Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Rar skikkelse i speilet
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Des 2009 17:05
- 14
Rar skikkelse i speilet
Hei
For ca 3 år siden opplevde jeg 2 ganske spesielle og bissarre hendelser, i forbindelse med et speil, som jeg hadde stående hjemme på kommoden min. Dette speilet kjøpte jeg for 5 år siden av en nabo som nå har flyttet. Naboen min hadde ikke opplevd noe rart eller spesiellt i forbindelse med speilet, men skal ha observert at speilet har flyttet på seg noen ganger, men dette skulle ha skjedd sjeldent, under en periode på ca 6-7 år. Min historie er som følger:
For ca 4 år siden, da jeg skulle legge meg, plasserte jeg speilet på kommoden, like foran sengen min. Da jeg var på vei til å sovne, hørte jeg ulike hviske og pustelyder, som tydeligvis kom fra rommet ved siden av. Min da 3 år gamle datter sov helt uforstyrret, uten å lage en eneste lyd, så lydene kunne ikke komme fra henne. Da jeg gikk tilbake til rommet mitt, merket jeg en slags "tung" energi som falt ned på skuldrene mine, akkurat som om noen hoppet på meg. Jeg klarte derimot og gå tilbake til sengen og legge meg, men uheldigvis med lite søvn den kvelden. Resten av natten gikk knirkefritt, men ting begynte derimot å eskalere, allerede neste natt. Igjen så hørte jeg disse lydene, av noen som hvisker og puster tungt, men jeg valgte å ignorere disse, fordi jeg var for trøtt til å bry meg. Da jeg snudde meg i sengen, ca en time senere, så jeg rett inn i min egen speilrefleksjon. Jeg så mitt eget ansikt, som ikke var så altfor rart, men da jeg lukket øynene, og åpnet de opp igjen en liten stund senere, så jeg rett inn i en gammel mann sitt ansikt. Da jeg så dette hylte jeg for harde livet, før jeg knuste speilet og kastet det ut. Den kvelden sov jeg ikke et sekund, og prøvde å unngå alt som het speil og refleksjon. Noen dager senere så begynte ting å gå glattere, jeg følte meg bedre og sov uforstyrret igjen. Men akkurat en uke senere, opplevde jeg samme situasjon med skapspeilet, som var plassert rett foran sengen min. Denne gangen hadde jeg lyset på, og beholdt noenlunde roen. Den gamle mannen så på meg, han var kladd i en svart dress, med et rødt slips, han hadde lite, grått hår på hodet, og hadde en rufsete bart. Han var rundt 1,80 høy, men ganske spinkelt bygd. Han så ganske trist ut, akkurat som om han kom fra en begravelse, med tanke på dressen han bar. Han så på meg, og pekte, og beveget munnnen sin, uten at det kom en lyd fra han. Denne mannen var helt identisk med mannen som dukket opp i kommodespeilet mitt. Jeg gikk bort til speilet, og prøvde å ta på han, men i det øyeblikket forsvant skikkelsen. Nå, 3 år senere, har jeg ikke opplevd noe lignende. Jeg har hatt flere fagfolk på området innom huset mitt, men ingen av de har opplevd eller følt noen rar energi. Jeg drar heller ingen kjensel på mannen i speilet. Kan noen fortelle meg om noe lignende? Eller kanskje forklare hva som kan ha skjedd? Det er også viktig å ta i betraktning at jeg følte meg rimelig slapp, og sliten under "seremonien", eller hva vi skal kalle det, men jeg følte meg rask kvikk igjen rett etter at skikkelsen forsvant. Jeg var også relativt trøtt under hendelsene, men mener at jeg var i god nok bevissthet, til å forstå hva som virkelig foregikk, håper jeg. Jeg er helt psyikisk frisk, og sliter ikke med vonde mareritt, eller tidligere situasjoner i fortiden, som kan forbindes med disse hendelsene.
Tusen takk for oppmerksomhet deres, og på forhånd takk for gode svar
Takk skal dere ha!
For ca 3 år siden opplevde jeg 2 ganske spesielle og bissarre hendelser, i forbindelse med et speil, som jeg hadde stående hjemme på kommoden min. Dette speilet kjøpte jeg for 5 år siden av en nabo som nå har flyttet. Naboen min hadde ikke opplevd noe rart eller spesiellt i forbindelse med speilet, men skal ha observert at speilet har flyttet på seg noen ganger, men dette skulle ha skjedd sjeldent, under en periode på ca 6-7 år. Min historie er som følger:
For ca 4 år siden, da jeg skulle legge meg, plasserte jeg speilet på kommoden, like foran sengen min. Da jeg var på vei til å sovne, hørte jeg ulike hviske og pustelyder, som tydeligvis kom fra rommet ved siden av. Min da 3 år gamle datter sov helt uforstyrret, uten å lage en eneste lyd, så lydene kunne ikke komme fra henne. Da jeg gikk tilbake til rommet mitt, merket jeg en slags "tung" energi som falt ned på skuldrene mine, akkurat som om noen hoppet på meg. Jeg klarte derimot og gå tilbake til sengen og legge meg, men uheldigvis med lite søvn den kvelden. Resten av natten gikk knirkefritt, men ting begynte derimot å eskalere, allerede neste natt. Igjen så hørte jeg disse lydene, av noen som hvisker og puster tungt, men jeg valgte å ignorere disse, fordi jeg var for trøtt til å bry meg. Da jeg snudde meg i sengen, ca en time senere, så jeg rett inn i min egen speilrefleksjon. Jeg så mitt eget ansikt, som ikke var så altfor rart, men da jeg lukket øynene, og åpnet de opp igjen en liten stund senere, så jeg rett inn i en gammel mann sitt ansikt. Da jeg så dette hylte jeg for harde livet, før jeg knuste speilet og kastet det ut. Den kvelden sov jeg ikke et sekund, og prøvde å unngå alt som het speil og refleksjon. Noen dager senere så begynte ting å gå glattere, jeg følte meg bedre og sov uforstyrret igjen. Men akkurat en uke senere, opplevde jeg samme situasjon med skapspeilet, som var plassert rett foran sengen min. Denne gangen hadde jeg lyset på, og beholdt noenlunde roen. Den gamle mannen så på meg, han var kladd i en svart dress, med et rødt slips, han hadde lite, grått hår på hodet, og hadde en rufsete bart. Han var rundt 1,80 høy, men ganske spinkelt bygd. Han så ganske trist ut, akkurat som om han kom fra en begravelse, med tanke på dressen han bar. Han så på meg, og pekte, og beveget munnnen sin, uten at det kom en lyd fra han. Denne mannen var helt identisk med mannen som dukket opp i kommodespeilet mitt. Jeg gikk bort til speilet, og prøvde å ta på han, men i det øyeblikket forsvant skikkelsen. Nå, 3 år senere, har jeg ikke opplevd noe lignende. Jeg har hatt flere fagfolk på området innom huset mitt, men ingen av de har opplevd eller følt noen rar energi. Jeg drar heller ingen kjensel på mannen i speilet. Kan noen fortelle meg om noe lignende? Eller kanskje forklare hva som kan ha skjedd? Det er også viktig å ta i betraktning at jeg følte meg rimelig slapp, og sliten under "seremonien", eller hva vi skal kalle det, men jeg følte meg rask kvikk igjen rett etter at skikkelsen forsvant. Jeg var også relativt trøtt under hendelsene, men mener at jeg var i god nok bevissthet, til å forstå hva som virkelig foregikk, håper jeg. Jeg er helt psyikisk frisk, og sliter ikke med vonde mareritt, eller tidligere situasjoner i fortiden, som kan forbindes med disse hendelsene.
Tusen takk for oppmerksomhet deres, og på forhånd takk for gode svar
Takk skal dere ha!
Antall ord: 639
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2009 22:31
- 14
Re: Rar skikkelse i speilet
hei. jeg leste innlegget ditt med stor interesse.det første jeg tenker
er at dette må være en guide eller hjelper. det som får meg til å tenke
på det er at du har sett denne mannen mer enn en gang. jeg vet jo
ikke hvordan energien i rommet var akkurat da dette skjedde,men hvis
det ikke var kaldt og guffent heller jeg til den tanken at det var en av
hjelperene dine som ville ha din oppmerksomhet.
men dette er bare en teori/tanke fra min side. litt rart
var det uansett. mvh. koien
Antall ord: 98
Hide post links |
Det jeg syns er mest spesielt med historien, er at du sier at du hylte, og stod opp og knuste speilet? Du har et barn som sover, er dette da tilfelle? At man løper hylende rundt, og knuser speil? Spesiell ting å gjøre. Hvor i alle dager knuste du speilet?
Akkurat den biten fikk jeg dessverre til å tvile på at historien er sann... :mozilla_surprised:
Akkurat den biten fikk jeg dessverre til å tvile på at historien er sann... :mozilla_surprised:
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
For å si det slik, så var det en reaksjon, jeg reagerte ved å knuse speilet, rett og slett fordi jeg ble så skremt. Når noe slikt skjer, rekker man ikke å tenke særlig på omgivelsene sine, og gjør vanligvis det man kan for å unngå faren. Jeg reagerte da ved å knuse speilet. Hvordan ville du reagert?Alva26 skrev:Det jeg syns er mest spesielt med historien, er at du sier at du hylte, og stod opp og knuste speilet? Du har et barn som sover, er dette da tilfelle? At man løper hylende rundt, og knuser speil? Spesiell ting å gjøre. Hvor i alle dager knuste du speilet?
Antall ord: 124
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Jeg er ganske enig med deg. Jeg følte ikke noe guffe, eller kulde under besøket, men følte mer bare et sterk nærvær av noe/noenkoien skrev:hei. jeg leste innlegget ditt med stor interesse.det første jeg tenker
Antall ord: 130
Hide post links |
Vanskelig å si hvordan jeg ville reagert, men tror ikke jeg hadde knust det. Kanskje lagt det i en pose dagen etterpå og kastet det, men glasskår over alt, og bråk,.. nei, tror ikke det.
Vet ikke.
Er jo vanskelig å si hva en skal tro og...
Kunne det være at du innbildte deg dette? At du var i halvsøvne?
Vet ikke.
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Som sagt så var jeg ganske våken, og i full bevissthet, dette er jeg sikker på siden jeg var innom min datters rom og sa god natt til henne, rett før det skjedde. Jeg var småtrøtt da jeg hørte hviskelydene, men følte meg umiddelbart mye mer våken da skikkelsen forsvant igjen. Jeg følte meg tom for energi da skikkelsen var tilstede, men rett etterpå var jeg lys våken. Jeg sov ikke før dette skjeddeAlva26 skrev:Vanskelig å si hvordan jeg ville reagert, men tror ikke jeg hadde knust det. Kanskje lagt det i en pose dagen etterpå og kastet det, men glasskår over alt, og bråk,.. nei, tror ikke det.
Vet ikke.
Antall ord: 148
Hide post links |
Umulig å si da.. F.eks, går du på medisiner? hadde du drukket? Har du sett slike ting før? Lider du av psykiske lidelser , f.eks?
Det finnes jo mange forklaringer, som i de fleste tilfeller er mest reelle.
Hvis ikke noe av dette er tilfelle, så er det ganske vanskelig å si hva du så, eller hvem mannen var. Det kunne vel være alt ifra en hjelper, til en som går igjen..
Hvis ikke noe av dette er tilfelle, så er det ganske vanskelig å si hva du så, eller hvem mannen var. Det kunne vel være alt ifra en hjelper, til en som går igjen..
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Hvis du leser det jeg skrev, så lider jeg ikke av psyikiske skader, og var i full bevissthet, noe som betyr at jeg ikke hadde drukket eller brukt medikamenter.Alva26 skrev:Umulig å si da.. F.eks, går du på medisiner? hadde du drukket? Har du sett slike ting før? Lider du av psykiske lidelser , f.eks?
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Sep 2008 22:40
- 16
- Lokalisering: Buskerud
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Skjønner hva du mener, men å se noe slikt uten å være påvirket av noe kan bety at hun faktisk kan ha sett noe.Alva26 skrev:Umulig å si da.. F.eks, går du på medisiner? hadde du drukket? Har du sett slike ting før? Lider du av psykiske lidelser , f.eks?
Antall ord: 102
We Weren't Born To Follow
An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!
An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!
Hide post links |
Ja, selvfølgelig. Det er bare greit å få det avklart. De fleste "paranormale" tilfeller er egentlig helt vanlige, normale tilfeller, som kan forklares på en eller annen måte.
Og noen har også en trang til å lyve. Men ingen annen enn hun selv VET, derfor er det alltid vanskelig for andre å sette seg inn.
Men jeg sier ikke at hun hverken lyver eller fantaserer, altså. See?
Og noen har også en trang til å lyve. Men ingen annen enn hun selv VET, derfor er det alltid vanskelig for andre å sette seg inn.
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Sep 2008 22:40
- 16
- Lokalisering: Buskerud
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
I see. Jeg er skeptiker selv og må se det meste selv om jeg skal tro på noe som er utenom det vanlige.Alva26 skrev:Ja, selvfølgelig. Det er bare greit å få det avklart. De fleste "paranormale" tilfeller er egentlig helt vanlige, normale tilfeller, som kan forklares på en eller annen måte.
Antall ord: 91
We Weren't Born To Follow
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2010 07:56
- 14
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østlandet
Jeg "kjøper" denne opplevelsen din. Mer har jeg vel ikke å si om innlegget ditt, siden jeg ikke har opplevd lignende selv.
Men jeg har hatt opplevelse med speil på en helt annen måte. Det var et grusomt syn.
Ønsker ikke å skrive om det her. Det ryster meg veldig å tenke på. :-(
Men jeg har hatt opplevelse med speil på en helt annen måte. Det var et grusomt syn.
Ønsker ikke å skrive om det her. Det ryster meg veldig å tenke på. :-(
Antall ord: 52
Hide post links |