Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGlass som går av seg selv.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Glass som går av seg selv.

Innlegg av Kenn »

Er det noen her som har vært borti eller som vet om hvordan vanlige drikke glass med litt tyngde i, kan gå av seg selv innover mot vegg?
De gikk av seg selv på en flat oppvask benk, med noe vann og litt såpe søl på.
De gikk, stoppet opp og gikk videre. ca 20-40 cm..
dem stod da opp ned.. og man hørte friksjonen.. dyttet man på glassene selv så stoppet de..
Kan man lage noen kjemisk reaksjon som ikke avgir synelige gasser inne i ett glass som kan gjøre at glasset beveger seg, selv med friksjon?
Jeg har gått teknisk fagskole og ingeniør høyskole selv, men aldri hørt eller vært borti noe sånn.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2009 00:45
15
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Glass som går av seg selv.

Innlegg av DamageDone »

Kan du ta bilde av disse gående glassene? Helt utrolig at glassene har utviklet bein.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Kenn »

Har det på film ja, venninne som filmet det.
Men takk for seriøsiteten.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har opplevd det samme, men uten det spor av fuktighet eller såpe under.
Det var et glass som nettopp var fylt med cola som gikk av seg selv på stuebordet.
Vi var to om denne opplevelsen, har fortalt om den noen ganger tidligere på forumet.

Skal ikke påstå noe, men i ditt tilfelle høres det jo logisk nok ut som om det sklir på såperestene.
Antall ord: 70
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Ikke helt uvanlig med sånne vandrende glass.. har opplevd det mange ganger. Vet ikke om det er en kombinasjon av luft/ vakuum og såpe som gjør det?
Antall ord: 30
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Ja, må nesten også legge til at jeg har opplevd det flere ganger når jeg vasker opp.
Da skjer dette relativt ofte.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av Atmosphere »

Jepp, det skjer noe når man skyller i varmt vann, og glasset står i vannsøl. Har også sett det flere ganger. blir små bobler, så fyker glasset bortover. Litt morsomt, men ganske lite mystisk :)
Antall ord: 37
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Kenn »

Takk for seriøse svar, det høres veldig logiskt ut.
Vi er mye ute på masse forskjellige steder og merker hun har visse evner, f.eks svarte hun rett på samtlige spm som ble stilt til alle i jakten på 6 sans.
mens deltakerene bommet, jeg mener at melder du deg på sånn så er du rimelig pr kåt ell vil skape blest rundt deg selv.
Men nok om det, hun har merket masse lyder og ting i det senere på to steder hun bor.
Og når hun kom med glass videoen så sperret jeg øynene opp.
Har jo vært ute på en del ting og steder og merket og opplevd mye men når ting da skjer hjemme så blir man skeptisk.
(Skjedd visse ting til tider hos meg også, men da kutter jeg bare ut å tenke på det, for man skjønner ikke/finner ikke ut noe mer samme hvor mye man tenker, sagt det samme til henne).
Sett på filmen at det er bobler bak glasset så kan nok stemme den teorien der, men glassene er tunge og du hører friksjonen veldig godt.
Ser det er en del motstand da hun dytter på glassene, hun håpet å få filmet det etter dem hadde beveget seg noen ganger først.
Og merkelig nok klarte hun å feste det på film, noe man sjelden klarer.
Jeg vet at overnaturlige hendelser skjer og det vet hun også.
Men tenkt det er en viss slekting som gir henne beskyttelse.
Hun føler seg trygg og det er det viktigste, har en del kontakter så fortsetter det og det skulle bli intenst så det blir ubehagelig så får man heller prøve en rens da.
Men så lenge hun føler seg trygg så er det det viktigste.
Og temperatur forskjell på glass vann og bobler høres logiskt ut, men rart man hører fiksjonen så godt, er på sånn kraftig trebenk ved vasken .
Så man hører friksjonen veldig godt og glassene står opp ned og har en del tyngde, så blir mindre kontakt flate med mer tyngde.
Så ble litt skeptisk og bekymret på hennes vegne når jeg så videoene.
Først gikk glassene, så prøvde hun å filme.. og begynte å dytte på dem og ingenting skjer, på andre videoen går glasset først og så stopper det helt opp også går det videre, og på tredje videoen så sklir glasset raskt mot veggen.
Men vi får bare se ann, vært en del bevegelser, energier og lyder i to leiligheter der hun bor.
Hun forteller meg mye om ting som har skjedd, så tror mere og mer på henne.
Skal bli artig å følge henne opp, tror hun har mer i seg enn hun vet.
Antall ord: 469

