evnetyren om stede.

Har hatt veldig mange netter der og gått enormt mye på utforskningsturer der og kjekket litt fakta rundt stede så hvis man vil ha en god setting for en skummel kveld så er det helt ok å være der.

Men det er min mening.

Vet det ligger minst to tråder om Neskirkeruniner her på forumet.
Antall ord: 119
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

Terjegutt skrev:Jacob Christian Finckenhagen ble født omkring 1755. Jacob ble utnevnt til sokneprest i Nes den 14. mars 1800. Før det hadde han vært religionslærer i 20 år. Det ble sagt at Finckenhagen hadde talenter både som taler og religionslærer.

Finckenhagen hadde gode anbefalinger fra biskopene både i Christiania og Christiansands stift. Det var også en bekjent av Finckenhagen som var kansellpresident. Finckenhagen fikk god hjelp av disse da han kjempet om jobben som prest.

Finckenhagen hadde både kone og barn. Mens Finckenhagen var prest i Nes var de igjen i København. De kostet en del for Finckenhagen og han var ikke alltid like glad i dem. Finckenhagen bodde i kanskje Nes-bygdas fineste hus på den tiden, prestegården Disen på Vormsund. Når Finckenhagen kom til Nes var ikke økonomien hans noe å skryte av, men han rettet den raskt opp.

Prestens første store oppdrag i Nes var folketellinga i 1801. Alle personene skulle registreres med navns nevnelse og stilling i familien, alder, yrke og bosted. Resultatet av folketellingen ble 4794 personer fordelt på 845 husstander.

I begynnelsen av 1800-tallet var de fleste husene i Nes av laftet tømmer, upanelt og umalt. På den tiden som Finckenhagen var i Nes eides både hovedkirken og annekskirkene i Udnes og Fenstad av 8 velstående bønder. Kirkene ble holdt i stand med bistand av allmuen.

I løpet av de første 20 åra som Finckenhagen bodde i Nes var det ofte ustabil pengeverdi og mange uår med dårlig avling, sykdom og ubehag på grunn av krigssituasjonen. Finckenhagen tenkte alvorlig på å flytte til Arnestad på grunn av jordskred, men han ble boende på Prestegården Disen i 36 år. Finckenhagen ble etter hvert en ganske rik mann og han spilte en dominerende rolle i bygdesamfunnet i Nes fra 1801-1837, men han ble nok litt for dominerende for andre ”maktpersoner” som irriterte seg over prestens innblandinger i alt mulig.

Nesbuene var kjent for å være snille og høflige for 200 år siden og prest Finckenhagen pleide å rose dem.

Finckenhagen døde som en rik mann i 1837, over 80 år gammel. Finckenhagens årsinntekt i 1820-årene var på rundt 2260 spesidaler. Ved hans 50 års jubileum som religionslærer mottok han tittelen ”jubellærer”

så fint at du siterer daria.
Antall ord: 397
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Innlegg av Terjegutt »

Ja :- D Du lurte jo på hvem han var og der fikk du svar :- )
Antall ord: 14
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links