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Naboen vår fortalte en gang om et minneselskap de hadde vært på etter en begravelse.
Den som ble begravd var ingen snill fyr, så det ble pratet litt løst og fast om at han endelig var borte.
Under samtalen rundt ett bord hadde en av koppene hevet seg opp i luften og blitt kastet inn i en vegg slik at den ble knust.
De fant aldri ut av hvordan det kunne skje, men var ganske så enige om å prate om noe annet.
Kan selvsagt ha vært en tilfeldighet, og mulig det finnes en naturlig forklaring men uansett rart.

En annen side er at jeg innimellom leser forslag til naturlige forklaringer på et hendelsesforløp som kan ha oppstått.
Har så forsøkt å gjenskape hendelsesforløpet under kontrollerte forhold, og det slår meg at det er utrolig vanskelig å gjenskape ting som ifølge forklaringene skjer hele tiden og lett som bare det.
Har vel litt med at man kan vaske opp et glass på hundre tusen millioner måter og en eller annen gang er forholdene helt perfekt tilstede slik at slike ting oppstår.
Ble man derimot tildelt en flaske zalo og litt vann og et glass og bedt om å bruke dette til å få et glass til å skli bortover en benk så hadde man nok slitt litt.
Kort sagt, det som ifølge endel forklaringer på tilsynelatende paranormale fenomener, forklaringer som sier at det er høy sannsynlighet for at en perfekt blanding i en perfekt rekkefølge resulterer i en hendelse som nærmest kan oppstå dagllig, kan være vanskelig å reprodusere om man ønsker.
Litt som lotto, man kan ta 7 tilfeldige tall og treffe alt riktig, men å forsøke å gjenskape det neste uke igjen vil nok være lite sannsynlig.
Da er man forøvrig inne på prinsippet om at det enkelte lottotall ikke har noen betyding i seg selv slik at å f.eks få en lottorekke på de syv første tallene skulle være like sannsynlig som å få treff på 7 spredte tall.
Allikevel går det enormt lang tid mellom hver gang de 7 første tallene blir trukket ut kontra 7 spredte, til tross for at de skal ha nøyaktig samme vekt.
Jeg har også hørt at samme lottorekke skal være trukket ut to ganger, ett treff som burde vært like usannsynlig som å treffe de 7 første tallene.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/trak ... 10866.html

http://vgd.no/samfunn/vitenskap/tema/14 ... /26492871/

Altså, statistisk sett usannsynlige treff kan intreffe og gi en naturlig forklaring på noe tilsynelatende paranormalt.
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Dette er hentet fra et svar jeg ga til en annen bruker i 2006,
men jeg har skrevet om historien med glasset tidligere (sikkert i 2004 eller 2005).

Tar med den andre brukerens historie også, siden det var bra relatert til trådstarters innlegg:
ludoburgero skrev:
€v@ skrev:Hei! Dette skjedde for ca en halvtime siden og jeg er litt skjelven enda..

Jeg satt alene sammen med hunden min i leiligheten min i kveld og skulle se en film. Jeg hadde ryddet i leiligheten samt vasket kopper og div så jeg satt igjen med en god følelse av å ha gjort noe fornuftig før filmen.

Jeg satte meg ned i sofaen og skulle se ett program før jeg satte på filmen. Rett etter det programmet var slutt, smalt det kraftig inne på kjøkkenet. Til min forundrelse så jeg ett knust glass ligge på golvet. Ja, jeg hadde vasket kopper tidligere, og ja, jeg har hørt om glass som kan bevege seg av seg selv pga vakuum eller hva det var for no (hørte denne historien for leeenge siden så jeg husker ikke hvordan det var), men jeg hadde satt de på en klut så den skulle trekke til seg vannet av koppvasken så jeg tror det er vanskelig at de kan røre på seg selv når de står på en klut.

Jeg ble selvsagt livredd siden jeg er både husredd og mørkredd, men jeg tok meg sammen og kostet sammen det som var av glassprått på golvet og gikk tilbake til stua for å se film. Da skjedde det igjen, men denne gansken var det halsbåndet til hunden som fikk gjennomgå. Da var det nok og jeg kjørte hit til foreldrene mine i håp om å få være ifred for mere glassknusing og halsbåndkasting.

Jeg må få presisere at koppene sto helt inn til veggen på kjøkkenbenken og for å falle ned, måtte de ha blitt flyttet på /ha flyttet seg selv ca 1 meter. Noe jeg ser på som forrunderlig da det ikke har skjedd før. Omtrent det samme med halsbåndet. Det lå ca midt oppå kjøleskapet og ha måttet blitt flyttet på eller flyttet seg selv ganske langt (til å være ett halsbånd som som regel ikke flytter på seg med mindre det sitter på hunden) for å falle ned. Jeg ser på det som ganske logisk at båndet falt ned da kjøleskapet vibrerer når det står på, men glasset...? nei, finner ingen forklaing.

De som bodde i leiligheten der jeg bor nå, opplevde også ting som at låste dører åpnet seg og ble lukket igjen, men ikke at glass ble knust.
Må også få si at hunden, av type dobermann/rottweiler, ble redd og gjemte seg under bordet og lå å pep noen minutter. Aldri sett henne sånn før..

Måtte bare få skrevet ned hva jeg følte for jeg er litt redd enda... :(
Fascinerende å høre. Jeg vet ikke hva det var, men har opplevd det du sier med glass.
En tidligere kjæreste for mange år siden og meg så på film, da et glass begynte å bevege seg inn mot midten av bordet (når det sto på enden). Jeg fanget det opp i øyekroken straks og gjorde henne oppmerksom på det. Vi lå og kikket mer på glasset enn på filmen for å si det sånn, og vi var ganske forundret begge to. Det fortsatte å gå av seg selv, og så stoppet det og skiftet retning ut mot kanten av bordet (i retning oss denne gang).
Jeg tok selvfølgelig glasset, siden det var fullt med cola, så det ikke gikk i bakken.
Kanskje jeg burde latt være, tenker jeg i ettertid...
Det var en vill opplevelse.

I etterkant, 3-4 år senere, opplevde hun noe merkelig med et glass igjen, da hun var alene om morgenen før hun skulle på skolen. Brettet klær ved senga si, hadde et glass i vinduskarmen ved siden av senga. Plutseligt flyr glasset ut i en bue (hennes ord dette, jeg kan ikke bekrefte det ettersom jeg ikke var tilstede denne gang), treffer golvet og laget knuselyd, ligger og vrir seg fram og tilbake og stopper opp. Ikke en skramme i glasset. Men knuselyden, som sagt, var der.

Kan vel ikke si annet enn at ikke alle matteoppgaver er like enkle å løse? :P
Antall ord: 745

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Kenn »

Takker igjen for ålreite svar, bare så rart at man hører friksjonen så godt.
Samt at det går litt og stopper helt opp og så går igjen og stopper og plutselig går det igjen inn i veggen. Mens ingenting skjer når hun dytter på dem, kun at de stopper realativt fort.
Hører på opptakene at det er veldig kraftig friksjon, har pratet med henne og hun hadde ikke vasket opp, men tok seg ett glass med vann da dette skjedde visst.. men ser at det er noe vannsøl der..
Man har jo vannhinnen, men syns dette her er litt rart.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Hadde vært moro å sett klippet....
Antall ord: 6

Link: